Skip to main content

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

 

Heb je problemen met het updaten?
Het probleem is niet gekoppeld aan de nieuwe firmware 5.7.3, maar doet zich voor bij bepaalde gebruikers met een “Switch” of “private router” (TP Link, LinkSys, Tenda, etc.) met hun eigen DHCP-configuraties.
 

Oplossingen:
​​​​​
Koppel de tvbox los van de privérouter
Sluit hem rechtstreeks aan op de internetbox
Start de tvBox en stop hem nadat deze is gestart
Plaats de tvBox achter de privérouter

 

Heeft u een geluidsprobleem met de nieuwe 5.7.3-update?

Ga naar Instellingen > Apparaatinstellingen > Apparaatvoorkeuren > Beeldscherm en geluid > Geavanceerde audio-instellingen > stel dit in op "geen: gebruik nooit surround sound"

Deze bug wordt momenteel onderzocht. Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom dit onderwerp.

 

Ondervindt u een geluidsprobleem met bepaalde typen Bluetooth-headsets tijdens de nieuwe 5.7.3-update?

Dit probleem is bekend en wordt onderzocht

 

Feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 

Update mei 2024

 

update naar APK 5.149.1

 

Hiermee worden enkele bugs opgelost :

  • P131 bij Replay
  • Zwart scherm/reboot als je een serie-opname selecteert
  • De knop ‘Toevoegen aan lijst’ die niet werkt. 

 

Update augustus 2024

 

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

Vandaag heeft de afstandsbediening alweer (zucht) dienst geweigerd.

Dus Tv en V7 ingeschakeld (CEC is geactiveerd). Na toch wat langer dan gebruikelijk wachten - het blauwe lichtje op de afstandsbediening bleef ondertussen knipperen - is alles dan toch opgestart - ttz er was beeld -  MAAR waarna de afstandsbediening niets meer deed. Voor de duidelijkheid: helemaal niks ! Geen enkele knop die werkte! Ook niet aan/uit.
Niks anders kunnen doen dan V7 stroomloos zetten en heropstarten. Na de initialisatie duurde het toch ook weer extra lang eer er beeld was. Ik dacht al aan alles - ook bbox - heropstarten toen toch een knop (zender +/-) werkte en na eventjes wachten de andere knoppen ook. Het leek wel of de afsctandsbediening nog moest wakker worden.

De eerste keer dat dit voorviel heb ik de batterijen eruit gehaald en terug gestoken, dat heeft toen (en slechts die ene keer) geholpen. De decoder resetten en ook de afstandsbediening resetten heeft tot nog toe ook niet geholpen - vandaag had ik het weer voor. Of is het echt de bedoeling dat je dat om de zoveel weken eens doet? 🤔
Oh, en ik heb vandaag ook de data gewist en herstart., maar ...


Ik heb nu CEC gedesactiveerd, spijtig dat ik geen onmiddellijke update kan geven of dit de oplossing is voor dit  probleem dat toch van tijd tot tijd opduikt. (zie ook eerdere reacties)


Alweer een ervaring die niet door de beugel kan.  😠

Vorige week misten wij de verse opname in de reeks Baantjer, de beginjaren. Wij zijn die reeks aan het volgen (waren, laatste aflevering was gisteren) en nemen de serie op. Wij dachten toen van tja, wij zullen wel per ongeluk de serieopname hebben stopgezet toen we de laatst bekeken aflevering hebben gewist.
Gelukkig konden wij via VTMgo de schade inhalen, en we hebben de serieopname terug ingesteld voor de laatste aflevering in de reeks (gisteren).
Nu ben ik een fervent F1 fan en neem - ook in serie dus - alles op ivm F1 op TIPIC. Vorig weekend was de F1 wedstrijd in Monza. Zaterdag keek ik rechtstreeks naar de qualificaties en (daarna) zag ik dat de serie opname niet meer bestond. Vreemd. Ik heb de link met Baantjer niet onmiddllijk gelegd en heb de serieopname geherprogrammeerd. Zondag werd de F1 wedstrijd opgenomen. 
Vandaag (maandag) is op VTM2 de serie Will Trent, ook een serie die wij volgen en opnemen. Vooraf keken we naar Baantjer (zie hiervoor). De uitzending van Will Trent begon terwijl we naar Baantjer keken. Maar toen we naar Will Trent wilden kijken, was die serie niet eens opgenomen!  Herstarten was een oplossing.

Dat we éénmaal per ongeluk een serieopname wissen kan ik geloven. Tweemaal vind ik al vreemd, maar driemaal ?????  NO WAY !!!  😡
Moeten we nu weer beginnen elke aflevering te programmeren zoals 40 jaar geleden met de VHS?
 


Even aanvullen voor zover het niet opgevallen, maar wel nuttig ka n zijn.
Het betreft 3x reeksen die nog liepen, maar waarvan de jongste beschikbare opname gezien en gewist werd. Er waren geen afleveringen meer beschikbaar (gezien en gewist). Niet de reeksopname werd gewist/verwijderd.


