Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

1044 reacties

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 25 september 2024
HadewychT schreef:

@Witte Herder De kaart was in uw geval nog maar enkele maanden geleden herstart, maar ik heb het voor de zekerheid toch opnieuw gevraagd. Als dit niet helpt zullen we verder moeten kijken naar je installatie. Ik zie oa dat je modem ook al wel ongeveer 8j oud is dus dit zou ook een oorzaak kunnen zijn, al is de communicatie naar je decoder volgens de metingen wel in orde. 

En kijk eens wat ik elders in dit topic terugvond.
(ook mijn recent vervangen) bbox is 8j oud

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3427 reacties
  • 25 september 2024

@Mutlie Ik heb me voor de ouderdom van je modem inderdaad laten misleiden door het serienummer. Mijn excuses voor deze foute analyse. Toestellen worden inderdaad hergebruikt, maar niet voordat ze grondig worden nagekeken en getest. 

Ik ga je een nieuwe decoder en afstandsbediening opsturen. Deze zullen 27/9 thuis geleverd worden. 

@rsca_rsca Kan je eerst de modem en de decoder eens resetten ?

• 397 reacties
  • 25 september 2024
HadewychT schreef:

@HadewychT  De stappen zijn in die volgorde uitgevoerd. Ook heb ik de decoder eens terug op fabrieksinstellingen gezet.

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 25 september 2024
HadewychT schreef:

@Mutlie Ik heb me voor de ouderdom van je modem inderdaad laten misleiden door het serienummer. Mijn excuses voor deze foute analyse. Toestellen worden inderdaad hergebruikt, maar niet voordat ze grondig worden nagekeken en getest. 

Ik ga je een nieuwe decoder en afstandsbediening opsturen. Deze zullen 27/9 thuis geleverd worden. 

@HadewychT 
Dank je wel hiervoor.! 👍

Ik was verrast want had je post niet gezien (off line) en heb eerst de mail ontvangen. Ik hoop echt dat de vervanging van deze V7 dé oplossing is van de problemen (die pas na 4-5 maanden zijn opgedoken)
Wat je opmerking over de modem aangaat, die ontgaat me even. Mijn modem is inderdaad echt zo oud (fabricagedatum), maar een half jaar geleden in de plaats gekomen van de vorige defecte BBox.
Mogelijk is het niet zozeer de modem, maar de verbinding? Bijv. @Martin heeft nooit problemen maar wel een heel snelle verbinding, profiel van 85 of 100? . Zelf hang ik aan profiel 50/10 (wat ik vermoed het minimum is). @rsca_rsca En u?

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 26 september 2024

Deze is nieuw

Nooit eerder gezien 🤔

Edit:
En alles werkt weer zoals voorheen
Er kwam  een mededeling dat het in orde was  en er werd gevraagd op OK te drukken om een  herstart van Pickx te doen.

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 27 september 2024

Het pakje is gearriveerd!
Correctie!
Ik ontvang de V7, alle kabels en een afstandsbediening, keurig verpakt id de doos van de V7, in een plastic folie.
Plus ik ontvang een doos ( ! ) gevuld met heel veel lucht en een (extra) afstandsbediening.
Is dit juist?

Wat moet ik nu terugzenden? V7 uiteraard. (oude) afstandsbediening en kabels?
Mag de extra afstandsbediening mee teruggezonden in dezelfde doos?

• 397 reacties
  • 27 september 2024

@Mutlie  Hoe kan je zien aan welk profiel je zit?

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 27 september 2024

@rsca_rsca 
de bbox tool als je een sagem modem hebt.

Martin
  • 33233 reacties
  • 27 september 2024
rsca_rsca schreef:

@Mutlie  Hoe kan je zien aan welk profiel je zit?

@rsca_rsca Ter bijkomende info:

Indien u een Sagem BBox3 van het type Sagem hebt, kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken te downloaden hier → Proximus Cloud

Martin
  • 33233 reacties
  • 27 september 2024

@Proximus Moderatoren omdat de bovenstaande vraag van  @Mutlie niet zou uit het zicht verloren geraken : 

Mutlie schreef:

Het pakje is gearriveerd!
Correctie!
Ik ontvang de V7, alle kabels en een afstandsbediening, keurig verpakt id de doos van de V7, in een plastic folie.
Plus ik ontvang een doos ( ! ) gevuld met heel veel lucht en een (extra) afstandsbediening.
Is dit juist?

Wat moet ik nu terugzenden? V7 uiteraard. (oude) afstandsbediening en kabels?
Mag de extra afstandsbediening mee teruggezonden in dezelfde doos?

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 27 september 2024

Juist, de Sagem tool.
Ik moest even dringend weg, dus mijn antwoord was haastwerk.

