Sticky

V7 Stand van zaken


Reputatie 7
Badge +4

Algemeen

  • Onverwacht opstarten van de V7 (bijvoorbeeld tijdens de nacht)
    Het probleem is nog niet verdwenen, dit kan nog voorkomen bij enkele klanten.  Er bestaat een work around om dit probleem te vermijden.  Schakel de CEC functie uit in het menu van je decoder. 
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Traagheid bij het volledig uitschakelen van de decoder.
    In vergelijking met de V5C / V6 is de opstarttijd van de V7 gelijkaardig, er is geen verbetering voorzien op korte termijn..
  • Foutmelding P011, P130 of andere foutmeldingen die verschijnen
    Deze foutmeldingen worden dagelijks opgevolgd.
    Er zijn reeds acties ondernomen om deze foutmeldingen op te lossen.
    Er zijn echter meerdere oorzaken welke complex zijn en individueel dienen onderzocht te worden.
    Wij zetten alles op alles op deze foutmeldingen zo snel mogelijk op te lossen.
  • Vastlopen van de decoder bij het voortspoelen of terugspoelen bij TV-Replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag voorbeelden (zender, progr, ...) hier steeds posten zodat dit verder onderzocht kan worden. 
  • HDMI-CEC welke de TV en de decoder samen uitschakelt.
    Dit is het principe van CEC, u kan dit uitschakelen in het menu instellingen van de decoder via
     
     Home => Instellingen => Instellingen Toestel => Apparaatvoorkeuren => HDMI CEC
  • Een volledige stop van de decoder bij het lang induwen van de power knop op de afstandsbediening… Herstart de decoder in plaats van volledig uit te schakelen.
    Opgelost bij de volgende software-update.
  • Vanaf kanaal 1 kan je enkel tussen de favoriete kanalen zappen.  Je moet een kanaalnummer invoeren van een niet-favoriet kanaal om terug normaal te kunnen zappen.
    Hieraan wordt gewerkt, dit zal met de volgende software-update nog niet opgelost zijn.

Replay en opnames

  • Wanneer je wenst terug te spoelen bij TV Replay wordt u gedwongen om een abonnement op Tv Replay+ te nemen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Snel vooruit spoelen/terugspoelen is onnauwkeurig.
    Het probleem is gekend, dit doet zich enkel voor ingeval men een « live » TV programma had gepauzeerd.  Dit doet zich niet voor bij Replay of bij opnames.
  • Snel vooruit spoelen bij een serie-opname zorgt ervoor dat de programmatie geannuleerd wordt.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Dubbele of ontoegankelijke opnames met error-code  P135
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Opnames die onbeschikbaar worden tijdens het afspelen van de opname.
    Zie opmerkingen bij error Pxxx
  • Wanneer je een opname verlaat zal deze op de achtergrond blijven afspelen.
    Met het gebruik van de home (menu) toets verlaat je de opname niet, je moet de knop « stop » gebruiken.

Interface

  • Bepaalde elementen van de interface blijven bij sommige gebruikers zichtbaar, zelfs wanneer de decoder in stand by wordt geplaatst.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Bij de keuze van audio en ondertitels dient men het menu te verlaten met de ‘return’ toetst in plaats van te valideren met de ‘OK’ toets.
    Indien men deze 2 parameters wenst te veranderen moet men 2 keer in het menu gaan.

Google/apps

  • Het opstarten van de Pickx app verloopt trager om trager
    De opstarttijden zijn reeds ingekort.
  • Onmogelijk om de  V7 toe te voegen aan Google Home
    Dit is momenteel niet voorzien.
  • Shadow onmogelijk
    Niet voorzien op korte termijn.
  • Amazon Prime is verdwenen?
    We zijn in afwachting van de vernieuwing van het certificaat.
  • Bij BeTV op aanvraag: zijn de ondertitels niet synchroon.
    Vraag gesteld aan BeTV

Kanalen

  • Waar is het RFM TV logo?
    Dit is aanwezig.

