Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR
Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?
Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.
De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.
Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.
FYI: straks als de prox forummedewerkers hier langskomen zullen ze natrekken of de voorwaarden voldaan zijn en je hierbij verder helpen.
ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen , zodat ze hiermee direct van start kunnen.
Graag zou ik mijn oude decoder willen omruilen naar een v7 .
Mijn klantrnnr is 61070****
Ter info: Als er iemand van het proximus forumteam hier straks de draad opneemt zullen ze u hiermee kunnen verder helpen...
Beste,
Sinds half augustus pack aangepast naar een flex pack met zowat alles erop en eraan. ondertussen ook all stars NL erbijgenomen omwillen van de Disney + die vandaag start.
Leest ik nu dat er in feite een andere decoder nodig is hiervoor?!
Waarom werd die ons niet automatisch toegestuurd bij het aanpassen van ons pack?
Wij hebben 2 decoders type V5 momenteel en wensen uiteraard op beide tv’s te kunnen genieten van disney+ zonder constant te moeten streamen via smartphone of tablet.
Hoe kan ik deze android tv decoders bekomen?
Daarnaast heb ik op 04/09 een melding gemaakt (klacht) omwille van het feit dat me het flex pack wordt aangerekend op factuur voor de periode van augustus, zonder dat er voor dezelfde periode dan gecrediteerd wordt wat ik reeds betaald had van mijn vorige type abonnement. Op vandaag hier ook nog niks over gehoord. We zijn ondertussen al 11 dagen verder.
graag dringend antwoord dus!
Goede middag Martin ik heb er nu ook zo een terug. FOUTEN. 1/ spraak loopt niet syncroon met lip bewegingen. 2/ Bij ondertiteling, loopt deze zeker 60 seconden achter. 3/ ge hebt nog altijd 2 knoppen nodig om de tv op te starten. Dus ik weet het niet ??
mvgr Annita
Ja ik vertel alleen maar wat anderen hier en op socials vertellen over de V7 en inderdaad er zijn zowel klachten over de V7 net als er aan de andere kant zijn die er maar weinig problemen ondervinden en het beschrijven als kan er zeker mee leven....
Omdat je nu dit vertelt van die technieker, toen een tecnieker bij mijn nonkel een probleem aan het oplossen was met zijn v5-mini vroeg mijn nonkel ook, zijn er veel problemen met deze decoder en het antwoord was , man je moeste het eens weten hoeveel problemen met de v5-mini ik moet oplossen!
Terwijl het zowel bij mijn pa net zoals bij mij de betrouwbaarste decoder is die we al tot nu toe gehad hebben.
Dus ik zou zeggen iemand die echt er op staat om zo’n decoder te hebben (en aan de voorwaarden voldoet ) dat zij er wel vlug zullen achter komen hoie het zit met de deze decoder en in het slechtste geval kunnen ze die toch gewoon omruilen voor een v5-compact bijvoorbeeld.
Goede avond Martin, ik zal maar niet vertellen wat die technieker die hier geweest is allemaal wist te vertellen over de Proximus decoders. hij moest hier s’morgen zijn , en was hier na de middag en had niet anders gedaan als problemen met decoders moeten oplossen waaronder 2 V7, en hij vond het schandalig dat het nog zo lang moest aanslepen, en ze nog vol met fouten zaten, en ze hem niettemin al aan het verdelen waren, dus.
vriendelijke groeten-Annita
Natuurlijk lees je dan van anderen die een V7 hebben dat het al bij al meevalt en alleen nog wat kleine aanpassingen/ debugs moeten gebeuren, dan is het voor iemand die dit allemaal op het forum leest natuurlijk wel verwarrend, als tester heb je natuurlijk volgens mij nog altijd het probleem dat ze niet bij alle testers de zelfde software pushen enz…. anders zou je ook geen echte tester zijn, enfin ik persoonlijk wacht zeker nog af en dat heb ik voor vroegere decoders ook altijd gedaan, eerst de kat uit de boom kijken
Beste,
Ik beschik heden over 3 decoders (allen denk ik model v5 compact). Verder beschik ik over het pack All Stars & Sports. Ik veronderstel dat ik hierdoor aanspraak maak op het jaar Disney+ in mijn pack. Ik meen hiervoor beschikking te moeten hebben over een decoder v7. Kan ik het model v7 reeds verkrijgen ter vervanging van mijn huidige model? Verder zou ik willen omschakelen naar slechts 2 decoders (heden heb ik er dus 3). Alvast dank
Ik weet niet of dat zo interessant is de V7 ik heb hem als tester bijna 3 maanden gehad en er nooit iets anders als problemen mee gehad, ze zijn hem van de week komen terughalen, en van armoede terug een 6 moeten plaatsen. Ik zou er voorlopig stllekens afblijven, als ge wilt dat alles bij U nog normaal werkt en niet in het honderd loopt.grt
- Pieter
Maandag zullen de proximus medewerkers dit verder voor behandelen, want in het weekend komt hier niemand die van proximus zelf is op het forum langs
ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)
zodat ze maandag direct met gegevens verder kunnen werken.
