Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

Reputatie 1

ik ben even de pedalen kwijt :relaxed: maar moet de fritz dan voor de v5 niet in routed mode kunnen werken omdat je hierboven geantwoord hebt ivm de V7:

“Dat het met een Fritzbox niet werkt heeft niks met whitelist te maken, maar wel met bridge/routes mode”.

ik ben even de pedalen kwijt :relaxed: maar moet de fritz dan voor de v5 niet in routed mode kunnen werken omdat je hierboven geantwoord hebt ivm de V7:

“Dat het met een Fritzbox niet werkt heeft niks met whitelist te maken, maar wel met bridge/routes mode”.

De V5 kan beide modes aan.

 

Reputatie 4
Badge +2

veel problemen  na update van begin april (1tot 7 april)  ervoor had ik bijna nooit problemen met mijn v7 . nu heb ik foutmelding p 131 en p135 . zwart scherm en geen geluid . ethernet kabel niet verbonden . afstandsbediening reageert niet . zeker geen update maar een downgrade voor mij . voor die update geen problemen met mijn decoder .

Dat is inderdaad precies weer naar af, benieuwd of iedereen met de laatste software update allemaal het zelfde zullen voorhebben!
werkt die goocheltruc dan ook bij u om via de instellingen naar de pickx app te gaan > geforceerd stoppen en terug openen. Want ik heb hier al lang geleerd dat dit niet altijd wil zeggen; omdat het bij iemand wel lukt dat het dan bij andere ook zeker gaat lukken, daarom dat ik deze vraag stel.

Reputatie 4
Badge +2

de eerste 10 dagen na die update was alles ok. nu de laatste 4 dagen  alle dagen  problemen . hopelijk is het maar tijdelijk . heb zelfs weer problemen met door en weer spoelen ik heb het eens geprobeerd met geforceerd stoppen . we zullen zien.

Geforceerd upscalen naar HDR, is er1 jaar later al een optie om dit uit te schakelen?

Reputatie 7
Badge +4

@Nathalie21 Dit is op dit ogenblik nog niet mogelijk. In het vastgezette bericht zullen we telkens al de nieuwigheden bij een update vermelden. 

@danny195 Ik zal je feedback doorgeven naar de verantwoordelijken. 

@Nathalie21 Dit is op dit ogenblik nog niet mogelijk. In het vastgezette bericht zullen we telkens al de nieuwigheden bij een update vermelden. 

 

Niet te snappen V7 is een jaar uit en die dwaze auto Hdr is er nog steeds, ik kan daar dus gewoon niet naar kijken

Er zit ook totaal geen logica in sdr materiaal te gaan scalen naar Hdr, wie verzint zo iets eigenlijk?

Soms kun je dat ook via de TV menu uitzetten.

Hier nu ook regelmatig vastlopers…. en fouten.Onlangs toevallig  resolutie gewijzigd in settings naar 720p. Gevolg was dat het android menu niet meer  op het scherm  kon en ik dus  niets meer kon wijzigen. Heb reset gedaan van decoder.Dan was de vorige V6 decoder beter hoor.

 Mvg Artie

Reputatie 4
Badge +2

probleem met  favoriete tv zenders is er ook weer . als ik mijn tv aanzet staat het auto op favorieten en kan ik  juist tussen die zenders zappen   . ik heb mijn favorieten gewist nu .

Reputatie 3
Badge

probleem met  favoriete tv zenders is er ook weer . als ik mijn tv aanzet staat het auto op favorieten en kan ik  juist tussen die zenders zappen   . ik heb mijn favorieten gewist nu .

ik zou blij zijn mocht ik enkel tussen mijn favorieten kunnen zappen.

;-)

Ik heb Replay +  met mijn v7. Nu had ik Thor opgenomen, maar ik kon die ook via Replay bekijken, dus ik dacht, waarom niet? Tja, ik moest het kijken even onderbreken en toen ik terug wou kijken via Replay kreeg ik vanalles te zien: een andere film, sport, maar geen manier om terug te keren naar Thor. Gelukkig heb ik geen hamer om naar mijn tv te gooien.

En nee, het hele zooitje herstarten veranderde er niks aan.

sorry misschien staat het antwoord hier al, maar ik ben nieuw. Ik denk aan overstappen, klopt het als je de v7 decoder hebt dat je ontbeperkt opnames kunt opslaan ? Vroeger was dit 50 uur maar voor mij veel te weinig. de regel van 2 opnames en 1 bekijken valt weg deze is waarschijnlijk onbeperkt

Dat is zeker niet het geval dat je opnames onbeperkt kunt opslaan, voor geen enkel type van decoder trouwens

Dacht ik al, ik kreeg deze info op de vraag  :

 

want als ik goed begrepen heb kan je maar 50 uur opnemen in de cloud en dat is veel te weinog

Met de nieuwe decoder is dit onbeperkt

 

ja onbeperkt verschillende programmas opnemen, maar als ik goed ingelicht ben kan je maar 50 uur in de coud opslaan

Met de v7 decoder is dit onbeperkt

 

dus deze info is verkeerd ? en klopt die 50 uur ?