Audio/video

  • Toegang geven aan de originele audio/video stream(!)
    • Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, zelfs al is het Tv-toestel compatibel.
    • Stop met het forceren van Dolby Digital → dit geeft de indruk dat het geluid zeer stil is bij gebruikers.
    • De mogelijkheid geven om zelf dynamisch de refresh rate van het beeld in te stellen.

Deze punten zijn in onderzoek

  • Het niet gelijklopen van de audio en video bij het TV kijken.
    De problemen met lip Sync zijn gekend, er zijn reeds verbeteringen uitgevoerd en er worden nog verdere verbeteringen gepland bij volgende updates.
  • Slecht beeld bij TV-replay
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Slechte audio tijdens het zappen bij sommige kanalen.
    Onze engineers wensen hiervan concrete voorbeelden te ontvangen.  Je mag ze hieronder posten zodat we dit verder kunnen onderzoeken. 
  • Geen geluid bij live TV via Bluetooth.
    Onderzoek is lopende.

 

 

Onze ploegen werken in 2021 verder aan andere verbeteringen, zoals :

 

  • Long time nPVR
  • Persoonlijke hernummering
  • Klassieke TV gids

Update 2 en 3 feb 2021

  • Minder P-errors, vooral P130, P016 en P011
  • Deep standby werkt nu goed (je moet hiervoor de power toets op de afstandsbediening lang induwen). Op deze manier verbruikt de decoder minder stroom, maar duurt het langer om uit standby te komen.
  • Als je alle afleveringen van een serieopname wil verwijderen, krijg je een extra scherm waarin gevraagd wordt of je ook de geplande opnames van deze serie wil stoppen.
  • Sommige swimlanes hebben nu een knop “meer” op het einde zodat je al de programma’s kan zien die overeenkomen met de criteria van die swimlane.
  • Terug- en verderspoelen (met de knop links/rechts rond de OK knop) in een herstart programma (TV Replay) of een opname verlopen vlotter. 
  • Problemen met Movies&Series zijn opgelost. Afleveringen worden niet meer dubbel weergegeven en worden weergegeven in de juiste taal.
  • Je kan terug verder- en terugspoelen in trailers van Proximus VOD
  • Tijdens het zappen wordt ‘geen info’ niet meer weergegeven
  • Zwart scherm tijdens het zappen of tijdens live TV is weg. 
  • Tijdens het bekijken van een Replay programma springt hij niet meer naar live TV. 

Update 1-7 april 2021

MW 3.64.1 and APK 4.64.4

Belangrijkste wijzigingen : 

  • Bugfix: Probleem opgelost waarbij er geen geluid was en waar soms een reboot nodig was om het geluid terug te krijgen
  • foutmelding P133 verminderd
  • Replay nauwkeurigheid of accurate start tijden:
    • Bij het starten van een replay start de video bij het werkelijke begin van het programma in plaats van de programmatijd in de tv-gids
  • Watchlist:
    • Elk tv-programma (live, replay, opname, toekomst) of on-demand video kan worden toegevoegd aan Mijn watchlist vanaf de detailpagina van het programma of de video. De watchlist is te vinden in Home > Mijn Video's
  • Onboarding hints:
    • Na de upgrade en voor nieuwe klanten, na de eerste keer opstarten, na het wissen van gegevens krijgt de klant hints te zien wanneer hij voor het eerst bepaalde functionaliteiten gebruikt (tv-gids, fast-forward/rewind, OK-knop bij het bekijken van een video, favorieten)
  • Kanaalnummering wijzigen naar NL of FR:
    • Via de instellingen zal de klant een andere kanaalindeling kunnen kiezen. Hij zal kunnen kiezen tussen de Nederlandse of de Franse tweetalige kanaal line-up waar we een logica hergebruiken voor de nummering voor Brussel www.proximus.be/brusselhernummering
  • Een Support sectie toegevoegd in de secties waar de klant een aantal supportacties kan starten (systeem info, check voor updates, kanaal scan (in geval van problemen met kanaal info), data wissen, app herstart)
  • Formaat van de posters in Series sectie van de Movies & Series pass is sterk verbeterd
  • Na het indrukken van de pauzeknop op de afstandsbediening, zal de focus op de voortgangsbalk liggen in plaats van op de knop Opnieuw opstarten. Wanneer op OK wordt gedrukt, wordt de video hervat in plaats van vanaf het begin opnieuw te beginnen. 
  • Zappend gedrag bij favoriete kanalen:
    • Gedrag verholpen zodat je niet per ongeluk in de favorietenlijst terechtkomt bij het zappen door de normale kanalen line-up
  • Geluid van de toetsen van de afstandsbediening standaard op nul gezet (dit is het geluid dat je hoort elke keer als je op een toets drukt)
  • Verbetering uitgevoerd voor lage bandbreedte lijn profiel (P025 fouten)
     

