Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR
Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?
Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.
De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.
Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.
Ik ben tester van de V7 box en tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Alles werkt vlot. De menu was wel even aanpassen maar ben je snel gewoon.
Toch wel benieuwd naar de shadow functie. Shadow komt pas in februari beschikbaar volgens de website.
weet je ook als die Shadow app zal in dienst komen op de V7 decoder zal dit cloud gaming abonnement dan inbegrepen zijn voor de testers?
V7 decoders zijn nog nieuw en worden enkel verstuurd indien klanten de tv optie all stars nemen en intekenen op disney+
voor andere klanten werken de andere decoders nog en worden ze nog niet vervangen.
vriendelijke groeten
tina
Shadow zal wel apart account zijn. De service is wel duur min 12euro per maand zonder spel moet je nog apart kopen.
Bedankt voor de bijkomende info.
12,99€/mois seulement > https://shadow.tech/befr/
je zegt :
Shadow komt pas in februari beschikbaar volgens de website.
Over welke website heb je het dan juist?
Dag Antonella,
Wat is de status en hoe kan ik de V7 retourneren.
Alvast bedankt voor je hulp,
Johan
weet er iemand of de nieuwe interface ook naar de v5/V6 komt
want ze komen mijn v4 vervangen maar als die nieuwe interface toch niet naar de v5/V6 komt kan ik beter nog even wachten op de V7
Beste
Ik heb de V6 decoder met een Flex pack.
Wat zijn de voordelen van de V7 tgo de V6?
Zijn de ‘bugs’ die ik hier zie reeds opgelost (hernummeren posten, ...)?
Is de Netflix app stabieler?
Zo ja, dan zou ik graag weten of de V6 kan worden ingeruild voor de V7.
Momenteel zijn de leveringen vanuit China nog niet zo vlot vanwege de coronacrisis. Dat kan ook de vertraging met zich meebrengen. Je mag ook niet vergeten dat Proximus heel wat uitbesteed zoals de ontwikkeling van de tv-interface, wanneer er incompatibiliteitsproblemen dan is het noodzakelijk dat er gesproken wordt met de fabrikant van de decoder hier Sagemcom die ook een firmware upgrade moet ontwikkelen. Dat kan ook heel wat tijd in beslag nemen.
geachte
ik heb 3 decoder v5 ik wil die omruilen met 3 nieuw android decoder .
Kan ik dat doen en waar moet ik dat aanvragen .
Dank u
wittemans
Er loopt inderdaad een dossier.
alle info heb ik toegevoegd en ik heb de dossierbeheerder gevraagd om je vandaag of morgen ten laatste te contacteren om alles op te lossen.
Groeten
Tina
Bedankt Tina!
Ondertussen kreeg ik gisteren ook via de tv zelf de mogelijkheid om de nieuwe decoders te vragen. Dus dat is al in orde.
Hey Laurent,
Sorry voor de late reactie.
Je voldoet aan alle voorwaarden. Ik heb voor jou een omruiling van de decoder aangevraagd. De Android TV Decoder (V7) komt er begin volgende week aan.
Een bevestigingsmail is onderweg. Hierin zal je ook het label terugvinden om de oude decoder in te leveren via Bpost.
Groetjes,
Antonella
Beste
Bedankt voor de snelle service, ik heb alles goed ontvangen en ben er heel tevreden mee!
Ik stoot alleen op 1 probleempje met de retourzending. Het product ID van de oude decoder komt niet overeen met het ID op de retour verzendlijst… Ik geraak niet binnen op de klantendienst daarom vraag ik het via deze weg.
mvg
In de winkel zeiden ze me dat HDR kan uitgeschakeld worden maar vind die optie nergens...
Kan enkel de reso verlagen maar wil dus 3840 x 2160P kunnen doen zonder HDR optie
Reden Proximus kan die kleuren niet deftig weergeven via hun V7 ook na Kalibiratie blijven ze ruk en krijg ook zenuwen van dat soap opera effect
Denk niet dat dit kan op de v7 mss kan dit op je TV?
Maar de prox medewerkers kunnen dat altijd vragen aan de specialisten.
NB: V7 zit nog altijd met wat bugjes zoals door prox aangegeven werd.
FYI: morgen zulle de proximus forummedewerkers je hierbij wel verder helpen als ze hier terug langskomen.
Hey,
Ja dat kan, indien je een V5C hebt , raad ik je aan , stuur hem niet te vlug terug , want ik heb ook een V7 gehad , eerste week ok, daarna miserie, ...zitten nog bugs in .. ben nu terug overgegaan naar V5C …
Netflix en Disney kan je ook kijken indien je die apps op uw smart tv installeert en de nodige gegevens invult van Proximus ...
Daar hoef je geen V7 voor te hebben …
Mvg 😉
ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen
Alvast bedankt
Toch graag twee opmerkingen. Op kanaal 58 zie ik alleen reklame voor Disney+ bij Proximus in de twee moedertalen. Geen instructies. En op het franstalig forum van Proximus zag ik onlangs een tabel met wie allemaal een V7 kon aanvragen. Het was een link van M_016 dacht ik. Ja ik zou dat volgens die lijst ook kunnen aanvragen, en ga het niet doen. Mijn v5 werkt zoals het hoort, hout vasthouden.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.