Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@DannyVdp Hou ons op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +4

@Arnevc Ik heb je wifi uitgemeten en zie 2 oorzaken waardoor het signaal niet optimaal is. Heb je een mogelijkheid om je modem te verplaatsen ? Het kan voldoende zijn om hem een kwart te draaien zodat de antennes, die bij de kabels zitten, hun signaal naar een andere kant kunnen uitzenden waardoor ze minder gestoord worden. Hier vind je tips om je wifi te verbeteren. Als je het zo niet kan verbeteren sturen we iemand ter plaatse om het te komen nakijken. 

@stefank I gave you a credit to rerent this film for free. I did an adaption on the profile of your line. There also is a problem in the connection between your decoder and modem. Can you check with another cable ? 

@weynsa Ook voor u heb ik de instellingen aangepast op je lijn. 

Dit probleem kan ook veroorzaakt worden doordat de communicatie tussen de decoder en de tv niet optimaal is. Je kan het geluid op stereo zetten of teten met een ander TV-toestel. 

Als het een smart tv kan je in de instellingen of op de support site van het tv merk nakijken of er updates zijn. 

De klank kom niet overeen met de stemmen (al 2 weken!!!). Kunnen jullie een aanpassing doen aan de lijn? 

 

Reputatie 1

DaisyS,

en wat moet ik dan juist proberen  mss ???

Reputatie 5
Badge +2

@Bjarne_O Heb je een mogelijkheid om de decoder die draadloos verbonden is aan te sluiten met Lan en dan testen of het probleem zich blijft herhalen?

@Lilly Ik heb ook voor u aanpassingen gedaan op het profiel van je lijn. De kwaliteit van de verbinding tussen modem en decoder is ook bij u niet optimaal. Als de wijzigingen op het profiel niet geholpen hebben kan je best eens testen met een rechtstreekse kabel of het probleem dan nog blijft. 

@Philipe Ondervind je die problemen ook bij live tv, of als je iets bekijkt via de apps of tv replay ? 

@Hadewijch, probleem is niet verholpen en een rechtstreekse kabel is niet mogelijk. Wij hebben wel een wifibooster. En met de vorige decoder hadden we dit probleem niet. Toch graag oplossing. Wij kijken meestal live. Dankjewel 

Reputatie 1

binnekort fiber hier mss beter dan ?

Reputatie 5
Badge +2

@N_verschelden Ik heb een update van je modem gedaan. Je zou eens moeten kijken of het nu beter is. Als het nog niet in orde is, zou u eens de decoder met een kabel kunnen verbinden aan de modem en dan testen of het beter is?

@antwerpfc @Veek @Goghie Kunnen jullie je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het na.

Done !

Reputatie 2
Badge

Beste

Beeld en geluid niet synchroon zelf bij live uitzendingen.

Zou het mogelijk zijn nog eens een aanpassing te doen op mijn tv profiel vorige keer was het hierdoor opgelost.

Groeten

Witte Herder

Reputatie 5
Badge +2

@ian.v Ik nogmaals een aanpassing gedaan. Kan je eens kijken of het beter is nu?

@Michael V @DaisyS De problemen doen zich enkel voor met de nieuwste decoder (die via kabel op de router hangt). De andere decoder (ouder model) hangt is via een wifibooster aangesloten en heeft dit probleem nooit

Reputatie 7
Badge +4

@Dulac Ik heb ook op uw lijn enkele aanpassingen gedaan. Hoe is je decoder aangesloten ? Is dit via kabel of een Wifi Booster (zwart bakje met 3 blauwe of 2 blauwe en 1 groen lichtje) ? Weet je of er dan iets wijzigt aan de lichtjes op de moment dat je het probleem hebt ? 

Als de verbinding draadloos is, zou je dan eventueel kunnen testen of je het probleem nog hebt als je de decoder rechtstreeks met een kabel verbindt aan de modem ? 

Reputatie 5
Badge +2

@Pdhooge Heb je reeds de modem heropgestart en eens deze terug opgestart is de decoder erna heropstarten? Dit kan je doen door de schakelaar een paar seconde uit te zetten of het toestel van de stroom te halen.

Reputatie 1

DaisyS gegevens zijn gekend op profiel :-)

Beste, 

Wij hebben vorige week een nieuwe android decoder aangesloten en het beeld en het geluid bij alle 2 de android decoders lopen geregeld niet synchroon. Op onze v6 decoder in onze living hebben wij echter geen probleem. Bij opnames of herbekijken van programma's hebben we geen problemen. Enkel bij live tv.

Kan dit opgelost worden?

alvast bedankt!

 

Reputatie 5
Badge +2

@DannyVdp  En zijn die problemen op de beide decoders?

Dag Proximus,

 

Wij hebben hetzelfde probleem...

We hebben de resolutie al manueel ingesteld ipv. auto en het probleem is nog steeds aanwezig.

De TV-box is rechtstreeks aangesloten met LAN op de B-Box.

We hebben 2 TV boxen, het probleem is enkel aanwezig op het toestel met het MAC-adres dat eindigd op 89.

 

Kan dit ingekeken worden aub?

Beste, ik heb dit probleem ook. Is het mogelijk hier iets aan te doen? Alvast bedankt

Beste, is het mogelijk om naar de instellingen van mijn profiel te kijken om het probleem te verhelpen?

Alvast bedankt,

 

Bjarne

Dag Proximus,

 

Wij hebben hetzelfde probleem...

We hebben de resolutie al manueel ingesteld ipv. auto en het probleem is nog steeds aanwezig.

De TV-box is rechtstreeks aangesloten met LAN op de B-Box.

We hebben 2 TV boxen, het probleem is enkel aanwezig op het toestel met het MAC-adres dat eindigd op 89.

 

Kan dit ingekeken worden aub?

Ook interessant om weten, of het de lipsync is die niet orde is als je het geluid beluisterd op je TV zelf die verbonden is met de HDMI kabel die ingesloten zat bij de V7 decoder?

NB: PX moderatoren komen hier morgen terug langs.

Reputatie 7
Badge +3

@Witte Herder 

De aanpassing is uitgevoerd.

 

Groeten 

Geert

Ook wij hebben nu al enkele maanden, regelmatig een niet-synchroon geluid en beeld. Herstarten helpt vaak, maar is wel vervelend en soms keert het probleem na een tijd terug. Mijn klantnr staat in mijn profiel, kunnen jullie ook de lijn eens nakijken en de nodige aanpassingen doen?

alvast bedankt,

Marnix

@SanderVs Zou je uw forumprofiel kunnen aanvullen met je klantennummer zodat we uw lijn kunnen bekijken en aanpassingen kunnen doen.

Ik heb het forumprofiel aangepast.

Is er intussen een update over mijn situatie hier? We zij m’n een maand verder en gekeken naar het aantal klachten hierover zou ik intussen verwachten dat er een algemene fix op weg moet zijn… wat is er gewijzigd waardoor dit plots voorkomt? 
 

Beste, wij hebben dit probleem ook. Kan dit worden bekeken? 

Reageer