Update 25 mei 2021

MW 3.68.0 and APK 4.68.5

Er werden enkele verbeteringen aangebracht die zullen beschikbaar zijn na reboot of automatisch na een update aanvraag via de app stores binnen +/- 7 dagen.

  • BEPless boot feature:
    • Informeert u wanneer opnames, apps,… niet beschikbaar zijn,  maar je wel Live-tv zal kunnen blijven kijken
       
  • Nieuwe swimlane "Mijn gehuurde items":
    • Beschikbaar in MyVideo's
       
  • Bugfixes:
    • Error P135: pauze probleem in het afspeelscherm is opgelost.
    • V7 liep soms vast in stand-by. Dit is nu opgelost.
       
  • Replay springt niet meer naar live tv:
    • Nu ook van toepassing voor blacklisting & Parental control. Springt niet meer naar live tv tijdens het terugspoelen. 
       
  • COTA:
    • Dit zal Proximus in staat stellen om nieuwe software releases uit te rollen naar een specifieke groep van klanten. (= targeted roll out)
  • Verbeterde rapportering in geval van 'wake up at night', waardoor een betere & meer accurate opvolging mogelijk is

Update oktober 2021

Bij een aantal klanten wordt deze week APP versie 4.81.4 opgeladen. 

Deze versie bevat een aantal bugfixes. 

Info HDR & Dolby 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

november 2021

Vanaf nu kan je de zendervolgorde ook aanpassen op de Android box (V7). Meer info vind je hier 

 

december 2021

MW 3.80.0 en APK 4.87.6 

Update voor klanten in Oost- en West-Vlaanderen (om te beginnen)

 

Grootste nieuwigheid : 

In de bovenste menubalk vind je een nieuwe optie “Ontdek”. Later zal deze ook beschikbaar zijn via internet en de mobiele Pickapp en op Apple TV. 

Het huidige selectie op het startscherm toont een selectie van inhoud op basis van het persoonlijke kijkgedrag of op basis van actualiteitsgebonden onderwerpen. 

De nieuwe verkenningsfunctie “Ontdek” doorzoekt de hele TV-gids van de afgelopen 7 dagen op basis van een dubbele genreselectie zoals ‘film/eng’ of ‘sport/fietsen’ of ‘kinderen/muziek’,…

Dus naast zoeken op trefwoord is het een zoekfunctie op basis van genrefiltering.

 

februari 2022

APK 4.91.2

De eerste 20 000 klanten krijgen deze week deze lang gevraagde update

 

-Je hebt vanaf nu de mogelijkheid om de Tv-gids lay-out op de V7 TV Box zelf te kiezen
-Naast de bestaande verticale lay-out zal je nu ook de mogelijkheid hebben om te kiezen voor een horizontale lay-out
-Deze horizontale lay-out geeft een overzicht van de verschillende programma’s op alle zenders terwijl de verticale lay-out inzoomt op de programma’s van één specifieke zender
-De Tv-gids lay-out kan gewijzigd worden via de Instellingen
-Een nieuwe instelling “Tv-gids lay-out” werd gecreëerd
-Je kan hier kiezen tussen “Tv-gids – Horizontale lay-out” en “Tv-gids – Verticale lay-out” 
-De verticale lay-out verdwijnt niet
Via menu - instellingen (tandwieltje) - TV-gids lay-out kan je de instellingen veranderen
 

Overzicht van mogelijke oorzaken van foutmeldingen.

