Vraag

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?



Toon eerste bericht

211 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Op basis van uw in vorige posts terug te vinden info bent u volgens Proximus nog in adsl(2+) aangesloten maar bent u volgens Edpnet (dat gebruik maakt van het Proximus netwerk) aansluitbaar in vdls2 (60/15 -  1 FP(vrije poort))

→ Proximus medewerkers kunnen zeker licht in de duisternis scheppen (ik vermoed vooruitgang ...)

 

Reputatie 5
Badge +1

@M_016 & @Martin 

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie eens iets gelijkaardigs mogen meemaken en we zullen dan nog eens praten.

Verder is het voor mijn gezin & mezelf niet van belang of een Proximus-forummedewerker of een manager mij komt antwoorden, feit is dat Proximus mij via @HadewychT na 4 jaar een antwoord geeft dat het maximaal nog 6 maand zal duren - 

Eind 2019 wordt er een ROP geplaatst. Begin 2020 zal je dus aan een deftige snelheid op VDSL2 kunnen surfen. 

-

en dat dus een dikke leugen bleek en we nu simpelweg géén antwoord meer krijgen. Proximus is Proximus, van de installateur tot aan de directeur.

Zoek alstublieft een ander topic om te trollen, paraplu’s open te trekken en dwaze veronderstellingen (hoe kan je klanten verliezen in een regio waar geen enkele andere operator beschikbaar is, waar lopen die mensen dan naartoe?) te maken want dit sleept al veel te lang aan en betreft ook een probleem van heel andere grootte in vergelijking met andere problemen die op dit forum worden gesmeten. (cfr. “Wifi werkt niet”).

Verder staat dit topic nog steeds als beantwoord, een kleine moeite om zelfs dit ongedaan te maken is al te veel gevraagd.

Bedankt.

 

Reputatie 5
Badge +1

Nu nog wachten op de zendmast?

Reputatie 5
Badge +1

Hallo, iemand van Proximus nog hier of allemaal op vakantie?

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Wij hebben je steeds enkel de info doorgegeven die we kregen van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de aanleg en hebben nooit de intentie gehad foutieve info te geven.

Je hebt hiervoor vorig jaar een ombudsklacht ingediend. Alle verdere communicatie hieromtrent moet nu via hen gebeuren. 

Ja en er zijn er nog veel meer dan je denkt die in de zelfde situatie zitten dan je denkt, wel moet je toegeven dat ze aan een inhaal manoeuvre bezig zijn en dit in de toekomst ook nog gaan doorzetten, natuurlijk iemand die nu nog altijd op zo'n traag adsl lijntje zit heeft daar voor het ogenblik weinig boodschap aan, zeker dat Proximus ook nog niet weet te vertellen of er beterschap op komst is in een korte termijn.
Eigenlijk zouden die mensen moet overwegen of ze dan niet beter overstappen naar de concurrentie als ze de indruk hebben door PX aan het lijntje gehouden worden, maar dat moet ieder weer voor zich uitmaken!
Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Ik begrijp dat uw vertrouwen hierdoor minder is op dit ogenblik. Ik kan zelf jammer genoeg de aanleg van VDSL2 niet versnellen en u enkel de uitleg doorgeven die ik van de verantwoordelijken krijg. Ik heb ook contact gehad met de mensen die je ombudsklacht behandelen. 

Wat betreft je snelheid moeten we deze toch beter krijgen. Je hebt ook zo’n LTE-modem om je snelheid via 4G te verhogen en dan zou je toch richting 20-max 40Mbps moeten kunnen gaan. Welke lichtjes branden er op dat toestel ? Als de lichtjes branden zoals hieronder op de afbeelding kan je eens proberen om het toestel te herstarten. Indien dat niet helpt zou ik graag een technieker ter plaatse sturen om je op die manier toch al sneller te kunnen laten surfen in tussentijd. 

 

Reputatie 7
Badge +6
TimWitt

Proximus investeert nog steeds in nieuwe infrastructuur om zoveel mogelijk klanten op de laatste nieuwe technologie aan te sluiten. Concreet houdt dit in dat er nog steeds verdeelkasten worden bijgeplaatst in straat.
Dit kan natuurlijk niet overal tegelijk. Ik begrijp dat dit behoorlijk frustrerend wordt.

Kan je via privébericht je telefoonnummer of klantennummer sturen naar: https://nl.forum.proximus.be/members/proximus-team-51679
Dan kijk ik even na wat de vooruitzichten zijn voor jou.

