kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
geluid en beeld niet synchroon
HadewychT
yes they called my wife and sadly set an appointment today.(wife rhought i would be working from home).. i called yesterday directly to proximus that today would not work im not home and changed to Friday (only day i can be home and i want to be home to see it fixed) proximus customer service told it was moved to Friday 23 september... what still happens.. yes technician still came today... swapped the box and cables etx. did it Help NO....:(.. it is same after 30min tv on.....
so cables between decoder and the wifi booster has been tried to replace even with better quality than proximus has in box... hdmi cable 3x tried 2x proximus and one other 2.1 cable....
its works absolutley perfekt if i reset box (toothpick behind) and restart. then i get 1h of correct sound and picture... but after that it gradual get worse and worse.
im a technical teacher in Automotive industri... i cannot come to any other conclusion that it has to be between router and booster. sometimes for some reason one of the lights go orange (not perfect signal)
but my old nvidia shield and a x99 box all work perfect (had to try)
Can i please ask if possible to tell dispatch to send someone Friday 23 to me. im realjy tired to hear that waiting song and the woman telling me have you restarted the box i will need psychology help if i hear more of that
i mean Belgium have one of the most expensive internet to speed and volume.
i had 0 issue with scarlet(proximus) for 10 years..
Er is wel al een recentere versie uit :
Middleware versie PXM-SW-5.7.2
App versie 5.136.1
Mss is dit bij deze al verbeterd ivm lipsync?
NB: Proximus pusht updates naar alle decoders dus ook de V7 (in golven= niet iedereen krijgt tegelijk die updates )
Decoder software versie updaten V7 decoder:
Je kunt proberen om manueel te controleren op een update:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.
Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie: PXM-SW-X.Y.Z
Men kan de update eventueel ook forceren door naar ‘instellingen’ te gaan,
daarna apparaatvoorkeuren - over systeem - upgrade.
en zien welke melding daar staat van softwareversie
Hartelijk dank
Ik kan mijn systeem niet (zelf) upgraden (krijg boodschap terug “je tv-software is up-to-date” of via systeem-update “je systeem is up-to-date” met tijdstip van laatste geslaagde updatecontrole).
Zowel middleware versie (PXM-SW-5.5.6.2) als de app-versie (5.127.4) blijven ongewijzigd.
Probleem blijft (helaas) bestaan (ook na het vastzetten van de resolutie (ipv automatisch)) en dit op alle zenders (ook Netflix).
Het geluid loopt voor op het beeld (en niet omgekeerd zoals eerder, per vergissing, aangegeven). Ongeveer 60 min na het herstarten zie je, nadat het geluid is gestopt, nog de mond van nieuwslezers/acteurs bewegen.
Sinds gisteren hebben wij ook dit probleem los ik dit op met een volledige reset?
Beste,
Wij hebben ook sinds enkele weken de nieuwe v7 decoder ontvangen. Alles met directe kabel verbonden. Toch krijgen we na verloop van tijd telkens het probleem dat bij opnames (ook YouTube app) het beeld en geluid niet meer synchroon loopt. We lossen dit momenteel op door de decoder opnieuw op te starten met knop achteraan het toestel, maar het probleem blijft terugkomen.
2de kleiner probleem: de functie voor het samen op en afzetten van de decoder + TV stopt na verloop van tijd met werken. Correcte CEC instelling staat nogtans aan.
Klantnummer op profiel ingesteld, gelieve eens te checken en eventueel een update te doen.
Alvast bedankt.
Zijn jullie decoders met de TV verbonden via de HDMI-kabel die bij de decoder geleverd was ? Dit is zeer belangrijk bij de V7-decoder
Is inorde nu ! Thanks
Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je eens testen?
Je kunt dit proberen en als het niet goed blijft kunnen de Prox forummedewerkers een instelling veranderen.
Probleem is niet opgelost, soms hapert het beeld even en dan is de synchronisatie weg.
Bij mij loopt mijn geluid en beeld al jaren niet synchroon. We hebben dit probleem al meermaals aan het contactcenter gemeld. De technieker is hiervoor al eens langsgekomen en de modem vervangen. Maar het probleem blijft. Ook vaak ondervinden wij blokkeringen met de modem en digibox. Opnames blokkeren en stoppen met afspelen. Maar de synchronisatie vinden wij het vervelenste. Kan iemand ons hiermee verder helpen?
HadewychT
heb maar 2 decoders in huis ……..tot heden werkt alles nog normaal en werk
met 2 wifi bridge’s voor de decoders.
binnekort komt er fiber in huis.
Hallo
Sinds enkele maanden zijn wij bij Proximus.
En sinds het begin loopt het beeld niet synchroon met het geluid.
Is hier iets aan te doen?
Alvast bedankt!
HadewychT
even schokkend beeld en dan is de sync om zeep ……
morgen eens met kabel proberen …...hdmi is niet de geleverde wel een duurdere type
Heb ik reeds gedaan na telefonisch contact met de klantendienst. Dit had geen effect toen.
Zou dit nu door de aanpassing en opnieuw koppelen wel effect kunnen hebben misschien?
mvg
Bij ons is dit al weken aan een stuk het geval, kan dit bij ons ook bekeken worden aub? Klantnummer staat in m’n profiel.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.