 

Aantal uren Opnames in de cloud

  • Opnames blijven 60 dagen beschikbaar op het netwerk (max. 400 uur)
  • Bepaalde opnames kunnen langer bewaard worden tot 3 jaar (max 50 uur),
    dit moet manueel ingesteld worden. (Long Term Conservation)

Nu momenteel is het zelfs niet mogelijk om Lange termijn opnames te programmeren op de V7 maar dit zou op termijn wel moeten kunnen.

ok echt bewaren doe ik nooit maar die 400 uur is zeker ?

Want nu heb ik gewoon 2 decoders met hdd dat hij volop kan opnemen als we op reis zijn

sorry voor al die vragen

 

maar neemt hij het programma op of het uur ?

daarmee bedoel ik je neemt bvb thuis op maar er is een ramp geberud en nieuws loopt uit voor 20 min dus lijk nu met mijn decoders stata hij ingesteld dat hij altijd 30 min extra opneemt.

Maar kan me goed inbeelden als dat nu met de cloud is en 120 000 mensen nemen thuis op dat ze dat geen 120 000 x opnemen en dat hij gewoon programma toont.Of werkt dit nog altijd op hetzelfde systeem als met hdd decoders

Het probleem is inderdaad dat je bij  extra uitzendingen zoals bv covid beslissingen uitgezonden worden dat je opname die je dan voorzien hebt kan mislopen ook bvb als de programmatie in de programmagids verkeerd is !!!
Je kan niet zomaar  tijd voor en na een programma dat je wilt opnemen zelf instellen die zijn default dus als je al 100% zeker wilt zijn zou je ook bv het programma na de opname die je wilt ook moet opnemen en als dit bv een kort programma is zelfs nog een programma erna, dus dit zeker niet echt gebruiksvriendelijk als een programma uitloopt en de programmatie niet volgt.

en dit is de ziekte van alle providers !!!! de digitale vooruitgang zeggen ze, en je kan nog minder doen dan 30 jaar geleden :grinning: . Toen kon je een programma programmeren met streepjescode enzo

Reputatie 1

Bij het opstarten werkt het geluid soms niet.  (Extern via optische kabel.) Lijkt wel omdat de soundbar soms sneller opstart..  alle standby buttons ongeveer gelijktijdig op de remote worden ingedrukt om alles op te zetten..

Reputatie 1

Bij Replay bekijken van een programma kan je niet pauzeren. Als je " stop " drukt moet je terug vanaf het begin bekijken.

nog een vraag vroeger als je tv keek daalde je snelheid als je 2 hd programmas opnam daal de snelheid van indernet goed, hoe zit dat tegenwoordig ? Heeft dit inog invloed nu het op de cloud wordt opgenomen?

Bij Replay bekijken van een programma kan je niet pauzeren. Als je " stop " drukt moet je terug vanaf het begin bekijken.

Terwijl je nu toch aan het testen bent, als je pauze drukt i.p.v. stop werkt dit wel om verder te kijken bij Replay

Reputatie 7
Badge +4

Bij het opstarten werkt het geluid soms niet.  (Extern via optische kabel.) Lijkt wel omdat de soundbar soms sneller opstart..  alle standby buttons ongeveer gelijktijdig op de remote worden ingedrukt om alles op te zetten..

Werkt dit wel goed als je hetgeluid enkel via je TV laat komen (zonder soundbar dus) ? 

Bij Replay bekijken van een programma kan je niet pauzeren. Als je " stop " drukt moet je terug vanaf het begin bekijken.

Wat gebeurt er als je pauzeert ? Dit zou toch moeten gaan bij TV Replay. 

nog een vraag vroeger als je tv keek daalde je snelheid als je 2 hd programma’s opnam daalde de snelheid van internet goed, hoe zit dat tegenwoordig ? Heeft dit nog invloed nu het op de cloud wordt opgenomen?

Enkel tijdens het bekijken van de opnames of live TV heeft dit een kleine invloed op je snelheid, maar veel minder dan vroeger. Als je decoder afstaat terwijl er een programma opgenomen wordt zal je dit niet merken. 

Reputatie 1

Bij geluid via tv decoder is het me nog niet opgevallen eigenlijk. In het begin heb ik een paar keer moeten herstarten omdat er een error was maar daar werkten jullie al aan.

Reageer