Mvg
Thomas
Reputatie 5
Badge +1
Beste Elsa,

zoals hierboven al vermeld is er bij ons geen concurrentie, enkel internet via DSL is mogelijk. Wij worden dus echt gegijzeld, de situatie is daardoor totaal niet te vergelijken zoals bij iemand die kan kiezen tussen Proximus en Telenet. Dan zat ik natuurlijk al bij Telenet. Nu betalen wij €63,95 zoals iemand met VDSL2 maar worden gewoon in de kou gelaten en de politiek die Proximus nu voert - de snelle worden sneller en de trage eigenlijk trager - maakt het almaar pijnlijker!
Reputatie 5
Badge +1

@Snor : Geen voetbal in HD hier alleszins :grimacing: 

1 tv mogelijk. Je begint je op zo’n moment af te vragen of er dan mensen bestaan die meerdere tv’s bezitten?!? :rolling_eyes:

 

Reputatie 5
Badge +1
Het lijkt hier wel alsof hoe ernstiger het probleem is dat beschreven wordt, hoe minder je echt geholpen wordt!


Van ThomasP kreeg ik het volgende te horen:

"Helaas nog geen VDSL2 beschikbaar. De verdeelkast op straat is hiervoor nog niet uitgerust.
Voorlopig staat dit ook nog niet ingepland. Ik kan dus niet zeggen hoelang dit nog gaat duren.

Gezien de locatie heb ik dit doorgestuurd naar de desbetreffende dienst die de planning hiervoor opmaakt."


Zoals in antwoord hierboven al beschreven heb ik dit al tientallen keren moeten aanhoren, zo'n 2x per jaar informeer ik zelf daarvoor.
Daarom schrijf ik ook net dit bericht op het forum, wanneer gaat iemand ons nu eens echt helpen hiermee in plaats van enkele standaardzinnetjes af te haspelen?

En waarom wordt ons abonnement dan verhoogd, welke snelheidsverhoging krijgen wij, die al aan de allerlaagste snelheid worden verbonden, daarvoor terug?
Reputatie 5
Badge +1
Iemand die mij een antwoord kan geven?

😢
Reputatie 1
....
Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?
Reputatie 5
Badge +1
TimWitt

Proximus investeert nog steeds in nieuwe infrastructuur om zoveel mogelijk klanten op de laatste nieuwe technologie aan te sluiten.


Hoe durf je dat nu nog te zeggen? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen va 1 januari naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs?
Waar investeren jullie hier ook alweer precies?

Juist... beter mondje dicht houden daarover dus..
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad, hun leuze is "Betalen en zwijgen".
zie ook Prijsverhoging va 01/01/2016
Badge +1
ik dacht dat iedereen al vdsl had. Blijkbaar niet dus. Heel jammer is dit inderdaad voor mensen die nog geen vdsl hebben. Waarschijnlijk woon jij dan helemaal op de buiten waar bijna niemand rond je woont en/of waar dus ook bijna niemand Proximus internet heeft veronderstel ik. Maar toch is dit inderdaad geen excuus voor Proximus zeker omdat je evenveel betaald zoals iemand die wel geniet van vdsl.
Reputatie 5
Badge +1
Beste Swimmer4,

dat iedereen VDSL had neen dat is dus niet zo anno 2016 in België, al worden we wel meer en meer een marginale groep omdat de meesten wel al werden omgezet.
Wij wachten hier straks al zo'n 7 jaar op het uitrollen van VDSL. Ik woon niet in een stadscentrum, maar wel op 5km van Ronse centrum en toch in een straat met huizen naast elkaar dus helemaal niet "in een bos" of zo. Hierbij toch vlug een foto vanop Google maps om die eeuwige mythe te ontkrachten. Zoals je ziet ben ik geen kluizenaar in the middle of nowhere, normaal bebouwde straat: https://drive.google.com/file/d/0B-CZ83SpIUtIdmZlbS1iSzVVZU0/view?usp=sharing
Waar ik ben opgegroeid was het meer 'op den buiten' en toch hadden wij daar al vanaf 2003 Telenet en va 2010 VDSL beschikbaar dus dat houdt geen enkele steek.
Wat het hier nog wel dramatischer maakt is dat er geen alternatieve operator beschikbaar is en wij dus volledig afhankelijk zijn van Proximus. Na 7 jaar wachten willen zij nog steeds niet in ons investeren, het dreigt zelfs zover te komen dat er niet meer door Proximus geïnvesteerd zal worden maar men ons zal verplichten om één of ander (veel duurder) 4G abonnement te nemen of ADSL.
Het is echt verschrikkelijk, frustrerend en dégoutant want waar zitten die medewerkers? Wedden dat zij niet over ADSL beschikken?
Swimmer, je zegt ik dacht dat iedereen al vdsl had,

Meen je dat nu echt! dan heb je op het forum ,en andere, blijkbaar veel niet gelezen en ook niet op de sociale media,
hoeveel mensen nog hun beklag doen dat ze met een traag adsl lijntje zitten en toch even veel moeten betalen als de mensen die bij de gelukkigen behoren van aan VDSL snelheid te kunnen genieten.
Reputatie 5
Badge +1
Swimmer, je zegt ik dacht dat iedereen al vdsl had,

Meen je dat nu echt! dan heb je op het forum ,en andere, blijkbaar veel niet gelezen en ook niet op de sociale media,
hoeveel mensen nog hun beklag doen dat ze met een traag adsl lijntje zitten en toch even veel moeten betalen als de mensen die bij de gelukkigen behoren van aan VDSL snelheid te kunnen genieten.


