Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR



Toon eerste bericht

215 reacties

Neen, geen contact meer gehad.

alvast merci om het op te volgen!

Reputatie 7
Badge +4

Opnieuw gecontacteerd geweest en in wacht geplaatst. Daarna verbrak de lijn. Is er een mogelijkheid tot hercontactname?


hi, heb je hiervoor ondertussen al terug contact gehad ?
anders bekijken wij het verder voor je

Opnieuw gecontacteerd geweest en in wacht geplaatst. Daarna verbrak de lijn. Is er een mogelijkheid tot hercontactname?

 

ik ben al in een Proximus center geweest met de vraag om mijn decoder om te wisselen voor een v7 model. Hier zei men dat ik telefonisch gecontacteerd zou worden. Spijtig genoeg was ik niet tijdig in staat de telefoon te beantwoorden. Is er een mogelijkheid om opnieuw gecontacteerd te worden of om zelf contact op te nemen?

zal ik doen bedankt 

Komt de app VRT.NU ook online ?

Dat is iets dat je beter eens aan VRT zelf voorstelt

VRT heeft tot op heden geen plannen om een app voor Android tv umte ontwikkelen

Komt de app VRT.NU ook online ?

Ter info: werd hier al door anderen gemeld ook, dat Disney+ niet in 4K via de V7 weergegeven wordt maar wel via Apple TV .
Hierop is nog geen antwoord gekomen, dus zal het afwachten zijn totdat morgen iemand van het proximus forumteam verder informatie geeft of de nodige info krijgt van de achterliggende bevoegde specialisten.

  

Mijn grote vraag is: waarom is Disney + via de V7 niet in 4K HDR, terwijl dit via Apple TV 4K wel zo is en het sowieso inbegrepen is in het Disney + abo._

 

Ik heb recentelijk een V7 decoder ontvangen voor mijn All Stars abonnement met Disney + . Disney+ is sinds 2 dagen geleden actief en te kbekijken via kanaal 58 op proximus TV. Vreemd genoeg kan ik geen enkele 4K film van Disney+ ook daadwerkelijk in 4K zien ook al staat de app setting op “Data usage Automatisch - Stream in highest quality available up to 4K”. Alle films blijken via kanaal 58 in HD formaat af te spelen. Ik heb echter op mijn smart TV de Disney+ app apart kunnen downloaden en via die app (los van Proximus TV) krijg ik de films wel in 4K te zien.

Hetzelfde heb op al bemerkt met mijn Netflix abonnement waar Netflix via de Proximus TV nooit in 4K toont maar wel mijn apart geinstalleerde App op mijn 8K LG TV.

Ik begin mij nu te realiseren dat de V7 deccoder geen 4K kan afspelen… Is dat nu een defect of een ‘setting’ van de decoder ?

Ik heb een HDMI 2.1 (48 Mb) kabel van de modem naar mijn TV en zelfs een categorie 8 Ethernet kabel van de modem naar de V7 decoder. aangesloten. Dat laatste is natuurlijk ‘overkill’ maar aan de kabels kan het dus al niet liggen.. 

Weet iemand hoe het zou kunnen komen dat via de decoder geen UHD film kwaliteit kan ontvangen worden ? Ik meen mij te herinneren dat 4K juist wel had moeten werken op die decoder.

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh Volgens onze systemen was dit nog een V4 decoder. Deze hoef je niet in te leveren. Dit zal ook bevestigd staan  in de brief “Bevestiging van uw wijziging” dat je per mail ontvangt. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD Super, bedankt!

Wat doe ik met mijn oude V5 ?

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh De omruiling van de decoder is ingevoerd. Je krijgt straks nog een bevestigingsmail. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD Top!  Ik wacht het af dan :smile:

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh Zodra de wijziging van het pack erdoor is, zal ik de omruiling van de decoder voor jou in orde maken. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD Voor die halve euro doe ik het! :P

Als het goed is heb ik de omschakeling gedaan naar het Flex pack. ( R4WEBSHOP008493761 )

Moet ik verder nog iets doen om te ruilen naar een V7 ?

 

Wederom bedankt voor de snelle hulp!

Gr Koen

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh Bij een omschakeling naar Flex kom je iets voordeliger uit, welgeteld een halve euro per maand. :grin:

Dan bestaat inderdaad de mogelijkheid om te ruilen naar een Android TV decoder (V7).

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD Dankjewel voor u reactie.

Wij betalen nu 71eur ongeveer voor televisie en internet met 2 wifi boosters en decoders.

Begrijp ik het goed als wij zouden overstappen naar Flex De basics dan betalen we ongeveer hetzelfde maar kunnen we eventueel omwisselen naar een V7 decoder ?

Alvast bedankt,

Gr koen

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh  Je beschikt nog over een oud pack Internet+TV. Hierdoor kom je helaas niet in aanmerking voor een omruiling naar een Android TV decoder (V7). Als je opteert voor een omschakeling naar Flex of Epic Combo full zou dit eventueel wel mogelijk zijn. Groetjes, Antonella

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_c/make-it-epic/epic-combo.html

Ondertussen geef ik een overzicht mee van wat reeds door de prox medewerkers hieromtrent gepost geweest is, in afwachting dat de prox forummedewerkers je hiermee zullen verder helpen:

Laatste update :
Klanten kunnen momenteel enkel de decoder V7 krijgen of omruilen als
men een abonnement neemt of heeft op
All Stars of All Stars & Sports
ook voor een "Flex" en  "Epic Combo full" pack.
Ook een bijkomende voorwaarde is dat je lijnsnelheid moet groter zijn dan 30Mbps

Reputatie 1

Kom ik ook in aanmerking voor de nieuwe android decoder ?

Ik heb 2x wifi versterkers van jullie en 2 decoders.

De v6 decoder werkt, OK maar de oude V5 decoder hangt vaak vast of valt uit tijdens het kijken van TV, de standaard zooi van resetten en dergelijke werkt niet

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Celien Maes 

ok ! 

@Celien Maes

Er loopt inderdaad een dossier.

alle info heb ik toegevoegd en ik heb de dossierbeheerder gevraagd om je vandaag of morgen ten laatste te contacteren om alles op te lossen.

Groeten

Tina

Bedankt Tina!

Ondertussen kreeg ik gisteren ook via de tv zelf de mogelijkheid om de nieuwe decoders te vragen. Dus dat is al in orde.

Reputatie 7
Badge +3

@Kamalkoubaa 

V7 decoders zijn nog nieuw en worden enkel verstuurd indien klanten de tv optie all stars nemen en intekenen op disney+

voor andere klanten werken de andere decoders nog en worden ze nog niet vervangen.

vriendelijke groeten

tina

 

Reputatie 7
Badge +3

@Celien Maes 

Er loopt inderdaad een dossier.

alle info heb ik toegevoegd en ik heb de dossierbeheerder gevraagd om je vandaag of morgen ten laatste te contacteren om alles op te lossen.

Groeten

Tina

Reageer