Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

De laatste dagen loopt het geluid en beeld bij opnames niet gelijk meer, elke dag wordt dit erger en erger, graag een snelle oplossing

@Pieter Smets 

Je zou ook nog kunnen natrekken of er nieuwe software updates zijn voor je TV

→ Automatisch firm- of software tv bijwerken | Samsung NL | Samsung Nederland

Beste 

 

Wij hebben sinds juni ook proximus en stem en beeld lopen ook niet synchroon... zou dit aub eens nagekeken kunnen worden

 

Alvast bedankt

 

Groetjes

Valerie

Reputatie 7
Badge +4

@ptron Ik heb je lijn nagekeken en zie tot aan je modem niet onmiddellijk een oorzaak voor dit probleem. Hoe is je decoder verbonden met je modem ? Heb je de mogelijkheid eens te testen met een (andere) rechtstreekse kabel ? 

Nog enkele algemene tips ivm dit probleem : 

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 
Reputatie 7
Badge +5

@Arnevc Kan je beide toestellen eens uitschakelen? Eerst de modem terug aan zetten en van zodra die verbinding heeft mag je de decoder terug aanzetten. 

Ook bij ons geluid en beeld met V7 niet synchroon.

@jnsvr

@SanderVs

@kerstmuts

 

hebben jullie die storingen op alle kanalen?

 

Geert

idd op alle kanalen hetzelfde probleem

 

Beste, bij mij zijn het beeld en de klank ook niet synchroon op de opnames. Zou u dat bij mij ook willen aanpassen? Alvast heel erg bedankt!

Reputatie 7
Badge +5

@farstreet Ik heb een aanpassing gedaan, kan je dit eens testen? 

@Danco Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? 

Reputatie 7
Badge +3

@jnsvr

@SanderVs

@kerstmuts

 

hebben jullie die storingen op alle kanalen?

 

Geert

idd op alle kanalen hetzelfde probleem

 

Dank je wel, ik geef het alvast door.

 

Geert

@jnsvr

@SanderVs

@kerstmuts

 

We gaan dit verder onderzoeken, ik stuur dit door naar onze IDTV (remote) experts. We hebben de laatste tijd wel meer meldingen hierover gekregen. 

We houden je op de hoogte.

 

groeten

Geert

Bij alle zenders, zowel bij live tv als op opnames. Andere HDMI kabel geprobeerd, tv box herstart,… geen enkele verbetering. Begint een beetje vervelend te worden. Onlangs de prijsverhoging maar deftig tv kijken via de tv box zit er niet meer in. Rechtstreeks via Android tv de vrtnu app, vtm go biedt een oplossing voor het geluidssync probleem en daarbovenop ook nog eens betere surround sound ondersteuning..

 

Kan er opnieuw mijn configuratie nagekeken worden en concreet zeggen welke andere stappen nog mogelijk zijn? 

Het probleem was opgelost nadat ik de TV-box heropgestart had.   Sindsdien wel niet zo heel veel TV gekeken.   Ik hou het in de gaten. 

Goedemorgen, wij hebben eenzelfde probleem met onze TV box. Kan hier naar gekeken worden?

groeten,

 

Emi

Reputatie 7
Badge +5

@amuls Ik heb op een andere post al op je vraag geantwoord.

Mijn beeld en geluid lopen niet synchroon.

Zou u een aanpassing op de lijn kunnen doen?

Reputatie 7
Badge +4

@stefank As you and we tried this muchto solve this problem g-for you, could it be a solution to swap your decoder to a V5c-version ? You won’t be able to use the apps with this decoder. Please let us know if you want to try this. 

@jnsvr Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je dit eens bekijken? 

Jammer genoeg geen verbetering. Wat wordt er precies gedaan? Want kan ik, of jullie, nog doen? @DaisyS 

 

Reputatie 7
Badge +4

@stefank I’m sorry you didn’t see any technician on Friday. My apologies. I’ll check with dispatch what went wrong and ask them to contact you as soon as possible. 

@Vanessa1985 @Emi65 Ik heb een wijziging op het profiel van jullie lijn gedaan. Ik zie in de metingen echter ook wel dat de kwaliteit van de verbinding tussen jullie modem (B-box3 met blauwe lichtjes) en decoder (toestel aangesloten aan TV) niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid te testen met een (andere) rechtstreekse kabel ?

 

Helaas ook hier sinds 2w weer met dit probleem. Dagelijks aantal keer herstarten of van zender wisselen, steeds tijdelijke oplossing en paar minuten later opnieuw probleem. Box is rechtstreeks aangesloten met kabel aan modem

Bij mij ook  geluid en beeld niet synchroon. Hdmikabel ,v7 decoder b.box.en regelmatig zwart beeld bij opstarten .....niet goed,he

Probleem blijft aanslepen, wifi in huis laat ook te wensen over en nu is het beeld via digicorder ook nog eens veel te kleurrijk en helemaal uit balans. Sinds ik klant ben bij Proximus niks da problemen. Ik bel deze week om alles stop te zetten. Ik ben het beu! En dit na 1 maand... 

Reputatie 7
Badge +5

@Lilly Kan je het eens testen met een rechtstreekse kabel? 

@Tom_085 Kan je je modem en decoder eens herstarten in de juiste volgorde? Beide uitzetten en dan eerste modem herstarten, van zodra je verbinding terug is je decoder herstarten.

@Gunar Kan je bovenstaande stappen ook eens proberen? 

@ian.v Kan je het nu nogmaals proberen? 

 

Nog steeds niet in orde.

Beste,

wij hebben ook al geruime tijd last van dit probleem, kan er voor ons ook iets gedaan worden aub?

Alvast bedankt.

FYI Reset your decoder | Proximus

Reageer