Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR



Toon eerste bericht

215 reacties

Er is momenteel jammer genoeg geen weet van bijkomende testings.

@Joel M 

Je mag mij alvast 1 bezorgen, voor de 2de wacht ik dan mijn factuur af

 

Bedankt 

 

Tom

Beste,

Ik beschik heden over 3 decoders (allen denk ik model v5 compact). Verder beschik ik over het pack All Stars & Sports. Ik veronderstel dat ik hierdoor aanspraak maak op het jaar Disney+ in mijn pack. Ik meen hiervoor beschikking te moeten hebben over een decoder v7. Kan ik het model v7 reeds verkrijgen ter vervanging van mijn huidige model? Verder zou ik willen omschakelen naar slechts 2 decoders (heden heb ik er dus 3). Alvast dank

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh  Dat is vreemd. Ik zie dat er effectief een V7 decoder werd ingescand in de zending dat vandaag werd geleverd. Kan je eventueel een foto doorsturen of modelnummer+serienummer doorgeven? Groetjes, Antonella

@Joel M Beste,

Decoder heb ik nog niet ontvagen kan je de status ivm de levering nakijken.

We moesten nog een pakket vandaag ontvangen via BPOST en dit is misgelopen,

melde dat het adres onbereikbaar was.

Het adres is correct wel ligt ons oneven huisnummer aan de wegzijde van de huizen met even nummers en is duidelijk aangegeven vanop de weg.

 

Alvast bedankt,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@e vdz Packs Flex en Epic Combo kunnen op dit moment genieten en gebruik maken van een V7 decoder.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@fconvents  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic over de Android TV decoder (V7).  Je krijgt vandaag nog een mail ter bevestiging van de omruiling van 2 decoders en de opzeg van de 3de. Hierbij vind je ook het label om de 3 oude decoders in te leveren. Groetjes, Antonella

 

Reputatie 7
Badge +3

@jowe Als Bpost uw adres niet vind, dan neem je best contact op met Bpost voor nieuwe afspraak(ook om de weg uit te leggen) of dat je het kan afhalen op het postpunt zelf.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Kan ik 1 decoder al omwisselen en met mijn 2de decoder wachten om te zien hoe V7 voor mij werkt?

En waar moet ik de omruiling aanvragen? 

@Joel M 

Beste, probleem is dat jullie geen BPOST track & trace code of barcode aangeleverd hebben wat het moeilijk maakt om naar mijn pakket te verwijzen bij BPOST.

 

Gr,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@e vdz Indien u wenst kan dit via deze weg of via het gratis nummer 0800 22800.Groetjes,Joel

@Joel M 

Beste Joel,

 

Heel erg bedankt voor je hulp,

Prettig weekend,

Johan

Reputatie 7
Badge +3

@jowe Beste Johan, graag gedaan en idem fijn weekend toegewenst.Groetjes,Joel

Reputatie 1

@Koentjuh  Dat is vreemd. Ik zie dat er effectief een V7 decoder werd ingescand in de zending dat vandaag werd geleverd. Kan je eventueel een foto doorsturen of modelnummer+serienummer doorgeven? Groetjes, Antonella


Ik zie nu pas u reactie vandaar het late antwoord, excuses.

Ik heb er 2 fotos van genomen en tijdens het nemen van de foto zie ik ook duidelijk staan “TV decoder V6” op de etiket

 

fotos van ontvangen decoder

Reputatie 7
Badge +3

@BlueEyesWhiteDragon

 

we zullen het order ingeven voor omruiling van de decoder maar ik zie dat fiber beschikbaar is ?  ik moet dit eerst verder navragen….

(Levering gebeurt via bpost

De oude decoder wordt ook via bpost teruggestuurd : via mail ontvang je hiervoor labels.)

groeten

Tina 

Ter info: werd hier al door anderen gemeld ook, dat Disney+ niet in 4K via de V7 weergegeven wordt maar wel via Apple TV .
Hierop is nog geen antwoord gekomen, dus zal het afwachten zijn totdat morgen iemand van het proximus forumteam verder informatie geeft of de nodige info krijgt van de achterliggende bevoegde specialisten.

  

Mijn grote vraag is: waarom is Disney + via de V7 niet in 4K HDR, terwijl dit via Apple TV 4K wel zo is en het sowieso inbegrepen is in het Disney + abo._

 

Tot op heden nog geen reactie van iemand van Proximus hierover ontvangen…. punt is dat ik niet weet of dit een algemeen probleem is of iets waar ik alleen mee zit…. Ik vind het vreemd dat er niet tal van V7 gebruikers dit melden…. Is er misschien een setting op de decoder om UHD te kunnen ontvangen/doorgeven ? Zoja, hoe ?

FYI: dat zal volgens mij geen probleem vormen maar dat kan iemand van proximus zelf uitvissen en er dan voor zorgen, als  er vanavond niet mee gereageerd wordt dan zal het voor maandag zijn, aangezien zij in het weekend niet langskomen.

aangzien netflix en youtube wel in 4K werkt via de V7 is het inderdaad heel raar dat het dan voor Disney+ niet in 4K zou kunnen, hopelijk kunnen ze via de bevoegde dienst ons meer uitleg geven!

Ik volg al enige tijd deze thread en vele andere hier op het forum rondom de uitrol van de V7 decoder (sinds de aankoop van onze nieuwe 4k televisie vorig jaar).

Eerder vandaag hebben techniekers ons aangesloten op Fiber (regio Aalst). Ook de vervanging van onze decoder was voorzien, van een v5 met HDD naar eentje met 4k ondersteuning. Groot was mn verbazing echter toen de nieuwe decoder ook een v5 bleek te zijn, zonder HDD deze keer. Toen ik vroeg of we niet sowieso de v6 konden krijgen om zo van 4k te genieten (menu bijv) vertelde de technieker me dat deze niet meer worden geïnstalleerd en dat het enkel nog de v5 is. Op de vraag of de v7 al beschikbaar was vertelde men dat die nog niet uit was.

Het lijkt iets genuanceerder te zijn heb ik de indruk nu dat de v7 voor sommige klanten met bepaalde pack toch in aanmerking komen voor een upgrade.

Ik vroeg me af of er toch iets geregeld kan worden. We hebben hier een fantastische 4k televisie staan en we beschikken tevens over het GIGA fiber pakket die 4k streams moeiteloos zou moeten aankunnen. Nu zitten we op 1080i en dat is best jammer.

 

Alvast bedankt!

Pieter

@tina.b 

ik weet niet zeker of fiber hier al aanwezig is. In april hebben we wel brief gehad dat ze overal in de gemeente glasvezelkabel op de muur zouden komen plaatsen. Maar of die werken nu al zijn uitgevoerd bij ons in de straat?

Reputatie 2
Badge

waarom zou je omwisselen?

Reputatie 7
Badge +3

@BlueEyesWhiteDragon

blijkbaar kan ik dat omzeilen volgens mijn collega en gewoon via koper gaan… order ingeleid : bevestiging via mail verzonden,  

fiber kunnen we dan achteraf nog bekijken of het echt wel beschikbaar is. 

groeten

Tina

 

Jammer

@Pietersonck Dat laat je inderdaad best morgen eens verder onderzoeken door een proximus forummedewerker, morgen als ze hier terug langskomen 

ondertussen best  indien het nog niet gebeurd is zoveel mogelijk je→ profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan.

FYI: straks als de prox forummedewerkers hier langskomen zullen ze natrekken of de voorwaarden voldaan zijn  en je hierbij verder helpen.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen , zodat ze hiermee direct van start kunnen.

Reageer