Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR


Beste proximus,

Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?

Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.

De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.

Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.

215 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@RD_02 De nieuwe TV Box V7 wordt donderdag geleverd. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@RD_02 Ik heb uw vraag doorgegeven aan de bevoegde dienst.Van zodra het in orde is gaat men u ook via deze weg verwittigen.Groetjes,Joel

Dat valt nog voor hoor dat gebeurd niet altijd automatisch, net zoals je bij een flex pack waar vaste telefoon inbegrepen zit je ook recht hebt op een gratis booster als je die vandoen hebt, dan moet je die ook aanvragen bv langs deze weg of via helodesk 0800 22 800, maar morgen als de Prox forummedewerkers terug langskomen kunnen zij u verder helpen om je decoder om te ruilen voor een v7 decoder.

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee verder kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

En op welke manier kan ik dit best aanvragen? Ik heb net een nieuwe afstandsbediening gevraagd omdat deze echt op is. Ik vind het dan ook vreemd dat ze dan niet voorstellen om de hele decoder om te wisselen als ik er toch recht op zou hebben.

Je kunt altijd je huurdecoder omruilen voor een V7 decoder als je dit wenst en een lijnsnelheid hebt die minimum 30Mbps bedraagt.

Worden bestaande klanten met een flex pack ook stilaan omgezet naar een V7 Android decoder? 

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh

in onze systemen staan 2x V7 decoders geregistreerd.

blij dat het effectief ook zo is… 

groeten,

Tina

Als het maar opgelost is dat is het voornaamste 

Reputatie 1

Oh nee!!

 

Ik denk dat ik enorm verstrooid ben geweest daarstraks en de oude bij het afkoppelen weggelegd heb en bij het aansluiten terug dezelfde heb aangesloten.

 

Ik vermoed toen ik weg moest voor mijn baby dat ik bij het terug komen daar de fout heb gemaakt :triumph:

 

Ik heb net de juiste decoder gevonden en ik kan bevestigen dat het effectief een v7 is met android.  Net aangesloten en werkt!

 

Mijn oprechte excuses voor de verwarring!! :sweat:

 

 

 

 

Reputatie 1

@Koentjuh  Dat is vreemd. Ik zie dat er effectief een V7 decoder werd ingescand in de zending dat vandaag werd geleverd. Kan je eventueel een foto doorsturen of modelnummer+serienummer doorgeven? Groetjes, Antonella


Ik zie nu pas u reactie vandaar het late antwoord, excuses.

Ik heb er 2 fotos van genomen en tijdens het nemen van de foto zie ik ook duidelijk staan “TV decoder V6” op de etiket

 

fotos van ontvangen decoder

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh  Dat is vreemd. Ik zie dat er effectief een V7 decoder werd ingescand in de zending dat vandaag werd geleverd. Kan je eventueel een foto doorsturen of modelnummer+serienummer doorgeven? Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@Martin Oh, ik dacht dat u ook een proximus medewerker was :zipper_mouth:

Reputatie 1

@Martin Dan vermoed ik dat het een V6 is die ik heb binnengekregen en die van de woonkamer is een android.

Ik heb toch in het juiste “android” topic effectief gevraagd zoals mijn vorige keer voor een nieuwe decoder met ondersteuning om apps te installeren zoals youtube, twitch, etc..

 

Vind het vreemd dat ik dan een decoder krijg waar dat niet op kan dan had er ook niet geruild moeten worden in de eerste plaats aangezien alles hetzelfde is gebleven alleen meer heen en weer gestuurd :confused:

 

hier kun je toch afleiden welke je hebt→ Decoders | Proximus

Anders gewoon dan afwachten tot een Proximus forummedewerker je kan verder helpen als ze hier de draad opnemen.

 

Reputatie 1

De woonkamer heeft zoals ik eerder had vermeld allemaal apps voor de verschillende streamingsdiensten, die nu is aangekomen heeft dit niet.

 

Welke versie het allemaal is weet ik niet ik denk android ?  Ik ben een echte leek in de decoders vandaar dat ik duidelijk vermeld had dat het voor apps en streamingdiensten was zoals de huidige die we nu al hebben in de woonkamer, in de veronderstelling dat proximus wel weet welke ik bedoel en de juiste opstuurt 

als er een v7 in je woonkamer staat, dan zou de nieuwe v7 decoder die geleverd werd het zelfde model moeten zijn van de woonkamer.

