Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

250 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Vanessa1985 

je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.

 

Groeten 

Geert

@HadewychT Ik heb maar 1 decoder.

Willen jullie hier ook eens nakijken aub? Tot op heden nooit last van gehad, tot het ons plots opviel. Klantnr. in profiel. Thx

 

Klantennummer staat in profiel. Dankjewel 

Dan loopt alles even normaal, maar na enkele dagen gaat beeld weer haperen, klank niet syncroon,.... 

Reputatie 1

@Martin 

HDMI = High Speed HDMI 1.4 kabels + Ethernet en 4K support

TV = samsung ju7000 (2015)

@ian.v Ik heb je instellingen aangepast.

 

Nog steeds geen verbetering. Kan er nog eens naar gekeken worden? 

 

 

Beste @GeertC ,

Hartelijk dank voor de snelle reactie. Ik heb modem en tv-box herstart (uit/aan via power knop) na je interventie. Helaas is het probleem niet opgelost. Audio loopt na een tijdje(ook wanneer ik enkel radiozenders via mijn tv afspeel) ongeveer 1sec achter op het beeld (wanneer ik terug overschakel op tv-zenders)

Met vriendelijke groeten

Hallo Proximus,

Zelfde probleem hier. Klank loopt achter op het beeld klanten nr 6xxx.

 

Mvg

@jochenderidder Ik heb ook op uw lijn een aanpassing gedaan. Ik zie ook dat je 2 decoders hebt. Heb je dit probleem op allebei ? 

Kan je naar onze lijn ook even kijken aub? Alvast bedankt. Ik had een berichtje voor Jochen geschreven, maar geen antwoord gekregen. 

@Philipe Ik heb een aanpassing gedaan aan het profiel van je lijn.

De kwaliteit van de verbinding tussen je modem en decoder ziet er in orde uit. Kan je laten weten of je het probleem nu nog hebt (enkel bij opnames, niet bij live TV?) ? 

Ik zie dat je je modem en decoder allebei al herstart hebt. Doe je dit dan tegelijkertijd waarbij je eerst de modem (B-box) terug opzet en wacht totdat alle blauwe lichtjes terug branden voordat je de decoder terug opstart ? 

 

Beste,

 

het beeld en geluid lopen nu idd synchroon bij de opnames echter merk ik wel dat nu bij opnames regelmatig het beeld en geluid een seconde blijven stilstaan.

 

 

Kan dit bij ons ook worden aangepast? Hebben dit een paar maanden geleden ook aan de hand gehad.. 

 

groet 

Reputatie 7
Badge +4

@KenE Kan je je modem en decoder eens resetten? 

Reputatie 7
Badge +4

@DanPae @marnix_07 @Wendyverh @bartley @Victorverheyen Ik heb jullie lijnen nagekeken en die zijn in orde. 

Dit probleem kan verschillende oorzaken hebben.

  • Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is. 
  • Je communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is. 
  • Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel wat de beste resolutie is in uw geval. 
  • Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen. 

@marnix_07 Heb je dat probleem op al je decoders en op beide lijnen ?

Reputatie 7
Badge +4

@Ruudje Blij dat te horen 😊

@Cindy1601 Ik heb een afspraak met een technieker geboekt voor morgen tussen 17 en 20u om te bekijken of verbetering mogelijk is. Indien dit niet past voor u kan je dit zelf wijzigen via My Proximus of bellen naar 080022800. 

@Vanessa1985 Ook voor u heb ik een afspraak geboekt voor nazicht. Dit voor morgen tussen 12.30 en 17u. Je kan dit aanpassen via My Proximus of bellen naar 080022800. 

@stefank The technician will contact you by phone to check if everything works fine and make a new appointment if it’s not. I also sent him a reminder not to forget this. 

Reputatie 7
Badge +4

@Stien123 Ik heb je profiel aangepast. Kan je eens testen met een andere kabel als dit niet helpt ?