Deze lijst is wel maar een indicatie. Er kunnen ook bijkomende andere oorzaken zijn waar verder onderzoek door ons nodig is. 

April 2023

 

MW 5.5.5.2 - TV app version 5.120.3

 

Deze versie bevat voornamelijk enkele verbeteringen op het gebied van stabiliteit en prestaties.  Het betekent niet dat het probleem zich nooit meer zal voordoen, maar het zou veel minder moeten voorkomen. 

 

Volgende zaken werden opgelost : 

  • Geen reactie op afstandsbediening 
  • Lange zaptijd (>1 sec) 
  • Onverwacht herstarten terwijl je de TV-box gebruikt.
  • Onverwacht herstarten van de Pickx TV app
  • Onverwacht opstarten van de TV-box
  • Zwart scherm bij Live TV
  • Lay- out van Studio 100 swimlane is aangepast
  • Android serienummer wordt nu juist weergegeven bij Instellingen - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Over - Status - Serienummer

 

De update zal (als alles goed loopt) gebeuren door Google tussen 4 en 12 april. 

 

Mei 2023

MW 5.5.6.1 - TV APP 5.120.4

 

Deze versie bevat een fix voor 

  • Te trage/snelle audio/video bij TV Replay
  • Terug naar live uitzending springen terwijl je iets in TV Replay bekijkt

Hij bevat ook verbeteringen voor

  • Lipsync issues bij live TV
  • Algemene vertragingen in de Pickx App en Netflix

 

Jan 2024

 

MW 5.7.3 

Fouten die niet meer of minder vaak zullen voorkomen : 

  • P004 
  • P135 
  • Lipsync issues, algemene traagheid (lange zaptijd, Netflix swimlane laad traag) en herstarten van de app
  • Fix voor uitzonderlijk lange start-uptijd > 20 sec
  • Automatisch herstarten van de decoder
    • Herstart getriggerd door geheugenproblemen
    • FATAL EXCEPTION: Technicolor resource manager

Enkele nieuwe functies : 

  • Eco mode
    • Activatie van de "eco mode" - De decoder gaat na 20 minuten in actieve stand-by in de netwerk-stand-by
    • Uitschakelen van de "eco mode" - De decoder zal niet langer in netwerkstand-by gaan en alleen de actieve stand-by gebruiken
  • Disney plus swimlane

feb 2024

 

update naar APK 5.140.1

 

Volgende veranderingen zullen zichtbaar zijn : 

 

  1. We verplaatsten de Zoek & ontdekpagina onder het Zoekicoon
  2. Als je een opgenomen programma wil bekijken en je start dit op vanuit de TV-gids zal dit afgespeeld worden als TV Replay. Als je dit start vanuit ‘Mijn video’s’ wordt de opname gestart. 

 


870 reacties

Dan maar hopen dat het met 3.80 nog beter wordt :)

Hallo allemaal,

Ik beschik op mijn V7 decoder nog over de software 3.68, hadden jullie de decoder uitgeschakeld achteraan en terug opgestart of kwam de update automatisch binnen, als ik laat controleren op updates beschik ik reeds over de meest recente software, dus nog even afwachten dan voor mij.

Ik kijk ook uit naar de update van de versie 3.80...

Timm1983

Die software wordt inderdaad verspreid uitgedeeld naar de V7 bezitters

Reputatie 1
Badge

Die software wordt inderdaad verspreid uitgedeeld naar de V7 bezitters

Die software wordt inderdaad verspreid uitgedeeld naar de V7 bezitters

Hier is hij ook nog niet binnen, bij Telenet werd die ook over een periode van een week ongeveer uitgerold.

Reputatie 1

@RedsFan Is er al een optie om HDR in of uit te schakelen in deze nieuwe firmware versie? Beeld op onze tv is veel te donker door die hdr, zou komen omdat er tone mapping wordt toegepast dan.

En is het geluid dat te stil is verholpen? Hier moet ik het geluid op 30 zetten voordat je het een beetje kan horen als de luidsprekers op stereo ingesteld staan. Op surround(dolby digital) is het wel luider maar zou niet mogen.

