Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

@HadewychT een dikke maand geleden de nieuwe decoder ontvangen, en zelfde observatie als meerdere meldingen hierboven - bij momenten loopt bij live tv het beeld en geluid niet synchroon, en gaat van klein verschil tot (gelukkig eerder uitzonderlijk) 1 tot 2 seconden.  Herstart van de decoder lost het probleem altijd op.  Vaak ik het dan ook voor rest van de avond ok.  Bij de vorige decoder nooit problemen gehad.  De decoder is rechtstreeks verbonden met de modem.  Kun je eens checken aub ?

Daarnaast heb ik nog een vraag over mijn pakket - eind augustus overgestapt naar een nieuw flex pakket - dit is inclusief wifi6.  Ik ga er vanuit dat mijn oude modem wordt vervangen om hier gebruik van te kunnen maken.  Ik vraag mij af hoe en wanneer.  Alvast bedankt !

 

Beste

de v7 is niet met kabel aan de box. Dat is nooit zo geweest

TV en box zijn inderdaad vía de meegeleverde kabel  en geluid is via de TV

 

Hartelijk dank

geert 

 

 

Heb je de mogelijkheid om je decoder te verbinden met een voorlopige lange utp kabel aan je ‘Internet box’ (bbox3 / bbox4) om zo te testen of de lipsync dan wel in orde is?

Reputatie 7
Badge +5

@ian.v Kan je het nu nogmaals proberen? 

 

Reputatie 7
Badge +4
  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 
  • Wat je ook kan proberen is om de cookies te verwijderen : 

    via Menu - Tandwieltje van instellingen - Support - Clear data & herstart

Eddy, al die foefjes helpen allemaal niet, voorlopig toch niet. Ik heb gewoon terug een ouder model decoder gevraagd en gekregen . Het probleem is opgelost,ik  hoef e niet meer te ergeren.  Ok, ik heb Android niet meer maar "so what"

Reputatie 7
Badge +5

@VinterK Kan je alle toestellen eens herstarten?

@Ruudje1979

je mag je klantnummer nog toevoegen op je profiel dan kijk ik je aansluiting na.

 

Geert

Bij deze toegevoegd!

Reputatie 5
Badge +2

@Arnevc Zou je uw klantennummer kunnen toevoegen in je forumprofiel zodat we de lijn kunnen controleren.

Reputatie 7
Badge +3

@niels_05 

Onze verontschuldigingen voor het ongemak,

ik geeft dit door aan de remote dienst.

 

Geert

Reputatie 5
Badge +2

@Walter bladerunner Heb je de nodige tips reeds geprobeerd?

Nu blijft het beeld regelmatig hangen, tv kijken is echt onmogelijk geworden Proximus!

@Martin 

helaas niet Martin

@Geert25342859 

Dan zal het afwachten worden tot een PX Moderator je hiermee verder kan helpen .

Beeld en geluid op vtm lopen niet synchroon. Zeer ambetant om naar te kijken. 

Hoi, ook hier dagelijks het probleem dat er een verschil van paar seconden is tussen beeld en geluid. Kunnen jullie dit even nakijken aub?

Reputatie 7
Badge +3

Bij ons is dit al weken aan een stuk het geval, kan dit bij ons ook bekeken worden aub? Klantnummer staat in m’n profiel.

Ook hier probleem met geluid dat niet synchroon loopt. En dat draaiend wieltje zie'n we telkens als we opstarten en bij het bekijken van opnames.

Ik mis mijn V5, daar had ik al die problemen niet. Nu ik moet revalideren van zware operatie hang ik fel af van mijn tv. 

Beste,

 

Ons geluid loopt ook al maanden achter. Klantnummer in profiel.

Kan u ook eens nakijken aub?

Bedankt

Bart

@jnsvr Ik heb nogmaals een aanpassing gedaan aan de lijn. Kan je testen of het nu beter is?

Neen geen verbetering @Michael V. Is er nog iets dat gedaan kan worden? Geluid rechtstreeks via de tv (Netflix op Android tv bvb) allemaal perfect in sync, enkel met de Android box van jullie dus sinds een tijdje niet… is er iets gewijzigd want er lijken zo veel dit probleem te hebben..?

Geluid en beeld lopen bij mij ook niet meer gelijk. Graag hulp aub. Dankuwel. 

Reputatie 2
Badge

Beste Hadewych,

 TV 1 met decoder  V7 in living via 2 boosters  wifi . 

TV 2 met decoder V7 via bluetooth in slaapkamer . Is het deze die je niet kunt bereiken?

TV2 vertoont fout zelden . TV 1 vaker. Heb resolutie van 1TV aangepast ( dus niet meer automatisch) Afwachten of het werkt, dan kan ik dat ook proberen voor tweede TV.

Wat betreft de correcte HDMI kabels : de installateur heeft dezelfde kabels gewoon herbruikt. Ik weet dus niet hoe de specifieke kabels er uit zien , noch aan welke technische eisen ze moeten voldoen . Zijn ze te verkrijgen in proximus shop , dan kan ik ,ze wel switchen.

TV 1 verbinden met directe UTP kabel is niet simpel . Er is enerzijds de afstand en anderzijds de geschikte werktuigen en techniek om dergelijke kabel te monteren . 

Dank u voor uw interferentie.

@Walter bladerunner

TV 2 met decoder V7 via bluetooth in slaapkamer

Bedoel je via wifi dat je decoder verbinding maakt met je bbox?

Reputatie 7
Badge +5

@haussteven Kan je je klantengegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

Beste Hadewych, Neen we hebben dit enkel op het adres (1 modem) in Brussel, de andere modem staat in ons buitenverblijf in Malmedy.

Om terug synchroon te krijgen moeten we de decoder uitzetten en dan werkt het weer (maar soms is dat meerdere malen per avond, wat we zeer vervelend beginnen te vinden...)

Hoe komen we bij de instellingen van de decoder?

De decoder is omwille van vroegere problemen vervangen door een technicus van Proximus dus zal hij toch wel de juiste HDMI gebruikt hebben veronderstel ik, wij hebben die in ieder geval nooit vervangen.

Bij de installatie van de fiber wilde proximus per se dat de kabel binnenkwam (en dus ook de modem) op het eerste verdiep. Noodgedwongen zitten we nu met devolo’s (plc?) via het electriciteitsnet van boven naar beneden (gelijkvloers) voor de tv. Lan is dan ook geen optie.

De problemen zijn pas een paar maand geleden begonnen, terwijl de installatie (fiber) van het voorjaar dateert. De Samsung (smart) TV is 3 à 4 jaar oud.

als we bepaalde instellingen moeten bekijken (TV / decoder) kan je dan aangeven waarop we moeten letten?

 

Mvg,

 

Marnix

 

Ik heb een V7 decoder en mijn beeld en geluid loopt niet synchroon, wat kan ik hieraan doen? 

Hier ook last van audio sync issues. Ik weet niet wat jullie precies doen maar kan het ook op mijn profiel/account gedaan worden? @DaisyS @GeertC @HadewychT 

Reageer