Skip to main content

Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?

mvg

Ik moet mijn wifi niet optimaliseren met een Proximus app. Ik heb mijn eigen apparatuur om de wifi te optimaliseren. Daarom dat ik het op kanaal 8 wil hebben. En ik weet ook hoe ik in de modem moet komen. Ik ben geen totale leek. Ik wil gewoon weten hoe het wifi kanaal op 8 te laten staan.

mvg


Heb ook de info van @familievandesype  doorgestuurd, maar nog geen antwoord gekregen. 


@VeerleLangbeen Als je kanaal op 8 staat werkt de wifi wel goed ? Als dat zo is, dan is er niet echt een booster nodig.  Als de wifi op alle kanalen onstabiel is, wel natuurlijk. 

Ik ga eerst even informeren bij de specialisten wanneer de update voorzien is die dit probleem moet oplossen. Als dit nog even duurt, kunnen we je een nieuwe modem opsturen. 


Waarom moet dat drie maanden duren om dit door te geven aan de “betrokken diensten”.


Of zit er toch een nieuwe functionaliteit ingebakken in de nieuwere hardware revisies die dit automatisch bepaald, maar dat wij met heel beperkte rechten namelijk user die optie niet kunnen uitschakelen maar wel als expert of admin. Dit is maar een veronderstelling. Jammer genoeg heeft Proximus dit nog niet bevestigd of willen vertellen. Het valt wel regelmatig voor de laatste tijd.


maar dat verklaart toch nog niet waarom het bij mij wel op het vast kanaal blijft staan (bbox3v+) en bij @VeerleLangbeen met bbox3v+ niet ! zeker als je zelf met een wifi analyzer kunt vaststellen dat k1 het slechtste is en K11 het beste, wat bij mij zeker het geval is, dus volgens mij is het Niet de beste wifi-ervaring in je huis en  Je wifi is niet geoptimaliseerd!. :relieved:


Inderdaad in principe zouden ze die ook kunnen pushen op je bbox en zou dit dan ook moeten opgelost zijn.


het is al gelijk welk uur

gij zoekt ruzie met de rest van de familieleden zeker ! :slight_smile:

Haha tja kheb hen al vertelt dat we mogelijk een update krijgen voor de modem , dus ze gaan al beetje voorbereid zijn :)


Toch een export functie ik weet niet meer of het was op de bbox of bbox2 of nog de Philips modellen. Maar ik heb dit toch gebruikt om na omruiling mijn vorige configuratie te importeren. 100% zeker ben ik ook niet meer.


@VeerleLangbeen Als je kanaal op 8 staat werkt de wifi wel goed ? Als dat zo is, dan is er niet echt een booster nodig.  Als de wifi op alle kanalen onstabiel is, wel natuurlijk. 

Ik ga eerst even informeren bij de specialisten wanneer de update voorzien is die dit probleem moet oplossen. Als dit nog even duurt, kunnen we je een nieuwe modem opsturen. 

Het verschil tussen kanaal 8 en 11 is maar liefst 20%…

 

Als jullie eens opsnorren wat ik als trouwe business klant al overgeschreven heb naar Proximus….ik loop “iets harder” voor mijn klanten...


Dat is de conclusie die ik ook gemaakt heb maar wel raar als je het mij vraagt, ik zou eerder de sturing van de software verdenken, maar de specialisten moeten dit toch weten, ze moeten het nog alleen aan ons willen vertellen :wink:


Hallo,

Ik heb hier ook al paar keer voorgehad dat mijn kanaal steeds terug naar 1 gaat ipv te blijven staan op kanaal 11

omdat op 1 mijn naaste gebuur op 1 staat met zijn telenet had ik voor 11 gekozen.

Klopt het dat hier een update voor is ? als ik hier enkele pagina’s terug kijk in dit topic…

Dit is wat ik nu heb op de modem

  • Serienummer (S/N)

    LK20123ME551633

  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    1.7

  • WAN MAC-adres

    A8:6A:BB:87:B5:28

  • Data Pump-versie

    A2pv6F039f3.d24n


Blijkbaar dan toch iets met de hardware versie te maken met mijn hardware versie 1 heb ik dit niet voor.


Ik heb hetzelfde probleem met mijn bbox-3 dat het na een paar uur terugvalt op kanaal 1 met 2.4 wifi.  Kanaal 3 is nochthans manueel geconfigureerd.  Desinstalleren van proximus app helpt niet.

  • Software Version

    8c.310A

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    2.0

 


Je hebt nog altijd geen zekerheid welke hardware revisie je gaat krijgen. Dat staat niet op de doos of op de bbox3 zelf.


Ik zal 'm morgen eens resetten en nog eens testen…

ok maar doe niet alle voorstellen tegelijk anders weten we niet waar het probleem aan gelegen was :slight_smile:

Router is gereset. Probleem blijft. 

Zelf als ik met mn laptop een speedtest doe naast de router krijg ik enorme lagspikes in de upload snelheid. 

Nu ben ik wel een beetje ten einde raad. 


@RedsFan Als ik vergelijk 

Uw--  bb3v+ → Softw 8c.310A GUI 7.3.8   Hw 1.7 DataPump A2pv6F039f3.d24n
mijn  bb3v+ → Softw 8c.310A GUI 7.3.8   Hw 1.0 DataPump A2pv6F039f3.d24n

Dan zie ik maar één verschil en dat is de Hardware versie 

blijkbaar moet de HW versie er iets mee te maken hebben en zou die dan een andere software versie nodig hebben!!


Maar de signaal kwaliteit kan wel verbeterd worden door de booster

@familievandesype zou het wifi-2.4 signaal kwaliteit dan  op K11 van de booster dan beter zijn dan het wifi-2.4 signaal op k11  van de booster, in welk opzicht is dit beter volgens u?

 


ik gebruik een app wifi analyzer op mijn windows 10 laptop, ik ga ondertussen eens kijken of mijn bbox nog altijd op k11 staat waar ik het beste resultaat haal.

Edit: staat inderdaad nog altijd mooi op k11


Ik heb zopas eens efkens gekeken in de google store en daar staan minstens 5 wifi analysers. 


@Cvanloon  zoals ik denk ik volgen TS al gepost heeft met een een wifi analyser want met de home optimizer zet hij mijn bbox ook niet op het beste wifi kanaal.


@Martin mss toch eens de bbox resetten moest je het nog niet gedaan hebben en eens kijken welke software versie er op staat.


Met welke apparatuur werkt je om het kanaal te optimaliseren en te kiezen? Je doet daar een beetje geheimzinnig over.


Deze morgen om 9h49 op kanaal 8 gezet. Nu (10h38) weer gestoorde ontvangst. Nog geen uur later en het staat al terug op kanaal 1.

mvg


ik denk niet dat het daaraan ligt maar het type bbox3 want, maar dat zal wel duidelijk worden wanneer gamegard zijn nieuwe box heeft.


Reageer