Skip to main content

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

@Witte Herder De kaart was in uw geval nog maar enkele maanden geleden herstart, maar ik heb het voor de zekerheid toch opnieuw gevraagd. Als dit niet helpt zullen we verder moeten kijken naar je installatie. Ik zie oa dat je modem ook al wel ongeveer 8j oud is dus dit zou ook een oorzaak kunnen zijn, al is de communicatie naar je decoder volgens de metingen wel in orde. 

En kijk eens wat ik elders in dit topic terugvond.
(ook mijn recent vervangen) bbox is 8j oud


@Mutlie Ik heb me voor de ouderdom van je modem inderdaad laten misleiden door het serienummer. Mijn excuses voor deze foute analyse. Toestellen worden inderdaad hergebruikt, maar niet voordat ze grondig worden nagekeken en getest. 

Ik ga je een nieuwe decoder en afstandsbediening opsturen. Deze zullen 27/9 thuis geleverd worden. 

@rsca_rsca Kan je eerst de modem en de decoder eens resetten ?

 


 

 

@rsca_rsca Kan je eerst de modem en de decoder eens resetten ?

 

@HadewychT  De stappen zijn in die volgorde uitgevoerd. Ook heb ik de decoder eens terug op fabrieksinstellingen gezet.


@Mutlie Ik heb me voor de ouderdom van je modem inderdaad laten misleiden door het serienummer. Mijn excuses voor deze foute analyse. Toestellen worden inderdaad hergebruikt, maar niet voordat ze grondig worden nagekeken en getest. 

Ik ga je een nieuwe decoder en afstandsbediening opsturen. Deze zullen 27/9 thuis geleverd worden. 

@rsca_rsca Kan je eerst de modem en de decoder eens resetten ?

 


@HadewychT 
Dank je wel hiervoor.! 👍

Ik was verrast want had je post niet gezien (off line) en heb eerst de mail ontvangen. Ik hoop echt dat de vervanging van deze V7 dé oplossing is van de problemen (die pas na 4-5 maanden zijn opgedoken)
Wat je opmerking over de modem aangaat, die ontgaat me even. Mijn modem is inderdaad echt zo oud (fabricagedatum), maar een half jaar geleden in de plaats gekomen van de vorige defecte BBox.
Mogelijk is het niet zozeer de modem, maar de verbinding? Bijv. @Martin heeft nooit problemen maar wel een heel snelle verbinding, profiel van 85 of 100? . Zelf hang ik aan profiel 50/10 (wat ik vermoed het minimum is). @rsca_rsca En u?


Deze is nieuw

Nooit eerder gezien 🤔

 

 

Edit:
En alles werkt weer zoals voorheen
Er kwam  een mededeling dat het in orde was  en er werd gevraagd op OK te drukken om een  herstart van Pickx te doen.


Het pakje is gearriveerd!
Correctie!
Ik ontvang de V7, alle kabels en een afstandsbediening, keurig verpakt id de doos van de V7, in een plastic folie.
Plus ik ontvang een doos ( ! ) gevuld met heel veel lucht en een (extra) afstandsbediening.
Is dit juist?

Wat moet ik nu terugzenden? V7 uiteraard. (oude) afstandsbediening en kabels?
Mag de extra afstandsbediening mee teruggezonden in dezelfde doos?


 


@Mutlie  Hoe kan je zien aan welk profiel je zit?


@rsca_rsca 
de bbox tool als je een sagem modem hebt.
 


@Mutlie  Hoe kan je zien aan welk profiel je zit?

@rsca_rsca Ter bijkomende info:

Indien u een Sagem BBox3 van het type Sagem hebt, kunt u met het Sagemtool als User en het User password (vind je terug op een sticker van je bbox) op uw Bbox inloggen om de situatie meer in detail te bekijken te downloaden hier → Proximus Cloud


@Proximus Moderatoren omdat de bovenstaande vraag van  @Mutlie niet zou uit het zicht verloren geraken : 

Het pakje is gearriveerd!
Correctie!
Ik ontvang de V7, alle kabels en een afstandsbediening, keurig verpakt id de doos van de V7, in een plastic folie.
Plus ik ontvang een doos ( ! ) gevuld met heel veel lucht en een (extra) afstandsbediening.
Is dit juist?

Wat moet ik nu terugzenden? V7 uiteraard. (oude) afstandsbediening en kabels?
Mag de extra afstandsbediening mee teruggezonden in dezelfde doos?
 

 


Juist, de Sagem tool.
Ik moest even dringend weg, dus mijn antwoord was haastwerk.

