Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

in ieder geval wat er ook van wezen als proximus zelf zegt dat het de bedoeling is dat je dit nog altijd kunt zelf manueel instellen dan zou dit ook moeten kunnen en daarom zal de uitleg van Proximus zelf moeten komen waarom het in sommige hardware versies van de bbox3V+ niet kan en in andere lagere hardware versies wel,
enfin het voornaamste is te weten of ze dit kunnen zelf bvb van op afstand instellen  en anders indien niet van op afstand hoe het dan wel moet, of wat de oplossing zal zijn hiervoor, al in de maak of niet enz...

Reputatie 7
Badge +4

@VeerleLangbeen Ik heb dit eens doorgegeven aan de betrokken diensten zodat men dit verder kan onderzoeken. Van zodra ik een antwoord krijg of meer nieuws heb laat ik je hier iets weten.

Reputatie 5

Waarom moet dat drie maanden duren om dit door te geven aan de “betrokken diensten”.

Badge

@VeerleLangbeen Ik heb dit eens doorgegeven aan de betrokken diensten zodat men dit verder kan onderzoeken. Van zodra ik een antwoord krijg of meer nieuws heb laat ik je hier iets weten.

@SamuelD ik had vandaag een Bizz Expert aan de lijn die de router via remote op kanaal 10 gezet heeft. Nu testen maar, ik hou je op de hoogte. Is er een reden waarom klanten het kanaal niet meer zélf mogen veranderen? Met vriendelijke groet.

Er is zeker en vast geen reden aangezien ze van proximus uit hier altijd gezegd hebben dat het de bedoeling was dat de klant nog altijd zelf het kanaal zou kunnen uitzetten net zoals het nog altijd de mogelijk is dat je Smart wifi kunt uitzetten 
Als Smart wifi actief staat (one ssid ) dan kun je wel geen wifi kanalen zelf instellen.

Trouwens moest er een redden zijn dat de klanten hun kanaal niet zelf kunnen kiezen dan zou ik dit ook niet kunnen.

Maar de vraag is eerder waarom kan men wel nog het kanaal instellen en wat is de reden dat het bij sommige klanten zo niet blijft staan ?

Reputatie 7
Badge +4

Ondertussen hebben we antwoord gekregen van onze experts.

Dit is inderdaad een bug in de huidige Sagemcom firmware (8c.310A).

Dit zou met de volgende firmware opgelost moeten zijn.  Afhankelijk van de testresultaten zou deze in de komende maanden uitgerold moeten worden. Nog even afwachten dus.

 

Dan  geldt die bug toch niet voor de bbox3v+ 
want ik heb juist deze software versie:
Software Version 8c.310A
GUI Version 7.3.8 
Hardware Version 1.0

En heb totaal dit probleem niet!

Reputatie 7
Badge +4

Dat wordt niet expliciet vermeld. Ik zal het voor de zekerheid nog eens verder navragen want zowel de ‘gewone Bbox 3 S en Bbox3v+ hebben deze firmware. 

@HadewychT Super :thumbsup_tone3:

Reputatie 6
Badge +3

@HadewychT : Kan je ook eens navragen voor welke hardware revisie dit betrekking heeft?

Ik heb het probleem niet met mijn Sagemcom :

bbox3

hardware version 2.1

Wanneer ik een een kanaal wijzig en dit opslaan dan blijft het door mij gekozen kanaal behouden.

Dat is net ook mijn probleem, want het is niet iedereen die dit probleem heeft zelfs zij die hier al de software en hardware versie gepost hebben, dan zie je  dat het de zelfde software en hardware versie is en dan heeft de ene dit probleem wel  en da andere niet,  ook met de bbox3v+ is dit zo de zelfde software en hardware versie en toch wordt dit probleem gemeld door anderen en ik heb dit probleem niet, geraakt daar maar aan uit!

Badge

Zonet Proximus alweer aan de lijn gehad nadat de Bbox3v+ weer netjes op kanaal 1 stond. Ze weten het eigenlijk zelf niet...

Reputatie 7
Badge +4

Heb ook de info van @familievandesype  doorgestuurd, maar nog geen antwoord gekregen. 

Reputatie 6
Badge +3

Er is echt geen lijn in te trekken wat het exact veroorzaakt het is al niet de hardware revisie die een mogelijke oorzaak is, net als de home optimizer app. One SSID kan het ook niet zijn want dan zie je enkel maar 1 SSID of dat er op 1 of bepaalde manier de kanaal selectie op automatisch gaat. Om meer duidelijkheid te hebben zou je al toegang moeten hebben tot de logbestanden  maar vanaf bbox3 is het onmogelijk om nog als user hier toegang tot te hebben.

daarvoor zal je wel admin of expert paswoord nodig hebben en deze willen ze niet vrij geven

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad dat was wat ik wou zeggen. Maar enkel logbestanden toelaten op user niveau houdt geen enkel risico in.

Ja dat wel en zou natuurlijk interessant zij, namelijk ook de mogelijkheid om instelleingen te backuppen zodat je na een rest bvb niet altijd alles weer opnieuw moet invoeren.

‘k zal al een kaars doen branden, wie weet helpt het :slight_smile:

 

Reputatie 6
Badge +3

Inderdaad het blijft voor mij een totaal raadsel waarom zowel de backup functie als de logbestanden functie verdwenen zijn bij de lancering van de bbox3 en bbox3v+. Voor mij en misschien ook andere blijft dit een heel vreemde beslissing waarom Proximus dit gedaan heeft. De bbox2 werden ook gemaakt door Sagemcom.

Ik denk niet dat er ooit een backup functie geweest is bij de bbox

Reputatie 6
Badge +3

Toch een export functie ik weet niet meer of het was op de bbox of bbox2 of nog de Philips modellen. Maar ik heb dit toch gebruikt om na omruiling mijn vorige configuratie te importeren. 100% zeker ben ik ook niet meer.

De eerste die we thuis gehad hebben was een bbox2 en daar heb ik dit toch nooit opgemerkt en de logbestanden bestonden gewoon er uit dat je kon zien wanneer een sessie opgestart werd of soms mislukt was maar verder geen details. 

Reputatie 7
Badge +4

Het klopt inderdaad dat niet alle toestellen er last van hebben. Het is eerder een zeldzaam fenomeen, waarvan ze de oorzaak ondertussen wel gevonden hebben. Het heeft te maken met de sturing in de modem die ervoor zorgt dat het kanaal al dan niet automatisch aangepast mag worden. Dit loopt inderdaad af en toe fout als het toch vast op een bepaald kanaal ingesteld staat. Het wordt zo snel  mogelijk opgelost met een update van de firmware. 

Badge

Het klopt inderdaad dat niet alle toestellen er last van hebben. Het is eerder een zeldzaam fenomeen, waarvan ze de oorzaak ondertussen wel gevonden hebben. Het heeft te maken met de sturing in de modem die ervoor zorgt dat het kanaal al dan niet automatisch aangepast mag worden. Dit loopt inderdaad af en toe fout als het toch vast op een bepaald kanaal ingesteld staat. Het wordt zo snel  mogelijk opgelost met een update van de firmware. 

 

Gaan jullie due updates ‘pushen’ of wordt dit gecommuniceerd?

Eens deze update klaar is voor verdeling, worden die door Proximus in waves gepusht naar de modems.

Badge

 

Ok, start waving want ik betaal veel geld als Business klant voor een halve motor...Dát is geen reclame.

Reageer