kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
geluid en beeld niet synchroon
Nog steeds geen verbetering. Kan er nog eens naar gekeken worden?
Beste moderators
Ook bij mijn V7-box lopen beeld en klank niet syncroon.
Kunnen jullie dit aanpassen a.u.b?
Mijn klantnummer staat in mijn profiel.
Bedankt alvast
Beste,
Hier ook geen lipsync waar beeld en geluid niet synchroon lopen.
Bedankt om dit bekijken en aan te passen
gr Mathias
Je mag alle toestellen (de bbox en de decoder + eventueel wifi booster) eens herstarten.
werkt het nu?
Geert
Nog steeds (sinds “gratis upgrade” van mijn “oude" (werkende) decoder naar een nieuwe v7 decoder) lopen geluid en beeld niet synchroon. Voor de “upgrade” nooit problemen mee gehad. Op die manier is TV kijken niet meer te genieten. Kan daar aub iets aan gedaan worden?
Rechtstreekse kabel (cat 6) tussen modem en tv decoder;
Op tv-poort op de modem;
Al zeker 4 HDMI-kabels (inc originele) met hoogwaardige specificaties geprobeerd. Alles zonder resultaat.
Probleem op alle kanalen (inclusief Netflix)
Hier ook problemen met lipsync, enigszins op te lossen met sonos app maar bij terugkijken of andere zender is het vaak weer mis, gaarne uw actie
kl nr. 616657677
alvast bedankt,
Nicole
Beste
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik heb modem en tv-box herstart (uit/aan via power knop) na je interventie. Helaas is het probleem niet opgelost. Audio loopt na een tijdje(ook wanneer ik enkel radiozenders via mijn tv afspeel) ongeveer 1sec achter op het beeld (wanneer ik terug overschakel op tv-zenders)
Met vriendelijke groeten
Hallo Proximus,
Zelfde probleem hier. Klank loopt achter op het beeld klanten nr 6xxx.
Mvg
Kan je naar onze lijn ook even kijken aub? Alvast bedankt. Ik had een berichtje voor Jochen geschreven, maar geen antwoord gekregen.
De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder ziet er in orde uit. Kan je laten weten of je het probleem nu nog hebt (enkel bij opnames, niet bij live TV?) ?
Ik zie dat je je modem en decoder allebei al herstart hebt. Doe je dit dan tegelijkertijd waarbij je eerst de modem (B-box) terug opzet en wacht totdat alle blauwe lichtjes terug branden voordat je de decoder terug opstart ?
Beste,
het beeld en geluid lopen nu idd synchroon bij de opnames echter merk ik wel dat nu bij opnames regelmatig het beeld en geluid een seconde blijven stilstaan.
Kan dit bij ons ook worden aangepast? Hebben dit een paar maanden geleden ook aan de hand gehad..
groet
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben.
- Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is.
- Je communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is.
- Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel wat de beste resolutie is in uw geval.
- Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen.
Beste
de v7 is niet met kabel aan de box. Dat is nooit zo geweest
TV en box zijn inderdaad vía de meegeleverde kabel en geluid is via de TV
Hartelijk dank
geert
alvast dank voor uw initiele reactie
hopelijk kan u het oplossen
geert
Here you can also find some tips to improve your wifi
Dit probleem kan ook veroorzaakt worden door de communicatie tussen je decoder en TV, vb een oudere TV kan problemen hebben met de moderne HDMI-standaard van onze decoder.
Je kan in de instellingen het geluid op stereo zetten.
Voor een smart-TV kan je ook eens nakijken of er updates beschikbaar zijn.
Pas sinds bijna 2 weken klant geworden bij Proximus en ook hier loopt beeld en klank niet synchroon. Is heel erg storend. Wat is hier de oplossing?
heb je de bbox en eventueel de wifi booster + nadien de decoder al eens herstart?
Geert
je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.
Groeten
Geert
Gedaan.
Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.
Geert
Michael V: ja heb ik al geprobeerd maar dat helpt niet.
heb je de bbox en eventueel de wifi booster + nadien de decoder al eens herstart?
Geert
Ja hoor en dit helpt een poosje, nadien begint het weer
Wat je ook kan proberen is om de beeldresolutie vast in te stellen ipv op automatisch. Dit kan via Home - Instellingen (tandwieltje) - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie
Hieronder nog algemene tips ivm lipsyncproblemen :
- Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is.
- De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is.
- Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit kan via Home - Instellingen (tandwieltje) - Instellingen toestel - Apparaatvoorkeuren - Weergave - Resolutie. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel.
- Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen.
Beste,
Bij ons is het geluid ook niet gesynchroniseerd als we uitgesteld/opnames bekijken.
is het mogelijk dit eens te checken?
mvg
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.