Vraag

wifi kanaal gaat naar 1

  • 2 februari 2020
  • 46 reacties
  • 679 Bekeken


Toon eerste bericht

46 reacties

Ik weet niet of ik het al gevraag heb dacht van wel :slight_smile:  maar heb je de bbox al eens gereset  en zelf dat denk ik dat je het al geprobeerd hebt, maar ik wou het toch voor alle zekerheid eens vragen

en achteraf natuurlijk terug op k8 zetten.

Reputatie 4

Ik steek hier geen tijd meer in. Door het antwoord dat ik vandaag van de klantendienst heb gekregen ga ik waarschijnlijk na 25 jaar overschakelen naar Telenet.

mvg

Reputatie 5
Badge +2

@Jamo : De reden waarom ik dit vroeg was omdat je dit schreef: Ik heb mijn eigen apparatuur om de wifi te optimaliseren.

wifi analyzer veronderstel ik (spectrum analyzer is al wat duurder :slight_smile: )

Reputatie 5
Badge +2

Voor mij is apparatuur hardwarematig en geen analyzer tool (software matig). Daarmee was ik in de war.

Reputatie 4

Ja ik heb me misschien verkeerd uitgedrukt . Ik noem een tablet een apparaat om te analyseren.:wink:

mvg

bij mij is dat mijn laptop apparaat :slight_smile:

Reputatie 5
Badge +2

Dan ligt het probleem echt bij jouw B-Box 3. Want aangezien je niet de Home Analyzer app gebruikt, zou het kanaal niet automatisch mogen wijzigen. Geen enkel probleem hoor een tablet,computer,smartphone zijn inderdaad apparaten. Iedereen drukt zich wel eens verkeerd uit.

daar vrees ik inderdaad al lang voor dat het iets met de bbox moet te maken hebben….

Reputatie 4

Ik weet niet of ik het al gevraag heb dacht van wel :slight_smile:  maar heb je de bbox al eens gereset  en zelf dat denk ik dat je het al geprobeerd hebt, maar ik wou het toch voor alle zekerheid eens vragen

en achteraf natuurlijk terug op k8 zetten.


Deze morgen de modem naar fabrieksintellingen gezet. Kanaal op 8 gezet. En raad eens waar het nu op staat,juist ja op 1. Ze moeten daar echt iets tegen mij hebben bij Proximus.

mvg

Pasop dat is nu nog niet erg dat hij na een reset op k1 komt te staan want dat gebeurt bij mij ook, niettegenstaande K11 het beste is bij mij, maar wat de bbox dan wel zou moeten doen na een reset is  als je het kanaal dan verzet, zoals bij u op 8 en bij mij op 11,  dat het zo zou moeten blijven staan op dat vast kanaal en wat bij mij het geval is.

K11 is dit geen goed kanaal voor u, anders moet je eens proberen op k11.

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo We gaan best een nieuwe modem opsturen naar een UPS punt bij jou in de buurt. De lijst met beschikbare UPS punten kan je terugvinden via de link https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL . Kan je mij het gekozen UPS punt + je gsm-nummer doorsturen zodat ik het nodige kan doen.

Als het beter is dat ik zelf een nieuw topic start, mag u mij dat gerust zeggen, maar ik heb met mijn Bbox3 identiek hetzelfde probleem dat hier vermeld wordt. Ik was even rond aan het neuzen op dit forum en trof dit topic aan, dus hier ben ik: het 2.4 Ghz kanaal wordt veranderd naar 1, ook na een reset, en ook al heb ik het kanaal zelf veranderd via de web interface naar 11 (en dit al verschillende dagen, terwijl de bbox gewoon aan bleef, wat te zien was aan de ‘uptime’… ). Is dit mogelijk dat dit toch een bugje is? Of is er iets anders dat daar aan te doen is? 

Edit: verduidelijkingen

Reputatie 4

@ThierryW 

Zoals ik verleden week gezegd heb in een privé bericht kon ik mij niet vrij maken binnen de openingsuren van het afhaalpunt en daar jullie niet samenwerken met B-post heb ik geen modem laten opsturen. Via een afhaalpunt blijft moeilijk daar die maar open zijn tot 18 uur. En er is maar 1 punt in de buurt.Nu zie ik in een ander topic  https://nl.forum.proximus.be/internet-10/bbox-verspringt-zelf-naar-kanaal-1-49583 dat het om een bug zou gaan. Is het dan nog opportuun om de modem te vervangen? Misschien beter de software update afwachten. Trouwens nu zet de modem zichzelf niet meer naar kanaal 1 maar naar 6. Ook een druk bezet kanaal.

mvg

@Jamo  welke soft en hardware versie heeft uw bbox 3?

Reputatie 4
  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    2.1

Blijkbaar dan toch iets met de hardware versie te maken met mijn hardware versie 1 heb ik dit niet voor.

Reputatie 4

Ik heb het  opgelost. Ik heb een access point  gekocht en verbonden via netwerkkabel met de B-box.Nog nooit zo een goed wifi signaal gehad. Gekozen kanaal blijft netjes staan en geen draaiende cirkeltjes meer bij Vtm go en Vrt nu. Geen blokjes beeld meer. Zelfde snelheid als via vaste verbinding. Besluit: de bbox heeft een beperkt bruikbaar wifi signaal.

Wel heel raar het is precies of de ene bbox zijn wifi signaal de andere niet is! 

Ik heb dit toch met mijn bbox niet voor, het enigste verschil is dat de mijne hardwareversie 1 heeft !!!!

Reputatie 5
Badge +2

Met een apart AP met externe antennes ga je sowieso een sterker signaal en een grotere dekking krijgen dan met de BBOX3. Ik heb ook dezelfde hardware versie van de Sagemcom en ondervind het probleem niet. Het allerbelangrijkste is dat het nu opgelost is.

Ja dat wel maar het is soms wel een raadsel hoe het komt dat er met de zelfde apparatuur en dicht bij de bbox zowel via 2.4 en 5.0 de ene toch blijft problemen ondervinden met pickx en bv ook met google chromecast en anderen totaal geen problemen ondervinden dan is het toch niet direct gelegen aan de wifi van de bbox moest het nu nog op 2.4 zijn dan zou je kunnen zeggen ja ‘t is een band die veel bezet/gestoord is maar dan ook op 5.0 en ook nog eens dicht bij de bbox!

@Jamo is het dan met je Acess point ook in orde gekomen met je chromecast probleem?

Reageer