Beantwoord

wifi kanaal gaat naar 1



Toon eerste bericht

260 reacties

ik wist niet dat de software op de oude bbox3 van sagemcom ook de zelfde was van de bbox3v+ kun je niet zien op één of andere manier welke versie van bbox3 je hebt?

In de mymodem interface heb ik alleen dit:

  • Software Version

    8c.310A

  • GUI Version

    7.3.8

  • Hardware Version

    2.0

Hebt u de datapump versie nodig ?

Zonet de nieuwe bbx3 ontvangen via bpost.  Het is nu een technicolor type.  Deze avond zal ik hem uitproberen.  

 

 

ben benieuwd of het nu met deze wel gaat lukken zoals het lukt met deze van mij bbox3v+ !

ja de software is de zelfde als bij mij alleen de hardware is is versie 1 bij mij

maar als je van voor links op de bbox3 geen bbox3v+ ziet staan (zie screenshot hieronder)
dan zal het nog een oudere versie zijn die je hebt.

 

Bedankt, zo ziet de modem eruit in vooraanzicht:

 

 

Aangezien het niet op één enkel toestel gebeurt denk ik dat het toch nog in een andere richting moet zitten.

Herstart je mss de bbox regelmatig ?

Reputatie 5

Nee ik herstart die nooit. Ik heb wel al eens de stroom eraf gehaald omdat ik dacht dat het dan niet meer ging veranderen maar helaas niet dus.

mvg

Reputatie 6
Badge +3

Een Wi-Fi analyser is gewoon een analyse tool om te achterhalen welke kanalen het drukst bezet zijn door naburige draadloze AP’s om zo zelf het optimale kanaal te kiezen. De Home Optimizer app van Proximus staat wel automatisch in verbinding met jouw B-Box 3 om automatisch het kanaal te wijzigen.

@Jamo : Als test kan je best ook eens jouw eigen apparatuur er tussenuit halen. Dit om uitsluitsel te geven of het niet daardoor komt.

Inderdaad dan heb je nog de oude versie, dat weten we dan ook weeral en zo ook iets bijgeleerd :relaxed:

Ik dacht dat de software versies voor oud en nieuw model voor de sagemcom bbox3 anders waren, maar blijkbaar zijn ze de zelfde.

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb dit opnieuw doorgegeven naar de specialisten die de update kunnen doen. 

Reputatie 6
Badge +3

Door de kanaal keuze/channel niet op automatic/automatisch te zetten. Surf naar 192.168.1.1, Bij Wi-Fi 2,4 Ghz/5,0 Ghz klik op het  tandwiel icoontje vervolgens bij access point sectie moet je bij channel in plaats van automatic jouw kanaal selecteren. Vergeet dan niet op ok te klikken om te bewaren.Wanneer het niet op automatic staat zo het niet mogen voorvallen. Heb je One SSID ingeschakeld?

In orde, is het mogelijk om een nieuwe hw versie van de b-box3 aan te vragen ?

Reputatie 5

Ik zet het op kanaal 8 dus nee het staat niet op automatisch. En one ssid staat ook niet aan en dat ga ik ook nooit aanzetten,dat geeft alleen maar problemen.

mvg

Reputatie 6
Badge +3

Probeer eens de Wi-Fi te resetten naar begin toestand. Ga terug naar  192.168.1.1, Bij Wi-Fi 2,4 Ghz/5,0 Ghz klik op het  tandwiel icoontje vervolgens bij reset factory settings druk je op reset en op ok. Gebruik je home optimizer app van Proximus? Zie hier: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_app/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/verbeter-uw-wifi-met-de-home-optimizer-app.html  en hier: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wifi_channel_wifi/particulieren/support/internet/internet-thuis/wifi-netwerk/sneller-wifi-kanaal-via-de-home-optimizer-app-of-de-modem.html Deze kan er ook voor zorgen dat dit toch automatisch geregeld wordt de kanaalkeuze.

Dat is het hem juist dat de home optimizer blijkbaar niet altijd het beste kanaal zet op de bbox, in ieder geval bij mi toch niet!

dat zal iemand van proximus zelf moeten beslissen als ze hier de draad opnemen kunnen ze dit verder met u bespreken.

ik zal een kijken bij mij want ik zet hem ook op kan 11 voor de beste prestaties.

Ik gebruik ook die optimizer niet meer want hij zet mij ook niet op het beste kanaal.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb nog even zijn reacties gelezen en daar wordt er enkel maar gesproken over zijn laptop die problemen heeft. Ik kan het natuurlijk ook verkeerd geïnterpreteerd hebben. Indien het om meerdere apparaten zou gaan, dan moet je het meer zoeken naar de bbox3v+ die problemen heeft.

Heb eens gekeken op http://mymodem en staat nog altijd mooi op k11 

Ik heb een bbox3V+ (sagemcom)

Nog eens gekeken op 5.0 en die blijft ook mooi staan op het k36

Reputatie 6
Badge +2

Hier zie ik zo’n gelijkaardig probleem met hopelijk oplossing: https://nl.forum.proximus.be/archieven-2010-2017-44/b-box-3-wifi-kanaal-veranderen-35007

Het is al van 2016; en ik heb het niet helemaal gelezen, alleen de vraag en het beste antwoord. En het is voetbal ook. En ik weet ook niet welke modem je hebt.

Volgens proximus is de b-box3 met hw v2.1 de versie met fiber ingang.  

ik denk inderdaad dat dit niet meer het geval is want er is al ondertussen andere firmware gepusht op al de bbox merken en types, mss moet Jamo een kijken welke firmware versie er op zijn bbox3 staat.

Reageer