Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

890 reacties

Sinds enkele dagen nieuwe (kleine) probleempjes opgedoken.
Vooral bij het starten van een opname doet zich voor dat een wieltje draait en blijft draaien gedurende 20-30 seconden. En de laatste dagen bij iedere opname. Voordien was het sporadisch, het is me niet eerder opgevallen.
Het gebeurt ook wel eens bij het (gewoon) opstarten van de decoder, maar dat zal eerder aan de opstartprocedure liggen zeker?
Verder ook af en toe grote haperingen, zwart beeld gedurende enkele seconden, precies uitvallen van de verbinding, het lijkt dan alsof de TV is uitgeschakeld. Deze avond kregen we zelfs 1 keer de boodschap “geen internetverbinding” te zien.
En soms werkt enkel de volume knop van de afstandsbediening en reageert de decoder niet op enige andere toets. Daarstraks ging het na een minuutje wel, maar ik heb al enkele keren geen andere oplossing gevonden dan stroomloos zetten van de decoder.

Regelmatig krijgen we gedurende 1 à 2 sec een zwart scherm. Ook het geluid is dan weg.

Er zijn dagen dat alles zonder haperingen werkt en andere dagen krijgen we om de haverklap bovenstaand probleem.

Is hier een oplossing voor. De decoder uitschakelen en terug herstarten helpt niet.

We hebben sinds enkele maanden een nieuwe TV. De haperingen zijn verdwenen🙂

@ed 14350 

Welk merk van TV heb je juist?

LG (OLED55C35LA)

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Ik heb een reset van de kaart waarop je aangesloten bent gevraagd. Hierdoor zal je verbinding even kunnen wegvallen. 

Als je daarna nog problemen ondervindt, kan je testen met een andere lan-kabel in een andere poort van je modem. 

De verbinding viel net weg toen ik dit bericht zag en je wou antwoorden 😁
Dit heeft enkele minuten geduurd, ik heb daarna de tv en decoder opgestart en heb ook een opname gestart. Op dit ogenblik lijkt alles opgelost ! 🤞

Wat het testen met een andere netwerkkabel betreft, dit is niet zomaar 1-2-3 mogelijk. De decoder is via een UTP5 kabelnetwerk aangesloten op de modem. Er zijn meerdere aparte aansluitpunten, zo is aan de tv/decoder maar 1 enkel aansluitpunt. Ik zal dan eens op zoek moeten gaan naar een lange netwerkabel oftewel tv+decoder verhuizen naar de slaapkamer.

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie De reset is inderdaad al gebeurd ondertussen. Fijn te horen dat het ondertussen al beter werkt. 

Het testen met de andere kabel moet enkel als je toch nog problemen zou ondervinden. Je kan al als eerste al proberen om je lankabel ipv op poort 1 of 2 op poort 3 of 4 te steken of andersom. Als dat niet zou helpen is 1 rechtstreekse kabel inderdaad best voor een test. 

Dank je wel!
Ik heb idd ook net gelezen dat de 4 uitgangen bij de Bbox zijn aangesloten op 2 verschillende kaarten.
Dat wist ik wel, maar het stak toch erg diep 🤣
Een andere poort is natuurlijk makkelijk te realiseren. :)

Reputatie 7
Badge +3

Sinds enkele dagen nieuwe (kleine) probleempjes opgedoken.
Vooral bij het starten van een opname doet zich voor dat een wieltje draait en blijft draaien gedurende 20-30 seconden. En de laatste dagen bij iedere opname. Voordien was het sporadisch, het is me niet eerder opgevallen.
Het gebeurt ook wel eens bij het (gewoon) opstarten van de decoder, maar dat zal eerder aan de opstartprocedure liggen zeker?

@Mutlie Ik heb een reset van de kaart waarop je aangesloten bent gevraagd. Hierdoor zal je verbinding even kunnen wegvallen. 

Als je daarna nog problemen ondervindt, kan je testen met een andere lan-kabel in een andere poort van je modem. 

 

@HadewychT  ik  heb  sinds enkele weken dezelfde problemen zoals Mutlie hier schreef.

