Skip to main content
Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

215 reacties

AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 3219 reacties
  • 17 september 2020

@Koentjuh Zodra de wijziging van het pack erdoor is, zal ik de omruiling van de decoder voor jou in orde maken. Groetjes, Antonella


  • Rising star
  • 22 reacties
  • 17 september 2020

@AntonellaD Top!  Ik wacht het af dan :smile:


AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 3219 reacties
  • 17 september 2020

@Koentjuh De omruiling van de decoder is ingevoerd. Je krijgt straks nog een bevestigingsmail. Groetjes, Antonella


  • Rising star
  • 22 reacties
  • 17 september 2020

@AntonellaD Super, bedankt!

Wat doe ik met mijn oude V5 ?


AntonellaD
Forum|alt.badge.img+3
  • Legend
  • 3219 reacties
  • 17 september 2020

@Koentjuh Volgens onze systemen was dit nog een V4 decoder. Deze hoef je niet in te leveren. Dit zal ook bevestigd staan  in de brief “Bevestiging van uw wijziging” dat je per mail ontvangt. Groetjes, Antonella


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 17 september 2020

Ik heb recentelijk een V7 decoder ontvangen voor mijn All Stars abonnement met Disney + . Disney+ is sinds 2 dagen geleden actief en te kbekijken via kanaal 58 op proximus TV. Vreemd genoeg kan ik geen enkele 4K film van Disney+ ook daadwerkelijk in 4K zien ook al staat de app setting op “Data usage Automatisch - Stream in highest quality available up to 4K”. Alle films blijken via kanaal 58 in HD formaat af te spelen. Ik heb echter op mijn smart TV de Disney+ app apart kunnen downloaden en via die app (los van Proximus TV) krijg ik de films wel in 4K te zien.

Hetzelfde heb op al bemerkt met mijn Netflix abonnement waar Netflix via de Proximus TV nooit in 4K toont maar wel mijn apart geinstalleerde App op mijn 8K LG TV.

Ik begin mij nu te realiseren dat de V7 deccoder geen 4K kan afspelen… Is dat nu een defect of een ‘setting’ van de decoder ?

Ik heb een HDMI 2.1 (48 Mb) kabel van de modem naar mijn TV en zelfs een categorie 8 Ethernet kabel van de modem naar de V7 decoder. aangesloten. Dat laatste is natuurlijk ‘overkill’ maar aan de kabels kan het dus al niet liggen.. 

Weet iemand hoe het zou kunnen komen dat via de decoder geen UHD film kwaliteit kan ontvangen worden ? Ik meen mij te herinneren dat 4K juist wel had moeten werken op die decoder.


Martin
  • 33542 reacties
  • 17 september 2020

Ter info: werd hier al door anderen gemeld ook, dat Disney+ niet in 4K via de V7 weergegeven wordt maar wel via Apple TV .
Hierop is nog geen antwoord gekomen, dus zal het afwachten zijn totdat morgen iemand van het proximus forumteam verder informatie geeft of de nodige info krijgt van de achterliggende bevoegde specialisten.

  

Covis schreef:

Mijn grote vraag is: waarom is Disney + via de V7 niet in 4K HDR, terwijl dit via Apple TV 4K wel zo is en het sowieso inbegrepen is in het Disney + abo._

 


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 18 september 2020

Komt de app VRT.NU ook online ?


  • Rising star
  • 16 reacties
  • 18 september 2020

VRT heeft tot op heden geen plannen om een app voor Android tv umte ontwikkelen


Martin
  • 33542 reacties
  • 18 september 2020
JanVw schreef:

Komt de app VRT.NU ook online ?

Dat is iets dat je beter eens aan VRT zelf voorstelt


  • Apprentice
  • 9 reacties
  • 18 september 2020

zal ik doen bedankt 


 

ik ben al in een Proximus center geweest met de vraag om mijn decoder om te wisselen voor een v7 model. Hier zei men dat ik telefonisch gecontacteerd zou worden. Spijtig genoeg was ik niet tijdig in staat de telefoon te beantwoorden. Is er een mogelijkheid om opnieuw gecontacteerd te worden of om zelf contact op te nemen?


Opnieuw gecontacteerd geweest en in wacht geplaatst. Daarna verbrak de lijn. Is er een mogelijkheid tot hercontactname?


jonathandr
Forum|alt.badge.img+4
  • Legend
  • 1275 reacties
  • 28 september 2020
BlueEyesWhiteDragon schreef:

Opnieuw gecontacteerd geweest en in wacht geplaatst. Daarna verbrak de lijn. Is er een mogelijkheid tot hercontactname?


hi, heb je hiervoor ondertussen al terug contact gehad ?
anders bekijken wij het verder voor je


Neen, geen contact meer gehad.

alvast merci om het op te volgen!


