kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
Bij mij is het probleem opgelost. Ik heb gevraagd om die nieuwe vt7 terug om te ruilen voor een ouder model, in mijn geval VT5, en dat was geen probleem voor proximus. Op 24 uur was alles geregeld. Hier alles weer terug als vroeger. Ik ben tevreden. Bedankt Proximus
Waar heb je dat gevraagd?
Jumpy zal een (V5c) V5-compact (HD)decoder gekregen hebben ter vervanging van zijn V7 (UHD)decoder.

Via de chat in de my proximus app
- Decoder aansluiten op een andere HDMI-poort op je TV-toestel
- Een ander toestel aansluiten via HSMI (vb spelconsole, BluRay,...). Blijft het probleem dan ?
- Een andere HDMI-kabel gebruiken tussen je decoder en TV
- Je TV uitschakelen en na een 5-tal seconden terug opzetten (terwijl je decoder blijft aanstaan). Als je dan wel beeld krijgt, heeft het te maken met je TV
Hebben jullie volgende zaken ivm lipsync al geprobeerd ?
- Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is.
- De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is.
- Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel.
- Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen.
- Wat je ook kan proberen is om de cookies te verwijderen :
via Menu - Tandwieltje van instellingen - Support - Clear data & herstart
Ook bij ons al maanden geluid en beeld niet synchroon, heel vervelend als geluid soms tot 4 seconden voorop loopt, vooral wanneer niet live gekeken wordt. Herstarten decoder helpt niet. Klantnummer 6******. Wat kan hier aan gedaan worden?
Hallo,
ook wij ervaren dit probleem. Kan hier nog iets aan gedaan worden?
alvast erg bedankt!
De laatste dagen loopt het geluid en beeld bij opnames niet gelijk meer, elke dag wordt dit erger en erger, graag een snelle oplossing
Beste
Wij hebben sinds juni ook proximus en stem en beeld lopen ook niet synchroon... zou dit aub eens nagekeken kunnen worden
Alvast bedankt
Groetjes
Valerie
Ook bij ons geluid en beeld met V7 niet synchroon.
hebben jullie die storingen op alle kanalen?
Geert
idd op alle kanalen hetzelfde probleem
Beste, bij mij zijn het beeld en de klank ook niet synchroon op de opnames. Zou u dat bij mij ook willen aanpassen? Alvast heel erg bedankt!
hebben jullie die storingen op alle kanalen?
Geert
idd op alle kanalen hetzelfde probleem
Dank je wel, ik geef het alvast door.
Geert
We gaan dit verder onderzoeken, ik stuur dit door naar onze IDTV (remote) experts. We hebben de laatste tijd wel meer meldingen hierover gekregen.
We houden je op de hoogte.
groeten
Geert
Bij alle zenders, zowel bij live tv als op opnames. Andere HDMI kabel geprobeerd, tv box herstart,… geen enkele verbetering. Begint een beetje vervelend te worden. Onlangs de prijsverhoging maar deftig tv kijken via de tv box zit er niet meer in. Rechtstreeks via Android tv de vrtnu app, vtm go biedt een oplossing voor het geluidssync probleem en daarbovenop ook nog eens betere surround sound ondersteuning..
Kan er opnieuw mijn configuratie nagekeken worden en concreet zeggen welke andere stappen nog mogelijk zijn?
Het probleem was opgelost nadat ik de TV-box heropgestart had. Sindsdien wel niet zo heel veel TV gekeken. Ik hou het in de gaten.
Goedemorgen, wij hebben eenzelfde probleem met onze TV box. Kan hier naar gekeken worden?
groeten,
Emi
Jammer genoeg geen verbetering. Wat wordt er precies gedaan? Want kan ik, of jullie, nog doen?
Helaas ook hier sinds 2w weer met dit probleem. Dagelijks aantal keer herstarten of van zender wisselen, steeds tijdelijke oplossing en paar minuten later opnieuw probleem. Box is rechtstreeks aangesloten met kabel aan modem
Bij mij ook geluid en beeld niet synchroon. Hdmikabel ,v7 decoder b.box.en regelmatig zwart beeld bij opstarten .....niet goed,he
Probleem blijft aanslepen, wifi in huis laat ook te wensen over en nu is het beeld via digicorder ook nog eens veel te kleurrijk en helemaal uit balans. Sinds ik klant ben bij Proximus niks da problemen. Ik bel deze week om alles stop te zetten. Ik ben het beu! En dit na 1 maand...
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.