Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

250 reacties

Ook wij hebben nu al enkele maanden, regelmatig een niet-synchroon geluid en beeld. Herstarten helpt vaak, maar is wel vervelend en soms keert het probleem na een tijd terug. Mijn klantnr staat in mijn profiel, kunnen jullie ook de lijn eens nakijken en de nodige aanpassingen doen?

alvast bedankt,

Marnix

@SanderVs Zou je uw forumprofiel kunnen aanvullen met je klantennummer zodat we uw lijn kunnen bekijken en aanpassingen kunnen doen.

Ik heb het forumprofiel aangepast.

Is er intussen een update over mijn situatie hier? We zij m’n een maand verder en gekeken naar het aantal klachten hierover zou ik intussen verwachten dat er een algemene fix op weg moet zijn… wat is er gewijzigd waardoor dit plots voorkomt? 
 

Beste, wij hebben dit probleem ook. Kan dit worden bekeken? 

Beste, ons geluid loopt al 2 dagen niet samen met het beeld. Kan iemand me hier bij helpen? Dank je

@HadewychT probleem is absoluut niet weg

Hier ook nog steeds niet opgelost. De aanpassing die uitgevoerd werd helpt niets. Enorm vervelend en het kan toch echt niet dat dit soort problemen maar blijft aanslepen... 

Dit maakt het nog erger... 

Ik heb ook het probleem. Wel niet constant maar op een dag paar keer en dan verzet ik van post en dan is het even opgelost. Kunnen jullie mij helpen?

Beste ,

 

Wij hebben ook het gekende probleem.

We zijn nieuwe klant.

Kunnen wij ook deze aanpassing krijgen? Is best vervelend als je een programma wil herbekijken. 

 

Alvast bedankt !

 

Joy

Reputatie 7
Badge +4

@KenE Kan je eens proberen zonder je soundbar? 

Vandaag weer zelfde sync probleem, nu was uitschakelen (met aan/uit knop achteraan) geen oplossing, na instelling surround geluid uit te schakelen (Indelingen - Geen: Surround sound nooit gebruiken) is het wel weer opgelost...

 

inderdaad bekend probleem 

  • Als ‘surround sound’ geactiveerd wordt op de decoder dan loopt het geluid niet meer synchroon.

Bron: Audio Video niet synchroon: → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Beste @Michael V ,

Spijtig genoeg duikt hetzelfde probleem weer op. Deze keer was het bij het herbekijken van een programma. Beeld en geluid niet meer synchroon. Na het herstarten van de decoder werkt alles weer perfect maar dit blijft spijtig genoeg niet zo. 
 

Is er nog iets dat jullie kunnen doen?

 

Mvg, Brent

Reputatie 7
Badge +4

@Cindy1601 Heb je ondertussen ook kunnen testen met een rechtstreekse kabel ? De kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem is niet optimaal. Dit heeft zeker ook invloed op de kwaliliteit van je beeld. 

@DaisyS soundbar afgekoppeld, alles herstart en identiek hetzelfde probleem zijnde vertraging vanaf de eerste seconde dat groter wordt naargelang de kijktijd.

Ter info, de soundbar of tv gaven geen probleem bij een concurrent of wanneer er een film via de laptop afgespeeld wordt... 

Reputatie 7
Badge +4

@Rino12 Heb je dit op beide decoders? Kan je deze eens verbinden met een kabel?

@DaisyS ik heb alles herstart, maar er is geen verandering. Mijn Tv in de woonkamer is aangesloten via een wifi-bridge. Die in de slaapkamer via lan aansluiting en daar is er geen probleem. 

Beste, 

 

Kan dit ook voor mij opgelost worden? 

Bij opnames en replay lopen geluid en beeld niet synchroon

Proximus forummedewerkers kunnen wel een aanpassing doen van je TV profiel.
Dus gewoon afwachten tot er morgen hier iemand van hen de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +4

@Philipe Ik heb een aanpassing gedaan aan het profiel van je lijn.

De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder ziet er in orde uit. Kan je laten weten of je het probleem nu nog hebt (enkel bij opnames, niet bij live TV?) ? 

Ik zie dat je je modem en decoder allebei al herstart hebt. Doe je dit dan tegelijkertijd waarbij je eerst de modem (B-box) terug opzet en wacht totdat alle blauwe lichtjes terug branden voordat je de decoder terug opstart ? 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Goghie Ik heb een kleine aanpassing gedaan op je lijn. Ik zie echter ook dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid om te testen met een (andere) rechtstreekse lankabel ?

@antwerpfc Ook op uw profiel heb ik een kleine aanpassing gedaan. Heb je het probleem op alle 3 je decoders ? Kan je ook eens testen met een (andere) rechtstreekse lankabel ?

@Veek Ook voor u heb ik een kleine aanpassing gedaan in uw profiel. Kan je nog eens testen ? Indien nog niet ok, best ook eens proberen met een andere lankabel. 

Zijn jullie decoders met de TV verbonden via de HDMI-kabel die bij de decoder geleverd was ? Dit is zeer belangrijk bij de V7-decoder

Ook hier geen synchroon beeld en geluid bij het bekijken van opnames. Kan dit ook voor mij eens nagekeken worden? Heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Alvast bedankt! 

@HadewychT, ik heb de lan kabel vervangen voor een andere. Wil je nog eens opnieuw testen?

Beste

 

Wij zitten nu al een tijdje met het zelfde probleem dat het beeld niet synchroon loopt met het geluid. 
 

Kan dit ook even nagekeken worden aub? 
Klantnummer toegevoegd aan mijn profiel.

 

Alvast bedankt!

Reageer