Ik vermoed van niet aangezien ze zich meer gefocust hebben op de Pxxx fouten.

Reputatie 1
Badge

Misschien ook beter  de voornaamste bugs eerst te doen, en ook niet te veel ineens,3-5 dan kan een urdate misschien ook sneller gebeuren, en als uiteindelijk die bugs verwerkt zijn, kan men aan het betere werk beginnen, zoals een nieuwere zendergids. Want ik denk dat het aan de gids zelf Ligt dat er veel niet werkt, en weet ook niet waarom Proximus is afgestapt, van eenvoudige horizontale gids, waar men eenvoudig kan door scrollen. Nu heb ik dagelijks last bij die gids, waar enkele dagen op vandaag staan, en de rest staan een week achter. dan moet je die gids met die pijltjes zelf naar vandaag zetten, dit vergt allemaal zoveel tijd.

Stoppen met het geforceerd upscalen naar HDR, 

Is dit ondertussen opgelost?

Reputatie 1

Ik vermoed van niet aangezien ze zich meer gefocust hebben op de Pxxx fouten.


Duurt allemaal veel te lang. Bij KPN kan het blijkbaar wel om HDR in- of uit te schakelen in de instellingen. Px kan dit dus ook gemakkelijk implementeren.

Ja ik denk dat het toch zal afwachten worden tot de software uitkomt waar dit geïntegreerd zal zitten en nog andere zaken aangepast/opgelost worden….

Reputatie 7
Badge +4

De update is niet naar iedereen uitgerold omdat er te veel fouten gemeld werden. Vanaf deze week wordt er een nieuwe versie naar deze klanten gestuurd. Als dit goed verloopt wordt deze naar iedereen uitgerold. Hier wordt inderdaad vooral de nadruk gelegd op bugfixes zoals de Pxxx-errors.

Binnenkort zal het ook mogelijk zijn om je zendervolgorde aan te passen, maar een datum kunnen we daar nog niet op plakken vermits dit afhangt van de testen.

Ik heb in de vastgepinde info ook nog informatie gezet ivm HDR en Dolby. 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 

Reputatie 1

De update is niet naar iedereen uitgerold omdat er te veel fouten gemeld werden. Vanaf deze week wordt er een nieuwe versie naar deze klanten gestuurd. Als dit goed verloopt wordt deze naar iedereen uitgerold. Hier wordt inderdaad vooral de nadruk gelegd op bugfixes zoals de Pxxx-errors.

Binnenkort zal het ook mogelijk zijn om je zendervolgorde aan te passen, maar een datum kunnen we daar nog niet op plakken vermits dit afhangt van de testen.

Ik heb in de vastgepinde info ook nog informatie gezet ivm HDR en Dolby. 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 


Dan schakelen jullie HDR toch beter uit? Geeft meer problemen dan voordelen. Als ik het dus goed begrijp als jullie HDR niet uitschakelen is het wachten tot de update van april 2022 wanneer het evt wel kan? Dat vind ik onaanvaardbaar want duurt veel te lang.

 

Wat betreft het geluid, bij ons is het juist de stereo instelling die te stil is en Dolby Digital(automatische instelling) is normaal volume.

Reputatie 1
Badge

De update is niet naar iedereen uitgerold omdat er te veel fouten gemeld werden. Vanaf deze week wordt er een nieuwe versie naar deze klanten gestuurd. Als dit goed verloopt wordt deze naar iedereen uitgerold. Hier wordt inderdaad vooral de nadruk gelegd op bugfixes zoals de Pxxx-errors.

Binnenkort zal het ook mogelijk zijn om je zendervolgorde aan te passen, maar een datum kunnen we daar nog niet op plakken vermits dit afhangt van de testen.

Ik heb in de vastgepinde info ook nog informatie gezet ivm HDR en Dolby. 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 


Dan schakelen jullie HDR toch beter uit? Geeft meer problemen dan voordelen. Als ik het dus goed begrijp als jullie HDR niet uitschakelen is het wachten tot de update van april 2022 wanneer het evt wel kan? Dat vind ik onaanvaardbaar want duurt veel te lang.

