Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR



Toon eerste bericht

215 reacties

zal ik doen bedankt 

Ja ik vertel alleen maar wat anderen hier en op socials vertellen over de V7 en inderdaad er zijn zowel klachten over de V7 net als er aan de andere kant zijn die er maar weinig problemen ondervinden en het beschrijven als kan er zeker mee leven....

Omdat je nu dit vertelt van die technieker, toen een tecnieker bij mijn nonkel een probleem aan het oplossen was met zijn v5-mini vroeg mijn nonkel ook, zijn er veel problemen met deze decoder en het antwoord was , man je moeste het eens weten hoeveel problemen met de v5-mini ik moet oplossen!
Terwijl het zowel bij mijn pa net zoals bij mij de betrouwbaarste decoder is die we al tot nu toe gehad hebben.

Dus ik zou zeggen iemand die echt er op staat om zo’n decoder te hebben (en aan de voorwaarden voldoet ) dat zij er wel vlug zullen achter komen hoie het zit met de deze decoder en in het slechtste geval kunnen ze die toch gewoon omruilen voor een v5-compact bijvoorbeeld.

Reputatie 7
Badge +3

@Sven Van Roosenbroek Is zeker mogelijk voor jou zie ik. Je hebt ook recht op een WiFi-booster in jouw type Flex pack. Zal ik beide ineens opsturen? Groetjes, Antonella

@Sven Van Roosenbroek Is zeker mogelijk voor jou zie ik. Je hebt ook recht op een WiFi-booster in jouw type Flex pack. Zal ik beide ineens opsturen? Groetjes, Antonella

 

Bedankt AntonellaD.

De wifi booster is (nog) niet nodig. Moest ik wifi problemen ondervinden dan hoor je het!

Ik kijk al uit naar de nieuwe decoder, top!

Reputatie 7
Badge +3

@lolo1230 
Hey Laurent,
Sorry voor de late reactie.
Je voldoet aan alle voorwaarden. Ik heb voor jou een omruiling van de decoder aangevraagd. De Android TV Decoder (V7) komt er begin volgende week aan.
Een bevestigingsmail is onderweg. Hierin zal je ook het label terugvinden om de oude decoder in te leveren via Bpost.
Groetjes,
Antonella

Je kunt altijd je huurdecoder omruilen voor een V7 decoder als je dit wenst en een lijnsnelheid hebt die minimum 30Mbps bedraagt.

Dat valt nog voor hoor dat gebeurd niet altijd automatisch, net zoals je bij een flex pack waar vaste telefoon inbegrepen zit je ook recht hebt op een gratis booster als je die vandoen hebt, dan moet je die ook aanvragen bv langs deze weg of via helodesk 0800 22 800, maar morgen als de Prox forummedewerkers terug langskomen kunnen zij u verder helpen om je decoder om te ruilen voor een v7 decoder.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

Reputatie 7
Badge +3

@RD_02 Ik heb uw vraag doorgegeven aan de bevoegde dienst.Van zodra het in orde is gaat men u ook via deze weg verwittigen.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh

in onze systemen staan 2x V7 decoders geregistreerd.

blij dat het effectief ook zo is… 

groeten,

Tina

Ter info: Als er iemand van het proximus forumteam hier straks de draad opneemt zullen ze u hiermee kunnen verder helpen...

Reputatie 1

@AntonellaD Top!  Ik wacht het af dan :smile:

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh De omruiling van de decoder is ingevoerd. Je krijgt straks nog een bevestigingsmail. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh Volgens onze systemen was dit nog een V4 decoder. Deze hoef je niet in te leveren. Dit zal ook bevestigd staan  in de brief “Bevestiging van uw wijziging” dat je per mail ontvangt. Groetjes, Antonella

@Joel M , Dank voor de feedback, was ik me niet van bewust.

Ik moet eerlijk zeggen dat het wat teleurstellend is om als 12+ jarige trouwe klant van jullie meest uitgebreide TV & internet abonnementen te moeten horen dat je niet een volledige service kan krijgen omdat jullie roll-out plan van de nieuwe hardware bestaande klanten in de kou laat staan. Ik begrijp dat je niet iedereen vanaf het begin een nieuw toestel kan bezorgen maar als er specifieke verzoeken zijn van langdurige klanten zou daar toch ruimte voor moeten zijn. 

Ik zie niet in waar mijn huidig abonnement verschilt van een flex pack TV & entertainment (zonder mobiel). Zou enkel betekenen dat ik weer door een aantal hoepels moet om dat abonnement te wijzigen en een halve euro meer per maand te gaan betalen. 

