Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR


Beste proximus,

Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?

Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.

De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.

Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.

215 reacties

Er zijn inderdaad nog enkel zaken (o.a. bugs) die nog moeten opgelost geïmplementeerd worden op de v7 decoder.

Hallo,

Graag had ik mijn decoder omgewisselt voor een android decoder omdat ik nl bij disney plus een abonnement heb.

Mvg

Reinhout

maandag komen de proximus forummedewerkers hier terug langs om je verder te helpen.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen , (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen) zodat zij maandag hier direct mee aan de slag kunnen.

Hopelijk krijgen we meer uitleg van iemand van Proximus zelf!

Reputatie 7
Badge +3

@reinhoutclaeys  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic hierover. Vul je even jouw klantennummer aan in de profielgegevens? Dan kijk ik dit graag verder voor je na. Groetjes, Antonella 

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd, dank je wel

Reputatie 1
Badge +1

Hallo iedereen

Kan er iemand van Proximus controleren als ik mijn V5 decoder kan omruilen voor voor een v7?

Ik had dit al even gevraagd in een ander topic, maar het lijkt me best om een nieuw te starten.

Ik zit er zeker en vast niet mee in, met wat bugs in de software. 

Met vriendelijke groeten

Ik heb mn profiel aangepast

 

Reputatie 7
Badge +3

@reinhoutclaeys 

Je beschikt nog over een Tuttimus pack. Hierdoor kom je helaas niet in aanmerking voor een omruiling naar een Android TV decoder (V7). Als je opteert voor een omschakeling naar Flex of Epic Combo full zou dit eventueel wel mogelijk zijn. Groetjes, Antonella

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_c/make-it-epic/epic-combo.html

Reputatie 7
Badge +3

@klok  Ik heb je vraag verplaatst naar het bestaande topic hierover. Jij hebt het juiste pack en de snelheid is ook voldoende. Ik regel de omruiling voor jou. Je krijgt hier vandaag nog een mailje over. Groetjes, Antonella

Beste Proximus medewerker,
Graag had ik mijn oude V5 decoder omgeruild voor een nieuwe Android TV decoder (V7). Via welke weg vraag ik dit best aan? Ik zie door het bos de bomen niet. Hopend op een positief antwoord van uw kant. 
mvg
Laurent

@lolo1230 Via deze weg kan je dit inderdaad aanvragen en dit zal morgen dan wel door de proximus forummedewerkers (als ze hier de draad terug opnemen) verder bekeken worden als er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt om in aanmerking te komen.

@AntonellaD  @Charlotte.D 
Ik was jullie vergeten taggen waardoor ik denk dat jullie geen melding kregen van mijn vraag.

Beste Proximus medewerker,
Graag had ik mijn oude V5 decoder omgeruild voor een nieuwe Android TV decoder (V7) ik ben namelijk overgeschakeld op een Flex packet. Kan u dit voor mij in orde brengen?
Hopend op een positief antwoord van uw kant. 


mvg
Laurent

Reputatie 7
Badge +3

@lolo1230 
Hey Laurent,
Sorry voor de late reactie.
Je voldoet aan alle voorwaarden. Ik heb voor jou een omruiling van de decoder aangevraagd. De Android TV Decoder (V7) komt er begin volgende week aan.
Een bevestigingsmail is onderweg. Hierin zal je ook het label terugvinden om de oude decoder in te leveren via Bpost.
Groetjes,
Antonella

@AntonellaD  ook ik had graag mijn 2 decoders omgeruild naar V7 android.

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@Frenzy

 Hallo, deze worden aanstaande woensdag verwacht op jou adres. groetjes Luc

Reputatie 1

Hallo,

 

Ik lees het volgende op de proximus website

“Als je de tv-optie All Stars of All Stars & Sports niet hebt of niet wenst te activeren, kan je ook jouw huidige decoder inruilen voor een Android TV-decoder, afhankelijk van het type abonnement dat je hebt. Neem contact met ons op om dit te verifiëren en de omruiling aan te vragen.”

Kunnen jullie nakijken of ik in aanmerking komt.

 

Bedankt Eddy

Ter info: Als de proximus forummedewerkers hier de draad opnemen kunnen ze natrekken als je aan de voorwaarden voldoet en dit dan verder afhandelen voor u.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan) (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 4
Badge +1

Hallo, 

Als je nu een V5 Compact hebt, kan ik je alleen maar aanraden, hou hem !!! 

Ik kreeg ook een V7 ,de ellende is toen begonnen, constant misserie, zit al 1 week zonder tv , morgen krijg ik per post terug een V5 .…

DUS DENK GOED NA ... 

Hier was het steeds Foutcode A0001met de V7 , heeft 1 week gewerkt .....

Of  een ander alternatief is zoals ik reeds hier al in andere posten aangegeven heb, probeer de v7 een tijd en als je echt vindt dat het zo slecht is dat je het niet meer aanvaardbaar vindt, ruil je v7 weer voor een V5-compact.

Reputatie 4
Badge +1

Allemaal goed en wel, maar dat omruilen ,amai... 

Ik zit nu al een week zonder ,spijtig dat ik het moet zeggen , ben de afgelopen week veel onkunde tegen gekomen bij Proximus , van verkeerde adressen tot verkeerde bestellingen, nog erger zelfs geen bestelling ingevoerd , en wat de V7 betreft , ik denk dat ze er zelf niet aan uit kunnen . Een vriend is hier zijn IPtv decoder is komen proberen ,waarom werkt die ontvanger wel ,draait ook op Android... en die V7 steeds zegt geen ethernet .....???

Over welke IPtv decoder heb je het dan, is dit ene die je rechtstreeks op de bbox aangesloten hebt ook, moeilijk eigenlijk om zo’n vergelijkingen te maken, zo zou je ook kunnen zeggen die decoders van TN hebben minder problemen enz… 

Het gaat er hem volgens mij meer om hoe vlug ze die bugs er kunnen uithalen en als dit eens zo ver is dan kan die V7 even goed zijn als de IPTV waarover je het hebt.

Jij hebt nu blijkbaar problemen met omruilen ook, hier bij ons thuis hebben we al meerdere keren in al die jaren moeten omruilen en dit is tot nu toe altijd probleemloos verlopen net zoals het omruilen van onze bbox’en, dus je ziet dat het moeilijk is om het ene geval met het andere te vergelijken, wat ik niet wil zeggen als het allemaal moest tegenslaan dat ik er op den duur ook wel mijn buik zou van vol krijgen, maar gelukkig is dit bij ons toch nog niet het geval en bij ons thuis zitten we al van rond de jaren 78 bij belgacom/proximus.

Reputatie 4
Badge +1

Het ging overeen formula z8 decoder iptv android ,aangesloten op de bbox 3. En dat ging wel perfect

Reputatie 7
Badge +3

@e vdz Je mag uw klantnummer aanvullen in uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Ik heb mijn klanten nummer ingevuld

Reputatie 7
Badge +3

@e vdz Packs Flex en Epic Combo kunnen op dit moment genieten en gebruik maken van een V7 decoder.Groetjes,Joel

Reageer