Vandaag een P015 bij het bekijken van een opname.
De oplossingen in de openingspost helpen niet, daarbij weigerde de afstandsbediening (alweer!) dienst.
Ik heb 2x de stroom er moeten af halen vooraleer de afstandsbediening weer contact maakte! 😡
P015 ging niet weg, gelukkig bestaat er zoiets als VRT Max. MAAR …. bij het stopzetten van het programma gaf de app enkel nog zwart beeld. Na enkele keren “stop” en pijl terug en “1” (VRT) te drukken kon ik de app wel afsluiten.


@HadewychT 

Met versie 6.155.1 gaat de tv-gids niet verder dan 6 dagen vooruit (ipv 7 dagen). Herstarten brengt geen soelaas. Je kan wel verder gaan naar die zevende dag via een van de zenders door heel de tijd naar rechts te gaan in de tv-gids zelf, maar je ziet niet de volledige dag.


Zo nu en dan met het aanzetten van de V7c loopt de decoder vast en moet ik deze opnieuw opstarten. Is dit een gekend probleem?


@Mutlie Ondervond je het probleem ondertussen nog ? 

@HadewychT 
Even terugkomen op de “dienst weigerende” afstandsbediening.
Uitschakelen van CEC heeft tot dusver niets bijgebracht. Het gebeurt sowieso regelmatig dat de V7 traag reageert op de afstandsbediening (ik bedoel algemeen).
Dat er bij het opstarten niets gebeurt behalve het blauwe lichtje dat knippert, gebeurt nog af en toe, maar niet zo uitgesproken lang zoals eerder beschreven.
Ik vermoed nu dat de oorzaak eerder ligt bij het ontwaken van de V7 in de spaar of eco stand.  Hout vasthouden, sinds de laatste update (en CEC uitgezet) is het niet meer voorgevallen.
Zoals je kan lezen vermoed ik dus eigenlijk een verband tussen de software en eco stand, vooral aangezien de V7 gedurende het eerste half jaar opstartte zonder enig probleem en dan plots de afstandsbediening niet meer werkte. Of toen vlak ervoor een software update was uitgevoerd kan ik me natuurlijk niet meer herinneren.
Ik ga nu CEC terug inschakelen en de eco stand uitschakelen.
 


Zo nu en dan met het aanzetten van de V7c loopt de decoder vast en moet ik deze opnieuw opstarten. Is dit een gekend probleem?

Ik vraag me af of dit vergelijkbaar is met mijn ervaring met de niet werkende afstandsbediening?


@Mutlie 

Welke software versie heb je voor het ogenblik op je V7 staan, want met de versie  6.155.2 heb ik dit toch nog niet voor en ik gebruik ook eco mode en HDMI CEC.


Op het ogenblik ook 6.155.2.
De v7 heb ik ergens eind december ontvangen (tussen Kerst en Nieuwjaar denk ik) en die heeft +/- 4 maanden probleemloos gewerkt. Enkel de sub-knop en de onlogische volgorde van reeksopnames waren mijn klachten.


Bij software 6.155.2 lukt het ook niet om te “controleren op updates”. Er volgt dan een foutmelding.


De pijl naar links (stap terug) helpt je soms verder maar het zoeken naar updates duurt dan soms oneindig.

Conclusie : werkt niet.

 


Eigenlijk toch moeilijk om uit te leggen waar de oorzaak dan wel zit, ik heb mijn V7 van ergens begin dit jaar en ondervindt die problemen niet, met de vorige versie 5.xxx.y had ik zelden wel eens dat de klank niet direct opkwam als ik de decoder aanzette, maar dat heb ik nu ook niet meer.


Ter info:

De implementatie van APK 5.155.1 is voltooid.
Wat zit er in APK 5.155.1?

  • Opgelost: we hebben een probleem opgelost waarbij de opname abrupt stopte en niet verder kon worden bekeken bij het opnieuw starten van de opname.
  • Verbeterde miniatuurweergave: Miniaturen van opnamen in "Mijn video's" zijn nu kleiner voor een betere weergave en soepelere navigatie.
  • Nieuwe aanbevolen apps: We zijn blij te kunnen aankondigen dat de HBO Max-app nu een van de aanbevolen apps is, waardoor je nog meer entertainment keuzes hebt.
  • Er is een bug opgelost die van invloed is op snel vooruit spoelen: Sommige gebruikers ondervonden problemen met snel vooruit spoelen.

 


@Mutlie Ik heb alles nagekeken en zie niet onmiddellijk een oorzaak voor de problemen met je opnames of afstandsbediening. Wat ik wel zie is dat je modem al wel 8 jaar oud is. Je geeft aan dat je ondertussen minder problemen hebt. Moest het probleem toch terugkomen, dan kan je misschien best telefonisch terug contact nemen via 0800/22800 omdat het vaak makkelijker is om zulke problemen in een rechtstreeks gesprek uit te zoeken. Als je dat liever niet doet mag je het natuurlijk ook altijd hier melden. 

