Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

Badge

@VeerleLangbeen Ik heb het doorgegeven, De update zal normaalgezien morgen gebeuren. 

Heb nog steeds dezelfde versie.

 

Nog nooit van gehoord! wel wordt de bbox3v+ aangesloten via zijn wan in/uit-gang met een utp netwerkkabel verbonden aan de fibermodem.
Dus ik denk dat je verkeerde inlichtingen gekregen hebt!

PS: Trouwens Jamo heeft er zo ene 

  • Softwareversie

    8c.310A

  • GUI-versie

    7.3.8

  • Hardwareversie

    2.1

 

ik heb dit toch zo begrepen uit → ook op de laptop 

Begint al goed met de technicolor, geen 802.11n aan 40Mhz.  Dat was nu juist de bedoeling.

Reputatie 6
Badge +3

@Jamo : Je moet die app niet gebruiken. Maar dat kon een mogelijke oorzaak zijn dat deze automatisch het kanaal wijzigt, omdat die automatisch kan communiceren met jouw B-Box 3, moest je dit gebruiken. Wat er bij jou voorvalt is heel bizar. Bij mij blijft het kanaal altijd op mijn keuze staan.Indien je zelf materiaal gebruikt om je Wi-Fi te optimaliseren moet je daar kijken of er daar geen automatische kanaal keuze staat. Want deze is rechtstreeks ook verbonden met jouw B-Box 3. Ik geef gewoon tips mee om na te kijken, op voorhand kan niemand ook weten dat je geen leek bent. 

Reputatie 6
Badge +3

Met zijn desktop heeft hij het  niet getest zie dit stukje tekst: En dat tweede kan ik moeilijk controleren. Mijn laptop heeft geen ethernet ingang en anders moet ik mijn hele desktop verhuizen. Ik zie ook niet echt hoe me dat zou kunnen verder helpen. 

En ook dit stukje : Ik heb het voor de zekerheid toch maar eens geprobeerd maar lost ook niks op. Uiteindelijk nogal logisch aangezien ik het op mijn laptop ook onvervind. 

Voor mij komt dat over dat het enkel met de laptop voorvalt. Het is beter afwachten van een reactie voor zekerheid. De kans dat in een desktop een draadloze netwerkkaart is relatief klein. Want wanneer je met desktop bedraad test doe je niet dezelfde test als met de laptop. Maar ik geef jou ook gelijk omdat hij ook op de laptop vermelde. 

Badge

Hier identiek zelfde probleem. Splinternieuw gebouw, nieuwe Bbox3V+. Beste kanaal is 11. Via Proximus Home Optimizer op 11 gezet. Verspringt gewoon naar willekeur. Heb de One SSID uitgeschakeld en het 2.4 GHz kanaal op 11 gezet. Ik merk wel dat het 5 GHZ kanaal zowel op auto als op vast gezet kan worden. Hoe 2.4 GHZ vast te zetten op 11?

Badge

 

Ok, start waving want ik betaal veel geld als Business klant voor een halve motor...Dát is geen reclame.

Reputatie 5

@Jamo  Ik heb het wifi kanaal even van hier uit vast gezet op 8 , hopelijk blijft hij nu staan.


Geachte,

Ik kom net van mijn werk en zie dat het op kanaal 1 staat. Dus is niet blijven staan.

Een Wi-Fi analyser is gewoon een analyse tool om te achterhalen welke kanalen het drukst bezet zijn door naburige draadloze AP’s om zo zelf het optimale kanaal te kiezen. De Home Optimizer app van Proximus staat wel automatisch in verbinding met jouw B-Box 3 om automatisch het kanaal te wijzigen.

@Jamo : Als test kan je best ook eens jouw eigen apparatuur er tussenuit halen. Dit om uitsluitsel te geven of het niet daardoor komt.


Over welke apparatuur heb je het? Ik kijk gewoon op een tablet welk kanaal het minst hinder heeft van naburige wifi kanalen. En dat is bij mij kanaal 8 .

mvg

Het is hier wel vroeger nog ter sprake gekomen dat de manuele kanaal instelling niet blijft staan, maar dat was met vorige softw versies dus daarom de vraag of hij eens de softw wil natrekken; het valt af en toe voor dat de nieuwe software om één of andere reden niet op de bbox geraakt zelfs niet na resetten, en moet prox die echt pushen.

