Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken


Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

929 reacties

@HadewychT 

1) Daarnet bij opstarten V7c een melding dat niet alle functies voor TV kijken beschikbaar waren. Toen ik een opname wou bekijken kreeg ik foutcode P015 te zien. Na herstarten modem én decoder was alles in orde.

2) Als je via Support naar de functie Eco-modus wilt gaan om dingen in te stellen krijg ik altijd de foutmelding: “Er ging iets mis. De instellingsstatus is onbekend. Probeer het later opnieuw.” Misschien kan dit in een volgende update opgelost worden.

Reputatie 4

Als ik dat echt eens lees allemaal is Proximus 20 jaar te vroeg gestart met digitale tv, opnames maar 60 dagen geldig of maar voor de helft of foutmeldingen.

Wanneer dat eens ga opgelost geraken.

Dat we nog maar eens onze dvd recorder terug in het stopcontact konden steken, toen we nog BAAS waren op onze eigen tv en over ONZE EIGEN OPNAMES, Niemand die klaagde over opnames want het was niet via hun decoderke van Proximus. We betalen en c’est tout! Maar blijkbaar voltstaat dat niet. En moeten we maar blij zijn met 60 dagen opnames bewaren op dat decoderke, het V7 decoderke zal veel te klein zijn om opnames langer dan 60 dagen te kunnen bewaren, t is compleet belachelijk, het mag écht eens gaan veranderen, wat doen de partijen er aan de volgende verkiezingen?

Doet ons geen deugd, zeker niet voor onze portemonnee.

Het kan nog efkes duren, nog jaren, maar ik denk toch binnen jaar of 5 of 10 is t écht digitaal via TV Vlaanderen en ik ben terug eigen baas over mijn opnames met een Blu ray recorder daar hebben jullie nog niet van gehoord Proximus? Om te kunnen opnemen buiten jullie wil om, zoals ook sommige zenders al niet meer te bekijken zijn buiten jullie wil om! 

Hebben jullie al zenders in de plaats aangeboden 0000,0000. En zo is het, NIKS. Dat zijn we dan ook al die jaren gewoon.

Eco modus dat komt van de groene partij zeker, die alles maar traag wil laten gaan maar zuinig, maar daarbij denken ze niet aan onze portemonnee het blijft maar duur, beter eens eco modus voor onze factuur Proximus! Het kan veel goedkoper, ik blijf erbij! Het moet goedkoper!

Timm CN

@HadewychT  @Michael V   @GeertC 

Het valt me op dat het beeld op de V7c hier zo nu en dan een milliseconde hapert. De resolutie staat op 3840x2160 50 Hz.

Reputatie 1

Is bij ons ook één van de problemen,  merken dat de tv bij het ontwaken aan het spelen is, zonder dat er ook maar één handeling van onzentwege is gebeurd dat hebben wij met onze vorige decoder (v5) nóóit gehad.

FYI:

Een oplossing is de HDMI CEC functie uitschakelen op je decoder.

  • Andere optie die er is, is je TV volledig uitzetten zodat het scherm niet aanspringt als de decoder opspringt. 

Zie : »→ Springt je tv-toestel 's nachts vanzelf aan? | Proximus

Reputatie 1

Hallo Martin, de instelling gewijzigd, benieuwd naar resultaat,  doch er zijn helaas nog enkele "tekortkomingen " ik ga me beperken tot eentje,  de synchronisatie van beeld en geluid blijft regelmatig in gebreke,  toch bedankt voor uw tip.

Een rare ervaring:
De voorbije week hebben we een aantal keer problemen ondervonden bij het opstarten van de V7.
De V7 start niet op, het linker lampje is rood en het lampje op de afstandsbediening knippert blauw en blijft ook knipperen. Verder gebeurt er minutenlang niets.
De V7 stroomloos zetten lostte niets op. 
Ik heb het telkens kunnen oplossen door de batterijen even uit de afstandsbediening te halen, dan gaat het opstarten verder.
Dit is een keer of 3 gebeurd, voor het overige werkt alles precies normaal.
Er zijn geen updates, software versie is nog steeds 5.144.1 en MW 5.7.3.


