Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken


Toon eerste bericht

1019 reacties

  • Rising star
  • 12 reacties
  • 30 april 2021

Betreffende het niet kunnen pauzeren dat lukte niet.  Ik had een film herstart en wou gedurende de film even pauzeren maar dat lukte niet.  Kan zijn dat er toen nog Iets aan het opnemen was .


Martin
  • 32647 reacties
  • 30 april 2021

de decoder heeft er ook wel last vanals je bv een app draaiend is en je  een nieuwe app opstart zonder de eerste volledig af te sluiten.


  • Apprentice
  • 4 reacties
  • 7 mei 2021

Ook hier opnieuw wederom problemen met P131 codes wanneer we opnames willen bekijken. We hebben sinds 3 dagen de overstap genomen naar Proximus en nog geen enkele opname deftige kunnen bekijken….

Als het de bedoeling is dat wij jullie product moeten beta testen, wil ik daar wel vergoed voor worden...


Wolfhond
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 56 reacties
  • 8 mei 2021
caryntjen schreef:

Ook hier opnieuw wederom problemen met P131 codes wanneer we opnames willen bekijken. We hebben sinds 3 dagen de overstap genomen naar Proximus en nog geen enkele opname deftige kunnen bekijken….

Als het de bedoeling is dat wij jullie product moeten beta testen, wil ik daar wel vergoed voor worden...

inderdaad of toch ten minste een beetje meer op de hoogte houden. Zodat we hoop hebben op beterschap.


  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 10 mei 2021

Hier ook nog steeds problemen met decoder. Problemen met opnames en uitgesteld kijken. Gisteren een opgenomen programma 6 keer onderbroken en opnieuw moeten opzetten. 


Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 69 reacties
  • 10 mei 2021

CEC uitschakelen is volgens mij GEEN oplossing. Hoogstens een ‘crappy’ workaround..


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 10 mei 2021

@Vernis Ondervind je deze problemen ook op je andere decoder, of enkel op je V7 ? 

@Vernis @caryntjen @Wolfhond blijven deze problemen nadat je je toestellen op deze manier herstart hebt ? Op welke manier is de decoder verbonden met de modem ?

De P-fouten komen bij sommige klanten meer voor dan bij andere. Hoe meer info we hebben, hoe makkelijker voor ons om de verschillende mogelijke oorzaken te ontdekken en op te lossen. 


Wolfhond
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 56 reacties
  • 10 mei 2021
HadewychT schreef:

@Vernis Ondervind je deze problemen ook op je andere decoder, of enkel op je V7 ? 

@Vernis @caryntjen @Wolfhond blijven deze problemen nadat je je toestellen op deze manier herstart hebt ? Op welke manier is de decoder verbonden met de modem ?

De P-fouten komen bij sommige klanten meer voor dan bij andere. Hoe meer info we hebben, hoe makkelijker voor ons om de verschillende mogelijke oorzaken te ontdekken en op te lossen. 

eigenlijk over het algemeen blijven de problemen bestaan (ook geluid sync enzo van die zaken) ook al doe je herstart/reset/… soms duurt het wel even maar de problemen komen terug.

De decoder is rechtstreeks verbonden zodat het toch aan niets anders kan liggen.


  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 10 mei 2021

@HadewychT ik had deze problemen niet met de andere decoder. Enkel nu bij de V7


Ik meld ook hier even dat ik een probleem heb met een desynchronisatie tussen beeld en geluid, van 1-2 seconden. Doet zich bijna onmiddellijk voor. De decoder aan- en afzetten werkt niet, ik heb de decoder ook al eens gereset, zonder resultaat. Vreemd genoeg had ik dit probleem enkele maanden geleden niet, ook al had ik toen reeds de v7.

 

Ik lees in de OP dat dit probleem gekend is, en dat eraan gewerkt wordt...kan ik hieromtrent wat meer informatie krijgen? Is de verwachting dat dit via een update voor iedereen zal opgelost worden, of moet ik langs mijn kant iets doen? Dit is toch wel vrij fundamenteel.


Martin
  • 32647 reacties
  • 10 mei 2021

FYI: Als er oplossingen zullen komen dan zullen die gemeld worden via 

 


Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 200 reacties
  • 11 mei 2021

@HadewychT 

Af en toe heb ik korte (1 à  2 sec) onderbrekingen van het geluid, V7 is rechtstreeks verbonden met modem.

Nog maar eens melden dat het geluidsniveau merkelijk lager is dan met de V5 decoder, toen stond het volume op stand 10, terwijl het nu op 20 moet staan.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 11 mei 2021

@Jan Het volume kan je aanpassen door op uw afstandsbediening tegelijkertijd SUB :arrow_up:  en volume +/- in te duwen. 

