kregen vorige week een nieuwe decoder V7(Android) toegestuurd- hebben nu veelvuldig problemen dat beeld en geluid niet gelijk lopen( wa s met andere decoder nooit) iets aan te verhelpen???
je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.
Groeten
Geert
Willen jullie hier ook eens nakijken aub? Tot op heden nooit last van gehad, tot het ons plots opviel. Klantnr. in profiel. Thx
Klantennummer staat in profiel. Dankjewel
Dan loopt alles even normaal, maar na enkele dagen gaat beeld weer haperen, klank niet syncroon,....
HDMI = High Speed HDMI 1.4 kabels + Ethernet en 4K support
TV = samsung ju7000 (2015)
Nog steeds geen verbetering. Kan er nog eens naar gekeken worden?
Beste
Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik heb modem en tv-box herstart (uit/aan via power knop) na je interventie. Helaas is het probleem niet opgelost. Audio loopt na een tijdje(ook wanneer ik enkel radiozenders via mijn tv afspeel) ongeveer 1sec achter op het beeld (wanneer ik terug overschakel op tv-zenders)
Met vriendelijke groeten
Hallo Proximus,
Zelfde probleem hier. Klank loopt achter op het beeld klanten nr 6xxx.
Mvg
Kan je naar onze lijn ook even kijken aub? Alvast bedankt. Ik had een berichtje voor Jochen geschreven, maar geen antwoord gekregen.
De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder ziet er in orde uit. Kan je laten weten of je het probleem nu nog hebt (enkel bij opnames, niet bij live TV?) ?
Ik zie dat je je modem en decoder allebei al herstart hebt. Doe je dit dan tegelijkertijd waarbij je eerst de modem (B-box) terug opzet en wacht totdat alle blauwe lichtjes terug branden voordat je de decoder terug opstart ?
Beste,
het beeld en geluid lopen nu idd synchroon bij de opnames echter merk ik wel dat nu bij opnames regelmatig het beeld en geluid een seconde blijven stilstaan.
Kan dit bij ons ook worden aangepast? Hebben dit een paar maanden geleden ook aan de hand gehad..
groet
Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben.
- Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is.
- Je communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is.
- Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel wat de beste resolutie is in uw geval.
- Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen.
Here you can also find some tips to improve your wifi
Dit probleem kan ook veroorzaakt worden door de communicatie tussen je decoder en TV, vb een oudere TV kan problemen hebben met de moderne HDMI-standaard van onze decoder.
Je kan in de instellingen het geluid op stereo zetten.
Voor een smart-TV kan je ook eens nakijken of er updates beschikbaar zijn.
Pas sinds bijna 2 weken klant geworden bij Proximus en ook hier loopt beeld en klank niet synchroon. Is heel erg storend. Wat is hier de oplossing?
je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.
Groeten
Geert
Gedaan.
Michael V: ja heb ik al geprobeerd maar dat helpt niet.
Beste,
Bij ons is het geluid ook niet gesynchroniseerd als we uitgesteld/opnames bekijken.
is het mogelijk dit eens te checken?
mvg
Daarnaast heb ik nog een vraag over mijn pakket - eind augustus overgestapt naar een nieuw flex pakket - dit is inclusief wifi6. Ik ga er vanuit dat mijn oude modem wordt vervangen om hier gebruik van te kunnen maken. Ik vraag mij af hoe en wanneer. Alvast bedankt !
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.