Ik heb ooit ergens (op dit forum denk ik) gelezen dat een V7 vereist dat er een goede verbinding was van minstens 38Mbps en een V5 minder veeleisend was. Toen woonde ik eldershad een V5 en had niet de vereiste “snelle” verbinding (is mij verteld, want ik had een Bbox-Technicolor) . Klopte dus want speedtests bevestigden de trage verbinding (tegen de volle prijs 😎)
Nu op mijn apartement heb ik - maar - een 50/10 profiel en sinds kort een (8jaar oude) Bbox-Sagem. Speedtests geven een resultaat net boven de 40 (meestal 42 komma met uitschieters tot 44  komma).
In die optiek en samenlezing is een V7 dus krap, alhoewel het schijnt dat 38Mbps geen minimum meer is.

Of toch?

Martin
  • 33233 reacties
  • 27 september 2024

Vroeger moest inderdaad (wat verschillende malen aangehaald werd door PX) dat je lijnsnelheid minimum moest 30Mbps zijn bij een V7 decoder. 

Daarop heb ik later van een PX moderator de opmerking gekregen dat dit niet meer het geval is.

Wat ik eigenlijk ook logisch vind aangezien om TV zenders te bekijken via je v7 decoder de hoogste bitstream deze is van HD TV zenders, aangezien de TV zenders nog niet in hogere resolutie verstuurd worden.

Als je natuurlijk via de decoder (of andere weg) netflix , disney+ binnenhaalt in 4K, heb je zeker al een internetsnelheid nodig van 20Mbps.

Normaliter kun je uitgaan van de volgende, minimale internetsnelheden:

• Streamen in normale kwaliteit: 3 Mbps
  • Streamen in HD-kwaliteit: 5 Mbps
  • Streamen in 4K-kwaliteit: 25 Mbps

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 27 september 2024

Het antwoord op de vraag wat terug te zenden:
Ik mag alles terug sturen, V7, kabels, afstandsbediening en ook de 2e afstandsbediening die per vergissing ook werd verzonden. Normaal wordt een V7 vervangen door een andere V7 zonder afstandsbedieng (die dezelfde is).

Dank @HadewychT voor de service (ook via PB)!

Dan :

Mijn ervaringen met de installatie.
Eerst zou moeten de oude V7 afgekoppeld worden (0800 99696) dit volgens de papieren handleiding en ook de youtube video.
Eerste probleem, de robot vraagt een lijnnummer beginnend met een “0”. Mijn lijnnummer begint met “1”. Het oude lijnnummer dat begint met een “0” is niet meer in gebruik (staat niet meer op de facturen)
Na vele pogingen heb ik het opgegeven en 0800 22800 gebeld. Die historie kan ik niet meer herhalen maar uiteindelijk en met wat moeite en na een lijntest ( waarom?) een medewerker aan de lijn gekregen die me heeft geholpen. Van haar moest ik eerst de oude decoder terug installeren.   Waarom is me onduidelijk, voor de volledigheid, na een volledige reset op afstand
Dan heeft ze me gezegd de nieuwe V7 ook zo te installeren en heeft me verlaten (einde shift?) met de belofte iemand terug te laten bellen vandaag. Het zou niet meer nodig zijn de oude decoder af te koppelen, dit gaat automatisch. Ik heb de oude fysiek afgekoppeld en de nieuwe gewoon aangesloten. Had ik dat geweten had dat ik niet moest bellen ik me veel ergernis, moeite en tijd kunnen besparen.
Momenteel werkt alles, alles is terug ingesteld, geplande opnames zijn behouden. Software is 6.155.2.
Hopen dat het blijft werken en dat er geen problemen meer opduiken.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3427 reacties
  • 27 september 2024
Mutlie schreef:

Deze is nieuw

Nooit eerder gezien 🤔

Edit:
En alles werkt weer zoals voorheen
Er kwam  een mededeling dat het in orde was  en er werd gevraagd op OK te drukken om een  herstart van Pickx te doen.

Dit wordt weergegeven als er een gekend algemeen probleem is. Om het netwerk dan niet te belasten door onnodige herstarts en jullie te laten weten dat we al op de hoogte zijn van het probleem krijg je deze melding. 

Wat betreft het afmelden van je oude decoder zou dit normaalgezien ook wel moeten lukken als je dat nr dat begint met een 1 ingeeft op het 0800-nr. Dit nr vind je terug op je factuur, maar ik zal het mee in je forumprofiel zetten. Momenteel zie ik toch nog 2 decoders aangemeld op je  lijn. Stuur me via PB maar de serienummer door van de decoder die er nu staat (laatste 5 cijfers is voldoende). Dan zal ik de andere verwijderen. 

