kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
Neen geen verbetering
Geluid en beeld lopen bij mij ook niet meer gelijk. Graag hulp aub. Dankuwel.
Beste Hadewych, Neen we hebben dit enkel op het adres (1 modem) in Brussel, de andere modem staat in ons buitenverblijf in Malmedy.
Om terug synchroon te krijgen moeten we de decoder uitzetten en dan werkt het weer (maar soms is dat meerdere malen per avond, wat we zeer vervelend beginnen te vinden...)
Hoe komen we bij de instellingen van de decoder?
De decoder is omwille van vroegere problemen vervangen door een technicus van Proximus dus zal hij toch wel de juiste HDMI gebruikt hebben veronderstel ik, wij hebben die in ieder geval nooit vervangen.
Bij de installatie van de fiber wilde proximus per se dat de kabel binnenkwam (en dus ook de modem) op het eerste verdiep. Noodgedwongen zitten we nu met devolo’s (plc?) via het electriciteitsnet van boven naar beneden (gelijkvloers) voor de tv. Lan is dan ook geen optie.
De problemen zijn pas een paar maand geleden begonnen, terwijl de installatie (fiber) van het voorjaar dateert. De Samsung (smart) TV is 3 à 4 jaar oud.
als we bepaalde instellingen moeten bekijken (TV / decoder) kan je dan aangeven waarop we moeten letten?
Mvg,
Marnix
Ik heb een V7 decoder en mijn beeld en geluid loopt niet synchroon, wat kan ik hieraan doen?
Hier ook last van audio sync issues. Ik weet niet wat jullie precies doen maar kan het ook op mijn profiel/account gedaan worden?
proximus kan dit alleen door een instelling te doen, morgen komen de Prox forummedewerkers hier terug langs om je hiermee verder te helpen.
Klantnummer toegevoegd aan profiel.
Beste
Bij deze ingevuld.
Hopend op beterschap!
Arne
Alvast bedankt, ik hou u op de hoogte of het probleem terugkomt na verloop van tijd of niet.
Mvg,
Brent
Ik ben net klant en heb hetzelfde probleem bij herbekijken van programa’s & bij netflix, live is alles syncroon
Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.
Geert
Done
ik zie dat je een fiberaansluiting hebt, heb je ook de fibermodem al eens zonder stroom gezet voor 15 sec en nadien de bbox en ten slotte de android decoder?
Groeten
Geert
hier ook sync probleem en werkt op mijn vrouw haar gemoed……...alles gecheckt en nagekeken en resets gedaan maar helaas………………...
i tried changing cables controlled that the cable is of the Highs speed tried cat 5e and cat 6 . after resetting all and cable changes it looked ok . My wife seen the dr strange movie was available and rented it.l for 1h it was Ok then it went to same shit again and had to just shut it off :( and still is bad... i called proximus think Wednesday a technician was scheduled between 09.00-13.00 today so took holiday... BUT its 15.30 and have still not seen any technician... so one day holiday wasted.... at this moment this Android box is only as useful as drink coaster soon:)
Beste Hadewych,
Het non-sync probleem is op de ene decoder veel erger dan op de andere. Al uw aanbevelingen werden gedaan, d.w.z. update van mijn Sony Bravia televisietoestel (4K) naar de laatste voorhanden zijnde firmware, het toestel (decoder v7) hangt aan de kabel rechtstreeks aangesloten op de modem BBox 3 en aangesloten op de TV poort. De instellingen werden al op verschillende manieren aangepast maar niets schijnt soelaas te bieden. Wat de hdmi kabel betreft, zou dit normaliter de origineel meegeleverde hdmi kabel moeten zijn, de eerlijkheid gebied me echter te zeggen dat ik momenteel daar niet meer zeker van ben want ik heb al zoveel getest en aangepast dat ik op de duur het bos tussen de bomen niet meer kan onderscheiden bij deze identieke zwarte kabels, hoe dan ook al of niet originele hdmi kabel, het resultaat is steeds hetzelfde. Spijtig dat niemand ooit het lumineuze idee had om een duidelijk uiterlijk kenmerk op de kabels te hangen om een onderscheid te kunnen maken tussen de ondertussen talloze hdmi standaarden.
Na enige tijd verloopt bij de uitzending (alleen via de decoder!) de spraaksynchronisatie waardoor er een verschil van 1 seconde of meer kan optreden. Het hoeft geen betoog dat dit ten zeerste vervelend is. Ook vanaf de ingebruikname van de v7 decoder heb ik bij de beelden (via de v7 decoder) geen surround meer via mijn Sony Home Cinema Systeem. Ook vervelend, is dat na enige tijd er veel digitale beeldruis is, meestal gebeurt dit vanaf 21u00 ‘s avonds.
Wanneer ik echter content afspeel via andere bron, of met mijn ouder decoder had/heb ik geen enkele storing niet bij het beeld noch geluid.
Met dank voor uw aandacht,
Danny
Ik heb ook het probleem dat beeld en geluid niet synchroon verlopen. We moeten telkens 1-2 keren opnieuw opstarten met een aantal minuten tussenpauze vooraleer het werkt. Kan daar naar gekeken worden aub?
Ik heb hetzelfde probleem kan dit opgelost worden
Mvg
Ik zit met hetzelfde probleem. Krijg niemand vast bij klantendienst. Heel vervelend probleem. Kan dit worden aangepast aub? Ik ben nog maar een maand klant.... Jammer
Hoi bij mij lopen beeld en geluid ook niet synchroon. Connectie is via wifi bridge. Kabel niet mogelijk maar signaal is maar 2 meter van elkaar verwijderd.
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.