Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

305 reacties

Reputatie 1

Hallo,

bij ons ook meer en meer problemen dat het geluid en beeld niet gelijk lopen. Na herstarten van box gaat het weer even gaat maar komt regelmatig terug.. maanden lang geen problemen gehad en nu ineens meer en meer. Kan dit nagekeken worden aub ? 

Beste @HadewychT

 

Kunt u voor mij ook eens kijken?

 

Bedankt!

@HadewychT helaas niet in die mogelijkheid momenteel. Decoder hangt met een wifi bridge, en daar blijft alles groen op. Streamingdiensten hebben het probleem niet overigens

Reputatie 7
Badge +3

@K.P 

je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijken we dit eens na

 

Geert

FYI: maandag pas komt hier iemand van Proximus zelf terug langs op het forum.

Klantnummer *******

Beste mijn geluid en beeld loopt ook niet synchroon kan je dit voor mij ook na kijken 

Alvast bedankt

Beste, wij hebben ook dit probleem. Kan je dit oplossen? 
 

bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

@Victoria05 Ik heb de aanpassingen ook op uw lijn gedaan

Reputatie 4
Badge +2

@SanderVs Ik heb een update van uw Bbox gedaan. Zou je kunnen testen of het beter is? En als er nog problemen zijn zou ik aanraden uw decoder rechtstreeks aan te sluiten op je Bbox.

Heb ik ook gedaan. Half uurtje later zelfde probleem terug. 

Heb ik ook gedaan. Half uurtje later zelfde probleem terug. 

Ondertussen bij ons ook terug dit probleem.

Ter info: Als de PX forummedewerkers hier de draad terug opnemen kan het zijn dat er nog een instelling op je lijn moet gebeuren.

@stefank I’m sorry you didn’t see any technician on Friday. My apologies. I’ll check with dispatch what went wrong and ask them to contact you as soon as possible. 

@Vanessa1985 @Emi65 Ik heb een wijziging op het profiel van jullie lijn gedaan. Ik zie in de metingen echter ook wel dat de kwaliteit van de verbinding tussen jullie modem (B-box3 met blauwe lichtjes) en decoder (toestel aangesloten aan TV) niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid te testen met een (andere) rechtstreekse kabel ?

 

Ook niet in de mogelijkheid om met rechtstreekse kabel te werken. Trouwens snap het niet goed. Niks zit ver van elkaar . Zo zal Proximus tv vlug buitengesmeten worden. Om de 5min moeten we tv eens verzetten. Zeer irriterend. Dit vind ik echt niet kunnen en betalen er veel voor maandelijks.dacht bij jullie met alles beter te zitten maar buiten slecht 4g verbindingen op onze gsm is tv nu ook al slecht. Is ook geen huis dat geïsoleerd of zo is. 

Ik heb een nieuwe decoder sedert eind augustus 2022. Deze is al 2x vervangen. 

Nu heb ik al maanden een probleem met de synchronisatie tussen beeld en geluid met Proximus TV. Regelmatig herstart ik de decoder en de b-box. Dan gaat het weer goed voor 2 dagen en dan loopt het weer verkeerd met de synchronisatie. 

Wat kunnen jullie doen aub?

Graag aanpassingen uitvoeren aub.

HadewychT

yes they  called my wife  and  sadly  set an appointment today.(wife rhought i would  be working  from home).. i called yesterday  directly  to proximus  that today would not work im not home and changed  to Friday (only day i can be home and  i want to be home to see it fixed) proximus  customer service   told it was moved to Friday 23 september... what still happens.. yes technician still  came today... swapped the box and cables etx. did it Help  NO....:(..  it is same after 30min tv on..... 

 

so cables between  decoder and the wifi booster has been tried to replace even with better quality than  proximus has in box... hdmi cable 3x tried 2x proximus  and one other 2.1 cable.... 

 

its works absolutley perfekt  if i reset box  (toothpick behind) and restart.  then i get 1h of  correct  sound and picture... but after  that it gradual get worse and worse.

im a technical teacher  in Automotive industri... i cannot come to any other conclusion  that it has to be  between router and booster. sometimes for some reason one of the lights go orange (not perfect signal) 

 

but my old nvidia  shield and  a  x99 box all work perfect (had to try)

 

Can i please ask if possible  to tell dispatch   to send someone  Friday  23  to me. im realjy tired  to hear that waiting song and the woman telling me have you restarted  the box🙈🙈😁 i will need psychology help if i hear more of that

 

i mean Belgium  have one of the most expensive  internet  to speed and volume.

i had 0 issue  with scarlet(proximus)  for 10 years..

Sinds gisteren hebben wij ook  dit probleem los ik dit op met een volledige reset?

Beste, @DaisyS  

Wij hebben ook sinds enkele weken de nieuwe v7 decoder ontvangen. Alles met directe kabel verbonden. Toch krijgen we na verloop van tijd telkens het probleem dat bij opnames (ook YouTube app) het beeld en geluid niet meer synchroon loopt. We lossen dit momenteel op door de decoder opnieuw op te starten met knop achteraan het toestel, maar het probleem blijft terugkomen.
 

2de kleiner probleem: de functie voor het samen op en afzetten van de decoder + TV stopt na verloop van tijd met werken. Correcte CEC instelling staat nogtans aan. 
 

Klantnummer op profiel ingesteld, gelieve eens te checken en eventueel een update te doen. 

Alvast bedankt. 

@Ruudje Ik heb een aanpassing gedaan op het profiel van je lijn. 

@Cindy1601 @Kurtvdh74 Ook voor jullie heb ik die aanpassingen gedaan. Ik zie wel dat de verbinding tussen de modem en decoder niet optimaal is. Kunnen jullie eens testen met een (andere) rechtstreekse kabel ? 

@HadewychT Dankje, het is nu veel beter!

@Goghie Ik heb een kleine aanpassing gedaan op je lijn. Ik zie echter ook dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid om te testen met een (andere) rechtstreekse lankabel ?

@antwerpfc Ook op uw profiel heb ik een kleine aanpassing gedaan. Heb je het probleem op alle 3 je decoders ? Kan je ook eens testen met een (andere) rechtstreekse lankabel ?

@Veek Ook voor u heb ik een kleine aanpassing gedaan in uw profiel. Kan je nog eens testen ? Indien nog niet ok, best ook eens proberen met een andere lankabel. 

Zijn jullie decoders met de TV verbonden via de HDMI-kabel die bij de decoder geleverd was ? Dit is zeer belangrijk bij de V7-decoder

Is inorde nu ! Thanks

Reputatie 7
Badge +4

@Bjarne_O Kan je de wifi bridge eens opnieuw koppelen? 

Reputatie 7
Badge +4

@Steven.roodhooft Ik heb je privé gegevens uit de post gehaald wegens privacy redenen. 

Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je eens testen?

Je kunt dit proberen en als het niet goed blijft kunnen de Prox forummedewerkers een instelling veranderen.

Probleem is niet opgelost, soms hapert het beeld even en dan is de synchronisatie weg.

Reputatie 1

HadewychT

 

heb maar 2 decoders in huis ……..tot heden werkt alles nog normaal en werk

met 2 wifi bridge’s voor de decoders.

binnekort komt er fiber in huis.

Hallo

 

Sinds enkele maanden zijn wij bij Proximus. 

En sinds het begin loopt het beeld niet synchroon met het geluid.

 

Is hier iets aan te doen? 

Alvast bedankt! 

Reageer