Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR



Toon eerste bericht

215 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Olivier_025 

beste,

ik heb je klantgegevens in je profiel ingevuld (en niet meer openbaar)

we moeten nakijken of je in aanmerking komt voor een wissel : V7 is nog in uitrol en nog niet voor iedereen beschikbaar.

ik hou je op de hoogte.

Groeten

Tina

Als iemand van proximus zelf straks langskomt kunnen ze dit verder met u bespreken .

Hallo, 

 

Ik zou graag mijn v6 decoder willen omruilen naar een v7. 

Hoe kan ik deze aanvragen? 

(klantennr : 61 64 65 ***

Ja ik wist het eigenlijk niet goed meer ik dacht dat je trouwens bv het volgen van het kijkgedrag kon instellen op je decoder of mss zelfs via myproximus, maar ik heb het eigenlijk nooit zelf goed uitgedokterd, het staat allemaal default bij mij aangezien ik die instellingen nooit veranderd heb, enfin nu zijn we wel een beetje van het topic aan het afwijken.

Reputatie 6
Badge +3

Blijkbaar moet je dit instellen via My Proximus: https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnland/particulieren/r-orphans/wettelijke-informatie.html#/privacy (zie punt welke zijn mijn privacy rechten … , hoe mijn rechten uitoefenen) want aangepaste tv-reclame staat dat je dit nog niet kan aanpassen op de decoder. Je kan wel verminderen hoeveel informatie je vrijgeeft.

Ja als je daar niet gevolgd wordt dan zal je wel weer wel ergens anders gevolgd worden zeker, van de V7 decoder weet ik niet wat je kunt via zijn menu instellen op dit gebied, daarvoor zou ik er eerst ene moeten hebben, ik heb zelf op mijn decoders daar nog niet naar gezocht of ingesteld.

Reputatie 6
Badge +3

Ik wou gewoon duidelijk maken dat je niet enkel naar Google moet kijken voor het volgen van gebruikers, je kan dit zelf aanpassen dankzij de GDPR/AVG wetgeving maar ook naar de privacyinstellingen op jouw decoder en zelf ook op jouw smart tv. Niet dat het onmogelijk zou zijn op de decoder V7.

Je kon dat kijkgedrag vroeger toch zelf uitzetten of is dit voor de v7 niet meer mogelijk?

de bijgeleverde HDMI kabel bij v7 → HDMI 1.4 kabel "Shielded High Speed HDMI Cable"
welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

Reputatie 6
Badge +3

De reden waarom ik het aanhaalde van de HDMI kabel dat er ook invloed was op de beeldkwaliteit bij de vorige decoder V6 wanneer je een gewone HDMI kabel aangesloten had. Wanneer je HDR uitschakelt op 1 van de HDMI poorten van jouw tv dan zou de decoder V7 niet mogen overschakelen. De Google account is enkel en alleen maar voor apps te kunnen downloaden van de playstore. Vergeet ook niet dat Proximus ook jouw kijkgedrag in het oog houdt, dat kan je ook uitschakelen. Om Proximus te helpen en ook ons zou het handig zijn om het merk en type van jouw tv te vermelden, gebruikte HDMI kabel,firmware versie van jouw tv. Het klopt dat je zelf niet meer kan aanpassen op de Proximus decoders dan de resolutie. Heel jammer dat je verkeerde informatie hebt gekregen. Op afstand kunnen we moeilijk weten of iemand een uitstekende kennis heeft op audiovisueel vlak.

En heb je al gekeken in je instellingen op je TV of je HDR eventueel daar kunt uitzetten.

Dat google account zal meer zijn in verband met  google playstore  store enz…. 

Wat Proximus nog in toekomstige softw. updates zal toevoegen of mogelijk maken daar hebben we natuurlijk het raden naar...

Ik heb hier een hele HT ruimte dus heb wel wat kennis van aansluiten enzo daar ligt het niet aan

Ding is ook als ik de V7 op 1080P of 720P zet dan stuurt dat ding ook HDR uit compleet nutteloos, snap ook niet waar die verkoper dat vandaal haalt dat je  HDR kan uitschakelen want zie die optie nergens, ik heb wel geen aangemelde Google account op men V7 hoef die lange neus van Google niet in huis maar vermoed dat geen HDR off optie daar niets mee te maken heeft

Reputatie 6
Badge +3

Maak je ook gebruik van de bijgevoegde HDMI kabel?  Heb je ook op jouw TV bij de HDM instellingen UHD Color ingeschakeld op de HDMI ingang waar de decoder V7 op aangesloten is, om te kijken of dat  beter beeld geeft? Wil je geen HDR dan ga je het moeten uitschakelen op de specifieke HDMI ingang van jouw tv. Je mag ook niet vergeten dat de decoder V7 nog maar juist uit de testfase komt. Nog andere tips controleren of er geen firmwareupgrade voor de TV beschikbaar is, ook de firmware kan nog geüpdatet worden van de decoder. 

Denk niet dat dit kan op de v7 mss kan dit op je TV?

Maar de prox medewerkers kunnen dat altijd vragen aan de specialisten.

NB: V7 zit nog altijd met wat bugjes zoals door prox aangegeven werd.

In de winkel zeiden ze me dat HDR kan uitgeschakeld worden maar vind die optie nergens...

Kan enkel de reso verlagen maar wil dus 3840 x 2160P kunnen doen zonder HDR optie

Reden Proximus kan die kleuren niet deftig weergeven via hun V7 ook na Kalibiratie blijven ze ruk en krijg ook zenuwen van dat soap opera effect

In ieder geval zelf al kunnen er genoeg geleverd worden dan moet toch eerst de testperiode afgeblazen worden en aangezien dit nog niet zo is, zal het toch in ieder geval wat afwachten worden.