 

Wat betreft het geluid, bij ons is het juist de stereo instelling die te stil is en Dolby Digital(automatische instelling) is normaal volume.

Ik vind dit persoonlijk niet te lang, want ik heb nog liever als eerst die kleinere foutjes er uit gaan en dat je een eigen zendergids kan maken dan dat dit geluid

 

 in orde komt. Het zou anders zijn moest er niets meer uit je tv komen.

Reputatie 1
Badge

De update is niet naar iedereen uitgerold omdat er te veel fouten gemeld werden. Vanaf deze week wordt er een nieuwe versie naar deze klanten gestuurd. Als dit goed verloopt wordt deze naar iedereen uitgerold. Hier wordt inderdaad vooral de nadruk gelegd op bugfixes zoals de Pxxx-errors.

Binnenkort zal het ook mogelijk zijn om je zendervolgorde aan te passen, maar een datum kunnen we daar nog niet op plakken vermits dit afhangt van de testen.

Ik heb in de vastgepinde info ook nog informatie gezet ivm HDR en Dolby. 

  • HDR

Met de V7 TV-box stemde Proximus ermee in om de HDR-normen op Android-niveau te volgen. Wanneer die standaarden worden geüpgraded ( zoals de volgende update voorzien in april 2022 ) zal de V7 decoder box volgen – op voorwaarde dat de HDMI-link wordt gebruikt en NIET SPDIF !! Proximus heeft ervoor gekozen om hiervoor geen aparte ontwikkeling te doen op de V7-box, omdat die ontwikkelingen erg zwaar zijn. Dit betekent dat je – afhankelijk van het model en type van je tv – veranderingen in kleuren kunt hebben wanneer HDR is ingeschakeld en SDR-inhoud wordt weergegeven. De enige oplossing hier is om HDR voor iedereen uit te schakelen.     

  • DOLBY

Je hebt 2 instellingen voor DOLBY met de V7 TV-box: automatische instelling en stereo. De aanbevolen instelling is automatisch. We volgen de Android-normen en aangezien de meeste kanalen nog steeds stereo-inhoud leveren, wordt deze inhoud automatisch overgebracht naar een DOLBY-stream, wat kan resulteren in een aangepast geluidsniveau dat niet luid genoeg is. De oplossing in dit geval is om de stereo-instelling standaard te kiezen.  Ook hier worden de Android-standaarden regelmatig bijgewerkt (alleen voor HDMI).    

 


Dan schakelen jullie HDR toch beter uit? Geeft meer problemen dan voordelen. Als ik het dus goed begrijp als jullie HDR niet uitschakelen is het wachten tot de update van april 2022 wanneer het evt wel kan? Dat vind ik onaanvaardbaar want duurt veel te lang.

 

Wat betreft het geluid, bij ons is het juist de stereo instelling die te stil is en Dolby Digital(automatische instelling) is normaal volume.

Ik vind dit persoonlijk niet te lang, want ik heb nog liever als eerst die kleinere foutjes er uit gaan en dat je een eigen zendergids kan maken dan dat dit geluid

 

 in orde komt. Het zou anders zijn moest er niets meer uit je tv komen.

Heb nu ook net gezien dat die allerlaatste softwareware binnen is. Dit kan ook maar 1 of 2 dagen zijn want ik zie dit elke dag na.

Reputatie 1

@Mario091166 Ben ik niet mee eens. Als je bugfixes doet is het logisch dat je eerst de grote fouten eruit gehaald en dan de kleine. Maar het geluid fixen gaat er toch niet van komen aangezien Px ervoor gekozen heeft het niet los te koppelen van de Androïd tv box updates die hoogstwaarschijnlijk door Google gedaan worden en dus niet door Px wat ik persoonlijk een grote fout vind. Eerste Androïd tv box update komt in april 2022 zegt de moderator. Lamentabele service van Px. KPN in Nederland doet blijkbaar wel zelf de updates want daar kun je wel HDR in- of uitschakelen in de instellingen.

