Beantwoord

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

221 reacties

Inderdaad het is alle maal mooi en wel maar tegen dat er resultaten komen, dat is nog heel wat anders of lopen met mondjesmaat. 

Eigenlijk zou het heel simpel moeten zijn in die zin dat je gewoon een klacht kunt indienen, om maar iets te zeggen, bv bij de ombudsman van telecom, en dat vandaar uit ook de nodige instanties hiervoor aangesproken en er ook voor gezorgd wordt dat er hoe dan ook een oplossing in de kortste komt, en niet (vele) jaren nadien, dit zonder dat de gedupeerde daar nog iets voor moet doen en tijd moet aan verspelen . 

Reputatie 5
Badge +1

Vraag misschien eens aan de mensen van de planning wanneer er is ingepland om de afstand tussen moderatoren op dit forum en de planning te verbeteren?

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt de planning voor installiet van de Rop is voor einde 2020 begin 2021, meer info of een exacte timeline heb ik jammer genoeg niet op dit moment
onze excuses voor het ongemak

Er staat zo een nieuwe kast op 1,3 km van mijn woning. Als ik mijn straat uitrij moet ik naar links om er voorbij te rijden en blijkbaar gaat mijn telefoonlijn naar rechts richting frasnes lez buissenal zo een 7km verderop....schandalig dat ze ons dan niet op de nieuwe kasten aansluiten.

Reputatie 4
Badge +1

Da’s hoopgevend nieuws.
Zelden dat we via het Forum nog eens iets vernemen over een extra ROP. 
De voorbije 3 jaar heb ik in’t straatbeeld ook geen extra ROP-installaties meer opgemerkt, dus uitzonderlijk nieuws.

Ik ben nu wel geïnteresseerd of ze uw ROP volwaardig gaan voeden met Fiber (±1300m) komende vanaf de ROP thv kruispunt “Route de Wattripont-Rue de L’Eglise”  of  uitzonderlijk via straalverbinding (trial gelezen in Datanews)

Reputatie 5
Badge +1

Bijna 6 jaar oud is dit topic en we staan dus terug bij ‘Start’?

 

Hallo Proximus, ik weet niet of dit tot jullie doordringt maar we zijn 2021, straks 2022. We hebben een pandemie achter de rug waarbij iedereen van thuis uit moet werken. Ons anno 2021 vragen om via een 4,6Mbps lijn download (we zwijgen beter over upload) van thuis uit te werken is absurd. 

 

Nogmaals, na 6 jaar vechten kan ik het niet minder dan een schande noemen en als ik binnen enkele weken Starlink beschikbaar heb zullen jullie buitenvliegen ten voordele van een Amerikaanse firma die mij 20x sneller internet kan bieden dan het koperlijntje waarin jullie niet willen investeren.

De gewone Belgacommedewerker zal dit geen fluit kunnen schelen maar het toont aan hoe erg het is gesteld met  onze Belgisch-Europese investeringen en de achteruitgang zal zich alleen maar verder zetten.

 

Blijf vooral zo voort doen!!

Reputatie 5
Badge +1

Beste Proximus, Beste HadewychT,

 

ik zal niet al te pessimistisch openen maar ik bemerk inderdaad zeer weinig vooruitgang tov de oorspronkelijke planning. Volgens die planning zouden al 7 ROP’s geplaatst en actief moeten zijn maar op de BIPT kaart is daar maar zeer weinig van te merken.. We zijn nu ongeveer halfweg 1e semester 2020 en de situatie bij ons ziet er ook nog steeds dezelfde uit en is onveranderd (basisaansluiting ADSL). Kan u mij aub vertellen wat huidige stand van zaken in deze regio is en wanneer wij beloofde veranderingen ook effectief kunnen verwachten?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Op basis van uw in vorige posts terug te vinden info bent u volgens Proximus nog in adsl(2+) aangesloten maar bent u volgens Edpnet (dat gebruik maakt van het Proximus netwerk) aansluitbaar in vdls2 (60/15 -  1 FP(vrije poort))

→ Proximus medewerkers kunnen zeker licht in de duisternis scheppen (ik vermoed vooruitgang ...)

 

Reputatie 5
Badge +1

@M_016 & @Martin 

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie eens iets gelijkaardigs mogen meemaken en we zullen dan nog eens praten.

