kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
proximus kan dit alleen door een instelling te doen, morgen komen de Prox forummedewerkers hier terug langs om je hiermee verder te helpen.
Klantnummer toegevoegd aan profiel.
Beste
Bij deze ingevuld.
Hopend op beterschap!
Arne
Sinds de “verplichte” upgrade vorig jaar (augustus 2022) naar een Android tvbox zijn de beeld-geluid sync problemen nooit verdwenen (waren er niet met de voorganger van de tvbox) Rechtstreekse UTP-kabel van router naar tvbox, top-HDMI kabel, resolutie op 720p50 vast, maar na elke herstart (uit/aan) van de tvbox duurt het geen 60min of beeld loopt storend voor op geluid. Op alle kanalen. Enkel (tijdelijk) op te lossen door tvbox uit-aan te zetten. Zelfde fenomeen ook al op andere plaatsen gezien.
Is ongelooflijk storend en vervelend wanneer een film moet onderbroken worden om sync terug goed te krijgen (“gelukkig” kunnen we meestal de reclame intermezzo’s hiervoor gebruiken).
Iemand van Proximus een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe dit (eindelijk) kan opgelost worden?
TV: Samsung UE40EH6030WXXN
TVbox: UIW4020PXM
App-versie: 5.127.4
Middlewater-versie: PXM-SW-5.5.6.2
Router: B-Box 3
Alvast bedankt, ik hou u op de hoogte of het probleem terugkomt na verloop van tijd of niet.
Mvg,
Brent
Ik ben net klant en heb hetzelfde probleem bij herbekijken van programa’s & bij netflix, live is alles syncroon
Beste, bedankt voor uw reactie. Omdat er in de tv-hoek meerdere toestellen (Sonos Playbar, tv, tv-box) met LAN verbonden zijn zit hier inderdaad een giga switch tussen. Verder zijn er nog meerdere toestellen (gsm's, laptop, Sonos speakers, controller brandalarm, enz) draadloos verbonden. Tot we bij Proximus zijn aangesloten heeft dit altijd perfect gewerkt dus weet ik niet wat het probleem van de synchronisatie kan veroorzaken. Alvast bedankt om ons een oplossing aan te bieden.
Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.
Geert
Done
ik zie dat je een fiberaansluiting hebt, heb je ook de fibermodem al eens zonder stroom gezet voor 15 sec en nadien de bbox en ten slotte de android decoder?
Groeten
Geert
hier ook sync probleem en werkt op mijn vrouw haar gemoed……...alles gecheckt en nagekeken en resets gedaan maar helaas………………...
i tried changing cables controlled that the cable is of the Highs speed tried cat 5e and cat 6 . after resetting all and cable changes it looked ok . My wife seen the dr strange movie was available and rented it.l for 1h it was Ok then it went to same shit again and had to just shut it off :( and still is bad... i called proximus think Wednesday a technician was scheduled between 09.00-13.00 today so took holiday... BUT its 15.30 and have still not seen any technician... so one day holiday wasted.... at this moment this Android box is only as useful as drink coaster soon:)
Beste Hadewych,
Het non-sync probleem is op de ene decoder veel erger dan op de andere. Al uw aanbevelingen werden gedaan, d.w.z. update van mijn Sony Bravia televisietoestel (4K) naar de laatste voorhanden zijnde firmware, het toestel (decoder v7) hangt aan de kabel rechtstreeks aangesloten op de modem BBox 3 en aangesloten op de TV poort. De instellingen werden al op verschillende manieren aangepast maar niets schijnt soelaas te bieden. Wat de hdmi kabel betreft, zou dit normaliter de origineel meegeleverde hdmi kabel moeten zijn, de eerlijkheid gebied me echter te zeggen dat ik momenteel daar niet meer zeker van ben want ik heb al zoveel getest en aangepast dat ik op de duur het bos tussen de bomen niet meer kan onderscheiden bij deze identieke zwarte kabels, hoe dan ook al of niet originele hdmi kabel, het resultaat is steeds hetzelfde. Spijtig dat niemand ooit het lumineuze idee had om een duidelijk uiterlijk kenmerk op de kabels te hangen om een onderscheid te kunnen maken tussen de ondertussen talloze hdmi standaarden.
Na enige tijd verloopt bij de uitzending (alleen via de decoder!) de spraaksynchronisatie waardoor er een verschil van 1 seconde of meer kan optreden. Het hoeft geen betoog dat dit ten zeerste vervelend is. Ook vanaf de ingebruikname van de v7 decoder heb ik bij de beelden (via de v7 decoder) geen surround meer via mijn Sony Home Cinema Systeem. Ook vervelend, is dat na enige tijd er veel digitale beeldruis is, meestal gebeurt dit vanaf 21u00 ‘s avonds.
Wanneer ik echter content afspeel via andere bron, of met mijn ouder decoder had/heb ik geen enkele storing niet bij het beeld noch geluid.
Met dank voor uw aandacht,
Danny
Ik heb ook het probleem dat beeld en geluid niet synchroon verlopen. We moeten telkens 1-2 keren opnieuw opstarten met een aantal minuten tussenpauze vooraleer het werkt. Kan daar naar gekeken worden aub?
Kunnen jullie de beeldresolutie vast in stellen ipv op automatisch. Dit kan via Home - Instellingen (tandwieltje) - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie
Dit zou normaal gezien de lipsync problemen moeten verhelpen.
Dank u
hoe kan ik die bekomen?
Ik heb hetzelfde probleem kan dit opgelost worden
Mvg
Ik zit met hetzelfde probleem. Krijg niemand vast bij klantendienst. Heel vervelend probleem. Kan dit worden aangepast aub? Ik ben nog maar een maand klant.... Jammer
Hoi bij mij lopen beeld en geluid ook niet synchroon. Connectie is via wifi bridge. Kabel niet mogelijk maar signaal is maar 2 meter van elkaar verwijderd.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.