Ik heb ooit ergens (op dit forum denk ik) gelezen dat een V7 vereist dat er een goede verbinding was van minstens 38Mbps en een V5 minder veeleisend was. Toen woonde ik eldershad een V5 en had niet de vereiste “snelle” verbinding (is mij verteld, want ik had een Bbox-Technicolor) . Klopte dus want speedtests bevestigden de trage verbinding (tegen de volle prijs 😎)
Nu op mijn apartement heb ik - maar - een 50/10 profiel en sinds kort een (8jaar oude) Bbox-Sagem. Speedtests geven een resultaat net boven de 40 (meestal 42 komma met uitschieters tot 44  komma).
In die optiek en samenlezing is een V7 dus krap, alhoewel het schijnt dat 38Mbps geen minimum meer is.

Of toch?


Vroeger moest inderdaad (wat verschillende malen aangehaald werd door PX) dat je lijnsnelheid minimum moest 30Mbps zijn bij een V7 decoder. 

Daarop heb ik later van een PX moderator de opmerking gekregen dat dit niet meer het geval is.

Wat ik eigenlijk ook logisch vind aangezien om TV zenders te bekijken via je v7 decoder de hoogste bitstream deze is van HD TV zenders, aangezien de TV zenders nog niet in hogere resolutie verstuurd worden.

Als je natuurlijk via de decoder (of andere weg) netflix , disney+ binnenhaalt in 4K, heb je zeker al een internetsnelheid nodig van 20Mbps.

Normaliter kun je uitgaan van de volgende, minimale internetsnelheden:

  • Streamen in normale kwaliteit: 3 Mbps
  • Streamen in HD-kwaliteit: 5 Mbps
  • Streamen in 4K-kwaliteit: 25 Mbps

Het antwoord op de vraag wat terug te zenden:
Ik mag alles terug sturen, V7, kabels, afstandsbediening en ook de 2e afstandsbediening die per vergissing ook werd verzonden. Normaal wordt een V7 vervangen door een andere V7 zonder afstandsbedieng (die dezelfde is).

Dank @HadewychT voor de service (ook via PB)!

 


Dan :

Mijn ervaringen met de installatie.
Eerst zou moeten de oude V7 afgekoppeld worden (0800 99696) dit volgens de papieren handleiding en ook de youtube video.
Eerste probleem, de robot vraagt een lijnnummer beginnend met een “0”. Mijn lijnnummer begint met “1”. Het oude lijnnummer dat begint met een “0” is niet meer in gebruik (staat niet meer op de facturen)
Na vele pogingen heb ik het opgegeven en 0800 22800 gebeld. Die historie kan ik niet meer herhalen maar uiteindelijk en met wat moeite en na een lijntest ( waarom?) een medewerker aan de lijn gekregen die me heeft geholpen. Van haar moest ik eerst de oude decoder terug installeren.   Waarom is me onduidelijk, voor de volledigheid, na een volledige reset op afstand
Dan heeft ze me gezegd de nieuwe V7 ook zo te installeren en heeft me verlaten (einde shift?) met de belofte iemand terug te laten bellen vandaag. Het zou niet meer nodig zijn de oude decoder af te koppelen, dit gaat automatisch. Ik heb de oude fysiek afgekoppeld en de nieuwe gewoon aangesloten. Had ik dat geweten had dat ik niet moest bellen ik me veel ergernis, moeite en tijd kunnen besparen.
Momenteel werkt alles, alles is terug ingesteld, geplande opnames zijn behouden. Software is 6.155.2.
Hopen dat het blijft werken en dat er geen problemen meer opduiken.


Deze is nieuw

Nooit eerder gezien 🤔

 

 

Edit:
En alles werkt weer zoals voorheen
Er kwam  een mededeling dat het in orde was  en er werd gevraagd op OK te drukken om een  herstart van Pickx te doen.

Dit wordt weergegeven als er een gekend algemeen probleem is. Om het netwerk dan niet te belasten door onnodige herstarts en jullie te laten weten dat we al op de hoogte zijn van het probleem krijg je deze melding. 

 

Wat betreft het afmelden van je oude decoder zou dit normaalgezien ook wel moeten lukken als je dat nr dat begint met een 1 ingeeft op het 0800-nr. Dit nr vind je terug op je factuur, maar ik zal het mee in je forumprofiel zetten. Momenteel zie ik toch nog 2 decoders aangemeld op je  lijn. Stuur me via PB maar de serienummer door van de decoder die er nu staat (laatste 5 cijfers is voldoende). Dan zal ik de andere verwijderen. 