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3250 reacties
  • 29 september 2020

@BlueEyesWhiteDragon

 

we zullen het order ingeven voor omruiling van de decoder maar ik zie dat fiber beschikbaar is ?  ik moet dit eerst verder navragen….

(Levering gebeurt via bpost

De oude decoder wordt ook via bpost teruggestuurd : via mail ontvang je hiervoor labels.)

groeten

Tina 


@tina.b 

ik weet niet zeker of fiber hier al aanwezig is. In april hebben we wel brief gehad dat ze overal in de gemeente glasvezelkabel op de muur zouden komen plaatsen. Maar of die werken nu al zijn uitgevoerd bij ons in de straat?


tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3250 reacties
  • 29 september 2020

@BlueEyesWhiteDragon

blijkbaar kan ik dat omzeilen volgens mijn collega en gewoon via koper gaan… order ingeleid : bevestiging via mail verzonden,  

fiber kunnen we dan achteraf nog bekijken of het echt wel beschikbaar is. 

groeten

Tina

 


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 2 oktober 2020
Martin schreef:

Ter info: werd hier al door anderen gemeld ook, dat Disney+ niet in 4K via de V7 weergegeven wordt maar wel via Apple TV .
Hierop is nog geen antwoord gekomen, dus zal het afwachten zijn totdat morgen iemand van het proximus forumteam verder informatie geeft of de nodige info krijgt van de achterliggende bevoegde specialisten.

  

Covis schreef:

Mijn grote vraag is: waarom is Disney + via de V7 niet in 4K HDR, terwijl dit via Apple TV 4K wel zo is en het sowieso inbegrepen is in het Disney + abo._

 

Tot op heden nog geen reactie van iemand van Proximus hierover ontvangen…. punt is dat ik niet weet of dit een algemeen probleem is of iets waar ik alleen mee zit…. Ik vind het vreemd dat er niet tal van V7 gebruikers dit melden…. Is er misschien een setting op de decoder om UHD te kunnen ontvangen/doorgeven ? Zoja, hoe ?


Martin
  • 33542 reacties
  • 2 oktober 2020

aangzien netflix en youtube wel in 4K werkt via de V7 is het inderdaad heel raar dat het dan voor Disney+ niet in 4K zou kunnen, hopelijk kunnen ze via de bevoegde dienst ons meer uitleg geven!


  • 98 reacties
  • 2 oktober 2020

@Spinnekop1:Kan je voor de weergave/resolutie via de V7 niet eens kijken naar Instellingen: Instellingen toestel: Apparaatvoorkeuren: Weergave: Resolutie (die staat zeer ws op automatisch): daarop klikken en dan zie je de andere mogelijkheden van resolutie?


Martin
  • 33542 reacties
  • 2 oktober 2020

@Covis wordt bij u disney+ dan al in 4k weergegeven mss?


  • 98 reacties
  • 2 oktober 2020
Martin schreef:

@Covis wordt bij u disney+ dan al in 4k weergegeven mss?


Heb zelf geen Disney+, wel een v7, maar bij de buren niet, nee, toch niet via de V7. Is nog HD, hoewel ze een 4K toestel hebben, maar @Spinnekop1 kan het altijd eens controleren.

Zoals je zegt, het antwoord zou echter van een Proximus medewerker moeten komen, maar dat zal voor volgende week zijn waarschijnlijk.


Martin
  • 33542 reacties
  • 2 oktober 2020

Inderdaad want in het weekend komen ze hier niet langs


  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 2 oktober 2020
Covis schreef:

@Spinnekop1:Kan je voor de weergave/resolutie via de V7 niet eens kijken naar Instellingen: Instellingen toestel: Apparaatvoorkeuren: Weergave: Resolutie (die staat zeer ws op automatisch): daarop klikken en dan zie je de andere mogelijkheden van resolutie?

Zeer wel bedankt voor uw advies Covis. Ik heb de weergave resoluties voor UHD uitgeprobeert maar het heeft niets van effect. Disney+ via kanaal 58 geeft geen 4K door. Niet dat het voor mij een groot probleem is want via de Disney+ app van mijn smartTV heb ik de films wel in 4K. Toch vreemd want Proximus beweert nochthans dat om Disney+ te kunnen hebben de  V7 decoder (4K) nodig is. Het lijkt een tegenstrijdigheid... tenzij het een bug is die nog moet opgelost worden.