Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

@proximus   moet eigenlijk fout P131 zijn. geraak niet meer uit opnamemenu. Dit programma is niet beschikbaar…. Waarna draaiende wit rondje ...(draaikolkje)...Dit even ter info.

Reputatie 3
Badge

@proximus   moet eigenlijk fout P131 zijn. geraak niet meer uit opnamemenu. Dit programma is niet beschikbaar…. Waarna draaiende wit rondje ...(draaikolkje)...Dit even ter info.

Je hebt waarschijnlijk box al eens herstart? 

en ook de bbox (resetten)  kan ook meespelen maar ik denk dat iedereen met een v7 die berichten van herstarten/resetten al beu gezien is  :relaxed:

Reputatie 1

Waarom toch heel die box herstarten?
Bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
Dat lost het bij mij in 99% van de gevallen op. 

Reputatie 3
Badge

Waarom toch heel die box herstarten?
Bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
Dat lost het bij mij in 99% van de gevallen op. 

Goede tip

Waarom toch heel die box herstarten?
Bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
Dat lost het bij mij in 99% van de gevallen op. 

omdat je dan zeker bent dat je ook alles uit de kan gehaald hebt want voor sommige problemen, moet je wel de box resetten.

Net als er dikwijls voorgesteld word bij decoder en modem eens te herstarten en dan als het probleem niet opgelost is moet je dan toch voor de zekerheid nog eens opnieuw de reset uitvoeren, ik kies in ieder geval bij problemen van gelijk welke aard voor resetten van toestellen, maar iedereen doet daar uiteraard zijn goesting mee en kun je het rijtje aflopen geforceerd stoppen en en terug openen > niet opgelost > herstarten > niet opgelost > resetten.

Reputatie 1

Waarom toch heel die box herstarten?
Bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
Dat lost het bij mij in 99% van de gevallen op. 

omdat je dan zeker bent dat je ook alles uit de kan gehaald hebt want voor sommige problemen, moet je wel de box resetten.

Net als er dikwijls voorgesteld word bij decoder en modem eens te herstarten en dan als het probleem niet opgelost is moet je dan toch voor de zekerheid nog eens opnieuw de reset uitvoeren, ik kies in ieder geval bij problemen van gelijk welke aard voor resetten van toestellen, maar iedereen doet daar uiteraard zijn goesting mee.

Hoe dikwijls heb jij uw V7 al herstart?

ik spreek hier uiteraard niet over mijn problemen alleen want dit is niet relevant aangezien er zijn met bijna geen problemen en anderen met continu problemen is stel vast wat de anderen hier posten wat ze moeten doen om een probleem op te lossen.

Ik heb trouwens met al de decoders al ondervonden dat je toch dikwijls met een reset toch nog tijd wint met reset en, ik zal je nog meer zeggen dikwijls zelf door gewoon eerst de bbox te resetten en dan pas de decoder.

Reputatie 1

ik spreek hier uiteraard niet over mijn problemen alleen want dit is niet relevant aangezien er zijn met bijna geen problemen en anderen met continu problemen is stel vast wat de anderen hier posten wat ze moeten doen om een probleem op te lossen.

Heb je wel een V7 in gebruik?

Ik heb zowel de v6 als de de v7 gehad maar de keuze gemaakt voor mijn eigen om te kiezen voor de v5 compact tot de v7 meer probleemloos werkt en dat is natuurlijk weer mijn persoonlijke keuze.

bij welke foutmeldingen lost het bij u dan om 99% van de gevallen op om door bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
 

Reputatie 1

Ik heb zowel de v6 als de de v7 gehad maar de keuze gemaakt voor mijn eigen om te kiezen voor de v5 compact tot de v7 meer probleemloos werkt en dat is natuurlijk weer mijn persoonlijke keuze.

OK.

Neem dan maar aan van iemand die dagelijks de V7 gebruikt dat het herstarten van enkel de Pickx app de problemen voor 99% direct oplost.

bij welke foutmeldingen lost het bij u dan om 99% van de gevallen op om door bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
 

 

Reputatie 1

bij welke foutmeldingen lost het bij u dan om 99% van de gevallen op om door bij de instellingen naar de pickx app gaan. Geforceerd stoppen en terug openen.
 

 

Eigenlijk al de foutmeldingen en problemen.