Reputatie 6
Badge +3

Momenteel zijn de leveringen vanuit China nog niet zo vlot vanwege de coronacrisis. Dat kan ook de vertraging met zich meebrengen. Je mag ook niet vergeten dat Proximus heel wat uitbesteed zoals de ontwikkeling van de tv-interface, wanneer er incompatibiliteitsproblemen dan is het noodzakelijk dat er gesproken wordt met de fabrikant van de decoder hier Sagemcom die ook een firmware upgrade moet ontwikkelen. Dat kan ook heel wat tijd in beslag nemen.

Voorspellen op voorhand hoeveel lijken er nog uit de kast gaan vallen tijdens de testen door proximus klanten, is volgens mij heel moeilijk.
Stel dat er al een V8 zou voorzien zijn, dan is dit nog totaal niet zeker dat die testen dan minder lang zouden duren dan voor de V7 nu! 

En stel dat we Proximus zouden kunnen pushen om vlugger de v7 te commercialiseren dan zou dit wel er op neer komen dat iedereen min of meer tester wordt, met alle problemen en frustraties van dien, nee?

In het verleden hen ik hier dikwijls genoeg gelezen, Proximus zou wel zijn toestellen veel beter moeten uittesten vooraleer ze uit te brengen!

Reputatie 6
Badge +3

Het is goed om uitgebreid te testen. 

Ondertussen wel al 9 maanden aan het testen.... 

Dat lijkt me wel lang te duren.... 

Ofwel is het voor binnenkort ofwel voor nooit meer...

Misschien de v7 overslaan en direct naar v8 gaan? 

https://nl.forum.proximus.be/het-proximus-labo-37/test-van-v7-decoder-selectie-47671/index3.html#post628509

 

Inderdaad daar heb ik ook overal gekeken en het is maar op de ene link dat je die vindt op hun site, maar hoe dan ook zullen we het einde van de testperiode moeten afwachten tot het hier gemeld wordt.

Reputatie 6
Badge +3

Wanneer je gaat kijken naar het ondersteuningsartikel hoe herstart ik mijn toestellen staat versie 7 er niet tussen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html en ook niet bij het resetten van een decoder: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html Vreemd wanneer ik bij tv: handleiding en installatiegids ga kijken dan vind ik ook niet versie 7 er tussen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_tv_manual/particulieren/support/televisie/tv-thuis-installeren/uw-decoder-installeren/tv-handleiding-en-installatiegids.html Tenzij dat het aangepast is geweest in de tijdspanne wanneer ik nu mijn post geplaatst heb. Maar het zou inderdaad niet mogen, wat beter is is om enkel aan testers een speciale link te geven die enkel maar toegankelijk is met een gebruikersnaam en wachtwoord.

zelf had ik daar niet aan gedacht ,  dit is niet al te verstandig van Proximus want zo geven ze de indruk dat die al leverbaar is,  of ze zouden het er expliciet moeten bijvermelden.

Reputatie 2
Badge

Dat was voorzien maar dat is natuurlijk heel moeilijk te voorspellen aangezien dit afhangt van de problemen die vastgesteld worden door de testers en dan moet er nog naar een oplossing gezocht worden om deze problemen definitief op te lossen! Maat als dei gecommercialiseerd wordt zal die wel te vinden zijn op de Proximus site tussen de andere decoders v5-C , V6 ... 

cookies wissen:

instellingen > systeem > veiligheid/privacy > geef kinderlsot in > cookies beheren > druk op 'verdergaan' om de cookies te wissen.

Bedoel je hier op de site? Hier staat ie dus al… ? https://www.proximus.be/manuals/nl/handleiding/particulieren/televisie/decoder/v7/installatie

 

Dat was voorzien maar dat is natuurlijk heel moeilijk te voorspellen aangezien dit afhangt van de problemen die vastgesteld worden door de testers en dan moet er nog naar een oplossing gezocht worden om deze problemen definitief op te lossen! Maat als dei gecommercialiseerd wordt zal die wel te vinden zijn op de Proximus site tussen de andere decoders v5-C , V6 ... 

cookies wissen:

instellingen > systeem > veiligheid/privacy > geef kinderlsot in > cookies beheren > druk op 'verdergaan' om de cookies te wissen.

Reputatie 2
Badge

V7 is nog in testfase en dus nog niet gecommercialiseerd.

heb je de v6 decoder al eens heropgestart door de spanning even 10 sec te onderbreken.

Indien dit niet helpt ook de cookies eens wissen op je decoder

nog geen resultaat:

reset kun je ook uitvoeren kijk of het powerlampje oplicht en druk gedurende 5sec op verzonken resetknopje, je krijgt dan de resetmelding op je scherm te zien

Alle stappen behalve cookies wissen al gedaan. Hoe wis je die?

Is er al zicht op wanneer die V7 beschikbaar is? Ik dach dat het begin dit jaar ging zijn?

V7 is nog in testfase en dus nog niet gecommercialiseerd.

heb je de v6 decoder al eens heropgestart door de spanning even 10 sec te onderbreken.

Indien dit niet helpt ook de cookies eens wissen op je decoder

nog geen resultaat:

reset kun je ook uitvoeren kijk of het powerlampje oplicht en druk gedurende 5sec op verzonken resetknopje, je krijgt dan de resetmelding op je scherm te zien

Reageer