Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Beste, ons geluid loopt al 2 dagen niet samen met het beeld. Kan iemand me hier bij helpen? Dank je

@HadewychT probleem is absoluut niet weg

Hier ook nog steeds niet opgelost. De aanpassing die uitgevoerd werd helpt niets. Enorm vervelend en het kan toch echt niet dat dit soort problemen maar blijft aanslepen... 

Reputatie 7
Badge +4

@Hendrik Boon De instellingen op je lijn zijn ok. Ik zie wel dat er kwaliteitsverlies is tussen je modem en decoder. Heb je de mogelijkheid om eens te testen met een (andere) rechtstreekse LAN-kabel om je decoder met je modem te verbinden ? 

@Walter bladerunner Ik zie dat je 2 decoders hebt waarvan 1 van hieruit niet bereikbaar is. Heb je dit probleem nog steeds en op beide decoders ? Heb je een mogelijkheid om tijdelijk eens met een rechtstreekse kabel te testen ipv de booster ? 

@kris9870 Ik zie je decoder niet met onze modem verbonden van hieruit. Hoe is deze aangesloten : via een rechtstreekse kabel, met een switch ertussen, via wifi ? 

Kan jullie ook de tips die bij de post hierboven staan eens bekijken en uitproberen ? 

Het probleem is reeds verholpen de instellingen bij weergave mogen niet op automatisch staan maar op 1080p60 

 

 

Dit maakt het nog erger... 

Goedemiddag

 

Bij ons zelfde probleem hier, audio en beeld lopen niet gelijk. Klantennummer staat in profiel  

@HadewychT @Michael V kunnen jullie even nakijken en aanpassing doen a.u.b.?

 

Thnx!

 

 

Ik heb ook het probleem. Wel niet constant maar op een dag paar keer en dan verzet ik van post en dan is het even opgelost. Kunnen jullie mij helpen?

Beste ,

 

Wij hebben ook het gekende probleem.

We zijn nieuwe klant.

Kunnen wij ook deze aanpassing krijgen? Is best vervelend als je een programma wil herbekijken. 

 

Alvast bedankt !

 

Joy

Wij ook net klant geworden sinds halverwege februari.

beeld en geluid is niet synchroon. Graag ook de aanpassing doen.

Ook bij mij loopt beeld en klank niet synchroon.

Kunnen jullie dit bekijken aub?

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +5

@KenE Kan je eens proberen zonder je soundbar? 

Reputatie 1

Vandaag weer zelfde sync probleem, nu was uitschakelen (met aan/uit knop achteraan) geen oplossing, na instelling surround geluid uit te schakelen (Indelingen - Geen: Surround sound nooit gebruiken) is het wel weer opgelost...

 

inderdaad bekend probleem 

  • Als ‘surround sound’ geactiveerd wordt op de decoder dan loopt het geluid niet meer synchroon.

Bron: Audio Video niet synchroon: → V7 Stand van zaken | Proximus Forum

Beste @Michael V ,

Spijtig genoeg duikt hetzelfde probleem weer op. Deze keer was het bij het herbekijken van een programma. Beeld en geluid niet meer synchroon. Na het herstarten van de decoder werkt alles weer perfect maar dit blijft spijtig genoeg niet zo. 
 

Is er nog iets dat jullie kunnen doen?

 

Mvg, Brent

Reputatie 7
Badge +4

@Cindy1601 Heb je ondertussen ook kunnen testen met een rechtstreekse kabel ? De kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem is niet optimaal. Dit heeft zeker ook invloed op de kwaliliteit van je beeld. 

Ik zoek me ook suf naar een oplossing. En bij ons is dit pas enkele dagen. Word er nu al gek van. Daarnet eens geprobeerd, live tv op pauze en dan op stop. Dit werkte blijkbaar

@DaisyS soundbar afgekoppeld, alles herstart en identiek hetzelfde probleem zijnde vertraging vanaf de eerste seconde dat groter wordt naargelang de kijktijd.

Ter info, de soundbar of tv gaven geen probleem bij een concurrent of wanneer er een film via de laptop afgespeeld wordt... 

Reputatie 7
Badge +5

@Rino12 Heb je dit op beide decoders? Kan je deze eens verbinden met een kabel?

@DaisyS ik heb alles herstart, maar er is geen verandering. Mijn Tv in de woonkamer is aangesloten via een wifi-bridge. Die in de slaapkamer via lan aansluiting en daar is er geen probleem. 

Beste, 

 

Kan dit ook voor mij opgelost worden? 

Bij opnames en replay lopen geluid en beeld niet synchroon

Proximus forummedewerkers kunnen wel een aanpassing doen van je TV profiel.
Dus gewoon afwachten tot er morgen hier iemand van hen de draad opneemt.

Reputatie 7
Badge +4

@Philipe Ik heb een aanpassing gedaan aan het profiel van je lijn.

De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder ziet er in orde uit. Kan je laten weten of je het probleem nu nog hebt (enkel bij opnames, niet bij live TV?) ? 

Ik zie dat je je modem en decoder allebei al herstart hebt. Doe je dit dan tegelijkertijd waarbij je eerst de modem (B-box) terug opzet en wacht totdat alle blauwe lichtjes terug branden voordat je de decoder terug opstart ? 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Goghie Ik heb een kleine aanpassing gedaan op je lijn. Ik zie echter ook dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem niet optimaal is. Heb je de mogelijkheid om te testen met een (andere) rechtstreekse lankabel ?

@antwerpfc Ook op uw profiel heb ik een kleine aanpassing gedaan. Heb je het probleem op alle 3 je decoders ? Kan je ook eens testen met een (andere) rechtstreekse lankabel ?

@Veek Ook voor u heb ik een kleine aanpassing gedaan in uw profiel. Kan je nog eens testen ? Indien nog niet ok, best ook eens proberen met een andere lankabel. 

Zijn jullie decoders met de TV verbonden via de HDMI-kabel die bij de decoder geleverd was ? Dit is zeer belangrijk bij de V7-decoder

Ook hier geen synchroon beeld en geluid bij het bekijken van opnames. Kan dit ook voor mij eens nagekeken worden? Heb mijn klantnummer toegevoegd aan mijn profiel. Alvast bedankt! 

Reageer