Skip to main content
Beste proximus,



Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?



Meer info :

De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.



De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.



Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.

Beste, 

 

Ik heb net mijn huidige pack omgezet naar een Flex S, ik heb nog een V5 Decoder. 

Kom ik in aanmerkingen voor de nieuwe Android V7? Heb mijn gegevens aangevuld op mijn profiel. 

 


maandag pas kunnen de prox forummedewerkers dit verder natrekken als ze hier terug langskomen op het forum

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.


@Sverstra . Goede  morgen, wil je deze als extra decoder of is het om de V5 te vervangen? 

Groetjes,

Luc


@Sverstra . Goede  morgen, wil je deze als extra decoder of is het om de V5 te vervangen? 

Groetjes,

Luc

Hey @Luc.M , ter vervanging van mijn huidige V5 decoder. 


@Sverstra  Prima, ik doe het nodige. Groetjes Luc


@Sverstra  Dag, deze zou met Bpost op woensdag as gebracht worden. Meer info voor het terugsturen van de oude decoder  zal in de toegestuurde mail zitten( opgelet deze kan in de spam terecht komen).

Groetjes,

Luc


@Sverstra  Dag, deze zou met Bpost op woensdag as gebracht worden. Meer info voor het terugsturen van de oude decoder  zal in de toegestuurde mail zitten( opgelet deze kan in de spam terecht komen).

Groetjes,

Luc

Hey @Luc.M , alvast bedankt! 


@A_09 Momenteel is de V7 decoder enkel te verkrijgen bij de FlexPacks en Epic Combo. In de toekomst zal dat wel gaan kunnen veronderstel ik. Zie alvast info flex Packs en Epic Combo via link:  https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html  Groetjes,Joel

@Joel M , ik heb intussen mijn abonnement omgezet naar een flex pack. Zou u aub opnieuw kunnen kijken of ik hiermee in aanmerking kom voor een V7 decoder? 

 

Alvast bedankt

Hi guys, 

Kunnen jullie hier aub een keer naar kijken?

thanks


Hi,

 

ik heb deze week mijn oude pakket overgezet naar een Flex, worden mijn 2 decoders nu omgezet naar de nieuwe v7?

 

thnx


@A_09 De leveringsdatum is voorzien op vrijdag 13/11/20.U gaat via mail labels ontvangen om de oude decoder gratis terug te sturen.Kijk ook altijd in de spambox hiervoor.Groetjes,Joel


@Thomas Momenteel zie ik geen decoders in ons systeem staan.Dit wil zeggen dat je deze waarschijnlijk ooit gekocht hebt want men rekent u hiervoor geen huur aan.Als ik u 2 V7 decoders zou opsturen moet u rekening houden dat je voor de eerste decoder 8EUR per maand gaat betalen en op de 2de 6EUR.Indien u de V7 decoders wenst mag u dit via deze weg laten weten.Groetjes,Joel


@Joel M 

 

Dat is heel raar, heb die nooit aangekocht zaten in mijn vorig abonnement dat ik deze week heb omgezet naar Flex.  Dacht trouwens dat de eerste decoder standaard in mijn Flex zou zitten?

Mvg

 

Tom


FYI: In de oude/andere  packs, zat de 1ste decoder ook inbegrepen in de packprijs, maar als je er zelf ene aankocht, toen dit nog kon, ging er 8€ af van je packprijs.


@Joel M 

Je mag mij alvast 1 bezorgen, voor de 2de wacht ik dan mijn factuur af

 

Bedankt 

 

Tom


@Joel M Beste,

Decoder heb ik nog niet ontvagen kan je de status ivm de levering nakijken.

We moesten nog een pakket vandaag ontvangen via BPOST en dit is misgelopen,

melde dat het adres onbereikbaar was.

Het adres is correct wel ligt ons oneven huisnummer aan de wegzijde van de huizen met even nummers en is duidelijk aangegeven vanop de weg.

 

Alvast bedankt,

Johan


@jowe Als Bpost uw adres niet vind, dan neem je best contact op met Bpost voor nieuwe afspraak(ook om de weg uit te leggen) of dat je het kan afhalen op het postpunt zelf.Groetjes,Joel


@Joel M 

Beste, probleem is dat jullie geen BPOST track & trace code of barcode aangeleverd hebben wat het moeilijk maakt om naar mijn pakket te verwijzen bij BPOST.

 

Gr,

Johan


@Joel M 

Beste Joel,

 

Gisteren is mijn V7 geleverd doch we zijn met de helpdesk een halve dag bezig geweest en de V7 wil niet connecteren met het internet.

Kan U mijn oude V5 terug activeren en de retour hiervan annuleren (is nog niet verzonden) en kan ik de V7 retourneren (verzendpapieren nodig).

Alvast bedankt,

J


@AntonellaD 

Dag Antonella,

Wat is de status en hoe kan ik de V7 retourneren.

Alvast bedankt voor je hulp,

Johan


@jowe Je krijgt vandaag nog een mail ter bevestiging. Groetjes, Antonella


FYI: dat zal volgens mij geen probleem vormen maar dat kan iemand van proximus zelf uitvissen en er dan voor zorgen, als  er vanavond niet mee gereageerd wordt dan zal het voor maandag zijn, aangezien zij in het weekend niet langskomen.


waarom zou je omwisselen?


Beste

 

We hebben thuis een flex pack met all sports inbegrepen

Kunnen wij onze decoder omruilen naar een android tv decoder?

Groeten Anthony


@anthonyv96 Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic. Je komt in aanmerking. Zal ik de omruiling voor jou in orde maken? Groetjes, Antonella


Nee dit is reeds geruime tijd (spijtig genoeg) niet meer mogelijk (enkel in huur of gratis in sommige packs)

Mogelijks is dit niet conform de EU richtlijn “vrijheid keuze eindapparatuur”

→ best misschien de vraag stellen aan de mediaregulatoren (er is sinds midden 2020 een BEREC richtlijn m.b.t. vrijheid van modemkeuze maar onze BIPT die ervan deel uitmaakt zwijgt nog steeds in alle talen)

 

“Opleg” dient u voor zover mij bekend nooit te betalen voor vervanging = vervanging mogelijk of niet mogelijk bv. een totaal verouderde Bbox2 zal normalerwijze op vraag gewoon vervangen worden door een Bbox3

 


Reageer