Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR


Beste proximus,

Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?

Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.

De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.

Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.

215 reacties

Momenteel staat de piloot van deze decoder gepland eind oktober en een soft launch in januari 2020.

Deze timings zijn onder voorbehoud van een goede kwaliteit van de firmware en stabiliteit van de V7 decoder box.

Reputatie 7
Badge +3

@RD_02 De nieuwe TV Box V7 wordt donderdag geleverd. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@klok  Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover. Jij hebt het juiste pack en de snelheid is ook voldoende. Ik regel de omruiling voor jou. Je krijgt hier vandaag nog een mailje over. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh Vrijdag 9/7/21 gaat de V7 decoder geleverd worden via Bpost.De oude V6 decoder kan u dan gratis terugsturen via de labels die u via mail gaat ontvangen(kijk ook steeds in uwspam).Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Harald_02  Dag Harald, ik heb het dossier, wat nog niet in behandeling was, bij me genomen. Ik zal dit morgen( vandaag werk ik op Soci.Media) in orde maken en je contacteren. Tot morgen. Luc

Reputatie 1

Oh nee!!

 

Ik denk dat ik enorm verstrooid ben geweest daarstraks en de oude bij het afkoppelen weggelegd heb en bij het aansluiten terug dezelfde heb aangesloten.

 

Ik vermoed toen ik weg moest voor mijn baby dat ik bij het terug komen daar de fout heb gemaakt :triumph:

 

Ik heb net de juiste decoder gevonden en ik kan bevestigen dat het effectief een v7 is met android.  Net aangesloten en werkt!

 

Mijn oprechte excuses voor de verwarring!! :sweat:

 

 

 

 

Als het maar opgelost is dat is het voornaamste 

Reputatie 7
Badge +3

@Frenzy

 Hallo, deze worden aanstaande woensdag verwacht op jou adres. groetjes Luc

Reputatie 7
Badge +3

@Pietersonck  Je krijgt vandaag nog een bevestigingsmail in verband met de omruiling van de decoders. Groetjes, Antonella

Nee dit is reeds geruime tijd (spijtig genoeg) niet meer mogelijk (enkel in huur of gratis in sommige packs)

Mogelijks is dit niet conform de EU richtlijn “vrijheid keuze einsapparatuur)

→ best misschien de vraag stellen aan de mediaregulatoren (er is sinds midden 2020 een BEREC richtlijn m.b.t. vrijheid van modemkeuze maar onze BIPT die ervan deel uitmaakt zwijgt nog steeds in alle talen 

 

“Opleg” dient u voor zover mij bekend nooit te betalen voor vervanging = vervanging mogelijk of niet mogelijk bv. een totaal verouderde Bbox2 zal normalerwijze op vraag gewoon vervangen worden door een Bbox3

 

En moet er dan de oplossingen aanbieden bij problemen in het geval je problemen hebt met een modem die je zelf gekozen gekocht hebt , bvb problemen met decoder enz…. aan wat gaat het dan liggen aan wie gaat het dan liggen, ik zie de miserie alleen maar vergroten, enfin dit is maar mijn mening natuurlijk

Reputatie 7
Badge +3

@jowe De leveringsdatum van de V7 decoder door Bpost is voorzien op vrijdag 6/11/20.U gaat via mail ook nog labels ontvangen om de oude gratis terug te sturen.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Thomas Leveringsdatum Bpost is voorzien op vrijdag 13/11/2020.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@jowe Sorry daarvoor.De leveringsdatum is nu voorzien op maandag 9/11/20.Groetjes,Joel

@Luc.M bedankt dat jij ervoor wilt kijken.

Groetjes,

Harald

Reputatie 7
Badge +3

@jowe  Ik ga het nodige doen. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Celien Maes 

Er loopt inderdaad een dossier.

alle info heb ik toegevoegd en ik heb de dossierbeheerder gevraagd om je vandaag of morgen ten laatste te contacteren om alles op te lossen.

Groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Pietersonck 

Momenteel is het order voor omruiling van je pack nog lopende.

Als dit erdoor is, bekijken we of de V7 decoder kan voor jou.

We houden je op de hoogte.

Groeten

Tina

In ieder geval zelf al kunnen er genoeg geleverd worden dan moet toch eerst de testperiode afgeblazen worden en aangezien dit nog niet zo is, zal het toch in ieder geval wat afwachten worden.

@AntonellaD 

 Beste Antonella,

Heel erg bedankt voor je hulp zojuist de email ontvangen.

Groetjes,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@jowe Heel graag gedaan! :wink: Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@Joel M Dank u voor de snelle hulp, hier zijn we blij mij ! :grinning:

Ter info: Dat zullen de proximus forummedewerkers je morgen weten te vertellen als hier ze terug langskomen op het forum.

PS: Wat ik hier wel al gelezen heb is dat bepaalde packs voorrang krijgen, en ze nog niet aan iedereen zo’n V7 kunnen uitdelen omdat de voorraad aan V7’s nog beperkt is.

wat bvb o.a. op Prox site staat:
 

Kan ik mijn huidige decoder omruilen voor een nieuwe Android TV decoder?

Als je de All Stars of All Stars & Sports tv-optie hebt of als je deze opties besteld, kan je jouw huidige decoder inruilen voor de nieuwe Android TV decoder. Consulteer hiervoor kanaal 58 op jouw TV en volg de instructies.

Als je nog geen TV klant bent, kies dan een Pack dat het best bij jou past en waar deze Android decoder inzit: Packs voor jongeren (Epic Combo full experience) of Packs voor families.

Als je die tabel goed bestudeert dan is het heel simpel dan kan iedereen een V7 aanvragen, maar dan vind ik ze hier eerlijker om er toch op te wijzen dat niet iedereen en ene gaat kunne krijgen, gewoon omdat er niet genoeg in voorraad zijn, dan vind ik de uitleg de tabel op het frans forum meer gelijk aan veel beloven weinig geven.

En ik weet het dat het veel klantvriendelijker/professioneler (of hoe je het ook wilt noemen)  zou zijn als er een nieuw toestel uitkomt, dat ze deze ook aan iedereen zouden kunnen geven die er om vraagt.

Reputatie 1

Oke bedankt voor de hulp

Ik heb recentelijk een V7 decoder ontvangen voor mijn All Stars abonnement met Disney + . Disney+ is sinds 2 dagen geleden actief en te kbekijken via kanaal 58 op proximus TV. Vreemd genoeg kan ik geen enkele 4K film van Disney+ ook daadwerkelijk in 4K zien ook al staat de app setting op “Data usage Automatisch - Stream in highest quality available up to 4K”. Alle films blijken via kanaal 58 in HD formaat af te spelen. Ik heb echter op mijn smart TV de Disney+ app apart kunnen downloaden en via die app (los van Proximus TV) krijg ik de films wel in 4K te zien.

Hetzelfde heb op al bemerkt met mijn Netflix abonnement waar Netflix via de Proximus TV nooit in 4K toont maar wel mijn apart geinstalleerde App op mijn 8K LG TV.

Ik begin mij nu te realiseren dat de V7 deccoder geen 4K kan afspelen… Is dat nu een defect of een ‘setting’ van de decoder ?

Ik heb een HDMI 2.1 (48 Mb) kabel van de modem naar mijn TV en zelfs een categorie 8 Ethernet kabel van de modem naar de V7 decoder. aangesloten. Dat laatste is natuurlijk ‘overkill’ maar aan de kabels kan het dus al niet liggen.. 

Weet iemand hoe het zou kunnen komen dat via de decoder geen UHD film kwaliteit kan ontvangen worden ? Ik meen mij te herinneren dat 4K juist wel had moeten werken op die decoder.

Reageer