Op 11/01/2024 is er een technieker langs geweest maar hij kon daar niets aan verhelpen daar dit een probleem is met de servers in het proximus netwerk volgens hem. Het case nummer staat in mijn profiel in  het veld Ticket.

Hij ging dit melden aan de bevoegde dienst bij Proximus met de vraag om een reset uit te voeren ( hij zei me dat er wel een risico was dat mijn opnames zouden verdwijnen , wat ik betwijfel). Doch tot op heden nog steeds niet opgelost.

Ik heb dus die rondraaienede cirkel bij het opvragen van een opname , replay  uitzending . ook regelmatig dat wanneer ik dan terug live wil kijken ik een zwart scherm krijg en dan een rond draaiend cirkeltje. Geraak dan ook niet in de instellingen want enkel de volume knop van de afstandsbediening  reageert  en de decoder niet op enige andere toets. Na heropstart van de decoder ( door deze eerst stroomloos te zetten ) werkt de afstandsbediening terug ( dus geen probleem met de bluetooth koppeling). Heb deze middag omstreeks 13.40 uur de decoder nog opnieuw moeten opstarten.

(de software en app versie  op mijn v7 decoder zijn PXM-SW-5.7.3,  app-versie 5.140.1)

Mijn vraag zou een reset van de kaart waarop ik ben aangesloten dit kunnen verhelpen? 

Zo ja kan je dit voor mij even aanvragen om dit uit te voeren @HadewychT .

Alvast bedankt , vriendelijke groeten, Patrick

 

Reputatie 5
Badge +3

@Patrick,

Heb je al een reset gedaan via deze weg:

 

v7 resetten = (of via YT filmpje )

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je decoder.
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair op de rechter zijkant van je decoder ingedrukt houdt.
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
  4. Laat de knop Pair op de rechter zijkant van de decoder los.

mvg

 

Reputatie 7
Badge +3

@Patrick,

Heb je al een reset gedaan via deze weg:

 

v7 resetten = (of via YT filmpje )

  1. Druk op de On/Off-schakelaar achteraan je decoder.
  2. Druk je op de On/Off-schakelaar terwijl je de knop Pair op de rechter zijkant van je decoder ingedrukt houdt.
  3. Hou de knop ingedrukt tot op het scherm Erasing verschijnt.
  4. Laat de knop Pair op de rechter zijkant van de decoder los.

mvg

 

@jdm_01 Bedankt voor de info.

Heb ik in december 2023 allemaal reeds gedaan . Toen was er een defect aan de V7 decoder vastgesteld. Deze werd vervangen maar de problemen met bekijken van opnames , TV replay en blokkerende afstandsbediening zijn  gebleven.  ( ook afstandsbediening resetten  van “Bluetooth naar infrarood “tijdens blokkering gaat niet  ) En resetten van decoder verhelpt het probleem van bekijken opnames en TV replay niet. Zit echt op het proximus netwerk in de servers of netwerkkaart dit probleem werd me tot 2 maal toe bevestigd door een technieker 1 maal hierbij mij en vorige week bij een buur.

Vriendelijke groeten, Patrick

 

Ja naamgenoot, het heeft wel 13 dagen geduurd eer mijn kaart werd gereset.
Dus mijn post was in het weekend en is daarna diep weggezakt.
Waarschijnlijk heeft  @HadewychT mijn post pas vandaag gezien.
Mischien haar een persoonlijk berichtje sturen vooraleer dit topic weer diep wegzakt?

@HadewychT De decoder werkt nu heel vlot !! 👍

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Ik heb ook voor u een mail gestuurd om de kaart te laten resetten. Je verbinding zal hierdoor even onderbroken worden. 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Ik heb ook voor u een mail gestuurd om de kaart te laten resetten. Je verbinding zal hierdoor even onderbroken worden. 

@HadewychT Omstreeks 13.25 uur is er een reset gebeurd.

Heb nu 1.30 uur getest en momenteel geen problemen meer. Van opname terug naar live geen draaiende cirkel meer, van TV replay naar live direct live beeld.