Android V7 Decoder

mss heb je een V6 decoder ontvangen zie voor verschillende modellen decoders hier → Decoders | Proximus

Reputatie 1

@Joel M ik heb deze vandaag mogen ontvangen.

Ik merkte meteen op dat dit wederom een ander model is als ik de woonkamer

Ook is het de “oude” interface en zie ik geen optie op apps te installeren zoals youtube, twitch, disney, etc.. 

Moet dit nog een update krijgen?  Nu kunnen we nog steeds geen andere stream diensten bekijken zoals in de woonkamer en dat was de reden dat we een omwisseling vroegen..

 

Bedankt

Reputatie 1

@Joel M Dank u voor de snelle hulp, hier zijn we blij mij ! :grinning:

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh Vrijdag 9/7/21 gaat de V7 decoder geleverd worden via Bpost.De oude V6 decoder kan u dan gratis terugsturen via de labels die u via mail gaat ontvangen(kijk ook steeds in uwspam).Groetjes,Joel

Morgen komen de Proximus forummedewerkers hier terug langs, die je zeker hiermee kunnen verder

helpen, (daarom niet met zekerheid dat AntonllaD morgen ook langskomt)

Reputatie 1

@AntonellaD Hallo,  u heeft mij enige tijd super goed geholpen.

Ik heb een vraagje ivm de V7, wij hebben deze nu al enkele maanden en zijn er super tevreden over!

Maar graag willen wij andere streamingdiensten en apps ook in de slaapkamer willen bekijken, daar staat helaas nog een oudere decoder waar we enkel netflix op hebben.

 

Is het mogelijk dat deze omgeruild kan worden naar ook een v7 ?   Zijn er super tevreden van en vinden het dan jammer dat dit enkel in de woonkamer gebruikt kan worden.

Alvast bedankt

Groeten Koen

@Luc.M bedankt dat jij ervoor wilt kijken.

Groetjes,

Harald

Reputatie 7
Badge +3

@Harald_02  Dag Harald, ik heb het dossier, wat nog niet in behandeling was, bij me genomen. Ik zal dit morgen( vandaag werk ik op Soci.Media) in orde maken en je contacteren. Tot morgen. Luc

Op 04/91/21 overgestapt van Tuttimus naar Flex intens en Proximus is tot heden niet in geslaagd de twee aangevraagde v7 en wifi-booster te bezorgen.

Aanrekening gekregen met kosten voor decoder omdat ik hem nog niet teruggestuurd heb, gratis wifi booster aangerekend, een gsm-abo te duur aangerekend en mijn overstappremie niet verrekend.

5 keer voor gebeld, telkens zou alles in orde komen .... NOPPES

Het zijn intussen twee dossiers aangemaakt en ik zou gebeld worden, niet dus.

Ik geb in 32 jaar klant zijn bij Belgacom/Proximus al veel stoten beleeft, maar dit is ronduit belachelijk.

Geen bevestigingsmail over mijn overstap ontvangen, wel herinneringsmails en sms berichten om mijn decoder terug te sturen zonder de nieuwe reeds ontvangen te hebben.

 

Nee dit is reeds geruime tijd (spijtig genoeg) niet meer mogelijk (enkel in huur of gratis in sommige packs)

Mogelijks is dit niet conform de EU richtlijn “vrijheid keuze einsapparatuur)

→ best misschien de vraag stellen aan de mediaregulatoren (er is sinds midden 2020 een BEREC richtlijn m.b.t. vrijheid van modemkeuze maar onze BIPT die ervan deel uitmaakt zwijgt nog steeds in alle talen 

 

“Opleg” dient u voor zover mij bekend nooit te betalen voor vervanging = vervanging mogelijk of niet mogelijk bv. een totaal verouderde Bbox2 zal normalerwijze op vraag gewoon vervangen worden door een Bbox3

 

En moet er dan de oplossingen aanbieden bij problemen in het geval je problemen hebt met een modem die je zelf gekozen gekocht hebt , bvb problemen met decoder enz…. aan wat gaat het dan liggen aan wie gaat het dan liggen, ik zie de miserie alleen maar vergroten, enfin dit is maar mijn mening natuurlijk

Reageer