Ik weet niet of ik het al gevraag heb dacht van wel :slight_smile:  maar heb je de bbox al eens gereset  en zelf dat denk ik dat je het al geprobeerd hebt, maar ik wou het toch voor alle zekerheid eens vragen

en achteraf natuurlijk terug op k8 zetten.

@VeerleLangbeen dat begrijp ik toch niet goed ik heb ook de bbox3v+ (one ssid niet actief)  en wifi2.4 blijft op k11 staan (wifi5.0 op k36)  bij mij , 

lees eens de software versie en hardware versie uit van je bbox, mss zit daar ergens een verschil

 die van mij is de volgende:

  • Software Version 8c.310A

  • GUI Version 7.3.8

  • Hardware Version 1.0

  • Datapump Version A2pv6F039f3.d24n

lees eens zijn software en hardware versie uit , raar dat ze u geen bbox3v+ opgestuurd hebben!

ik denk toch dat het richting proximus moet gezocht worden door het feit dat dit toch nog voorvalt, maar ik weet de reden niet meer,  bbox of verder in de DSLAM, enfin ‘t zal hopelijk nog aan het licht komen.  

Reputatie 6
Badge +3

Ok, dat wist ik niet. Je kan ook nog altijd manueel de Public Wi-Fi hotspot uitschakelen zoals in het aangehaalde topic door Cvanloon het geval was met FON. Door in de interface te klikken op my modem,Hotspot,bij general service op off zetten en op OK drukken om op te slagen. Op mijn B-Box V3 Sagemcom staat er software versie: 8c.310A.

Hotspot uitschakelen dat probleem dateert al van jaren terug maar sindsdien niet meer op het forum vernomen dat dit nog een probleem vormt.

Deze software versie dateert van ergens einde 2019, en van recentere versie heb ik nog niet gehoord.

Reputatie 6
Badge +3

Ik vermoed ook richting Proximus want alle mogelijke oorzaken die te maken hebben met configuratie op een toestel hebben niets uitgehaald. Je zou ook een pathping kunnen uitvoeren naar de gameservers. Maar hier is het probleem ook met het uploaden,downloaden via draadloze verbinding. Ik vermoed ook bedraad op de desktop. Dan is de kans heel groot dat het probleem zich buiten het lokale netwerk bevind.

@VeerleLangbeen van welke app komen deze screenshots ?

ja als het richting prox zit dan is het moeilijk te achterhalen, zeker als het in hun apparatuur zich voordoet.

Reputatie 7
Badge +4

@gamegard68 ACS Automatic Channel Selection staat standaard aan bij de modem. Ik heb alvast van hieruit je modem op kanaal 3 geforceerd. Nu is het even afwachten , hopelijk valt hij niet meer terug op kanaal 1.

@SamuelD Ik veronderstel toch als je zelf via de web interface van de bbox de wif kanaal keuze die automatisch is uitzet en een vast kanaal instelt dat die dan ook normaal gezien niet overschreven wordt of terug na een tijd automatisch weer op ACS komt te staan zonder dat je zelf iets doet.

In ieder geval is dat toch bij mij zo dat eens ik ACS uitgezet hebt dit ook zo blijft.

Ik heb  de technicolor al in de doos teruggezet.  Wat is het verschil tussen een bbox3 en een bbox3v+ ?

 

@gamegard68 Eigenlijk in hoofdzaak het zelfde maar aangezien je spreekt van 802.11n en niet van 802.11ac dan leidt ik daaruit af dat je geen van de recente technicolor bbox3 type gekregen hebt want de bbox3 en bbox3v van sagemcom daarbij hadden de eerste types ook geen 802.11ac aan boord.

De bbox3v+ wordt exclusief door Sagemcom gemaakt en niet door Technicolor.
Deze heeft naast FXS-poorten ook DECT aan boord.
Bbox3V+ Ondersteunt de DECT CAT-iq 2.1 Norm

Reputatie 6
Badge +3

Om de hardware versie te weten te komen, moet je klikken op my modem,general. 

Reageer