Enkel op VTM 1 bij TV Replay 10 seconden schokkend beeld alvorens het programma start , wel een verbetering want de laatste dagen had ik daar een stilstaand beeld met enkel  afspelend geluid van het programma . Kon dit soms verhelpen met clear data & herstart van de Pickx App in de support instellingen op de decoder , doch gisterenavond ging dit ook niet meer op deze manier en herstart van de decoder verhielp dit ook niet. Kreeg dikwijls melding  “verbinding met het wifi signaal is verbroken”    ( de WIFI functie staat  trouwens ook uitgeschakeld in de instellingen daar die toch niet functioneert op dit model ) na een herstart , terwijl de decoder via een UTP kabel rechtstreeks verbonden is met de modem.

Ik heb nog wel last van de  korte groene flits om de 8à10 minuten in de opnames, zal misschien niet meer het geval zijn met opnames na de reset van vandaag. Ik hou je op de hoogte hierover.

Vriendelijke groeten, Patrick

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 De reset is inderdaad gebeurd ondertussen. Dankjewel voor je feedback. 

Reputatie 2
Badge

Beste

Zou het mogelijk zijn om mijn kaart ook  te  resetten , heb dezelfde problemen als hierboven  beschreven .

Bedankt  bij voorbaat .

Groeten 

Witte Herder

Reputatie 7
Badge +4

@Witte Herder De kaart was in uw geval nog maar enkele maanden geleden herstart, maar ik heb het voor de zekerheid toch opnieuw gevraagd. Als dit niet helpt zullen we verder moeten kijken naar je installatie. Ik zie oa dat je modem ook al wel ongeveer 8j oud is dus dit zou ook een oorzaak kunnen zijn, al is de communicatie naar je decoder volgens de metingen wel in orde. 

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52 Ik heb ook voor u een mail gestuurd om de kaart te laten resetten. Je verbinding zal hierdoor even onderbroken worden. 

@HadewychT 

1)Enkel op VTM 1 bij TV Replay 10 seconden schokkend beeld alvorens het programma start , wel een verbetering want de laatste dagen had ik daar een stilstaand beeld met enkel  afspelend geluid van het programma

2)Ik heb nog wel last van de  korte groene flits om de 8à10 minuten in de opnames, zal misschien niet meer het geval zijn met opnames na de reset van vandaag. Ik hou je op de hoogte hierover.

Vriendelijke groeten, Patrick

@HadewychT Twee dagen na de reset van de kaart mijn beloofde feedback over de problemen  net na de reset nog aanwezig:

  1. Geen haperend/schokkend beeld meer op VTM1 via TV Replay  de eerste 10 seconden sinds dinsdag avond na 20 uur . 
  2. Geen groene fits meer om de 8à10minuten in de opnames en bij TV replay sinds de reset. Wel nog  aanwezig op de opnames van voor de reset .
  3. TV kijken verloopt weer soepel zonder problemen, sinds de reset van de kaart.

Nogmaals bedankt, vriendelijke groeten, Patrick

 

Reputatie 7
Badge +4

@Pat52 Bedankt voor je feedback. Fijn te horen dat het terug in orde is. 

Na zoveel maanden frustratie’s haperingen , beeld niet in sync met audio . Wegvallen beeld . Herstarten ,… tv box buiten gegooid en apple tv met pickx app ! Hadden dit veel eerder moeten doen . Geen problemen meer … 

Reputatie 2
Badge

Beste

Hier de feedback 

De problemen  zijn vermindert maar helemaal  verdwenen  zijn ze niet. 

Maar als volgens  de metingen  de communicatie  van modem naar de decoder in orde is ,ligt  dan oorzaak niet bij de v7?

Groeten 

Witte Herder

Reputatie 7
Badge +4

@Witte Herder Welke problemen ondervind je nog ? Enkel problemen met je TV, of ook op internet ? Dan kan ik gerichter op zoek gaan naar een oorzaak. 

Reputatie 2
Badge

Beste

Enkel tv internet werkt prima 

Groeten

Witte Herder

Reputatie 7
Badge +4

@Witte Herder En welke problemen ervaar je dan nog op je TV ? Hoe meer gedetailleerde info, hoe beter ik kan zoeken naar een oplossing.

Reageer