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 27 september 2024

Eerste bevinding:

Ondanks eco mode veel snellere opstart !

Martin
  • 33233 reacties
  • 27 september 2024

ter info: Dat was bij al zo bij de overgang naar software versie 6  (nieuw platform)

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 27 september 2024

En dan, @Martin ?

We zijn hier toch al maanden bezig over mijn v7 die bleef hangen bij opstarten?

De nieuwe vind ik ineens snel in opstarten, nochtans had de oude v7 net dezelfde software.

Martin
  • 33233 reacties
  • 27 september 2024

dat bedoelde ik juist dat er iets met de oude decoder moet te maken gehad hebben.
Want anders ging je dit al opgemerkt hebben vroeger van zodra je overgeschakeld werd op de  versie 6 en je had die al een tijd vroeger dan ik. 

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 27 september 2024

De nieuwe v7 reageert gewoon veel sneller dan de vorige, het valt echt op!

Hopelijk blijft het ook zo.

• 397 reacties
  • 1 oktober 2024

@HadewychT  @Michael V 

Ik kan me met softwareversie 6.155.2 niet van de indruk ontdoen dat er, zeker bij opnames, her en der toch haperingen aanwezig blijven, ook soms bij live-tv. Er is vanalles geprobeerd, ook de lijn en aansluitingen zijn prima, maar de problemen lijken aanwezig te blijven.

En zoals eerder aangehaald, ook het zoeken naar updates geeft altijd een foutmelding.

• 397 reacties
  • 4 oktober 2024
rsca_rsca schreef:

@HadewychT  @Michael V 

Ik kan me met softwareversie 6.155.2 niet van de indruk ontdoen dat er, zeker bij opnames, her en der toch haperingen aanwezig blijven, ook soms bij live-tv. Er is vanalles geprobeerd, ook de lijn en aansluitingen zijn prima, maar de problemen lijken aanwezig te blijven.

En zoals eerder aangehaald, ook het zoeken naar updates geeft altijd een foutmelding.

@Michael V  @HadewychT  Is er een nieuwe update op komst of is men bezig met een testversie?

Martin
  • 33233 reacties
  • 4 oktober 2024

Bij mijn weten is dit altijd al zo geweest dat nadat zelfs de laatste versie nog maar juist zou uitgebracht zijn PX al bezig is met de volgende versie/testversie.

rsca_rsca schreef:
rsca_rsca schreef:

@HadewychT  @Michael V 

@Michael V  @HadewychT  Is er een nieuwe update op komst of is men bezig met een testversie?

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 5 oktober 2024

Eén maand geleden (met de vorige V7 dus nog) schreef ik :

Vandaag bij het programmeren (nieuwe decoder V7 één week oud) vroeg ik mij af waar de (geplande) serieopname gebleven is van “Billy the Kid”, morgen op Canvas. Vorige zondag werd die serie zonder enig probleem opgenomen (nog geprogrameerd met de vorige V7)
Maar wat bleek vandaag? De serie wordt helemaal niet meer (automatisch) opgenomen! Stond niet meer tussen de geplande opnames en in de TV-gids was de serieopname ook weg!

Waarom verdwijnen programmaties van serieopnames ??? Onaangekondigd natuurlijk!
Men gaat er van uit dat iets wordt opgenomen en dan gebeurt dit.
Ben ik de enige die dit vaststel? Op 2 verschillende V7 decoders notabene !

Mutlie
  • 1963 reacties
  • 6 oktober 2024

De soap gaat verder.

Kan er mij iemand uitleggen waarom de reeks “Ferry”  - op dit eigenste ogenblik wordt die dus uitgezonden - wel als serie opname staat, de momentele uitzending toch NIET wordt opgenomen terwijl de herhaling van volgende zaterdag in de planning staat?

Allee, ben ik de enige die regelmatig zo’n  farce met opnames meemaakt?

Martin
  • 33233 reacties
  • 6 oktober 2024
Mutlie schreef:

De soap gaat verder.

Kan er mij iemand uitleggen waarom de reeks “Ferry”  - op dit eigenste ogenblik wordt die dus uitgezonden - wel als serie opname staat, de momentele uitzending toch NIET wordt opgenomen terwijl de herhaling van volgende zaterdag in de planning staat?

Allee, ben ik de enige die regelmatig zo’n  farce met opnames meemaakt?

@Mutlie , nee je bent niet de enige en ook op http://pickx.be is die niet terug te vinden!

Blijkbaar is deze bug terug opgekomen, want deze bug (soms verdwijnen van opnames) was er al met met de APK versie 6.153.4 en werd opgelost in de versie 6.155.1