Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

867 reacties

@Jos Smos Kan je je modem en decoder eens herstarten? Je mag beide uitzetten, eerst de modem terug herstarten en als deze terug verbinding heeft de decoder. Indien je nog problemen ondervindt mag je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel dan kijken we het eens na.

Hebben we reeds meerdere malen gedaan zonder resultaat. verder:

  • nieuwe v7 decoder
  • interventie op de lijn (jullie systemen zagen een kortsluiting op onze lijn)
  • verschillende contacten met helpdesk / technische diensten

een noemenswaardig feit was een paar weken geleden toen we effectief een opname zagen verwijderd worden. We waren aan het kijken naar een opname, de opname werd gestopt en we zagen de opname verwijderd worden uit onze lijst. Heel bizar.

 

info werd aan mijn profiel toegevoegd

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Hoeveel decoders heb je in gebruik? Sinds wanneer merk je dit? Is dit sinds de v7 decoder? 

@Jos Smos Hoeveel decoders heb je in gebruik? Sinds wanneer merk je dit? Is dit sinds de v7 decoder? 

1 decoder, bekabeld. Volgende setup in huis:

  • 1 unmanaged switch. Decoder => Switch => Router && Decoder => Router geven beide hetzelfde resultaat
  • 2 google indoor cams (constante upload)
  • 1 nest hello bel (constante upload)
  • 2 unifi AP’s met verschillende toestellen verbonden via WIFI (nest cams, hello, mini, gsm’s, laptop, ipad)

Wat ik nog opmerk als ik ping naar 192.168.1.1 (zowel draadloos als rechtstreeks bedraad) is dat er af en toe willekeurig lagspikes optreden:

 

Wij zijn recent verhuisd en hebben heel wat problemen met onze aansluiting gehad maar de aansluiting is uiteindelijk goed gekomen. Vanaf dag 1 na de installatie in februari hebben wij dit probleem zien optreden.

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Kan je mij het mac adres geven van je decoder?

@Jos Smos Kan je mij het mac adres geven van je decoder?

Zeker en vast:

  • MAC decoder: F8:3B:1D:16:E5:70
  • MAC router: 20:9A:7D:DC:47:C8

Decoder is momenteel verbonden via Switch: Decoder => Switch => Router

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je nu nogmaals proberen om een opname te plannen? Er zou geen probleem meer mogen zijn.

@Jos Smos Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je nu nogmaals proberen om een opname te plannen? Er zou geen probleem meer mogen zijn.

Plots is volgende opname verschenen: “A feeling of home”, een film op Play 7, opgenomen op 13 April.

Ik ben er zeker van dat deze opname niet ingepland werd aangezien wij dagelijks de planning onderhouden. Kunnen jullie zien waar deze vandaan komt? Wij houden alvast de geplande/bestaande opnames in het oog.

Er zou een nieuwe update gestart zijn, voorlopig nog voor een paar 'uitverkorenen', die zou zoals gewoonlijk verder uitgerold worden  als hij goed bevonden wordt:

Middleware: PXSW 3.68.0

APK Pickx: 4.68.4

 

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Ik vermoed dat u de opnames van een andere klant ook te zien kreeg. Dit zou nu opgelost moeten zijn. 

@Jos Smos Ik vermoed dat u de opnames van een andere klant ook te zien kreeg. Dit zou nu opgelost moeten zijn. 

Bedankt voor de info. Dit vermoeden had ik ook al. Wij volgen het verder op en indien het opnieuw optreedt, laat ik iets horen. Alvast bedankt voor de interventie!

Reputatie 7
Badge +5

@Jos Smos Graag gedaan! Moesten er zich toch nog problemen voor doen horen we het wel.

Er zou een nieuwe update gestart zijn, voorlopig nog voor een paar 'uitverkorenen', die zou zoals gewoonlijk verder uitgerold worden  als hij goed bevonden wordt:

Middleware: PXSW 3.68.0

APK Pickx: 4.68.4

 

 

Heeft nog niemand de nieuwe update

Middleware PXSW 3.68.0

APK Picks 4..68.4

binnengekregen? Proximus is eraan begonnen. Benieuwd welke de 'verbeteringen' zijn. 😏 @Artie , @RedsFan ?