@HadewychT 

Vanmorgen (ik wou een opname programmeren) alweer voorgevallen.
De batterijen heruithalen heeft het deze keer niet opgelost, wel de decode stroomloos zetten.

HDMI -CEC staat actief, de TV start normaal gelijk op (en sluit af) met de V7 - als het opstarten werkt zoals het hoort. Ik weet niet of dit belang heeft.
En de V7 was pas zondag vers opgestart na 14 dagen van de stroom, net zoals wifi te zijn gehaald. (vakantie)

 

Hier is het nu mogelijk om de Eco-modus op de V7c zelf aan of uit te zetten, terwijl dat eerder niet mogelijk was en er een foutmelding verscheen.

Gisteravond een beetje onverwacht de update gekregen naar het nieuwe 6 platform.
Een beetje wennen aan de nieuwe kleurtjes en look.
En al dadelijk gisteravond een eerste probleem, het doorspoelen is niet helemaal consequent. Ik bedoel:
ik probeerde een reclameblok door te spoelen en drukte een 7of 8 keren op de ronde knop naar rechts.
7 keer is 3 ½ minuut verder spoelen, 8 keer 4 minuten. Was zo in het 5 platform.
Nu zat ik ineens te ver in het opgenomen programma en moest ook weer ver terug. Ik was een beetje verbaasd (verbluft), zulke korte reclameondebreking? Neen, hoor, met nog een beetje terugspoelen merkte ik dat het toch een normaal reclameblok was.
Ik zou er minder aandacht aan geschonken hebben (zo van ik zal wel onbewust te veel gedrukt hebben) ware het niet dat het vandaag weer een keer is gebeurd. De ander door spoelmomenten gingen wel normaal.
Is er iets gewijzigd aan het doorspoelen, meer bepaald kort of (iets te) lang indrukken van de ronde toets zou dit kunnen verklaren

En ook nog niet eerder ondervonden: Omdat we de 1e aflevering van een serie hebben gemist hebben we  die - vandaag - willen kijken via de app VTMgo op de V7. Zoals je weet begint dat met reclame. Na die reclame vlogen we gewoon uit VTMgo naar het startscherm van de apps. We hebben dan maar gekeken naar VTMgo in de TV app en niet via de V7 app.

Dat door/terug spoelen blijft voor (kleine) ergenissen zorgen. Het lijkt erop (of is zo) dat de stappen  (10 en 30 sec) niet constant even lang ziin in NTVBE.
Dikwijls gaat het beeld na door of terugspoelen over in een voor een seconde of 2 stilstaand beeld en speelt dan verder of verspringt het gewoon. Bijv. een auto die even vooruit/achteruit/vooruit/achteruit rijdt om dan zijn weg voort te zetten tegen 80km/u.

Doorspoelen is regelmatig totaal niet werkend, het beeld stopt even en gaat gewoon verder.

Tenzij dezelfde (reclame)scene herhaald wordt na een aantal keer vooruit drukken. Gek dat zelfs dat herhalen zich ook nog herhaalt.
Uiteindelijk heb je voor een reclameblok van 7 minuten (zoiets?) zeker 40 keer 30 seconden vooruitgespoeld

SW 5.144 was toch in vergelijking fantastisch goed qua doorspoelen!

Is het mogelijk bij de V7c om een nieuwe software update vroeger binnen te krijgen of niet?

FYI: Je kunt alleen maar via de V7(C) menu af en toe eens op updates controleren .

Onder het motto baadt het niet dan schaadt het niet, wil ik enkele constructieve suggesties doen na de verplichte overschakeling van een goed werkende V6 naar de alomgeliefde V7.

