Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR


Beste proximus,

Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?

Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.

De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.

Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.

215 reacties

Reputatie 1

Kan ik 1 decoder al omwisselen en met mijn 2de decoder wachten om te zien hoe V7 voor mij werkt?

En waar moet ik de omruiling aanvragen? 

Reputatie 7
Badge +3

@e vdz Indien u wenst kan dit via deze weg of via het gratis nummer 0800 22800.Groetjes,Joel

Reputatie 1

@Joel M je mag 1 decoder omruilen voor een Android tv decoder. Bedankt 

@lolo1230 
Hey Laurent,
Sorry voor de late reactie.
Je voldoet aan alle voorwaarden. Ik heb voor jou een omruiling van de decoder aangevraagd. De Android TV Decoder (V7) komt er begin volgende week aan.
Een bevestigingsmail is onderweg. Hierin zal je ook het label terugvinden om de oude decoder in te leveren via Bpost.
Groetjes,
Antonella


Beste @AntonellaD 
Bedankt voor de snelle service, ik heb alles goed ontvangen en ben er heel tevreden mee!
Ik stoot alleen op 1 probleempje met de retourzending. Het product ID van de oude decoder komt niet overeen met het ID op de retour verzendlijst… Ik geraak niet binnen op de klantendienst daarom vraag ik het via deze weg.
mvg

FYI: morgen zulle de proximus forummedewerkers je hierbij wel verder helpen als ze hier terug langskomen.

Reputatie 7
Badge +3

@e vdz 

aanvraag ingediend :-)

je ontvangt een bevestiging via mail.

groetjes

Tina

Reputatie 1

Oke bedankt voor de hulp

Reputatie 7
Badge +3

@lolo1230 

vroeger werd de Id’s niet goed bijgehouden

maakt niet uit volgens mij: stuur de oude toestellen maar gewoon terug

als je bewijs retour krijgt: nog even goed bewaren indien er check up nodig zijn vragen we dit op.

groeten

Tina

Hallo

 

Ik ben een aantal dagen geleden overgeschakeld van Tuttimus naar flex + All Starts en ik wil ook graag de nieuwe decoder gebruiken.

Mailen gaat blijkbaar niet meer en ik weiger nog naar een callcenter van Proximus te bellen dus kan ik via deze weg de nieuwe decoder aanvragen?

 

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey, 

 

Ja dat kan, indien je een V5C hebt , raad ik je aan , stuur hem niet te vlug terug , want ik heb ook een V7 gehad , eerste week ok, daarna miserie, ...zitten nog bugs in .. ben nu terug overgegaan naar V5C …

 

Netflix en Disney kan je ook kijken indien je die apps op uw smart tv installeert en de nodige gegevens invult van Proximus ... 

Daar hoef je geen V7 voor te hebben …

 

Mvg  😉

@Frenzy

 Hallo, deze worden aanstaande woensdag verwacht op jou adres. groetjes Luc

Hartelijk dank Luc voor de vlugge service, echt top!

Heb ik ook geen recht op wifi booster met flex?

Thx

Frenzy

zie bij welke flex packs  je recht hebt op een wifi booster

→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Reputatie 7
Badge +3

@Maarten1055 Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. De omruiling naar de Android TV decoder (V7) is voor jou ingevoerd. Je krijgt hier vandaag nog een bevestigingsmail over. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Frenzy  In een Flex S pack is de WiFi-booster niet gratis inbegrepen. Groetjes, Antonella

Hallo, 

Flex abonnement met nog een oude V5 decoder.

Mijn V5 heeft de laatste 2 maanden nogal wat kuren: verstoord beeld, haperingen, niet opstarten (resets en reboots helpen maar voor een dag of 2).

Is er een mogelijkheid om een V7 te krijgen aub?

Heb een 4k Televisie en snelle verbinding.

Klantnummer in profiel. 
Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@Sven Van Roosenbroek Is zeker mogelijk voor jou zie ik. Je hebt ook recht op een WiFi-booster in jouw type Flex pack. Zal ik beide ineens opsturen? Groetjes, Antonella

@Sven Van Roosenbroek Is zeker mogelijk voor jou zie ik. Je hebt ook recht op een WiFi-booster in jouw type Flex pack. Zal ik beide ineens opsturen? Groetjes, Antonella

 

Bedankt AntonellaD.

De wifi booster is (nog) niet nodig. Moest ik wifi problemen ondervinden dan hoor je het!

Ik kijk al uit naar de nieuwe decoder, top!

Reputatie 7
Badge +3

@Sven Van Roosenbroek Omruiling van de decoder is aangevraagd. Je krijgt vandaag nog een mail ter bevestiging. In de PDF in bijlage zal je het retourlabel vinden om de oude decoder in te leveren. Prettig weekend! Groetjes, Antonella

Hoi,

 

Het leek me handiger om hier te posten dan via de telefonische dienst te gaan:

Ik heb een Pack Internet Maxi + TV abonnement met nog een oude V5 decoder.

Laatste maanden ervaar ik wat problemen met mijn V5 waarbij deze geen audio maar wel nog beeld doorgeeft wanneer netflix afgespeeld wordt. Daarnaast happert hij ook af en toe. 

Verder heb ik recent een 4K televisie aangeschaft en zou ik graag een decoder hebben die dat matcht. Ook heb ik een Disney+ abbonnement dat ik graag via mijn tv decoder zou willen gebruiken. 

Is er een mogelijkheid om een V7 te krijgen aub?

 

Mijn klantnummer en gegevens staan in profiel. 
Alvast bedankt.

FYI:  

Ook heb ik een Disney+ abbonnement

Via de TV app als eens geprobeerd

Beste,

Ik heb een FLEX S abo met de V5C decoder, en een 4K TV kan ik een V7 decoder verkrijgen?

 

Groetjes

Johan

 

Reputatie 7
Badge +3

@A_09 Momenteel is de V7 decoder enkel te verkrijgen bij de FlexPacks en Epic Combo. In de toekomst zal dat wel gaan kunnen veronderstel ik. Zie alvast info flex Packs en Epic Combo via link:  https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html  Groetjes,Joel

@Joel M , Dank voor de feedback, was ik me niet van bewust.

Ik moet eerlijk zeggen dat het wat teleurstellend is om als 12+ jarige trouwe klant van jullie meest uitgebreide TV & internet abonnementen te moeten horen dat je niet een volledige service kan krijgen omdat jullie roll-out plan van de nieuwe hardware bestaande klanten in de kou laat staan. Ik begrijp dat je niet iedereen vanaf het begin een nieuw toestel kan bezorgen maar als er specifieke verzoeken zijn van langdurige klanten zou daar toch ruimte voor moeten zijn. 

Ik zie niet in waar mijn huidig abonnement verschilt van een flex pack TV & entertainment (zonder mobiel). Zou enkel betekenen dat ik weer door een aantal hoepels moet om dat abonnement te wijzigen en een halve euro meer per maand te gaan betalen. 

Is er echt geen mogelijkheid om de wissel zonder die administratieve hassle te doen?

 

mvg,

 

Reputatie 7
Badge +3

@A_09 Momenteel zijn dat spijtig genoeg de voorwaarden om een V7 decoder te bekomen.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@jowe Kan u de klantgegevens aanvullen op uw profile.Klantnummer - naam - geboortedatum - gsmnummer .Dan kan ik eens kijken wat de mogelijkheden voor u zijn.Groetjes,Joel

Reageer