We hebben sinds een kleine maande de V7 in huis en hebben niet echt last van grote bugs. Soms de foutmelding pxxx, maar die is geen groot probleem.

Wat vooral stoort is het feit dat je opnames niet langer dan 60 dagen kan bewaren. Gaat dit ooit terug veranderen? 

Ook is, zoals al meerdere keren aangegeven, de programmagids niet handig.

Het doorspoelen zou ook beter kunnen (Zie Telenet)

Wat vooral stoort is het feit dat je opnames niet langer dan 60 dagen kan bewaren. Gaat dit ooit terug veranderen? 

Dit werd toch beloofd dat het in de toekomst zal mogelijk zijn.

Vanmorgen rond 7u45 een bericht op mijn scherm dat er een tecnische storing is. 2 uren later terug een bericht dat het verholpen was en dat ik de pickx app moest herstarten. Nu draait alles terug vlot.

Het beeld van de zenders was vertraagd en blokkerig, ook bevatte de tv gids geen informatie.

Had er nog iemand problemen deze ochtend in Oost-Vlaanderen. Deinze, Landegem, Nevele?

Timm1983

Reputatie 1
Badge

Vanmorgen rond 7u45 een bericht op mijn scherm dat er een tecnische storing is. 2 uren later terug een bericht dat het verholpen was en dat ik de pickx app moest herstarten. Nu draait alles terug vlot.

Het beeld van de zenders was vertraagd en blokkerig, ook bevatte de tv gids geen informatie.

Had er nog iemand problemen deze ochtend in Oost-Vlaanderen. Deinze, Landegem, Nevele?

Timm1983

Ik heb hier sinds deze morgen een probleem met de app radioline die niet meer kan worden weergegeven worden bij mij op de V7. Ik heb al van alles geprobeerd. Op die knop gedrukt achteraan het toestel tot zelf s een de  decoder terug gebracht te hebben met een fabrieksherstelling. Maar niets verandert. misschien zijn er nog mensen regio Antwerpen die dit probleem hebben.

Reputatie 2

Ik ben benieuwd of we ooit de lange termijn opnames gaan terugzien?
Het lijkt of daar een grote radio stilte is over ontstaan.

...

Een eerlijk antwoord zou leuk zijn.
Staat dit nog op de to-do list of staat het eerder op de uitfaseren lijst?


Zal mezelf eens quoten om de vraag nu opnieuw te stellen.
We zijn ondertussen toch alweer 2 maand verder en nog steeds grote radio stilte.

Wil een Proximus medewerker na het weekend dat even gaan opsnorren en hier een antwoordje komen geven? Alvast bedankt

Reputatie 5
Badge +3

Hoelang bestaat die V7 al??? Nog steeds veel problemen! Hier komt dat (nog) niet binnen... als ik hier lees wat er nog allemaal hapert, mijn zoon is vorig jaar overgestapt naar Orange TV nog nooit zijn decoder moeten resetten en alles werkt vlot! Ook de interface en TV-gids veel overzichtelijker, het wordt tijd dat Prox. daar eens werk van maakt, Weet nu niet hoe deze bij de V7 eruit ziet.

 

mvg

Reputatie 1
Badge

Hoelang bestaat die V7 al??? Nog steeds veel problemen! Hier komt dat (nog) niet binnen... als ik hier lees wat er nog allemaal hapert, mijn zoon is vorig jaar overgestapt naar Orange TV nog nooit zijn decoder moeten resetten en alles werkt vlot! Ook de interface en TV-gids veel overzichtelijker, het wordt tijd dat Prox. daar eens werk van maakt, Weet nu niet hoe deze bij de V7 eruit ziet.