 

  1. Rangschikking opnames: in tegenstelling tot de V6, worden serieopnames op de V7 gerangschikt op basis van de meest recente opname, en niet langer de oudste opname. Dit heeft als vervelend gevolg dat je na enkele weken niet meer doorhebt dat de eerste aflevering van jouw opgenomen serie binnenkort dreigt te verlopen. Want jouw serie wordt bij elke nieuwe opname opnieuw naar boven gekatapulteerd in je opnameoverzicht. Bij de V6 gebeurde de rangschikking logischerwijze op basis van de oudste aflevering.
  2. Live-uitzendingen herstarten: als je live-uitzendingen wil herstarten via de tv-gids, kon je op de V6 onmiddellijk voor de optie ‘herstarten’ kiezen. Bij de V7 ontbreekt dit waardoor je eerst op ‘kijken’ moet drukken, en je dus rechtstreeks op het huidige moment in de live-uitzending terechtkomt. Pas daarna kan je op herstarten drukken. Wil je bvb een sportwedstrijd op deze manier herstarten, dreig je de score/uitslag/voorlopige stand dus al te zien en is de lol eraf.

 

Zou hier werk van gemaakt kunnen worden?

Probleem ook bij Stereo wordt in 5.1 uitgestuurd en zal je geluidsysteem er dus zelf geen 5.1 van maken, omdat de V7 decoder de stereo programma’s niet in stereo doorgeeft en er ook zelf geen volwaardig 5.1 van maakt.

 

Wow!  Dit is al sinds 2021 een probleem zie ik?  Volg de android standaard zoveel je wil als je perse dolby wil uitsturen - maar flag je dolby out op 2.0 bij TV uitzendingen aub, zodat alle soundbar/receiver gebruikers kunnen genieten van Prologic II decoding.

Komt dit ooit goed?  Was geen enkele issue bij de telenet tv boxes.

 

Is het mogelijk om de rode led vooraan volledig uit te schakelen in eco standby modus?
Dat scheelt toch ook weer en klein beetje in verbruik en is vooral minder storend.
 

neen die bestaat niet

Om minder storend te maken mss een stukje tape erop plakken ;-)

neen die bestaat niet

Om minder storend te maken mss een stukje tape erop plakken ;-)

In dat geval maken we er een “feature request” van.
Moet in software vrij eenvoudig te implementeren zijn.
 

Reputatie 6
Badge +3

P135 fout bestaat blijkbaar nog altijd.

Ook op de V7c 

Enige dat een tijdje helpt is decoder met de knop uitschakelen en inschakelen.

Amai zeg een bug die zovele jaren blijft en zelfs meegaat met verschillende hardware..

Gisteravond konden opgenomen programma’s niet worden bekeken.
Het was de 1e maal voor ons dat dit gebeurde. Foutcode P139 bleef zich herhalen, ook na herstarten.

Enkele minuten later werkte alles toch weer normaal.

 

(software versie 6.155.2, Middleware 5.7.3)

Hier met versie 5.152.1:

Gisteren kon ik opnames ook niet bekijken (foutcodes P006 en P004). Na herstarten weer wel. Dit is al enkele keren voorgevallen.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie @rsca_rsca Als dit vaker voorkomt mag je dat zeker hier melden met zoveel mogelijk info (tijdstip, zender of titel opname, juiste foutmelding,..). Dan kan ik het doorgeven voor verder onderzoek. 

De foutmeldingen kunnen op een éénmalig probleem wijzen, vandaar. 

P139 is een time out op de backend

P004 Audio kan niet gecodeerd worden. 

P006 Je kan behalve een reboot van de decoder ook proberen om HDMI uit TV te halen en terug te steken (probleem met HDCP)

@HadewychT

Hout vasthouden, sinds we de V7 in gebruik hebben was dit de eerste fout met een code
Ze is vanzelves opgelost geraakt. Ik heb de decoder uitgezet (schakelaar achteraan) en terug aan. Daarna was P139 er nog, even pijl terug (naar alle opnames) en opnieuw geprobeerd en de opname kon gewoon starten.

Mischien toch eens regelmatig in dit topic ernaar verwijzen dat de lijst vd foutcodes met de mogelijke remedies te vinden is in de openingspost? Tenslotte is dit wel een zeer uitgebreid (te?) topic, niet waar?

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Dankjewel voor de tip. Ik zal de openingspost binnenkort ook eens aanpassen en de verouderde info eruit halen zodat het weer wat overzichtelijker wordt. 

@HadewychT  👍

Indien enigszins mogelijk ook die zaken die specifiek aan de V7C gekoppeld zijn zoals MW en APK versies met bijhorende wat er opgelost/verbeterd werd enz...

Reageer