Eerste bevinding:

Ondanks eco mode veel snellere opstart !


ter info: Dat was bij al zo bij de overgang naar software versie 6  (nieuw platform)


En dan, @Martin ?

We zijn hier toch al maanden bezig over mijn v7 die bleef hangen bij opstarten?

De nieuwe vind ik ineens snel in opstarten, nochtans had de oude v7 net dezelfde software.


dat bedoelde ik juist dat er iets met de oude decoder moet te maken gehad hebben.
Want anders ging je dit al opgemerkt hebben vroeger van zodra je overgeschakeld werd op de  versie 6 en je had die al een tijd vroeger dan ik. 

 


De nieuwe v7 reageert gewoon veel sneller dan de vorige, het valt echt op!

Hopelijk blijft het ook zo.


@HadewychT  @Michael V 

Ik kan me met softwareversie 6.155.2 niet van de indruk ontdoen dat er, zeker bij opnames, her en der toch haperingen aanwezig blijven, ook soms bij live-tv. Er is vanalles geprobeerd, ook de lijn en aansluitingen zijn prima, maar de problemen lijken aanwezig te blijven.

En zoals eerder aangehaald, ook het zoeken naar updates geeft altijd een foutmelding.


@HadewychT  @Michael V 

Ik kan me met softwareversie 6.155.2 niet van de indruk ontdoen dat er, zeker bij opnames, her en der toch haperingen aanwezig blijven, ook soms bij live-tv. Er is vanalles geprobeerd, ook de lijn en aansluitingen zijn prima, maar de problemen lijken aanwezig te blijven.

En zoals eerder aangehaald, ook het zoeken naar updates geeft altijd een foutmelding.

@Michael V  @HadewychT  Is er een nieuwe update op komst of is men bezig met een testversie?


Bij mijn weten is dit altijd al zo geweest dat nadat zelfs de laatste versie nog maar juist zou uitgebracht zijn PX al bezig is met de volgende versie/testversie.

@HadewychT  @Michael V 

Ik kan me met softwareversie 6.155.2 niet van de indruk ontdoen dat er, zeker bij opnames, her en der toch haperingen aanwezig blijven, ook soms bij live-tv. Er is vanalles geprobeerd, ook de lijn en aansluitingen zijn prima, maar de problemen lijken aanwezig te blijven.

En zoals eerder aangehaald, ook het zoeken naar updates geeft altijd een foutmelding.

@Michael V  @HadewychT  Is er een nieuwe update op komst of is men bezig met een testversie?

 


Eén maand geleden (met de vorige V7 dus nog) schreef ik :
 


Vandaag bij het programmeren (nieuwe decoder V7 één week oud) vroeg ik mij af waar de (geplande) serieopname gebleven is van “Billy the Kid”, morgen op Canvas. Vorige zondag werd die serie zonder enig probleem opgenomen (nog geprogrameerd met de vorige V7)
Maar wat bleek vandaag? De serie wordt helemaal niet meer (automatisch) opgenomen! Stond niet meer tussen de geplande opnames en in de TV-gids was de serieopname ook weg!

Waarom verdwijnen programmaties van serieopnames ??? Onaangekondigd natuurlijk!
Men gaat er van uit dat iets wordt opgenomen en dan gebeurt dit.
Ben ik de enige die dit vaststel? Op 2 verschillende V7 decoders notabene !


De soap gaat verder.

Kan er mij iemand uitleggen waarom de reeks “Ferry”  - op dit eigenste ogenblik wordt die dus uitgezonden - wel als serie opname staat, de momentele uitzending toch NIET wordt opgenomen terwijl de herhaling van volgende zaterdag in de planning staat?

 

Allee, ben ik de enige die regelmatig zo’n  farce met opnames meemaakt?


De soap gaat verder.

Kan er mij iemand uitleggen waarom de reeks “Ferry”  - op dit eigenste ogenblik wordt die dus uitgezonden - wel als serie opname staat, de momentele uitzending toch NIET wordt opgenomen terwijl de herhaling van volgende zaterdag in de planning staat?

 

Allee, ben ik de enige die regelmatig zo’n  farce met opnames meemaakt?

@Mutlie , nee je bent niet de enige en ook op http://pickx.be is die niet terug te vinden!

Blijkbaar is deze bug terug opgekomen, want deze bug (soms verdwijnen van opnames) was er al met met de APK versie 6.153.4 en werd opgelost in de versie 6.155.1


Reageer