Is er echt geen mogelijkheid om de wissel zonder die administratieve hassle te doen?

 

mvg,

 

Of  een ander alternatief is zoals ik reeds hier al in andere posten aangegeven heb, probeer de v7 een tijd en als je echt vindt dat het zo slecht is dat je het niet meer aanvaardbaar vindt, ruil je v7 weer voor een V5-compact.

Reputatie 4
Badge +1

Allemaal goed en wel, maar dat omruilen ,amai... 

Ik zit nu al een week zonder ,spijtig dat ik het moet zeggen , ben de afgelopen week veel onkunde tegen gekomen bij Proximus , van verkeerde adressen tot verkeerde bestellingen, nog erger zelfs geen bestelling ingevoerd , en wat de V7 betreft , ik denk dat ze er zelf niet aan uit kunnen . Een vriend is hier zijn IPtv decoder is komen proberen ,waarom werkt die ontvanger wel ,draait ook op Android... en die V7 steeds zegt geen ethernet .....???

Over welke IPtv decoder heb je het dan, is dit ene die je rechtstreeks op de bbox aangesloten hebt ook, moeilijk eigenlijk om zo’n vergelijkingen te maken, zo zou je ook kunnen zeggen die decoders van TN hebben minder problemen enz… 

Het gaat er hem volgens mij meer om hoe vlug ze die bugs er kunnen uithalen en als dit eens zo ver is dan kan die V7 even goed zijn als de IPTV waarover je het hebt.

Jij hebt nu blijkbaar problemen met omruilen ook, hier bij ons thuis hebben we al meerdere keren in al die jaren moeten omruilen en dit is tot nu toe altijd probleemloos verlopen net zoals het omruilen van onze bbox’en, dus je ziet dat het moeilijk is om het ene geval met het andere te vergelijken, wat ik niet wil zeggen als het allemaal moest tegenslaan dat ik er op den duur ook wel mijn buik zou van vol krijgen, maar gelukkig is dit bij ons toch nog niet het geval en bij ons thuis zitten we al van rond de jaren 78 bij belgacom/proximus.

Reputatie 4
Badge +1

Het ging overeen formula z8 decoder iptv android ,aangesloten op de bbox 3. En dat ging wel perfect

Reputatie 7
Badge +3

@A_09 Momenteel zijn dat spijtig genoeg de voorwaarden om een V7 decoder te bekomen.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@jowe Kan u de klantgegevens aanvullen op uw profile.Klantnummer - naam - geboortedatum - gsmnummer .Dan kan ik eens kijken wat de mogelijkheden voor u zijn.Groetjes,Joel

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je gaat kijken naar het ondersteuningsartikel hoe herstart ik mijn toestellen staat versie 7 er niet tussen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html en ook niet bij het resetten van een decoder: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html Vreemd wanneer ik bij tv: handleiding en installatiegids ga kijken dan vind ik ook niet versie 7 er tussen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_manual/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/uw-decoder-installeren/tv-handleiding-en-installatiegids.html Tenzij dat het aangepast is geweest in de tijdspanne wanneer ik nu mijn post geplaatst heb. Maar het zou inderdaad niet mogen, wat beter is is om enkel aan testers een speciale link te geven die enkel maar toegankelijk is met een gebruikersnaam en wachtwoord.

Reputatie 7
Badge +3

@e vdz Je mag uw klantnummer aanvullen in uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +4

Nee dit is reeds geruime tijd (spijtig genoeg) niet meer mogelijk (enkel in huur of gratis in sommige packs)

Mogelijks is dit niet conform de EU richtlijn “vrijheid keuze eindapparatuur”

→ best misschien de vraag stellen aan de mediaregulatoren (er is sinds midden 2020 een BEREC richtlijn m.b.t. vrijheid van modemkeuze maar onze BIPT die ervan deel uitmaakt zwijgt nog steeds in alle talen)

 

“Opleg” dient u voor zover mij bekend nooit te betalen voor vervanging = vervanging mogelijk of niet mogelijk bv. een totaal verouderde Bbox2 zal normalerwijze op vraag gewoon vervangen worden door een Bbox3

 

Inderdaad daar heb ik ook overal gekeken en het is maar op de ene link dat je die vindt op hun site, maar hoe dan ook zullen we het einde van de testperiode moeten afwachten tot het hier gemeld wordt.

Dag Joel,

Done gegevens opgeslagen.

Gr,

Johan

Reageer