@rsca_rsca Het vastlopen bij het opstarten van je V7c is geen gekend probleem. Ook bij u zijn er geen duidelijke oorzaken te zien. 

Klopt het dat je modem en decoder via een rechtstreekse kabel zijn verbonden ? Kan je dan wat meer info geven wanneer het juist misloopt,… ? 


@HadewychT  Om de x aantal tijd wanneer de decoder opgezet wordt krijg je een zwart scherm en loopt het vast. Heropstarten lost het dan weer even op. De modem en decoder zijn inderdaad via een rechtstreekse kabel verbonden.


@HadewychT 

Dank je wel voor je inbreng.

Ik kan geenszins besluiten dat de problemen intussen opgelost zijn.

Ik begreep al niet waarom px een (kapotte) modem van 9 jaar oud verving door 1 van 8 jaar oud. Of m.a.w. creërt px zelf  problemen door haar service?

Begrijp me niet verkeerd. Ik stel gewoon vast dat er een probleem is met opstarten, wat ook de oorzaak ervan is. Als jij ergens wijst op de modem als mogelijke noorzaak …

 

 


@HadewychT 
Qua besluit het tegendeel dus. Niets opgelost.
Wij hebben vanavond een dvd gekeken op tv (dus geen decoder). Daarna de V7 willen opstarten en ….
Die raakte weer moeilijk wakker. Alweer. Zonder ingeschakelde eco-stand.

 


Het is niet elke dag dat de decoder niet wakker wordt maar zo-even dus weer.
Zeker 6 of 7 keer op de knop gedrukt. Niks.
Decoder stroomloos zetten leek ook niet te helpen.
Toen ik de tv (apart) opzette was er geen HDMI verbinding met de decoder. En toen werd de decoder toch wakker. Zomaar

Ligt het aan de afstandsbediening of aan de decoder?
Ik weet het niet meer. Ik heb eerder al de afstandsbediening gereset, de decoder stroomloos gezet  en ook gereset, data heb ik ook al gecleard, de modem stroomloos gezet en gereset.
CEC aan of CEC uit, Eco aan of uit, maakt niks uit.
Decoder is via netwerkkabel met de modem verbonden, met de bijgeleverde HDMI kabel met de tv, afstandsbediening staat in bluetooth.
Wat doe ik nu verkeerd?




Blijkbaar niks want er zijn ook andere topics over dit onderwerp
 

 

 


In ieder geval het niet wakker worden van de decoder zal al niks te maken hebben met je bbox en ethernetkabel (die bbox verbindt met v7) .

Als je de remote gereset hebt en niet in bluetooth koppelt met de v7 gebeurt het dan ook af en toe dat de decoder niet wakker wordt.


@HadewychT 

Hier had ik met het opvragen van een opname foutmelding P015. Nadien nog eens opnieuw opgevraagd en toen ging het wel. Ik heb de indruk dat deze decoder meer van zulke problemen heeft dan de vorige V7c die ik had.


Tor nu toe en ik zeg wel tot nu toe, heb ik deze problemen niet, zelfs nog nooit gehad met mijn V7, dus moet er nog een andere factor(en) meespelen.


@Martin @HadewychT @HeidiE 

Misschien dat een gratis omruiling naar een andere V7c helpt? Maar dat kan alleen een medewerker van Proximus beslissen.


In ieder geval het niet wakker worden van de decoder zal al niks te maken hebben met je bbox en ethernetkabel (die bbox verbindt met v7) .

Als je de remote gereset hebt en niet in bluetooth koppelt met de v7 gebeurt het dan ook af en toe dat de decoder niet wakker wordt.

Decoder staat in de kast

 


@HadewychT

Hier had ik met het opvragen van een opname foutmelding P015. Nadien nog eens opnieuw opgevraagd en toen ging het wel. Ik heb de indruk dat deze decoder meer van zulke problemen heeft dan de vorige V7c die ik had.

P015 heb ik ook al gehad. In de openingspost staan oplossingen die bij mijn decoder van geen kanten hebben geholpen. Het is meer bij toeval (of per ongeluk?) opgelost - zie hoger deze pagina.
In de openingspost staat ook een update (5.120.3) aangekondigd die de problemen met de afstandsbediening zou hebben verholpen. Ik heb nochtans niet de indruk.

 



Zou het aan de lijn liggen? Niet volgens @HadewychT.
Of zou het aan de 8j oude modem liggen? @HadewychT 


Ik heb nu sinds exact 9 maanden een V7 (niet V7c) en vraag me ook af of dit een exemplaar is uit de fabriek of eerder een terug genomen (waarom?) exemplaar, herbruikt (en dus mogelijk al niet goed werkend) exemplaar?


Reageer