Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?
Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.
De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.
Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.
Hey Laurent,
Sorry voor de late reactie.
Je voldoet aan alle voorwaarden. Ik heb voor jou een omruiling van de decoder aangevraagd. De Android TV Decoder (V7) komt er begin volgende week aan.
Een bevestigingsmail is onderweg. Hierin zal je ook het label terugvinden om de oude decoder in te leveren via Bpost.
Groetjes,
Antonella
Bedankt AntonellaD.
De wifi booster is (nog) niet nodig. Moest ik wifi problemen ondervinden dan hoor je het!
Ik kijk al uit naar de nieuwe decoder, top!
Ja ik vertel alleen maar wat anderen hier en op socials vertellen over de V7 en inderdaad er zijn zowel klachten over de V7 net als er aan de andere kant zijn die er maar weinig problemen ondervinden en het beschrijven als kan er zeker mee leven....
Omdat je nu dit vertelt van die technieker, toen een tecnieker bij mijn nonkel een probleem aan het oplossen was met zijn v5-mini vroeg mijn nonkel ook, zijn er veel problemen met deze decoder en het antwoord was , man je moeste het eens weten hoeveel problemen met de v5-mini ik moet oplossen!
Terwijl het zowel bij mijn pa net zoals bij mij de betrouwbaarste decoder is die we al tot nu toe gehad hebben.
Dus ik zou zeggen iemand die echt er op staat om zo’n decoder te hebben (en aan de voorwaarden voldoet ) dat zij er wel vlug zullen achter komen hoie het zit met de deze decoder en in het slechtste geval kunnen ze die toch gewoon omruilen voor een v5-compact bijvoorbeeld.
Beste Antonella,
Heel erg bedankt voor je hulp zojuist de email ontvangen.
Groetjes,
Johan
in onze systemen staan 2x V7 decoders geregistreerd.
blij dat het effectief ook zo is…
groeten,
Tina
Oke bedankt voor de hulp
Momenteel is het order voor omruiling van je pack nog lopende.
Als dit erdoor is, bekijken we of de V7 decoder kan voor jou.
We houden je op de hoogte.
Groeten
Tina
Er loopt inderdaad een dossier.
alle info heb ik toegevoegd en ik heb de dossierbeheerder gevraagd om je vandaag of morgen ten laatste te contacteren om alles op te lossen.
Groeten
Tina
Ter info: Als er iemand van het proximus forumteam hier straks de draad opneemt zullen ze u hiermee kunnen verder helpen...
Allemaal goed en wel, maar dat omruilen ,amai...
Ik zit nu al een week zonder ,spijtig dat ik het moet zeggen , ben de afgelopen week veel onkunde tegen gekomen bij Proximus , van verkeerde adressen tot verkeerde bestellingen, nog erger zelfs geen bestelling ingevoerd , en wat de V7 betreft , ik denk dat ze er zelf niet aan uit kunnen . Een vriend is hier zijn IPtv decoder is komen proberen ,waarom werkt die ontvanger wel ,draait ook op Android... en die V7 steeds zegt geen ethernet .....???
Dag Joel,
Done gegevens opgeslagen.
Gr,
Johan
Of een ander alternatief is zoals ik reeds hier al in andere posten aangegeven heb, probeer de v7 een tijd en als je echt vindt dat het zo slecht is dat je het niet meer aanvaardbaar vindt, ruil je v7 weer voor een V5-compact.
Over welke IPtv decoder heb je het dan, is dit ene die je rechtstreeks op de bbox aangesloten hebt ook, moeilijk eigenlijk om zo’n vergelijkingen te maken, zo zou je ook kunnen zeggen die decoders van TN hebben minder problemen enz…
Het gaat er hem volgens mij meer om hoe vlug ze die bugs er kunnen uithalen en als dit eens zo ver is dan kan die V7 even goed zijn als de IPTV waarover je het hebt.
Jij hebt nu blijkbaar problemen met omruilen ook, hier bij ons thuis hebben we al meerdere keren in al die jaren moeten omruilen en dit is tot nu toe altijd probleemloos verlopen net zoals het omruilen van onze bbox’en, dus je ziet dat het moeilijk is om het ene geval met het andere te vergelijken, wat ik niet wil zeggen als het allemaal moest tegenslaan dat ik er op den duur ook wel mijn buik zou van vol krijgen, maar gelukkig is dit bij ons toch nog niet het geval en bij ons thuis zitten we al van rond de jaren 78 bij belgacom/proximus.
Het ging overeen formula z8 decoder iptv android ,aangesloten op de bbox 3. En dat ging wel perfect
Inderdaad daar heb ik ook overal gekeken en het is maar op de ene link dat je die vindt op hun site, maar hoe dan ook zullen we het einde van de testperiode moeten afwachten tot het hier gemeld wordt.
Wanneer je gaat kijken naar het ondersteuningsartikel hoe herstart ik mijn toestellen staat versie 7 er niet tussen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html en ook niet bij het resetten van een decoder: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html Vreemd wanneer ik bij tv: handleiding en installatiegids ga kijken dan vind ik ook niet versie 7 er tussen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_manual/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/uw-decoder-installeren/tv-handleiding-en-installatiegids.html Tenzij dat het aangepast is geweest in de tijdspanne wanneer ik nu mijn post geplaatst heb. Maar het zou inderdaad niet mogen, wat beter is is om enkel aan testers een speciale link te geven die enkel maar toegankelijk is met een gebruikersnaam en wachtwoord.
Nee dit is reeds geruime tijd (spijtig genoeg) niet meer mogelijk (enkel in huur of gratis in sommige packs)
Mogelijks is dit niet conform de EU richtlijn “vrijheid keuze eindapparatuur”
→ best misschien de vraag stellen aan de mediaregulatoren (er is sinds midden 2020 een BEREC richtlijn m.b.t. vrijheid van modemkeuze maar onze BIPT die ervan deel uitmaakt zwijgt nog steeds in alle talen)
“Opleg” dient u voor zover mij bekend nooit te betalen voor vervanging = vervanging mogelijk of niet mogelijk bv. een totaal verouderde Bbox2 zal normalerwijze op vraag gewoon vervangen worden door een Bbox3
Ik moet eerlijk zeggen dat het wat teleurstellend is om als 12+ jarige trouwe klant van jullie meest uitgebreide TV & internet abonnementen te moeten horen dat je niet een volledige service kan krijgen omdat jullie roll-out plan van de nieuwe hardware bestaande klanten in de kou laat staan. Ik begrijp dat je niet iedereen vanaf het begin een nieuw toestel kan bezorgen maar als er specifieke verzoeken zijn van langdurige klanten zou daar toch ruimte voor moeten zijn.
Ik zie niet in waar mijn huidig abonnement verschilt van een flex pack TV & entertainment (zonder mobiel). Zou enkel betekenen dat ik weer door een aantal hoepels moet om dat abonnement te wijzigen en een halve euro meer per maand te gaan betalen.
Is er echt geen mogelijkheid om de wissel zonder die administratieve hassle te doen?
mvg,
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.