 

mvg

Telenet en Orange hebben een gehele andere werkwijze. Een box van Telenet daar heb je ook geen knop achteraan om in te drukken, om dat die nooit of bijna nooit stuk gaan. Je zal je misschien afvragen hoe dit komt, dit is gewoon omdat dat bedrijf gewoon veel meer geld heeft, en ook veel meer personeel dan Proximus heeft. En die Boxen worden eerst grondig getest personeel, maar ook die boxen gaan niet de deur uit zonder dat ze getest zijn alvorens deze op de markt worden gebracht. Bij Orange het zelfde daar werkt men met minder personeel als hier denk ik maar worden die boxen dan ook weer eerst getest, terwijl men hier die boxen laat testen door enkele personen, en dan na verloop van tijd die boxen verdeelt onder de klanten. Nu zitten er nog wat kinderziektes in, die er bij de andere operators al uit zouden zijn. Dus hier moeten klanten die juist een nieuwe box hebben ontvangen mee leren leven. Is dit een gemis, ik vind het niet  Ik ben hier nu bijna 3 maanden en veel last van die V7 heb ik niet, en je hebt al gehoort van een medewerker dat er beterschap op komst is. Dus kunnen we enkel maar in de toekomst zien.

Wat mij opvalt bij de V7 decoder dat is dat de meeste programma’s van France2 en France3 niet terug te kijken zijn, als ik bv. Questions pour un champion niet wil gemist hebben op France3 zou ik al een serie opname moeten maken, met de vorige V5 kon ik wel alles terugzien met replay van France2 en France3, is dat misschien iets wat betreft de nieuwe software voor de V7 decoder? Wordt daaraan gewerkt?

Is dit nog V7 kijkers opgevallen dat niet alles van France2 en France3 beschikbaar is in replay zoals we gewoon waren met de V5 decoder?

Voor de rest tevreden met die TV gids op de decoder, je krijgt gewoon een overzicht van de zender waarnaar je kijkt, op zich vind ik daar niets mis mee, gewoon naar links of rechts klikken voor een overzicht van een andere zender.

Timm1983

@Timm1983 Ik heb voor alle zekerheid eens gekeken op mijn V5C decoder en kan ik ook niet terug kijken op France2 en France3, of dit vroeger zo was zou ik niet weten omdat ik voor deze zenders nog geen replay gebruikt  had.

Reputatie 1
Badge

@Timm1983 Ik heb voor alle zekerheid eens gekeken op mijn V5C decoder en kan ik ook niet terug kijken op France2 en France3, of dit vroeger zo was zou ik niet weten omdat ik voor deze zenders nog geen replay gebruikt  had.

Misschien bedoeld hij dat je op die zenders wel kan terugspoelen 36 uur. Dat is anderhalve dag en bij Telenet waren dat er 7. Dus als we vandaag zijn kan hij nog als hij vlug is dat programma via zijn gids bekijken. Eerlijk gezegd vind ik die V7 ook niet zo slecht, buiten de gids zelf. En daarstraks had ik weer een meningsverschil met Proximus, omdat ze nog niet eens duidelijk uitleg kunnen geven aan hun klanten. Ik heb gisteren streamz aangemaakt via mijn laptop omdat het niet lukte op TV. Ik heb eerst gebeld naar Proximus, en ik zei dat dat ik een account had gemaakt, en daar zeiden ze me dat ik naar streamz moest bellen. Dus dit deed ik, ik vroeg dan hoe ik dit kon zien op tv, en daar zeiden ze dat ik dit aan Proximus moest vragen. Dus belde ik nogmaals naar daar, en had ik terug dezelfde vrouw. Ze zei dan, je hebt juist gebeld, ik eri ja ik heb naar Streamz gebeld en moest naar hier bellen. En weet je dan wat ze hier zeggen als je vraagt wat je moet doen om streamz te zien? Dat weten ze niet. Want Streamz is niet van hun. Ik heb gezegd dat niets van hun id  NPO en duitsland1 ook niet. Dus dan weet je genoeg.Streamz staat bij de apps, maar als je daar op klikt staat daar inloggen. Dus dat doe ik en dan staan daar 6 letters, die je moet scannen met je tablet of iphone. Maar wat doe je als je dat niet hebt of als je al een account hebt. weet iemand wat te doen als Proximus het zelfs niet weet, want het begint nu stilletjes aan op mijn zenuwen te werken hier, en bij Telenet had ik vroeger ook streamz..

Reageer