Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR


Beste proximus,

Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?

Meer info :
De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.

De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.

Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.

215 reacties

@tina.b super, bedankt alvast voor de snelle feedback! 

Beste,

Ik beschik heden over 3 decoders (allen denk ik model v5 compact). Verder beschik ik over het pack All Stars & Sports. Ik veronderstel dat ik hierdoor aanspraak maak op het jaar Disney+ in mijn pack. Ik meen hiervoor beschikking te moeten hebben over een decoder v7. Kan ik het model v7 reeds verkrijgen ter vervanging van mijn huidige model? Verder zou ik willen omschakelen naar slechts 2 decoders (heden heb ik er dus 3). Alvast dank

Maandag zullen de proximus medewerkers dit verder voor behandelen, want in het weekend komt hier niemand die van proximus zelf is op het forum langs

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)
zodat ze maandag direct met gegevens verder kunnen werken.

@tina.b Omzetting pack zou nu in orde moeten zijn, ik zie het in de MyProximus app verschijnen.

 - Pieter

Reputatie 1
Badge

Beste,

Ik beschik heden over 3 decoders (allen denk ik model v5 compact). Verder beschik ik over het pack All Stars & Sports. Ik veronderstel dat ik hierdoor aanspraak maak op het jaar Disney+ in mijn pack. Ik meen hiervoor beschikking te moeten hebben over een decoder v7. Kan ik het model v7 reeds verkrijgen ter vervanging van mijn huidige model? Verder zou ik willen omschakelen naar slechts 2 decoders (heden heb ik er dus 3). Alvast dank

Ik weet niet of dat zo interessant is de V7 ik heb hem als tester bijna 3 maanden gehad en er nooit iets anders als problemen mee gehad, ze zijn hem van de week komen terughalen, en van armoede terug een 6 moeten plaatsen. Ik zou er voorlopig stllekens afblijven, als ge wilt dat alles bij U nog normaal werkt en niet in het honderd loopt.grt 

Natuurlijk lees je dan van anderen die een V7 hebben dat het al bij al meevalt en alleen nog wat kleine aanpassingen/ debugs moeten gebeuren, dan is het voor iemand die dit allemaal op het forum leest natuurlijk wel verwarrend, als tester heb je natuurlijk volgens mij nog altijd het probleem dat ze niet bij alle testers de zelfde software pushen enz…. anders zou je ook geen echte tester zijn, enfin ik persoonlijk wacht zeker nog af en dat heb ik voor vroegere decoders ook altijd gedaan, eerst de kat uit de boom kijken :relaxed:

Reputatie 1
Badge

Goede avond Martin, ik zal maar niet vertellen wat die technieker die hier geweest is allemaal wist te vertellen over de Proximus decoders. hij moest hier s’morgen zijn , en was hier na de middag en had niet anders gedaan als problemen met decoders moeten oplossen waaronder 2 V7, en hij vond het schandalig dat het nog zo lang moest aanslepen, en ze nog vol met fouten zaten, en ze hem niettemin al aan het verdelen waren, dus.

vriendelijke groeten-Annita

Ja ik vertel alleen maar wat anderen hier en op socials vertellen over de V7 en inderdaad er zijn zowel klachten over de V7 net als er aan de andere kant zijn die er maar weinig problemen ondervinden en het beschrijven als kan er zeker mee leven....

Omdat je nu dit vertelt van die technieker, toen een tecnieker bij mijn nonkel een probleem aan het oplossen was met zijn v5-mini vroeg mijn nonkel ook, zijn er veel problemen met deze decoder en het antwoord was , man je moeste het eens weten hoeveel problemen met de v5-mini ik moet oplossen!
Terwijl het zowel bij mijn pa net zoals bij mij de betrouwbaarste decoder is die we al tot nu toe gehad hebben.

Dus ik zou zeggen iemand die echt er op staat om zo’n decoder te hebben (en aan de voorwaarden voldoet ) dat zij er wel vlug zullen achter komen hoie het zit met de deze decoder en in het slechtste geval kunnen ze die toch gewoon omruilen voor een v5-compact bijvoorbeeld.

Reputatie 1
Badge

Goede middag Martin ik heb er nu ook zo een terug.                                                                                            FOUTEN. 1/ spraak loopt niet syncroon met lip bewegingen.                                                                            2/ Bij ondertiteling, loopt deze zeker 60 seconden achter.                                                                                      3/ ge hebt nog altijd 2 knoppen nodig om de tv op te starten.                                                                        Dus ik weet het niet ??

mvgr Annita

Reputatie 7
Badge +3

@Pietersonck  Je krijgt vandaag nog een bevestigingsmail in verband met de omruiling van de decoders. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@fconvents  Ik heb je vraag verplaatst naar het reeds bestaande topic over de Android TV decoder (V7).  Je krijgt vandaag nog een mail ter bevestiging van de omruiling van 2 decoders en de opzeg van de 3de. Hierbij vind je ook het label om de 3 oude decoders in te leveren. Groetjes, Antonella

 

Beste, 

 

Sinds half augustus pack aangepast naar een flex pack met zowat alles erop en eraan. ondertussen ook all stars NL erbijgenomen omwillen van de Disney + die vandaag start.

