Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

Reputatie 2
Badge

Beste

Probleem 1: Zwart scherm  met cirkeltje ,soms stopt het niet  vanzelf en moet er gezapt worden om verder te kunnen kijken .

Probleem  2: Uitschakelen  van tv en v7, soms 3 pogingen nodig om uit  te schakelen beeld komt steeds  terug , na de derde poging is het dan eindelijk ok.

Probleem 3: Opstarten tv en v7, soms na meer dan 5min nog steeds het  opstartscherm, dus moet er terug uit en ingeschakeld worden en hopen dat het deze keer lukt.

Groeten 

Witte Herder 

Indien je al de toestellen nog niet moest eens herstart hebben doe dit dan zeker eens.

In de volgorde zoals aangeduid hier → herstart je toestellen voor internet en tv

zeker ook de bij de V7 decoder geleverde HDMI kabel gebruiken.

Als je decoder niet met een utp kabel verbonden is rechtstreeks aan de Internet box dan eventueel proberen indien mogelijk met een voorlopige lange utp om de decoder te verbinden aan de Internetbox.

Reputatie 2
Badge

Beste

Heb de decoders v3, 4, 5, 6, en 7 gehad,  dus teidens al de jaren de nodige  ervaring opgedaan  in het herstarten van deze toestellen. 

De v7 is 4 jaar oud en heeft naar v7  normen goed gewerkt dus de bekabeling zal wel in orde zijn.

Groeten 

Witte Herder

Dan zal je waarschijnlijk ook al de toestellen eens gereset hebben want rebooten alleen is soms niet voldoende

  Welke software versie staat er op je V7 decoder, is het probleem mss gekomen na een software update.

Reputatie 2
Badge

Beste 

Het was een antwoord op een vraag van auteur HadewychtT.

Ik zal dus best haar oplossing afwachten. 

Sofware versie app 5.139.1 en sw 5.7,3

Groeten 

Witte Herder 

Reputatie 7
Badge +4

@Witte Herder Klopt het dat je decoder verbonden is via een booster ? Ook al heeft dit tot nu toe goed gewerkt, dan nog kan er nu wel een probleem mee zijn. Kan je eens testen met een rechtstreekse kabel tussen je modem en decoder ? 

Reputatie 2
Badge

Beste

Mijn decoder is steeds  verbonden geweest met een kabel

Groeten

Witte Herder 

Al meermaals aangehaald op dit forum, men kan niet zien wanneer opnames (in het bijzonder series) vervallen.
Maar het kan eigenlijk erger !
Door omstandigheden lopen we heel wat achter in het bekijken van opnames. O.a. “de dag van vandaag”  op VRT hebben we al lang niet meer gekeken, niet rechtstreeks, niet de opname. Gisteren toevallig de laatste uitzending (van gisteren) uitgesteld gekeken (herstarten), volledig uitgekeken, de TV afgezet en gaan slapen.

Eerste probleem:
In “verder kijken” staat nu het journaal van 22:30 deels bekeken (+/- 7 minuten). Ik heb geen nieuws gezien gisteren dus het is voor mij onverklaarbaar dat het late journaal (dat dus volgde na “de dag van vandaag”) hier wordt bewaard. Als dit dikwijls gebeurt wordt het helemaal onoverzichtelijk, nietwaar? En “de dag van vandaag” staat er ook bij, nochtans uitgekeken.



Tweede probleem:
Ik wou de aflevering van gisteren wissen (inmiddels gebeurd) en zie dat de afleveringen door mekaar staan :
 


Dus zoeken welke aflevering je eerst moet zien is op zich moeilijk en de enige oplossing lijkt mij ze sorteren op nieuwste eerst. Is het niet logischer de oudste eerst?
Gebruiksvriendelijk is dit in mijn ogen helemaal niet! Bedenk dat je iedere keer moet scrollen om te weten welke de oudste aflevering is en bij de recenste bovenaan altijd helemaal naar beneden. Het is in mijn ogen bijzaak dat niet iedereen lange reeksen afleveringen bewaart!

Sinds enkele dagen hebben we de nieuwe app (6.144.2). We hebben de studio 100 go pass en merken nu dat bijna alle series/shows verdwenen zijn. Kinderen niet blij. Is daar een oplossing voor voorzien?

FYI: in een ander topic was het antwoord van PX medewerker dat door het remote team werd bevestigd dat er inderdaad nog gekende bug zijn. Er wordt een oplossing verwacht bij de uitrol van software 6.147.1.Wanneer deze software gelanceerd wordt is momenteel nog niet gekend aangezien deze nog in ontwikkeling is.

Reputatie 2
Badge

Beste

Zou  het mogelijk zijn om nog eens  een poging te doen om mijn problemen op te lossen? 

Mijn antwoord op uw  laatste vraag was

Mijn decoder is steeds verbonden geweest met een  kabel. 

Groeten 

Witte Herder

Na de recente update kunnen we geen opnames meer afspelen. Als je op een opname klikt sluit proximus pickx en opent die een app zoals netflix of iets anders.

 

Kunnen jullie dit probleem zo snel mogelijk oplossen?

probeer eens 

  • Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- Clear data & herstart 

Ik heb dit geprobeerd maar het probleem blijft hetzelfde.

Je kan natuurlijk altijd de decoder eens volledig stroomloos zetten en dan de Internetbox ook 10sec stroomloos zetten, eens de internetbox volledig opgestart is en je terug kunt surfen dan de decoder terug onder spanning zetten. 
Mss is het bekende bug bij deze nieuwe software en kunnen de PX moderatoren je morgen meer info geven.

Je kan ook de decoder nog resetten eventueel!

Reputatie 2
Badge

Ik ga het nog  eens  een derde keer  proberen! 

Beste

Zou het mogelijk zijn om nog eens een poging te doen  om mijn  problemen op te lossen. 

Mijn antwoord  op uw laatste vraag is nog steeds, mijn  decoder is altijd verbonden geweest  met een  kabel

Groeten 

Witte Herder

Reageer