Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

proximus kan dit alleen door een instelling te doen, morgen komen de Prox forummedewerkers hier terug langs om je hiermee verder te helpen.

@haussteven Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Klantnummer toegevoegd aan profiel.

Reputatie 5
Badge +2

@Pdhooge Welke problemen ervaar je net? Heb je ook al contact gehad met onze technische dienst? Deze kun je bereiken op 0800 22 800.

Reputatie 5
Badge +2

@BrentJanssensIk heb een aanpassing gedaan op je lijn. Kun je even testen of het nu beter is?

Reputatie 7
Badge +5

@Wes82vl Kan je bovenstaande instelling eens proberen? 

Reputatie 5
Badge +2

@Bkeppe Ik heb een aanpassing gedaan op je lijn. Kun je even testen of het nu beter is?

Beste

Bij deze ingevuld. 

Hopend op beterschap!

Arne

Sinds de “verplichte” upgrade vorig jaar (augustus 2022) naar een Android tvbox zijn de beeld-geluid sync problemen nooit verdwenen (waren er niet met de voorganger van de tvbox) Rechtstreekse UTP-kabel van router naar tvbox, top-HDMI kabel, resolutie op 720p50 vast, maar na elke herstart (uit/aan) van de tvbox duurt het geen 60min of beeld loopt storend voor op geluid. Op alle kanalen. Enkel (tijdelijk) op te lossen door tvbox uit-aan te zetten. Zelfde fenomeen ook al op andere plaatsen gezien.

Is ongelooflijk storend en vervelend wanneer een film moet onderbroken worden om sync terug goed te krijgen (“gelukkig” kunnen we meestal de reclame intermezzo’s hiervoor gebruiken).

Iemand van Proximus een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit (eindelijk) kan opgelost worden?

TV: Samsung UE40EH6030WXXN

TVbox: UIW4020PXM

App-versie: 5.127.4

Middlewater-versie: PXM-SW-5.5.6.2

Router: B-Box 3

 

@BrentJanssensIk heb een aanpassing gedaan op je lijn. Kun je even testen of het nu beter is?

Alvast bedankt, ik hou u op de hoogte of het probleem terugkomt na verloop van tijd of niet. 
 

Mvg, 

Brent

Reputatie 5
Badge +2

@BrentJanssens Kun je de modem een resetten? Als het dan nog niet beter is, zou ik een modemswap aanraden.

Ik ben net klant en heb hetzelfde probleem bij herbekijken van programa’s & bij netflix, live is alles syncroon 

Beste, bedankt voor uw reactie. Omdat er in de tv-hoek meerdere toestellen (Sonos Playbar, tv, tv-box)  met LAN verbonden zijn zit hier inderdaad een giga switch tussen. Verder zijn er nog meerdere toestellen (gsm's, laptop, Sonos speakers, controller brandalarm, enz) draadloos verbonden. Tot we bij Proximus zijn aangesloten heeft dit altijd perfect gewerkt dus weet ik niet wat het probleem van de synchronisatie kan veroorzaken. Alvast bedankt om ons een oplossing aan te bieden.

@HadewychT Bij ons zijn ook de problemen een 2 a 3 tal maanden geleden begonnen. Terwijl wij al ruim 2 jaar dezelfde setup hebben. Ik vraag mij af wat proximus gewijzigd heeft. Voor netflix en disney+ werkt alles naar behoren en we gebruiken ook hiervoor de proximus decoder.

@Malmsey

Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.

 

Geert

Done

Reputatie 7
Badge +3

@Arnevc 

ik zie dat je een fiberaansluiting hebt, heb je ook de fibermodem al eens zonder stroom gezet voor 15 sec en nadien de bbox en ten slotte de android decoder?

 

Groeten

Geert

Reputatie 1

hier ook sync probleem en werkt op mijn vrouw haar gemoed……...alles gecheckt en nagekeken en resets gedaan maar helaas………………...

@hadewycht

 

i tried changing cables   controlled  that the cable is of the Highs speed tried cat 5e  and cat 6 . after  resetting  all  and cable changes it looked ok . My wife seen the dr strange movie was available and rented it.l for 1h it was Ok then it went to same shit again and had to just shut it off :(  and still is  bad... i called proximus think Wednesday   a technician  was scheduled between 09.00-13.00 today so took holiday... BUT its  15.30 and have still not seen any technician... so one day holiday wasted.... at this moment this Android  box is only as useful  as  drink coaster soon:)

Beste Hadewych,

Het non-sync probleem is op de ene decoder veel erger dan op de andere.  Al uw aanbevelingen werden gedaan, d.w.z. update van mijn Sony Bravia televisietoestel (4K) naar de laatste voorhanden zijnde firmware, het toestel (decoder v7) hangt aan de kabel rechtstreeks aangesloten op de modem BBox 3 en aangesloten op de TV poort. De instellingen werden al op verschillende manieren aangepast maar niets schijnt soelaas te bieden. Wat de hdmi kabel betreft, zou dit normaliter de origineel meegeleverde hdmi kabel moeten zijn, de eerlijkheid gebied me echter te zeggen dat ik momenteel daar niet meer zeker van ben want ik heb al zoveel getest en aangepast dat ik op de duur het bos tussen de bomen niet meer kan onderscheiden bij deze identieke zwarte kabels, hoe dan ook al of niet originele hdmi kabel, het resultaat is steeds hetzelfde. Spijtig dat niemand ooit het lumineuze idee had om een duidelijk uiterlijk kenmerk op de kabels te hangen om een onderscheid te kunnen maken tussen de ondertussen talloze hdmi standaarden.

Na enige tijd verloopt bij de uitzending (alleen via de decoder!) de spraaksynchronisatie waardoor er een verschil van 1 seconde of meer kan optreden. Het hoeft geen betoog dat dit ten zeerste vervelend is. Ook vanaf de ingebruikname van de v7 decoder heb ik bij de beelden (via de v7 decoder) geen surround meer via mijn Sony Home Cinema Systeem. Ook vervelend, is dat na enige tijd er veel digitale beeldruis is, meestal gebeurt dit vanaf 21u00 ‘s avonds.

Wanneer ik echter content afspeel via andere bron, of met mijn ouder decoder had/heb ik geen enkele storing niet bij het beeld noch geluid.

Met dank voor uw aandacht,

Danny

Ik heb ook het probleem dat beeld en geluid niet synchroon verlopen. We moeten telkens 1-2 keren opnieuw opstarten met een aantal minuten tussenpauze vooraleer het werkt. Kan daar naar gekeken worden aub?

Reputatie 7
Badge +5

@Walter bladerunner @AmauryV @Johco @antonspiessens 

Kunnen jullie de beeldresolutie vast in stellen ipv op automatisch. Dit kan via Home - Instellingen (tandwieltje) - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie

Dit zou normaal gezien de lipsync problemen moeten verhelpen.

Reputatie 5
Badge +2

@Fre N Is het mogelijk de decoder rechtsreeks zonder switch aan te sluiten? Soms kunnen er kwaliteitsproblemen zijn als de decoder achter een switch hangt.

Dank u @Martin 

hoe kan ik die bekomen? 

Ik heb hetzelfde probleem kan dit opgelost worden 

Mvg

Ik zit met hetzelfde probleem. Krijg niemand vast bij klantendienst. Heel vervelend probleem. Kan dit worden aangepast aub? Ik ben nog maar een maand klant.... Jammer

Hoi bij mij lopen beeld en geluid ook niet synchroon. Connectie is via wifi bridge. Kabel niet mogelijk maar signaal is maar 2 meter van elkaar verwijderd.

Reageer