Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

Reputatie 7
Badge +5

@Fre N Ik zie dat je decoder niet rechtstreeks met de modem verbonden is, staat daar een switch tussen? Alsook zie ik een groot aantal aan toestellen die niet rechtstreeks verbonden zijn. 

Na een vriendelijke chat van een helpdesk-medewerker (Jozef) is het probleem bij mij verholpen.

Hij adviseerde mij om de HDMI-kabel eens volledig uit te trekken op TV en bbox en daarna terug in te pluggen. Wonder boven wonder was mijn probleem hiermee verholpen.

Het merendeel van de tijd zetten we zowel tv als digicorder af met afstandsbediening. Dus standby neem ik aan

Ik heb dit probleem al een paar maanden. 

Als het geluid op "automatisch" staat heb ik dit lipsync probleem. 

Als het geluid op "geen surround sound nooit gebuiken" staat heb ik het probleem niet.

Kunnen jullie dit voor mij ook oplossen aub?

Reputatie 7
Badge +5

@Mimayali @KenE Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je dit eens proberen?

Heb zelfde probleem. Beeld is voor op klank.

Zowel in rechtstreekse uitzendingen als opnames. Netflix als app op smartTV werkt zonder problemen.

Situatie:

  • fiberaansluiting 300Mb (speedtest geeft max 130Mb).
  • TV-box rechtstreeks verbonden met cat 5E kabel aan BBox.
  • HDMI kabel van proximus rechtstreeks aan Samsung smart TV (4 jaar oud).
  • Surround sound op TV box uit

 

Hier ook het probleem dat beeld en geluid niet synchroon zijn bij de V7 android box.

Box hangt met kabel rechtstreeks aan de ‘modem’.   Fiber connectie.

Klantnummer toegevoegd aan mijn forum profiel, kan iemand van Proximus het nodige doen aub ?  

@stefank 
Doesn't this help for you as Malmsey just has explained:
After a friendly chat from a helpdesk employee (Jozef), the problem has been solved for me.
He advised me to pull out the HDMI cable completely on TV and TVbox and then plug it back in. Miraculously, my problem was solved.

Beste,

 

Ook hier lopen beeld en geluid niet synchroon. Zou dit eens nagekeken kunnen worden aub?

 

Alvast bedankt!

Leslie 

Reputatie 7
Badge +5

@jnsvr Ik heb een aanpassing gedaan. Kan je dit eens bekijken? 

@Martin 

No.. we tried  all already with cables both HDMI and s3veral cat 5e and cat 6 internet  cables was the first we tried.. only thing that  helps is  reset box and with some luck u get 30-60min synchronized  picture and sound...but sometimes 5 min

i mean  i can not reset this box every 15min or so. 

3 times technician  been here and they see the issue directly 

 

@Martin  so cast to tv from phone or Netflix   is the life... was supposed  to be tried with powerline adapters instead of wifi booster but never was tried by proximus ... only renting the wifi booster because of tv. 

the longer the box is on the worse it gets.

for me the design  of the box has to be an engineering disaster half finished product on market. 

Ook bij mij zelfde probleem geluid stukken voor op beeld

I also find it very strange with this v7 decoder, because there are also Proximus customers who claim to have no problems with their v7 TV box...

Hallo,  hier ook sinds de installatie problemen met de synchronisatie, kan hier ook eens gekeken worden aub. Grtz

@Bjarne_O Het zou kunnen. Wat ik eigenlijk zou aanraden is de modem eens te resetten en de wifi bridge opnieuw te koppelen.

Beste Daisy, ik heb intussen de modem en bridge gereset en alles opnieuw aangesloten. Nog steeds loopt het niet synchroon.

Beste,

ik heb ook hetzelfde probleem !

Beeld en geluid zijn niet synchroon 

Ook ik heb hier problemen mee. Ik ben nog maar enkele weken klant bij jullie...

Reputatie 2
Badge

Beste

Sorry Geert de aanpassing heeft niet het verhoopte resultaat oplevert.

Zondagavond terug terug hetzelfde probleem.

Groeten

Witte Herder

 

Geluid en beeld lopen niet synchroon, kan dit in orde gebracht worden?

 

@SanderVs Ik heb een update van uw Bbox gedaan. Zou je kunnen testen of het beter is? En als er nog problemen zijn zou ik aanraden uw decoder rechtstreeks aan te sluiten op je Bbox.

Dag Michael,

 

dank voor uw poging maar...

geen verbetering. Het is vreemd dat onze installatie goed werkte en dan plots totaal niet meer. Bovendien niet enkel met tv. Ik zou graag weten wat proximus gewijzigd heeft waardoor alle producten momenteel problemen hebben.

Reputatie 7
Badge +3

@Arnevc 

Loopt het dan wel synchroom als je de decoder herstart hebt?

 

Geert

Ook hier vorige week een nieuwe AndroidTv box ontvangen waar beeld en geluid ver van elkaar liggen. Niet aangenaam om zo tv te kijken.

 

klantennummer staat in profiel

alvast bedankt om het om te lossen

Bij mij is het probleem opgelost.  Ik heb gevraagd om die nieuwe vt7 terug om te ruilen voor een ouder model,  in mijn geval VT5, en dat was geen probleem voor proximus. Op 24 uur was alles geregeld.  Hier alles weer terug als vroeger. Ik ben tevreden. Bedankt Proximus 

Reputatie 7
Badge +5

@Bjarne_O Ik heb nogmaals eenpassing gedaan aan je lijn. Kan je het nu nogmaals bekijken?

Reageer