De update van de APK komt dikwijls iets later dan de update middleware.

 

is eerst voor de testers toch, nee? en dan afwachten wat zij als feedback geven om over te gaan tot geleidelijk aan andere v7 decoders te upgraden.

@Artie  en @RedsFan  waren bij de vorige update bij de eersten, vandaar.

ja maar na de testers hoogst waarschijnlijk

Badge +4

Net even gecontroleerd, de update is aan het downloaden ...

@RedsFan behoor je bij de “testers” 

Badge +4

Normaal niet, maar mss zien ze mij toch als ene omdat ikregelmatig feedback geef :)

Dat is inderdaad goed mogelijk met iemand zoals ik die de kat uit de boom kijkt met zijn v5 decodertje daar hebben de v7 specialisten niet veel aan natuurlijk :smiley:

Reputatie 1

Net effe gecontroleerd.
Bibi krijgt geen update binnen.
Ik ben geen “tester” blijkbaar :-)

Net effe gecontroleerd.
Bibi krijgt geen update binnen.
Ik ben geen “tester” blijkbaar :-)

Hey @haxelmans,

Die wordt eerst slechts bij een beperkt aantal klanten geïnstalleerd en als dat vlot verloopt wordt die update verder in 'golven' uitgerold. 😉 Wat geduld nog. Ik ben ook niet bij de uitverkorenen. 😄 Wel benieuwd of er grote aanpassingen zijn, maar zo te horen niet echt wat mij thuis betreft (persoonlijke hernummering posten, overzichtelijkere tv gids, hoofdtelefoon bluetooth die ook werkt bij rechtstreeks kijken enz.) 😏

"t Net effe gecontroleerd.
Bibi krijgt geen update binnen.
Ik ben geen “tester” blijkbaar :-)

Dat is al altijd zo geweest voor alle decoders die uitgekomen zijn bij Proximus.
Er wordt dus continue aan software update versies gewerkt die natuurlijk nog niet het daglicht zien maar lokaal getest worden.
Als die goed bevonden worden is er een tweede fase waar deze versie beperkt op bepaalde decoders gezet worden om af te wachten of alles naar wens verloopt, uitgaande van feedback/klachten enz…
Dan wordt nog een stap verder gezet en wordt er in waves software gepusht op de decoders en dus ook weer niet bij iedereen.
Daardoor kan het zijn dat er toch wat tijd verloopt tegen dat je aan beurt bent t.o.v. de eersten die de software binnengekregen hebben, en daarom dat sommigen denken dat ze vergeten werden :relaxed:   
En zeker niet vergeten,  denk nu maar niet dat bij iedere update alles in eens opgelost of aangepast werd, daarom zijn ze continu bezig met software te debuggen en gebruiksvriendelijker te maken en dit in de hoop dat er géén nieuwe bug(s) hierdoor ingelopen zijn.

Reputatie 3
Badge

Net even gecontroleerd, de update is aan het downloaden ...

En wat is er nieuw?

Er is niet veel veranderd zo te zien. Zenderlijst blijft bij het oude, enkel NL of FR keuze.

Ook TV gids geen wijzigingen. .. Reeds meermaals foutcode P135. Kan  opgenomen programma niet afpelen… alhoewel wel degelijk bij mijn video’s.

Bij doorzappen vanuit je favorietenlijst kom je terug in de gewone zenderlijst….

Blijkbaar  is het nog niet mogelijk om  de  gegevens van de zendervolgorde op de decoder op te slaan.

Ik hoop dat er in de toekomst een oplossing voor deze mistoestanden gevonden wordt want deze ‘update’ is niet echt zichtbaar.

Mvg Artie

Het zullen waarschijnlijk nog eerst onderliggende ziektes zijn die eerst moeten opgelost worden om dan te kunnen degelijk verder te bouwen

Reageer