@niels_05 Ook uw profiel is aangepast. De verbinding tussen je modem en decoder is echter niet optimaal. Kan je toch eens proberen testen met een kabel ipv je wifi bridge ?

@Dragontaunter Ook uw profiel is aangepast. Kan je eens testen met enkel je decoder aangesloten op je modem ? Als dit helpt kan je stap voor stap de extra toestellen die op je modem aangesloten waren terug aansluiten om zo te achterhalen of eventueel 1 van die toestellen invloed heeft op je beeld en geluid. 

@stefank Does the light on your wifi booster still turn orange ? This means the connection between modem and decoder isn’t perfect and can cause this problem. Do you have the possibility to test with cable ? 

Here you can also find some tips to improve your wifi

@Naomi Van den Eede @ook uw profiel is aangepast. Kan je eens testen met een rechtstreekse kabel tussen je decoder en modem ?

@ElineKleeren Ook uw profiel is aangepast. Kan je ook eens testen met een (andere) kabel ? 

@Koentjuh Heb je dit probleem op beide decoders ? Kan je eens testen met kabel ipv via wifi ? Als er maar 1 decoder dit probleem heeft kan je ze ook eens van plaats wisselen om te zien of het probleem mee verhuist met de decoder. 

@Rino12 Kan je ook eens testen met kabel ipv via wifi ? 

 

Dit probleem kan ook veroorzaakt worden door de communicatie tussen je decoder en TV, vb een oudere TV kan problemen hebben met de moderne HDMI-standaard van onze decoder. 

Je kan in de instellingen het geluid op stereo zetten. 

Voor een smart-TV kan je ook eens nakijken of er updates beschikbaar zijn. 

Pas sinds bijna 2 weken klant geworden bij Proximus en ook hier loopt beeld en klank niet synchroon. Is heel erg storend.  Wat is hier de oplossing?

 

@Vanessa1985

je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel, dan kijk ik dit eens na.

 

Groeten 

Geert

Gedaan.

Reputatie 7
Badge +3

@Malmsey 

Je mag je klantnummer toevoegen op je profiel, dan kijk ik dit na.

 

Geert

@Pdhooge Heb je reeds de modem heropgestart en eens deze terug opgestart is de decoder erna heropstarten? Dit kan je doen door de schakelaar een paar seconde uit te zetten of het toestel van de stroom te halen.

Michael V: ja heb ik al geprobeerd maar dat helpt niet.

Beste,

Bij ons is het geluid ook niet gesynchroniseerd als we uitgesteld/opnames bekijken. 
 

is het mogelijk dit eens te checken? 
mvg

@HadewychT een dikke maand geleden de nieuwe decoder ontvangen, en zelfde observatie als meerdere meldingen hierboven - bij momenten loopt bij live tv het beeld en geluid niet synchroon, en gaat van klein verschil tot (gelukkig eerder uitzonderlijk) 1 tot 2 seconden.  Herstart van de decoder lost het probleem altijd op.  Vaak ik het dan ook voor rest van de avond ok.  Bij de vorige decoder nooit problemen gehad.  De decoder is rechtstreeks verbonden met de modem.  Kun je eens checken aub ?

Daarnaast heb ik nog een vraag over mijn pakket - eind augustus overgestapt naar een nieuw flex pakket - dit is inclusief wifi6.  Ik ga er vanuit dat mijn oude modem wordt vervangen om hier gebruik van te kunnen maken.  Ik vraag mij af hoe en wanneer.  Alvast bedankt !

 
Reputatie 7
Badge +4

@ian.v Kan je het nu nogmaals proberen? 

 

Reputatie 7
Badge +4

@VinterK Kan je alle toestellen eens herstarten?

Reputatie 4
Badge +2

@Arnevc Zou je uw klantennummer kunnen toevoegen in je forumprofiel zodat we de lijn kunnen controleren.

Reageer