Beste,
Ik beschik heden over 3 decoders (allen denk ik model v5 compact). Verder beschik ik over het pack All Stars & Sports. Ik veronderstel dat ik hierdoor aanspraak maak op het jaar Disney+ in mijn pack. Ik meen hiervoor beschikking te moeten hebben over een decoder v7. Kan ik het model v7 reeds verkrijgen ter vervanging van mijn huidige model? Verder zou ik willen omschakelen naar slechts 2 decoders (heden heb ik er dus 3). Alvast dank
Momenteel is het order voor omruiling van je pack nog lopende.
Als dit erdoor is, bekijken we of de V7 decoder kan voor jou.
We houden je op de hoogte.
Groeten
Tina
ondertussen best indien het nog niet gebeurd is zoveel mogelijk je→ profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan.
Ik volg al enige tijd deze thread en vele andere hier op het forum rondom de uitrol van de V7 decoder (sinds de aankoop van onze nieuwe 4k televisie vorig jaar).
Eerder vandaag hebben techniekers ons aangesloten op Fiber (regio Aalst). Ook de vervanging van onze decoder was voorzien, van een v5 met HDD naar eentje met 4k ondersteuning. Groot was mn verbazing echter toen de nieuwe decoder ook een v5 bleek te zijn, zonder HDD deze keer. Toen ik vroeg of we niet sowieso de v6 konden krijgen om zo van 4k te genieten (menu bijv) vertelde de technieker me dat deze niet meer worden geïnstalleerd en dat het enkel nog de v5 is. Op de vraag of de v7 al beschikbaar was vertelde men dat die nog niet uit was.
Het lijkt iets genuanceerder te zijn heb ik de indruk nu dat de v7 voor sommige klanten met bepaalde pack toch in aanmerking komen voor een upgrade.
Ik vroeg me af of er toch iets geregeld kan worden. We hebben hier een fantastische 4k televisie staan en we beschikken tevens over het GIGA fiber pakket die 4k streams moeiteloos zou moeten aankunnen. Nu zitten we op 1080i en dat is best jammer.
Alvast bedankt!
Pieter
beste,
jullie hebben nog een oudere pack formule en nieuwe decoders kunnen niet.
Kijk eens op onze website : misschien is de nieuwe Flex formule wel interessanter?
mvg
tina
Dat zou kunnen, is dat geen tabel van Proximus? Werken ze daar danniet overal op dezelfde manier? Ik kan er volgens de tabel een vragen, maar doe dat niet omdat ik overal lees dat de V6 en V7 allerlei problemen geven. Ik wens ook geen proefkonijn te zijn. Als Proximus iets commercialiseert zou het toch wel deftig mogen werken.
Als je die tabel goed bestudeert dan is het heel simpel dan kan iedereen een V7 aanvragen, maar dan vind ik ze hier eerlijker om er toch op te wijzen dat niet iedereen en ene gaat kunne krijgen, gewoon omdat er niet genoeg in voorraad zijn, dan vind ik de uitleg de tabel op het frans forum meer gelijk aan veel beloven weinig geven.
En ik weet het dat het veel klantvriendelijker/professioneler (of hoe je het ook wilt noemen) zou zijn als er een nieuw toestel uitkomt, dat ze deze ook aan iedereen zouden kunnen geven die er om vraagt.
Toch graag twee opmerkingen. Op kanaal 58 zie ik alleen reklame voor Disney+ bij Proximus in de twee moedertalen. Geen instructies. En op het franstalig forum van Proximus zag ik onlangs een tabel met wie allemaal een V7 kon aanvragen. Het was een link van M_016 dacht ik. Ja ik zou dat volgens die lijst ook kunnen aanvragen, en ga het niet doen. Mijn v5 werkt zoals het hoort, hout vasthouden.
Ter info: Dat zullen de proximus forummedewerkers je morgen weten te vertellen als hier ze terug langskomen op het forum.
PS: Wat ik hier wel al gelezen heb is dat bepaalde packs voorrang krijgen, en ze nog niet aan iedereen zo’n V7 kunnen uitdelen omdat de voorraad aan V7’s nog beperkt is.
wat bvb o.a. op Prox site staat:
Kan ik mijn huidige decoder omruilen voor een nieuwe Android TV decoder?
Als je de All Stars of All Stars & Sports tv-optie hebt of als je deze opties besteld, kan je jouw huidige decoder inruilen voor de nieuwe Android TV decoder. Consulteer hiervoor kanaal 58 op jouw TV en volg de instructies.
Als je nog geen TV klant bent, kies dan een Pack dat het best bij jou past en waar deze Android decoder inzit: Packs voor jongeren (Epic Combo full experience) of Packs voor families.
geachte
ik heb 3 decoder v5 ik wil die omruilen met 3 nieuw android decoder .
Kan ik dat doen en waar moet ik dat aanvragen .
Dank u
wittemans
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.