Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Eddy_0105 Ik heb 2 aanpassingen gedaan op het profiel van je lijn. Kan je even bekijken of het nu beter is ? 

Beste, ik heb dit probleem ook. Is het mogelijk hier iets aan te doen? Alvast bedankt

Ook sinds Maart klant bij proximus.. Voorlopig niets anders dan problemen,  Elke dag moet bij opstarten tv de TVbox gereset worden ??? (gewoon rood scherm)+  1 a 2 sec klank later dan beeld (echt niet te doen). Dit gebeurt zowel bij live kijken als bij opnames ….. Heb ook 2 boosters die door proximus geplaatst werden  waarvan de booster boven nog steeds op dezelfde plaats staat maar waar het middelste lampje constat rood brand (beneden is dat groen).  De tvbox boven moet nooit gereset worden maar ook wel problemen met gelijklopen van klank en beeld (wel minder erg)Hier al meermaals voor gebeld en telkens zelfde verhaal , reset modem reset tvbxen reset booster+ opnieuw boosters laten detecteren enz … Ik weet hier echter geen raad meer mee????

Wij hebben hier hetzelfde probleem.

Na opstarten geen probleem, maar enkele uren later terug niet meer synchroon.

Kunnen jullie eens checken?

Mvg,

Jochen

Hey,

Nog steeds zelfde probleem.

Bij live tv is dit nu slechter dan voorheen.

Kan dit nog eens bekeken worden.

Gr,

Jochen

@HadewychT 

 

It is always worth to try... tbe v4 did 8 almost 9 years without a issue .. i could  in worst case run them side by side have enough  hdmi inputs. i mean one day i guess  the v7 firmware /software will be fixed? 

 

Reputatie 7
Badge +4

@KurtVSV Ook voor u heb ik aanpassingen gedaan op je lijn. Dit probleem is ook doorgegeven naar de verantwoordelijken voor de V7 en is in onderzoek. 

Ik heb hetzelfde probleem, er is geen syncronisatie tussen beeld en geluid , heel vervelend om naar te kijken. Mijn klantnummer staar in mijn profiel. Alvast bedankt!

Reputatie 5
Badge +2

@DannyVdp Ik heb een aanpassing gedaan aan uw lijn. Kun je even kijken of het beter is nu?

Beste,

 

Idem hier.  Beeld en geluid lopen sedert een aantal weken niet meer gelijk.  Is het mogelijk dit na te kijken aub.  

Reputatie 7
Badge +4

Hoe komen we bij de instellingen van de decoder?

Deze (geluid en scherminstellingen) vind je terug in het basismenu : 

De decoder is omwille van vroegere problemen vervangen door een technicus van Proximus dus zal hij toch wel de juiste HDMI gebruikt hebben veronderstel ik, wij hebben die in ieder geval nooit vervangen.

Dan zal dit inderdaad de juiste HDMI-kabel moeten zijn. 

Bij de installatie van de fiber wilde proximus per se dat de kabel binnenkwam (en dus ook de modem) op het eerste verdiep. Noodgedwongen zitten we nu met devolo’s (plc?) via het electriciteitsnet van boven naar beneden (gelijkvloers) voor de tv. Lan is dan ook geen optie.

Weet je of de lichtjes van de PLC dan steeds een goede connectie aangeven ? Blijven ze wit/groen knipperen of worden ze oranje of rood ? 

 

@DanPae Kan je beide decoders dan eens van plaats wisselen en zien of het probleem gelinkt is aan de decoder of aan de plaats waar hij staat ?

@Paul1960 Ook uw lijn is in orde. Kan je ook eens proberen met bovenstaande tips ? 

gelieve mijn beeld geluid te synchroniseren maak mij gelukkig 

Reputatie 7
Badge +5

@Pieter Smets 

 

Kan je de resolutie eens vast zetten in de instellingen van de v7? 

