Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Het geluid loopt hier ook achter. 
kan dit bekeken worden aub? 

@DaisyS er zit nog een lichtje vertraging op dat groter wordt naargelang de kijktijd. Bij het uitzetten van de tv box hoor je het geluid dan nog versneld bijbenen.

De tv box is aangesloten met de meegeleverde HDMI kabel en het geluid wordt via een optische kabel in de tv op een soundbar afgespeeld.

Vooraleer te testen heb ik de tv box ook volledig opnieuw laten opstarten.

Alvast bedankt voor de poging

Reputatie 7
Badge +4

@K.P @Ttzk Ik heb aanpassingen gedaan op jullie lijn. Kunnen jullie eens testen of het nu beter is ? Eventueel je decoder ook eens herstarten.

Reputatie 2
Badge

Beeldresolutie werd aangepast. Afwachten , want het  het verschijnsel is niet permanent acuut. TV1 ,  Canvas en BBC 1, 2 niet meer HD te bekijken. Beeld schokt heen en weer . Dus maar weer SD.  V7 is reeds vervangen maar geen resultaat. Modem ok , drie maal blauw . 2 boosters  zo geplaatst dat ze overwegend groen zijn . Wifi -signaal schommelt . HDMI kabels : ben niet zeker of ze vernieuwd werden tijdens installatie na fiber door technicus..Was toen niet thuis. Aan welke criteria moeten deze kabels beantwoorden ? Zijn ze in proximus shop te verkrijgen? Blijft sukkelen geblazen . Had toch wel meer verwacht van fiber. V7 is ook veel minder betrouwbaar dan V5. Een vredevol nieuw jaar gewenst aan iedereen op het forum.

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Doxie en @Brendanvb 

het zou nu in orde moeten zijn.

Eventueel de decoder eveneens nog eens herstarten.

 

Groeten

Geert

Ook hier hebben we last van het veelvoorkomend probleem: beeld en geluid lopen niet synchroon. Zeer irritant om praat- en zingprogramma's te volgen. Kan proximus bij ons ook instellingen bekijken?

Reputatie 7
Badge +5

@DavidG1975 Laat het ons weten indien dit niet heeft geholpen. 

Reputatie 7
Badge +3

@bartley 

ik heb een software herstel uitgevoerd, kan je de bbox3  en de android decoder eens herstarten?

 

Geert

@Bjarne_O Ik heb nogmaals eenpassing gedaan aan je lijn. Kan je het nu nogmaals bekijken?

Helaas niets veranderd, als ik via de youtube app op de decoder een audio sync test doe, zie ik dat het geluid telkens een tel achter loopt..

Beste

Sinds maanden is mijn geluid niet synchroon met het beeld. Het beeld loopt voor op het geluid. Ik heb een V7 Decoder. Mijn klantennummer staat in mijn profiel.

 

Kan u dit even nakijken?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@jnsvr

@SanderVs 

@kerstmuts 

 

We gaan dit verder onderzoeken, ik stuur dit door naar onze IDTV (remote) experts. We hebben de laatste tijd wel meer meldingen hierover gekregen. 

We houden je op de hoogte.

 

groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +4

@Lilly Ik heb ook voor u aanpassingen gedaan op het profiel van je lijn. De kwaliteit van de verbinding tussen modem en decoder is ook bij u niet optimaal. Als de wijzigingen op het profiel niet geholpen hebben kan je best eens testen met een rechtstreekse kabel of het probleem dan nog blijft. 

@Philipe Ondervind je die problemen ook bij live tv, of als je iets bekijkt via de apps of tv replay ? 

@DaisyS momenteel werkt het prima! Zetten jullie dit ergens in een FAQ anders?

Reputatie 7
Badge +3

@SanderVs 

heb je dit ook op de andere (niet android) decoder, de v5 compact?

 

Geert

@Pieter Smets 

Best ook wat meer details geven voor de PX moderatoren, hoe alle juist verbonden is 

zie uitleg → geluid en beeld niet synchroon | Proximus Forum

@HadewychT

Hello. the technician was here little over 2 weeks ago(23/09) he confirmed directly picture and speach was bad synchronized still. he would tell another team to make adjustments and call me back if it was ok after weekend so on monday 26th... still today i have had no call and it is still as bad as first time... it was maybe a little  better on monday morning 26th but not correct...  but now at home and the longer tv it is on the worse it gets. what should i really  do? if i reset box its good for a few hours but i can not reset this all the time. its a bit waste of money to pay for something  that is not functional... i stand  with my earlier quote.. at this stage that Android box does only one use soon and that is as a coaster for drinks.  i go really  nuts... 

Probleem van synchronisatie blijft, is nu al weken dagelijks hetzelfde verhaal, maar is al maanden aan de gang. Ook moeten we steeds vaker de decoder opnieuw opstarten omdat de tv geen signaal krijgt. Een tv avond beginnen we best een 20-30 minuten op voorhand tegenwoordig indien we niets willen missen. (Waar) kunnen we bij Proximus een oplossing vinden? Blijkbaar veel mensen waar de elektronica niet naar behoren werkt.

Bij mij is het probleem opgelost.  Ik heb gevraagd om die nieuwe vt7 terug om te ruilen voor een ouder model,  in mijn geval VT5, en dat was geen probleem voor proximus. Op 24 uur was alles geregeld.  Hier alles weer terug als vroeger. Ik ben tevreden. Bedankt Proximus 

Waar heb je dat gevraagd?

Reputatie 7
Badge +5

@ptron Kan je de beeldresolutie vast in stellen ipv op automatisch. Dit kan via Home - Instellingen (tandwieltje) - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie

Dit zou normaal gezien de lipsync problemen moeten verhelpen.

Via de chat in de my proximus app

Reputatie 7
Badge +4

@Kristof D Kan u voor de melding ‘geen signaal’ volgende zaken eens uittesten ? 

  • Decoder aansluiten op een andere HDMI-poort op je TV-toestel
  • Een ander toestel aansluiten via HSMI (vb spelconsole, BluRay,...). Blijft het probleem dan ? 
  • Een andere HDMI-kabel gebruiken tussen je decoder en TV
  • Je TV uitschakelen en na een 5-tal seconden terug opzetten (terwijl je decoder blijft aanstaan). Als je dan wel beeld krijgt, heeft het te maken met je TV

@Kristof D @ptron @Mimayali @Eddy w 

Hebben jullie volgende zaken ivm lipsync al geprobeerd ? 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 
  • Wat je ook kan proberen is om de cookies te verwijderen : 

    via Menu - Tandwieltje van instellingen - Support - Clear data & herstart

@Martin 

V7 box is verbonden via ethernet kabel en hangt aan de tv via hdmi. De tv is een samsung smart tv van het jaar 2021 (gekregen via abbonnement Proximus).

Geluid komt uit mijn Sonos boxen die verbonden zijn via Hdmi-Arc maar als ik deze afkoppel doet het probleem zich alsnog voor met het gewone geluid van de tv (beeld loopt voor op het geluid).

Ook bij ons al maanden geluid en beeld niet synchroon, heel vervelend als geluid soms tot 4 seconden voorop loopt, vooral wanneer niet live gekeken wordt. Herstarten decoder helpt niet. Klantnummer 6******. Wat kan hier aan gedaan worden?

Hallo,

ook wij ervaren dit probleem. Kan hier nog iets aan gedaan worden?

alvast erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@jnsvr 

@SanderVs 

@kerstmuts 

 

hebben jullie die storingen op alle kanalen?

 

Geert

Reageer