Leest ik nu dat er in feite een andere decoder nodig is hiervoor?!

Waarom werd die ons niet automatisch toegestuurd bij het aanpassen van ons pack?

Wij hebben 2 decoders type V5 momenteel en wensen uiteraard op beide tv’s te kunnen genieten van disney+ zonder constant te moeten streamen via smartphone of tablet.

Hoe kan ik deze android tv decoders bekomen?

 

Daarnaast heb ik op 04/09 een melding gemaakt (klacht) omwille van het feit dat me het flex pack wordt aangerekend op factuur voor de periode van augustus, zonder dat er voor dezelfde periode dan gecrediteerd wordt wat ik reeds betaald had van mijn vorige type abonnement.  Op vandaag hier ook nog niks over gehoord.  We zijn ondertussen al 11 dagen verder.

 

graag dringend antwoord dus!

 

Ter info: Als er iemand van het proximus forumteam hier straks de draad opneemt zullen ze u hiermee kunnen verder helpen...

Graag zou ik mijn oude decoder willen omruilen naar een v7 .

Mijn klantrnnr is 61070****

FYI: straks als de prox forummedewerkers hier langskomen zullen ze natrekken of de voorwaarden voldaan zijn  en je hierbij verder helpen.

ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen , zodat ze hiermee direct van start kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

@Celien Maes 

Er loopt inderdaad een dossier.

alle info heb ik toegevoegd en ik heb de dossierbeheerder gevraagd om je vandaag of morgen ten laatste te contacteren om alles op te lossen.

Groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Kamalkoubaa 

V7 decoders zijn nog nieuw en worden enkel verstuurd indien klanten de tv optie all stars nemen en intekenen op disney+

voor andere klanten werken de andere decoders nog en worden ze nog niet vervangen.

vriendelijke groeten

tina

 

@Celien Maes

Er loopt inderdaad een dossier.

alle info heb ik toegevoegd en ik heb de dossierbeheerder gevraagd om je vandaag of morgen ten laatste te contacteren om alles op te lossen.

Groeten

Tina

Bedankt Tina!

Ondertussen kreeg ik gisteren ook via de tv zelf de mogelijkheid om de nieuwe decoders te vragen. Dus dat is al in orde.

Reputatie 7
Badge +3

@Celien Maes 

ok ! 

Reputatie 1

Kom ik ook in aanmerking voor de nieuwe android decoder ?

Ik heb 2x wifi versterkers van jullie en 2 decoders.

De v6 decoder werkt, OK maar de oude V5 decoder hangt vaak vast of valt uit tijdens het kijken van TV, de standaard zooi van resetten en dergelijke werkt niet

 

 

Ondertussen geef ik een overzicht mee van wat reeds door de prox medewerkers hieromtrent gepost geweest is, in afwachting dat de prox forummedewerkers je hiermee zullen verder helpen:

Laatste update :
Klanten kunnen momenteel enkel de decoder V7 krijgen of omruilen als
men een abonnement neemt of heeft op
All Stars of All Stars & Sports
ook voor een "Flex" en  "Epic Combo full" pack.
Ook een bijkomende voorwaarde is dat je lijnsnelheid moet groter zijn dan 30Mbps

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh  Je beschikt nog over een oud pack Internet+TV. Hierdoor kom je helaas niet in aanmerking voor een omruiling naar een Android TV decoder (V7). Als je opteert voor een omschakeling naar Flex of Epic Combo full zou dit eventueel wel mogelijk zijn. Groetjes, Antonella

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

https://www.proximus.be/epic/nl/id_zwpe_c/make-it-epic/epic-combo.html

Reputatie 1

@AntonellaD Dankjewel voor u reactie.

Wij betalen nu 71eur ongeveer voor televisie en internet met 2 wifi boosters en decoders.

Begrijp ik het goed als wij zouden overstappen naar Flex De basics dan betalen we ongeveer hetzelfde maar kunnen we eventueel omwisselen naar een V7 decoder ?

Alvast bedankt,

Gr koen

Reputatie 7
Badge +3

@Koentjuh Bij een omschakeling naar Flex kom je iets voordeliger uit, welgeteld een halve euro per maand. :grin:

Dan bestaat inderdaad de mogelijkheid om te ruilen naar een Android TV decoder (V7).

Groetjes,
Antonella

Reputatie 1

@AntonellaD Voor die halve euro doe ik het! :P

Als het goed is heb ik de omschakeling gedaan naar het Flex pack. ( R4WEBSHOP008493761 )

Moet ik verder nog iets doen om te ruilen naar een V7 ?

 

Wederom bedankt voor de snelle hulp!

Gr Koen

Reageer