Omdat ik op kanaal 1 geen goede wifi heb door verschillende Telenet modems die op kanaal 1 zitten zet ik mijn kanaal op 8. Dit garandeert een goede ontvangst verder van de modem. Het probleem is dat het kanaal na een paar uur weer op 1 staat. Dus als ik weer eens slechte ontvangst heb met de wifi dan weet ik dat het weer naar kanaal 1 gezet is. Het staat niet op automatisch dus waarom gaat het altijd terug naar 1. Dit is al bezig van wanneer ik deze modem in gebruik heb en ik begin dit een beetje beu te worden om telkens in te moeten loggen in de modem om mijn kanaal terug op 8 te zetten. Vroeger met de b-box 2 had ik dit niet. Wat kan ik hier aan doen zodat het kanaal blijft staan waarop ik het zet?
mvg
Bladzijde 2 / 11
Btw, sinds een maand of twee is mijn bbox3 (sagem) geupdate geweest naar software version: 8c.513A en GUI version 7.4.2.0. Nu blijft het manueel gekozen kanaal voor 2.4Ghz staan zoals ingesteld. Maw “Solved”.
maar dat verklaart toch nog niet waarom het bij mij wel op het vast kanaal blijft staan (bbox3v+) en bij @VeerleLangbeen met bbox3v+ niet ! zeker als je zelf met een wifi analyzer kunt vaststellen dat k1 het slechtste is en K11 het beste, wat bij mij zeker het geval is, dus volgens mij is het Niet de beste wifi-ervaring in je huis enJe wifi is niet geoptimaliseerd!.
Hierzo:
‘t zal voor morgen zijn
Eens deze update klaar is voor verdeling, worden die door Proximus in waves gepusht naar de modems.
Het gaat wel om een andere hardware revisie. Dat is het enigste wat nog een rol kan spelen.
Dat is de conclusie die ik ook gemaakt heb maar wel raar als je het mij vraagt, ik zou eerder de sturing van de software verdenken, maar de specialisten moeten dit toch weten, ze moeten het nog alleen aan ons willen vertellen
Of zit er toch een nieuwe functionaliteit ingebakken in de nieuwere hardware revisies die dit automatisch bepaald, maar dat wij met heel beperkte rechten namelijk user die optie niet kunnen uitschakelen maar wel als expert of admin. Dit is maar een veronderstelling. Jammer genoeg heeft Proximus dit nog niet bevestigd of willen vertellen. Het valt wel regelmatig voor de laatste tijd.
we zullen moeten blijven hopen dat ze ons wat uitleg willen geven en wij kunnen maar blijven gissen!
Ik zal 'm morgen eens resetten en nog eens testen…
ok maar doe niet alle voorstellen tegelijk anders weten we niet waar het probleem aan gelegen was
Ik weet niet of ik het al gevraag heb dacht van wel maar heb je de bbox al eens gereset en zelf dat denk ik dat je het al geprobeerd hebt, maar ik wou het toch voor alle zekerheid eens vragen
en achteraf natuurlijk terug op k8 zetten.
Deze morgen de modem naar fabrieksintellingen gezet. Kanaal op 8 gezet. En raad eens waar het nu op staat,juist ja op 1. Ze moeten daar echt iets tegen mij hebben bij Proximus.
mvg
Blijkbaar dan toch iets met de hardware versie te maken met mijn hardware versie 1 heb ik dit niet voor.
Je hebt nog altijd geen zekerheid welke hardware revisie je gaat krijgen. Dat staat niet op de doos of op de bbox3 zelf.
ik denk niet dat het daaraan ligt maar het type bbox3 want, maar dat zal wel duidelijk worden wanneer gamegard zijn nieuwe box heeft.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn bbox-3 dat het na een paar uur terugvalt op kanaal 1 met 2.4 wifi. Kanaal 3 is nochthans manueel geconfigureerd. Desinstalleren van proximus app helpt niet.
Software Version
8c.310A
GUI Version
7.3.8
Hardware Version
2.0
Deze morgen om 9h49 op kanaal 8 gezet. Nu (10h38) weer gestoorde ontvangst. Nog geen uur later en het staat al terug op kanaal 1.
mvg
Met welke apparatuur werkt je om het kanaal te optimaliseren en te kiezen? Je doet daar een beetje geheimzinnig over.
Hallo,
Ik heb hier ook al paar keer voorgehad dat mijn kanaal steeds terug naar 1 gaat ipv te blijven staan op kanaal 11
omdat op 1 mijn naaste gebuur op 1 staat met zijn telenet had ik voor 11 gekozen.
Klopt het dat hier een update voor is ? als ik hier enkele pagina’s terug kijk in dit topic…
Dit is wat ik nu heb op de modem
Serienummer (S/N)
LK20123ME551633
Softwareversie
8c.310A
GUI-versie
7.3.8
Hardwareversie
1.7
WAN MAC-adres
A8:6A:BB:87:B5:28
Data Pump-versie
A2pv6F039f3.d24n
@Martin mss toch eens de bbox resetten moest je het nog niet gedaan hebben en eens kijken welke software versie er op staat.
@Cvanloon zoals ik denk ik volgen TS al gepost heeft met een een wifi analyser want met de home optimizer zet hij mijn bbox ook niet op het beste wifi kanaal.
Ik heb zopas eens efkens gekeken in de google store en daar staan minstens 5 wifi analysers.
Maar de signaal kwaliteit kan wel verbeterd worden door de booster
@familievandesype zou het wifi-2.4 signaal kwaliteit dan op K11 van de booster dan beter zijn dan het wifi-2.4 signaal op k11 van de booster, in welk opzicht is dit beter volgens u?
Dan zie ik maar één verschil en dat is de Hardware versie
blijkbaar moet de HW versie er iets mee te maken hebben en zou die dan een andere software versie nodig hebben!!
ik gebruik een app wifi analyzer op mijn windows 10 laptop, ik ga ondertussen eens kijken of mijn bbox nog altijd op k11 staat waar ik het beste resultaat haal.
Edit: staat inderdaad nog altijd mooi op k11
Ik zal 'm morgen eens resetten en nog eens testen…
ok maar doe niet alle voorstellen tegelijk anders weten we niet waar het probleem aan gelegen was
Router is gereset. Probleem blijft.
Zelf als ik met mn laptop een speedtest doe naast de router krijg ik enorme lagspikes in de upload snelheid.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.