Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

HadewychT

yes they  called my wife  and  sadly  set an appointment today.(wife rhought i would  be working  from home).. i called yesterday  directly  to proximus  that today would not work im not home and changed  to Friday (only day i can be home and  i want to be home to see it fixed) proximus  customer service   told it was moved to Friday 23 september... what still happens.. yes technician still  came today... swapped the box and cables etx. did it Help  NO....:(..  it is same after 30min tv on..... 

 

so cables between  decoder and the wifi booster has been tried to replace even with better quality than  proximus has in box... hdmi cable 3x tried 2x proximus  and one other 2.1 cable.... 

 

its works absolutley perfekt  if i reset box  (toothpick behind) and restart.  then i get 1h of  correct  sound and picture... but after  that it gradual get worse and worse.

im a technical teacher  in Automotive industri... i cannot come to any other conclusion  that it has to be  between router and booster. sometimes for some reason one of the lights go orange (not perfect signal) 

 

but my old nvidia  shield and  a  x99 box all work perfect (had to try)

 

Can i please ask if possible  to tell dispatch   to send someone  Friday  23  to me. im realjy tired  to hear that waiting song and the woman telling me have you restarted  the box🙈🙈😁 i will need psychology help if i hear more of that

 

i mean Belgium  have one of the most expensive  internet  to speed and volume.

i had 0 issue  with scarlet(proximus)  for 10 years..

@ptron

Er is wel al een recentere versie uit :

Middleware versie PXM-SW-5.7.2
App versie 5.136.1

Mss is dit bij deze al verbeterd ivm lipsync?

NB: Proximus pusht updates naar alle decoders dus ook de V7 (in golven= niet iedereen krijgt tegelijk die updates )

Decoder software versie updaten V7 decoder:
Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-X.Y.Z

Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie

Hartelijk dank @Martin en @DaisyS 

Ik kan mijn systeem niet (zelf) upgraden (krijg boodschap terug “je tv-software is up-to-date” of via systeem-update “je systeem is up-to-date” met tijdstip van laatste geslaagde updatecontrole).

Zowel middleware versie (PXM-SW-5.5.6.2) als de app-versie (5.127.4) blijven ongewijzigd.

Probleem blijft (helaas) bestaan (ook na het vastzetten van de resolutie (ipv automatisch)) en dit op alle zenders (ook Netflix).

Het geluid loopt voor op het beeld (en niet omgekeerd zoals eerder, per vergissing, aangegeven). Ongeveer 60 min na het herstarten zie je, nadat het geluid is gestopt, nog de mond van nieuwslezers/acteurs bewegen.

 

 

Sinds gisteren hebben wij ook  dit probleem los ik dit op met een volledige reset?

Beste, @DaisyS  

Wij hebben ook sinds enkele weken de nieuwe v7 decoder ontvangen. Alles met directe kabel verbonden. Toch krijgen we na verloop van tijd telkens het probleem dat bij opnames (ook YouTube app) het beeld en geluid niet meer synchroon loopt. We lossen dit momenteel op door de decoder opnieuw op te starten met knop achteraan het toestel, maar het probleem blijft terugkomen.
 

2de kleiner probleem: de functie voor het samen op en afzetten van de decoder + TV stopt na verloop van tijd met werken. Correcte CEC instelling staat nogtans aan. 
 

Klantnummer op profiel ingesteld, gelieve eens te checken en eventueel een update te doen. 

Alvast bedankt. 

@Ruudje Ik heb een aanpassing gedaan op het profiel van je lijn. 

@Cindy1601 @Kurtvdh74 Ook voor jullie heb ik die aanpassingen gedaan. Ik zie wel dat de verbinding tussen de modem en decoder niet optimaal is. Kunnen jullie eens testen met een (andere) rechtstreekse kabel ? 

@HadewychT Dankje, het is nu veel beter!

@Goghie Ik heb een kleine aanpassing gedaan op je lijn. Ik zie echter ook dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid om te testen met een (andere) rechtstreekse lankabel ?

@antwerpfc Ook op uw profiel heb ik een kleine aanpassing gedaan. Heb je het probleem op alle 3 je decoders ? Kan je ook eens testen met een (andere) rechtstreekse lankabel ?

@Veek Ook voor u heb ik een kleine aanpassing gedaan in uw profiel. Kan je nog eens testen ? Indien nog niet ok, best ook eens proberen met een andere lankabel. 

Zijn jullie decoders met de TV verbonden via de HDMI-kabel die bij de decoder geleverd was ? Dit is zeer belangrijk bij de V7-decoder

Is inorde nu ! Thanks

Reputatie 7
Badge +5

@Bjarne_O Kan je de wifi bridge eens opnieuw koppelen? 

Reputatie 7
Badge +5

@Steven.roodhooft Ik heb je privé gegevens uit de post gehaald wegens privacy redenen. 

Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je eens testen?

Je kunt dit proberen en als het niet goed blijft kunnen de Prox forummedewerkers een instelling veranderen.

Probleem is niet opgelost, soms hapert het beeld even en dan is de synchronisatie weg.

Bij mij loopt mijn geluid en beeld al jaren niet synchroon. We hebben dit probleem al meermaals aan het contactcenter gemeld. De technieker is hiervoor al eens langsgekomen en de modem vervangen. Maar het probleem blijft. Ook vaak ondervinden wij blokkeringen met de modem en digibox. Opnames blokkeren en stoppen met afspelen. Maar de synchronisatie vinden wij het vervelenste. Kan iemand ons hiermee verder helpen? 

Reputatie 1

HadewychT

 

heb maar 2 decoders in huis ……..tot heden werkt alles nog normaal en werk

met 2 wifi bridge’s voor de decoders.

binnekort komt er fiber in huis.

Hallo

 

Sinds enkele maanden zijn wij bij Proximus. 

En sinds het begin loopt het beeld niet synchroon met het geluid.

 

Is hier iets aan te doen? 

Alvast bedankt! 

Reputatie 1

HadewychT

even schokkend beeld en dan is de sync om zeep ……

morgen eens met kabel proberen …...hdmi is niet de geleverde wel een duurdere type

@Bjarne_O Kan je de wifi bridge eens opnieuw koppelen? 

Heb ik reeds gedaan na telefonisch contact met de klantendienst. Dit had geen effect toen.

Zou dit nu door de aanpassing en opnieuw koppelen wel effect kunnen hebben misschien?

 

mvg

Reputatie 7
Badge +5

@Bjarne_O Het zou kunnen. Wat ik eigenlijk zou aanraden is de modem eens te resetten en de wifi bridge opnieuw te koppelen.

TBI: hdmi kabel | Proximus Forum

Bij ons is dit al weken aan een stuk het geval, kan dit bij ons ook bekeken worden aub? Klantnummer staat in m’n profiel.

Reageer