kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
Nog steeds niet in orde.
Beste,
wij hebben ook al geruime tijd last van dit probleem, kan er voor ons ook iets gedaan worden aub?
Alvast bedankt.
Beste, ik heb dit probleem ook. Is het mogelijk hier iets aan te doen? Alvast bedankt
Ook sinds Maart klant bij proximus.. Voorlopig niets anders dan problemen, Elke dag moet bij opstarten tv de TVbox gereset worden ??? (gewoon rood scherm)+ 1 a 2 sec klank later dan beeld (echt niet te doen). Dit gebeurt zowel bij live kijken als bij opnames ….. Heb ook 2 boosters die door proximus geplaatst werden waarvan de booster boven nog steeds op dezelfde plaats staat maar waar het middelste lampje constat rood brand (beneden is dat groen). De tvbox boven moet nooit gereset worden maar ook wel problemen met gelijklopen van klank en beeld (wel minder erg)Hier al meermaals voor gebeld en telkens zelfde verhaal , reset modem reset tvbxen reset booster+ opnieuw boosters laten detecteren enz … Ik weet hier echter geen raad meer mee????
Wij hebben hier hetzelfde probleem.
Na opstarten geen probleem, maar enkele uren later terug niet meer synchroon.
Kunnen jullie eens checken?
Mvg,
Jochen
Hey,
Nog steeds zelfde probleem.
Bij live tv is dit nu slechter dan voorheen.
Kan dit nog eens bekeken worden.
Gr,
Jochen
It is always worth to try... tbe v4 did 8 almost 9 years without a issue .. i could in worst case run them side by side have enough hdmi inputs. i mean one day i guess the v7 firmware /software will be fixed?
Ik heb hetzelfde probleem, er is geen syncronisatie tussen beeld en geluid , heel vervelend om naar te kijken. Mijn klantnummer staar in mijn profiel. Alvast bedankt!
Beste,
Idem hier. Beeld en geluid lopen sedert een aantal weken niet meer gelijk. Is het mogelijk dit na te kijken aub.
Hoe komen we bij de instellingen van de decoder?
Deze (geluid en scherminstellingen) vind je terug in het basismenu :

De decoder is omwille van vroegere problemen vervangen door een technicus van Proximus dus zal hij toch wel de juiste HDMI gebruikt hebben veronderstel ik, wij hebben die in ieder geval nooit vervangen.
Dan zal dit inderdaad de juiste HDMI-kabel moeten zijn.
Bij de installatie van de fiber wilde proximus per se dat de kabel binnenkwam (en dus ook de modem) op het eerste verdiep. Noodgedwongen zitten we nu met devolo’s (plc?) via het electriciteitsnet van boven naar beneden (gelijkvloers) voor de tv. Lan is dan ook geen optie.
Weet je of de lichtjes van de PLC dan steeds een goede connectie aangeven ? Blijven ze wit/groen knipperen of worden ze oranje of rood ?
Hier zelfde probleem, graag aanpassen.
Dank u
Ter info: Staat je booster mss iets te ver van debbox eventueel proberen als het mogelijk is van die te verplaatsen tot het lampje niet meer rood oplicht.
Als je de boosters van plaats verwisselt zou dit mss iets oplossen.
NB: Pas morgen komt iemand van PX terug langs
In augustus 2022 nieuwe decoder gekregen (TV Box v7). Proximus heeft zelf het initiatief genomen om mijn “oude” decoder (gratis) te vervangen. Sindsdien problemen met de synchronisatie van beeld en geluid. Op alle zenders (ook wanneer ik Netflix gebruik). Sync begint fout te lopen na ongeveer 90min (soms sneller) na uit-/aanschakelen (powerknop achteraan TV Box). Gisteren via behulpzame helpdesk medewerker alles (B-box, tv-box, tv) uit- en aangeschakeld (zelfs dsl-kabel uit wanddoos gehaald) maar zonder effect (na 90min opnieuw sync problemen). TV Box is enkel via HDMI (geen optische kabel voor audio) rechtstreeks (geen versterker tussen) met TV (Samsung) verbonden. Connectie met “oude” decoder was ook via HDMI naar TV maar dit gaf geen probleem. Kan iemand mij verder helpen of kan ik mijn “oude” decoder nog/opnieuw gebruiken?
Beste,
ik heb last van een synchronisatie probleem, beeld en geluid. Kan daar wat aangedaan worden aub?
Merci.
Hier ook weer. Echt al maanden ben ik bezig stopcontact eruit te trekken om toch maar 1 a 2 dagen goed te zijn. Ongelooflijk. Denk ook te veranderen van provider, kan toch niet allez.
Wij hebben hier hetzelfde probleem.
Na opstarten geen probleem, maar enkele uren later terug niet meer synchroon.
Kunnen jullie eens checken?
Mvg,
Jochen
Helaas, moet ik melden dat dit probleem zich bij de v7 decoder ook manifesteert bij mij. Erger nog, sinds het in gebruik nemen van de v7 decoder heb ik geen geluid meer op de achterspeakers van mijn surround systeem, wat met mijn vorige decoder geen enkel probleem opleverde. De systeem instellingen m.b.t. het geluid op de v7 decoder wijzigen, brengt helaas geen oplossing. Het geluid wordt ook enorm gedempt met deze decoder.
Ook heb ik veel meer beeldstoringen dan voorheen met de oude decoder en deze zich vooral na 21u00 beginnen te manifesteren.
Beste,
enkele maanden geleden de V7 decoder ontvangen. Sedert enkele dagen lopen beeld en geluid niet meer synchroon. Kan u hier eens naar kijken?
Wij hebben hier hetzelfde probleem. Bij opnames blijft het beeld even hangen en daarna loopt geluid en beeld niet meer synchroon. Als we de opname even pauzeren loopt het weer gelijk voor een paar seconden en dan zelfde probleem: Hapering → beeld/geluid niet meer insync.
Kan hier iets aan gedaan worden?
Al heropgestart en gereset, beide zonder oplossing.
Hallo,
Vandaag tv box geïnstalleerd door installateur Proximus en het beeld en geluid lopen niet synchroon.
Kan hier naar gekeken worden?
Mvg Ruud
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.