Skip to main content

kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???

Dan loopt alles even normaal, maar na enkele dagen gaat beeld weer haperen, klank niet syncroon,.... 

@GeertC : mijn gegevens werden aagenpast op mijn profiel (klantummer toegevoegd). 

Alvast bedankt om het nodige te doen

Mvg

Romane 

@Pdhooge Heb je reeds de modem heropgestart en eens deze terug opgestart is de decoder erna heropstarten? Dit kan je doen door de schakelaar een paar seconde uit te zetten of het toestel van de stroom te halen.

Michael V: ja heb ik al geprobeerd maar dat helpt niet.

@Eddy w

heb je de bbox en eventueel de wifi booster + nadien de decoder al eens herstart?

Geert

Ja hoor en dit helpt een poosje, nadien begint het weer

@Romanevdd

Je mag alle toestellen (de bbox en de decoder + eventueel wifi booster) eens herstarten.

werkt het nu?

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-je-toestellen-voor-internet-en-tv.html

Geert

Hallo Proximus,

Zelfde probleem hier. Klank loopt achter op het beeld klanten nr 6xxx.

Mvg

@HadewychT Ik heb maar 1 decoder.

@Romanevdd 

je mag alvast je klantnummer toevoegen op je profiel hiervoor.

Groeten

Geert

Echt droevig he, ik denk dat ik terug naar een andere provider ga, als dit niet opgelost word.

Beste moderators

Ook bij mijn V7-box lopen beeld en klank niet syncroon.

Kunnen jullie dit aanpassen a.u.b?

Mijn klantnummer staat in mijn profiel.

Bedankt alvast

@Martin 

HDMI = High Speed HDMI 1.4 kabels + Ethernet en 4K support

TV = samsung ju7000 (2015)

@Martin 

alvast dank voor uw initiele reactie 

hopelijk kan u het oplossen 

geert

@Romanevdd  ter info: de bedoeling was om gevraagde gegevens in te vullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden.

Dag Proximus,

Wij hebben hetzelfde probleem...

We hebben de resolutie al manueel ingesteld ipv. auto en het probleem is nog steeds aanwezig.

De TV-box is rechtstreeks aangesloten met LAN op de B-Box.

We hebben 2 TV boxen, het probleem is enkel aanwezig op het toestel met het MAC-adres dat eindigd op 89.

Kan dit ingekeken worden aub?

Ook interessant om weten, of het de lipsync is die niet orde is als je het geluid beluisterd op je TV zelf die verbonden is met de HDMI kabel die ingesloten zat bij de V7 decoder?

NB: PX moderatoren komen hier morgen terug langs.

Update 15/02 

Alle beeldopties geprobeerd ook eens mn decoder rechtstreeks proberen aansluiten het eerste halfuur werkt alles perfect. Na een halfuur loopt het geluid weer voor op het beeld. 

Kan er indien nodig een aanpassing gebeuren? 

Als dit niet opgelost geraakt zullen we desnoods omruilen naar de v6 met die decoder waarvan we 1 hebben niets van problemen.

@Philipe Ik heb een aanpassing gedaan aan het profiel van je lijn.

De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder ziet er in orde uit. Kan je laten weten of je het probleem nu nog hebt (enkel bij opnames, niet bij live TV?) ? 

Ik zie dat je je modem en decoder allebei al herstart hebt. Doe je dit dan tegelijkertijd waarbij je eerst de modem (B-box) terug opzet en wacht totdat alle blauwe lichtjes terug branden voordat je de decoder terug opstart ? 

Beste,

het beeld en geluid lopen nu idd synchroon bij de opnames echter merk ik wel dat nu bij opnames regelmatig het beeld en geluid een seconde blijven stilstaan.

@jochenderidder Ik heb ook op uw lijn een aanpassing gedaan. Ik zie ook dat je 2 decoders hebt. Heb je dit probleem op allebei ? 

Kan je naar onze lijn ook even kijken aub? Alvast bedankt. Ik had een berichtje voor Jochen geschreven, maar geen antwoord gekregen. 

@KenE Kan je je modem en decoder eens resetten? 

@Eddy w 

heb je de bbox en eventueel de wifi booster + nadien de decoder al eens herstart?

Geert

Nog steeds (sinds “gratis upgrade” van mijn “oude" (werkende) decoder naar een nieuwe v7 decoder) lopen geluid en beeld niet synchroon. Voor de “upgrade” nooit problemen mee gehad. Op die manier is TV kijken niet meer te genieten. Kan daar aub iets aan gedaan worden?

Rechtstreekse kabel (cat 6) tussen modem en tv decoder;

Op tv-poort op de modem;

Al zeker 4 HDMI-kabels (inc originele) met hoogwaardige specificaties geprobeerd. Alles zonder resultaat.

Probleem op alle kanalen (inclusief Netflix)

Beste @GeertC ,

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik heb modem en tv-box herstart (uit/aan via power knop) na je interventie. Helaas is het probleem niet opgelost. Audio loopt na een tijdje(ook wanneer ik enkel radiozenders via mijn tv afspeel) ongeveer 1sec achter op het beeld (wanneer ik terug overschakel op tv-zenders)

Met vriendelijke groeten

@Vanessa1985 

je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.

Groeten 

Geert

@jochenderidder Ik heb ook op uw lijn een aanpassing gedaan. Ik zie ook dat je 2 decoders hebt. Heb je dit probleem op allebei ? 

@Ruudje Blij dat te horen 😊

@Cindy1601 Ik heb een afspraak met een technieker geboekt voor morgen tussen 17 en 20u om te bekijken of verbetering mogelijk is. Indien dit niet past voor u kan je dit zelf wijzigen via My Proximus of bellen naar 080022800. 

@Vanessa1985 Ook voor u heb ik een afspraak geboekt voor nazicht. Dit voor morgen tussen 12.30 en 17u. Je kan dit aanpassen via My Proximus of bellen naar 080022800. 

@stefank The technician will contact you by phone to check if everything works fine and make a new appointment if it’s not. I also sent him a reminder not to forget this. 

De klank kom niet overeen met de stemmen (al 2 weken!!!). Kunnen jullie een aanpassing doen aan de lijn? 

→ dit is mijn klantnummer : 27xxx

Alvast bedankt

Romane 

Reageer