mét bijkomend feit dat ik geen enkel alternatief heb, dat kunnen velen van die 'anderen' niet zeggen denk ik.. Hoeveel ken je er zo, Elsa?
En daar komt nog bij dat Proximus bij hoog en laag al jarenlang tegen mij staat te beweren dat ze in deze klanten investeren, maar na 7 jaar is dat liedje uitgezongen en koop ik dat niet meer. Wel integendeel, het is zelfs al zo ver gekomen dat ze nu eerst gaan investeren in snellere snelheden voor zij die al snel kunnen surfen dan eerder snel internet te voorzien voor iedereen, en wij daar het slachtoffer van zijn. Maar dat durven ze ons logischerwijs niet in het gezicht te zeggen. Dáár gaat het eveneens om!
Badge +1
Amai dan is het nog erger als je niet eens ergens op de buiten woont waar geen huizen staan. Buiten het feit dat dit de dag van vandaag ook schandalig is voor mensen die op de buiten wonen ook schandalig maar voor jou situatie is het nog erger vind ik.
Reputatie 1
Swimmer, je zegt ik dacht dat iedereen al vdsl had,

Meen je dat nu echt! dan heb je op het forum ,en andere, blijkbaar veel niet gelezen en ook niet op de sociale media,
hoeveel mensen nog hun beklag doen dat ze met een traag adsl lijntje zitten en toch even veel moeten betalen als de mensen die bij de gelukkigen behoren van aan VDSL snelheid te kunnen genieten.


mét bijkomend feit dat ik geen enkel alternatief heb, dat kunnen velen van die 'anderen' niet zeggen denk ik.. Hoeveel ken je er zo, Elsa?
En daar komt nog bij dat Proximus bij hoog en laag al jarenlang tegen mij staat te beweren dat ze in deze klanten investeren, maar na 7 jaar is dat liedje uitgezongen en koop ik dat niet meer. Wel integendeel, het is zelfs al zo ver gekomen dat ze nu eerst gaan investeren in snellere snelheden voor zij die al snel kunnen surfen dan eerder snel internet te voorzien voor iedereen, en wij daar het slachtoffer van zijn. Maar dat durven ze ons logischerwijs niet in het gezicht te zeggen. Dáár gaat het eveneens om!


En binnenkort zal je hier nog minder horen als hier enkel een bericht van binnen het bedrijf mag gepost worden.Zo weet je neets niet meer.En als je dan als iets post dan maakt men dat het zo vlug mogelijk verwijdert is zodat niemand het leest of men legt er een sleutel op dat er niets meer op gepost kan worden.
Reputatie 5
Badge +1
Ik heb alleszins nog geen afdoende antwoord mogen ontvangen van een medewerker...
Reputatie 5
Badge +1
Beste Bram,

ik ga nu de tijd niet nemen om hier al jouw argumenten te weerleggen, ik ben nog aan het werk maar dat volgt later nog wel. Dat jij tegen mij alweer over "continu investeren" durft te beginnen is gewoon een absolute schande en daarvan beginnen mijn vingers alweer te jeuken. Nog even..

Wel kan ik u al meegeven dat ik het niet zal nalaten mij met alle mogelijke middelen voorhanden tegen deze oneerlijke Proximuspolitiek te verzetten en ieder die ook maar denkt over Proximus en het op internet opzoekt of hier komt vragen mijn ongezouten mening ook te geven. Zoals ik al vermeld heb, totdat jullie mij een datum kunnen geven waarop wij en al onze buren EINDELIJK worden omgezet naar VDSL2 of tot ik sterf zal ik jullie politiek aan de schandpaal blijven nagelen want daar hoort ze ook thuis en nergens anders!

MVG
Reputatie 6
Badge +4
ik ga nu de tijd niet nemen om hier al jouw argumenten te weerleggen, ik ben nog aan het werk maar dat volgt later nog wel. Dat jij tegen mij alweer over "continu investeren" durft te beginnen is gewoon een absolute schande en daarvan beginnen mijn vingers alweer te jeuken. Nog even..


Nochtans is het wel zo. Meer en meer mensen worden overgeschakeld op VDSL2; we rollen vectoring uit voor meer en meer klanten waardoor hun internetsnelheid wordt verhoogd, de uitrol van fibre is begonnen, etc. En da's alleen nog maar voor het vaste netwerk.
Maar zoals ik ook zei (en wat u ook reeds aanhaalde in andere posts), niet iedere klant profiteert hier op dit moment van. En we doen ons best om ervoor te zorgen dat dit voor zoveel mogelijk klanten wél het geval is (da's immers ook in ons belang), maar het klopt dat er geen 100% landelijke dekking is van al onze nieuwe ontwikkelingen. Op basis van uw getuigenis begrijp ik dat u dus 1 van die klanten bent.

Reageer