Vraag

geluid en beeld niet synchroon



Toon eerste bericht

368 reacties

 Beste,

enkele maanden geleden de V7 decoder ontvangen. Sedert enkele dagen lopen beeld en geluid niet meer synchroon. Kan u hier eens naar kijken?

Wij hebben hier hetzelfde probleem. Bij opnames blijft het beeld even hangen en daarna loopt geluid en beeld niet meer synchroon. Als we de opname even pauzeren loopt het weer gelijk voor een paar seconden en dan zelfde probleem: Hapering → beeld/geluid niet meer insync.

Kan hier iets aan gedaan worden? 

Al heropgestart en gereset, beide zonder oplossing.

 

Hallo,

Vandaag tv box geïnstalleerd door installateur Proximus en het beeld en geluid lopen niet synchroon.

Kan hier naar gekeken worden? 

Mvg Ruud

Hier ook al 3 weken dat het beeld en geluid niet gelijk lopen. Al dagen vruchteloos aan het bellen en via twitter reageren jullie al helemaal niet meer. Kan er hier dan eindelijk eens gekeken worden?

Reputatie 5
Badge +2

@jnsvr Ik heb nogmaals een aanpassing gedaan aan de lijn. Kan je testen of het nu beter is?

Reputatie 7
Badge +3

@ptron 

ik heb de software hersteld op je modem.

Loopt alles nu synchroom?

 

Geert

Reputatie 5
Badge +2

@SanderVs Zou je uw forumprofiel kunnen aanvullen met je klantennummer zodat we uw lijn kunnen bekijken en aanpassingen kunnen doen.

@DaisyS Na een paar dagen dat het OK was (we kijken ook niet elke dag uitgesteld), was het geluid en beeld terug uit synchro. 

Hallo beste,

Heb sinds vorige week ook een v7 decoder en heb hetzelfde probleem.  Knn jullie dit ook even controleren. 

Merci

Reputatie 7
Badge +5

@antwerpfc @Veek @Goghie Kunnen jullie je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het na.

Reputatie 1

Sinds gisteren ook Proximus tv, alles werkte perfect, ook via surround geen sync probleem.

Vandaag willen we een programma herbekijken en na enkele seconden bevriest beeld even en daarna komt beeld 2sec na audio. Telkens weer…

Surround uitgeschakeld, geen oplossing…

Na uitschakelen decoder (volledig, niet enkel stand-by) wel weer sync.

Onbegrijpelijk dat zoiets niet direct opgelost wordt?!

Hallo

Mijn geluid en beeld lopen bij mijn opnames al enkele dagen niet synchroon.. het geluid is altijd vroeger dan de monden bewegen

Kunnen jullie hier iets aan doen Proximus  alvast bedankt 

@PROXMUS_FORUMMEDEWERKERS Wendyverh heeft een zelfde reactie achtergelaten hier:

Beeld en geluid lopen niet synchroon | Proximus Forum

Sinds de nieuwe decoder bij mij werd geïnstalleerd moet ik deze wekelijks opnieuw opstarten om problemen met synchronisatie tussen het geluid en het beeld te vermijden / op te lossen. Dit doet zich meestal enkel voor bij opgevraagde programma’s of bij gebruik van Netflix en Streamz.

Ook merk ik dat de TV constant heen en weer schakelt tussen HD en UHD (geeft telkens melding op scherm wanneer UHD beschikbaar is).

Kan dit nagekeken worden ?

Ook hier sinds een tweetal weken opnieuw dit probleem. Is heel lang beter geweest, maar sinds een tweetal weken hapert het beeld om de zoveel tijd even, waarna beeld en geluid niet meer samenlopen. Na het wisselen van zender is het weer even goed 

Reputatie 7
Badge +4

@stijnh97kontich Ik heb ook op uw lijn een aanpassing gedaan. Kan u eens testen of het zo beter is ? 

Reputatie 5
Badge +2

@DannyVdp Zou je uw klantennummer in je forumprofiel kunnen aanvullen zodat we dit kunnen nakijken.

Zelfde probleem hier. (Sinds installatie van nieuwe decoder enkele maanden geleden). 

—decoder aangesloten op model via LAN-kabel

— originele HDMI gebruikt

kan dit verholpen worden aub?

tv kijken is op deze manier onmogelijk 😖

Sinds een maand overgeschakeld naar Proximus vanwege beter bereik voor de telefoon. Helaas loopt bij ons ook de synchronisatie compleet mank. Kan hier ook eens naar gezien worden aub? Klantnummer steekt in mijn account. Alvast bedankt

Hallo,

Hier loopt het beeld en geluid ook niet synchroon. 

Zou u dit kunnen nakijken? 

 

Reputatie 1

@DaisyS klantgegevens zijn vermeld in profiel alsook de vaste lijn nr 

heb de androidbox op 720p gezet inplv 4k en 1080p …….nog steeds hetzelfde probleem :-(

 

Reputatie 7
Badge +4

@Ruudje Ik heb een aanpassing gedaan op het profiel van je lijn. 

@Cindy1601 @Kurtvdh74 Ook voor jullie heb ik die aanpassingen gedaan. Ik zie wel dat de verbinding tussen de modem en decoder niet optimaal is. Kunnen jullie eens testen met een (andere) rechtstreekse kabel ? 

Hier ook geluid en beeld niet synchroon, bij bij opnames herbekijken of programma's via het hoofdmenu herstarten. Kunnen jullie onze lijn ook eens bekijken? Alvast bedankt

 

Reputatie 7
Badge +5

@antwerpfc Ik heb een aanpassing gedaan op je lijn. Kan je dit eens proberen?

Wij hebben hetzelfde probleem vanavond, is ontstaan rond ca. 21u50.

Geluid loopt nier meer synchroon met beeld.

 

Tv box is met Lan kabel aangesloten…

 

Dit is de 2de keer dat het voorkomt. De eerste keer was de eerste dag na installatie.

 

Graag een oplossing. 

Reageer