Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR
Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?
Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.
De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.
Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.
Hey Laurent,
Sorry voor de late reactie.
Je voldoet aan alle voorwaarden. Ik heb voor jou een omruiling van de decoder aangevraagd. De Android TV Decoder (V7) komt er begin volgende week aan.
Een bevestigingsmail is onderweg. Hierin zal je ook het label terugvinden om de oude decoder in te leveren via Bpost.
Groetjes,
Antonella
Ik was jullie vergeten taggen waardoor ik denk dat jullie geen melding kregen van mijn vraag.
Beste Proximus medewerker,
Graag had ik mijn oude V5 decoder omgeruild voor een nieuwe Android TV decoder (V7) ik ben namelijk overgeschakeld op een Flex packet. Kan u dit voor mij in orde brengen?
Hopend op een positief antwoord van uw kant.
mvg
Laurent
Beste Proximus medewerker,
Graag had ik mijn oude V5 decoder omgeruild voor een nieuwe Android TV decoder (V7). Via welke weg vraag ik dit best aan? Ik zie door het bos de bomen niet. Hopend op een positief antwoord van uw kant.
mvg
Laurent
Je beschikt nog over een Tuttimus pack. Hierdoor kom je helaas niet in aanmerking voor een omruiling naar een Android TV decoder (V7). Als je opteert voor een omschakeling naar Flex of Epic Combo full zou dit eventueel wel mogelijk zijn. Groetjes, Antonella
https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html
https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_c/make-it-epic/epic-combo.html
Ik heb mn profiel aangepast
Hallo iedereen
Kan er iemand van Proximus controleren als ik mijn V5 decoder kan omruilen voor voor een v7?
Ik had dit al even gevraagd in een ander topic, maar het lijkt me best om een nieuw te starten.
Ik zit er zeker en vast niet mee in, met wat bugs in de software.
Met vriendelijke groeten
Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd, dank je wel
maandag komen de proximus forummedewerkers hier terug langs om je verder te helpen.
ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen , (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen) zodat zij maandag hier direct mee aan de slag kunnen.
Hallo,
Graag had ik mijn decoder omgewisselt voor een android decoder omdat ik nl bij disney plus een abonnement heb.
Mvg
Reinhout
Er zijn inderdaad nog enkel zaken (o.a. bugs) die nog moeten opgelost geïmplementeerd worden op de v7 decoder.
Zeer wel bedankt voor uw advies Covis. Ik heb de weergave resoluties voor UHD uitgeprobeert maar het heeft niets van effect. Disney+ via kanaal 58 geeft geen 4K door. Niet dat het voor mij een groot probleem is want via de Disney+ app van mijn smartTV heb ik de films wel in 4K. Toch vreemd want Proximus beweert nochthans dat om Disney+ te kunnen hebben de V7 decoder (4K) nodig is. Het lijkt een tegenstrijdigheid... tenzij het een bug is die nog moet opgelost worden.
Heb zelf geen Disney+, wel een v7, maar bij de buren niet, nee, toch niet via de V7. Is nog HD, hoewel ze een 4K toestel hebben, maar
Zoals je zegt, het antwoord zou echter van een Proximus medewerker moeten komen, maar dat zal voor volgende week zijn waarschijnlijk.
aangzien netflix en youtube wel in 4K werkt via de V7 is het inderdaad heel raar dat het dan voor Disney+ niet in 4K zou kunnen, hopelijk kunnen ze via de bevoegde dienst ons meer uitleg geven!
Ter info: werd hier al door anderen gemeld ook, dat Disney+ niet in 4K via de V7 weergegeven wordt maar wel via Apple TV .
Hierop is nog geen antwoord gekomen, dus zal het afwachten zijn totdat morgen iemand van het proximus forumteam verder informatie geeft of de nodige info krijgt van de achterliggende bevoegde specialisten.
Mijn grote vraag is: waarom is Disney + via de V7 niet in 4K HDR, terwijl dit via Apple TV 4K wel zo is en het sowieso inbegrepen is in het Disney + abo._
Tot op heden nog geen reactie van iemand van Proximus hierover ontvangen…. punt is dat ik niet weet of dit een algemeen probleem is of iets waar ik alleen mee zit…. Ik vind het vreemd dat er niet tal van V7 gebruikers dit melden…. Is er misschien een setting op de decoder om UHD te kunnen ontvangen/doorgeven ? Zoja, hoe ?
blijkbaar kan ik dat omzeilen volgens mijn collega en gewoon via koper gaan… order ingeleid : bevestiging via mail verzonden,
fiber kunnen we dan achteraf nog bekijken of het echt wel beschikbaar is.
groeten
Tina
ik weet niet zeker of fiber hier al aanwezig is. In april hebben we wel brief gehad dat ze overal in de gemeente glasvezelkabel op de muur zouden komen plaatsen. Maar of die werken nu al zijn uitgevoerd bij ons in de straat?
we zullen het order ingeven voor omruiling van de decoder maar ik zie dat fiber beschikbaar is ? ik moet dit eerst verder navragen….
(Levering gebeurt via bpost
De oude decoder wordt ook via bpost teruggestuurd : via mail ontvang je hiervoor labels.)
groeten
Tina
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.