Dit doe je via:

  • Instellingen
  • Instellingen toestel
  • Apparaatvoorkeuren
  • Weergave
  • Resolutie
    • Ipv Automatisch kies je
      • 3840x2160p50
      • 3840x2160p60
      • 3840x2160p25
      • 3840x2160p30
      • 3840x2160p24
      • 1080p50
      • 1080p60
      • 1080p25
      • 1080p30
      • 1080p24
      • 1080i50
      • 1080i60
      • 720p50
      • 720p60

Hier zelfde probleem, graag aanpassen.

Dank u

Ter info: Staat je booster mss iets te ver van debbox eventueel proberen als het mogelijk is van die te verplaatsen tot het lampje niet meer rood oplicht.

Als je de boosters van plaats verwisselt zou dit mss iets oplossen.

NB: Pas morgen komt iemand van PX terug langs

In augustus 2022 nieuwe decoder gekregen (TV Box v7). Proximus heeft zelf het initiatief genomen om mijn “oude” decoder (gratis) te vervangen. Sindsdien problemen met de synchronisatie van beeld en geluid. Op alle zenders (ook wanneer ik Netflix gebruik). Sync begint fout te lopen na ongeveer 90min (soms sneller) na  uit-/aanschakelen (powerknop achteraan TV Box). Gisteren via behulpzame helpdesk medewerker alles (B-box, tv-box, tv) uit- en aangeschakeld (zelfs dsl-kabel uit wanddoos gehaald) maar zonder effect (na 90min opnieuw sync problemen). TV Box is enkel via HDMI (geen optische kabel voor audio) rechtstreeks (geen versterker tussen) met TV (Samsung) verbonden. Connectie met “oude” decoder was ook via HDMI naar TV maar dit gaf geen probleem. Kan iemand mij verder helpen of kan ik mijn “oude” decoder nog/opnieuw gebruiken?

Beste,

ik heb last van een synchronisatie probleem, beeld en geluid. Kan daar wat aangedaan worden aub?

Merci.

@GeertC @Michael V ik heb een paar dagen geleden, zoals gevraagd, mijn profiel aangevuld met lijngegevens. Kunnen jullie dit voor mijn installatie ook nakijken ?

Hier ook weer. Echt al maanden ben ik bezig stopcontact eruit  te trekken om toch maar  1 a 2 dagen goed te zijn. Ongelooflijk. Denk ook te veranderen van provider, kan toch niet allez.

Idem hier. Van begin 2023 proximus maar voortdurend problemen met synchr beeld/geluid. Vaak android tv modem uitzetten helpt even maar blijft gewoon niet. K heb de indruk dat het beeld of geluid somt iets blijft hangen en dan loopt het nog minder synchroon.

Heb een wifibooster en het groene lampje brandt, dus sterk signaal.

is idd zeer frustrerend.

Sonos huisbioscoop werkt samen met tv maar vroeger nooit problemen gehad met Telenet wat geluid betreft. Doe er iets aan a.u.b.

thx

Reputatie 2
Badge

Ligt aan de tv box zelf of de software er van das mijn conclusie na alles wat ik over de tv box gelezen heb hier op de forum 

Reputatie 2
Badge

Geluid en beeld niet synchroon vanaf begin aansluiting. Heb V7box. Kun je dit eens checken aub. Klantnr staat bij mij profiel.

Met dank.

Ook hier al maanden geen synchronisatie tussen beeld en geluid. Kan u nazien?

 

Wij hebben hier hetzelfde probleem.

Na opstarten geen probleem, maar enkele uren later terug niet meer synchroon.

Kunnen jullie eens checken?

Mvg,

Jochen

Reputatie 2
Badge

Hopelijk kunnen toekomstige updates de problemen toch wat minderen 

Helaas, moet ik melden dat dit probleem  zich bij de v7 decoder ook manifesteert bij mij. Erger nog, sinds het in gebruik nemen van de v7 decoder  heb ik geen geluid meer op de achterspeakers van mijn surround systeem, wat met mijn vorige decoder geen enkel probleem opleverde. De systeem instellingen m.b.t. het geluid op de v7 decoder wijzigen, brengt helaas geen oplossing. Het geluid wordt ook enorm gedempt met deze decoder.

Ook heb ik veel meer beeldstoringen dan voorheen met de oude decoder en deze zich vooral na 21u00 beginnen te manifesteren.

Reageer