@Vernis Heb je nu enkel nog de V7 ? Op je lijn staan op dit ogenblik 2 decoders aangemeld. Als je de andere decoder niet meer hebt, zal ik deze verwijderen. 

Het is sowieso belangrijk om je V7 met de HDMI-kabel aan te sluiten die bij de V7 geleverd wordt.

Als het probleem op die manier niet opgelost is, vrees ik dat het even afwachten is op een update. Zoals Martin al aangaf wordt die info steeds aangevuld in het vaststaande bericht bovenaan dit topic. Ook concrete voorbeelden van problemen worden daar gevraagd om ons te helpen om problemen op te lossen. 


Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 200 reacties
  • 12 mei 2021
HadewychT schreef:

@Jan Het volume kan je aanpassen door op uw afstandsbediening tegelijkertijd SUB :arrow_up:  en volume +/- in te duwen. 

Dit volume staat al op maximum.

Zowel via HDMI als optisch is het geluidsniveau lager vergeleken met vroeger (V5 decoder).


Wolfhond
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 56 reacties
  • 15 mei 2021

Wanneer ik opnames (van een serie bv) verwijder die nog moeten opgenomen worden, dan lukt dit prima, maar ik heb wel gemerkt dat na een tijdje deze weer in de rij staan om op te nemen. 

:confounded:


  • Apprentice
  • 6 reacties
  • 21 mei 2021
HadewychT schreef:

@Jan Het volume kan je aanpassen door op uw afstandsbediening tegelijkertijd SUB :arrow_up:  en volume +/- in te duwen. 

@Vernis Heb je nu enkel nog de V7 ? Op je lijn staan op dit ogenblik 2 decoders aangemeld. Als je de andere decoder niet meer hebt, zal ik deze verwijderen. 

Het is sowieso belangrijk om je V7 met de HDMI-kabel aan te sluiten die bij de V7 geleverd wordt.

Als het probleem op die manier niet opgelost is, vrees ik dat het even afwachten is op een update. Zoals Martin al aangaf wordt die info steeds aangevuld in het vaststaande bericht bovenaan dit topic. Ook concrete voorbeelden van problemen worden daar gevraagd om ons te helpen om problemen op te lossen. 

Ik heb niet de HDMI gebruikt die is mee geleverd. Kan dit het probleem zijn dat opnames plots stoppen? Live TV kijken lukt wel prima.


Martin
  • 32647 reacties
  • 21 mei 2021

Dat zal wel niet de reden zijn maar er zijn wel sommige problemen van zwart beeld die gemeld werden en opgelost waren door de originele HDMI te gebruiken aangezien zij nog de HDMI gebruikten van een vorige oudere V5/v5C decoder, dus best altijd in ieder geval deze hoogwaardiger HDMI kabel gebruiken.


  • Practitioner
  • 48 reacties
  • 21 mei 2021

Ik heb sinds kort de films die ik had bewaard op de harde schijf van de V7 niet meer. 


Martin
  • 32647 reacties
  • 21 mei 2021

De V7 heeft geen harde schijf net zoals de V5compact en de V6 er ook geen heeft.

Als je iets zou opgenomen hebben op een oude decoder met harde schijf dan kun je die opnames niet zien op andere decoders alleen via de decoder met harde schijf waar je ze mee opgenomen hebt kun je die opnames bekijken.


  • Practitioner
  • 48 reacties
  • 24 mei 2021

Dank je voor uitleg.

Maar een tijdje geleden kon ik wel nog op v7 de films zien die ik op andere decoder had "verlengd". 

Nu zie ik die films dus niet meer.


Martin
  • 32647 reacties
  • 24 mei 2021

je kan inderdaad de oude opnames in de  cloud (op de Proximus servers bewaard dus)  wel zien op je V7 maar niet deze die op de Harde schijf opgenomen waren van je oude decoder..


DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2047 reacties
  • 25 mei 2021

@Nounourske Lange termijn opnames en opnames die zouden verlopen kan je inderdaad niet meer zien. Voorlopig is het niet mogelijk om de bewaartijd van de opnames te verlengen.


  • Rising star
  • 15 reacties
  • 25 mei 2021

Ik heb zonet update 3.68 ontvangen. Welke zijn de wijzigingen tov 3.64 aub? Alvast bedankt!


Martin
  • 32647 reacties
  • 25 mei 2021

Dit zou door iemand va de proximus forummedewerkers  op de hoofdpagina moeten aangevuld worden

→ V7 Stand van zaken (hoofdpagina) | Proximus Forum


  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 25 mei 2021

Hier een probleem met proximus vod. Gisteren de film How to train your dragon via een credit aangekocht, maar krijg steeds een zwart scherm met foutboodschap P016 - dit programma kan momenteel helaas niet worden afgespeeld.

Heb na de 1e aankoop nog de films Trolls gehuurd en die kan ik probleemloos zien...