Ik heb het meeste last van het eeuwig draaiend cirkeltje als ik terug naar de Pickx app ga, komende van DS Video app

Wat ik ook nog gelezen heb hier is dat je ook best ieder applicatie eerst afsluit vooraleer een andere te openen 

Reputatie 1

Wat ik ook nog gelezen heb hier is dat je ook best ieder applicatie eerst afsluit vooraleer een andere te openen 

Dat ze is zorgen dat de bullen naar behoren werken.

Ik heb het gevoel, ik herhaal gevoel, dat de problemen zich voordoen omdat de decoder de modem moet zien 

Ik begrijp niet waarom ze daar aan vasthouden, maar volgens mij als ze dat loslaten heb je enkel een stabiele Internet verbinding nodig.

Nog is, dat is een gevoel.

bedoel je dan hiermee dat de reden van de problemen zou de bbox kunnen zijn en door een andere bv. frtitzbox te gebruiken dat het dan niet of toch zeker veel mindere zou voorvallen?

Reputatie 1

bedoel je dan hiermee dat de reden van de problemen zou de bbox kunnen zijn en door een andere bv. frtitzbox te gebruiken dat het dan niet of toch zeker veel mindere zou voorvallen?

Op een Fritzbox werkt de V7 helemaal niet.

Integendeel dus.

 

Ja dat is natuurlijk zo omdat er nu nog gecontroleerd wordt of hij aan een bbox hangt maar ik bedoelde als prox deze modem/routers zou whitelisten denk je dan dat de problemen zouden opgelost zijn ?
dat was eigenlijk mijn vraag.

Reputatie 1

Ja dat is natuurlijk zo omdat er nu nog gecontroleerd wordt of hij aan een bbox hangt maar ik bedoelde als prox deze modem/routers zou whitelisten denk je dan dat de problemen zouden opgelost zijn ?
dat was eigenlijk mijn vraag.

Die vraag moet je aan Proximus stellen.

Ik herhaal nog eens dat het een gevoel is.

Dat het met een Fritzbox niet werkt heeft niks met whitelist te maken, maar wel met bridge/routes mode.

Dat is inderdaad zo, alles staat in veel geuren en kleuren te lezen op userbase maar ik had ook beter geen merk van modem/router opgenoemd, dus bedoelde ik als proximus andere full routed modem/routers zou toelaten in de toekomst zie ik niet direct in waarom de problemen zouden verminderen met de V7, hierdoor of om de vraag nog anders te stellen waarop is je gevoel min of meer gesteund.

Reputatie 1

Dat is inderdaad zo, alles staat in veel geuren en kleuren te lezen op userbase maar ik had ook beter geen merk van modem/router opgenoemd, dus bedoelde ik als proximus andere full routed modem/routers zou toelaten in de toekomst zie ik niet direct in waarom de problemen zouden verminderen met de V7, hierdoor of om de vraag nog anders te stellen waarop is je gevoel min of meer gesteund.

Als ze ervoor zorgen dat je enkel internet nodig hebt, zoals de Pickx app op je smartphone/tablet kan je zelfs TV kijken achter een eigen router en de BBOX enkel gebruiken als modem. 

Als er nu "ruis" komt op de verbinding tussen BBOX en V7 heb je het "vlaggen"

ja ik weet het natuurlijk allemaal niet maar bv de v5-compact heeft dan weer geen problemen.

nu ben ik mij de vraag aan het stellen, omdat je net over bridged /routers spreekt , ben ik dan verkeerd dat de V5-compact wel werkt achter de de Fritzbox 

Reputatie 1

ja ik weet het natuurlijk allemaal niet maar bv de v5-compact heeft dan weer geen problemen.

nu ben ik mij de vraag aan het stellen, omdat je net over bridged /routers spreekt , ben ik dan verkeerd dat de V5-compact wel werkt achter de de Fritzbox 

Yep, V5 doet het wel achter een Fritz.

 

ik ben even de pedalen kwijt :relaxed: maar moet de fritz dan voor de v5 niet in routed mode kunnen werken omdat je hierboven geantwoord hebt ivm de V7:

“Dat het met een Fritzbox niet werkt heeft niks met whitelist te maken, maar wel met bridge/routes mode”.

Reageer