Verder is het voor mijn gezin & mezelf niet van belang of een Proximus-forummedewerker of een manager mij komt antwoorden, feit is dat Proximus mij via @HadewychT na 4 jaar een antwoord geeft dat het maximaal nog 6 maand zal duren - 

Eind 2019 wordt er een ROP geplaatst. Begin 2020 zal je dus aan een deftige snelheid op VDSL2 kunnen surfen. 

-

en dat dus een dikke leugen bleek en we nu simpelweg géén antwoord meer krijgen. Proximus is Proximus, van de installateur tot aan de directeur.

Zoek alstublieft een ander topic om te trollen, paraplu’s open te trekken en dwaze veronderstellingen (hoe kan je klanten verliezen in een regio waar geen enkele andere operator beschikbaar is, waar lopen die mensen dan naartoe?) te maken want dit sleept al veel te lang aan en betreft ook een probleem van heel andere grootte in vergelijking met andere problemen die op dit forum worden gesmeten. (cfr. “Wifi werkt niet”).

Verder staat dit topic nog steeds als beantwoord, een kleine moeite om zelfs dit ongedaan te maken is al te veel gevraagd.

Bedankt.

 

Reputatie 5
Badge +1

Nu nog wachten op de zendmast?

Reputatie 5
Badge +1

Hallo, iemand van Proximus nog hier of allemaal op vakantie?

Reputatie 1

Leuk dat jullie mijn ‘TimWitt’ account hebben verwijderd maar ik ben hier toch maar opnieuw, dit keer zonder pseudoniem en onder echte naam. Ik zal steeds wel een manier vinden om hier terecht te komen, maak jullie geen illusies. Na 7 jaren toch maar blijven vechten tegen de bierkaai is het nu eenmaal een (slechte) gewoonte geworden om hier af en toe eens langs te komen.

Doch, gezien de talloze loze beloftes die door jullie werden gemaakt en de non reactie na daarop te worden gewezen, is het voor de gewone buitenstaander wellicht niet meer dan begrijpelijk dat ik hier af en toe eens mijn gal kom spuwen.  

Bij deze: Gebruikers zomaar verwijderen en bannen omdat ze je iets te veel met de neus op de waarheid/feiten drukken, dat doen ze in Rusland ook.

Proficiat Proximus 👍

 

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Wij hebben je steeds enkel de info doorgegeven die we kregen van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de aanleg en hebben nooit de intentie gehad foutieve info te geven.

Je hebt hiervoor vorig jaar een ombudsklacht ingediend. Alle verdere communicatie hieromtrent moet nu via hen gebeuren. 

@Stevenvhb Ben je zeker dat dit geen fout is, want moesten ze van Proximus uit niet willen dat wat je hier gepost hebt kan gelezen worden door iedereen op het openbaar forum hier, zou ik toch veronderstellen dat ze die berichten ook zouden verwijderen die je gepost hebt?

Ja en er zijn er nog veel meer dan je denkt die in de zelfde situatie zitten dan je denkt, wel moet je toegeven dat ze aan een inhaal manoeuvre bezig zijn en dit in de toekomst ook nog gaan doorzetten, natuurlijk iemand die nu nog altijd op zo'n traag adsl lijntje zit heeft daar voor het ogenblik weinig boodschap aan, zeker dat Proximus ook nog niet weet te vertellen of er beterschap op komst is in een korte termijn.
Eigenlijk zouden die mensen moet overwegen of ze dan niet beter overstappen naar de concurrentie als ze de indruk hebben door PX aan het lijntje gehouden worden, maar dat moet ieder weer voor zich uitmaken!
Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Ik begrijp dat uw vertrouwen hierdoor minder is op dit ogenblik. Ik kan zelf jammer genoeg de aanleg van VDSL2 niet versnellen en u enkel de uitleg doorgeven die ik van de verantwoordelijken krijg. Ik heb ook contact gehad met de mensen die je ombudsklacht behandelen. 

Wat betreft je snelheid moeten we deze toch beter krijgen. Je hebt ook zo’n LTE-modem om je snelheid via 4G te verhogen en dan zou je toch richting 20-max 40Mbps moeten kunnen gaan. Welke lichtjes branden er op dat toestel ? Als de lichtjes branden zoals hieronder op de afbeelding kan je eens proberen om het toestel te herstarten. Indien dat niet helpt zou ik graag een technieker ter plaatse sturen om je op die manier toch al sneller te kunnen laten surfen in tussentijd. 

 

Reputatie 7
Badge +6
TimWitt

Proximus investeert nog steeds in nieuwe infrastructuur om zoveel mogelijk klanten op de laatste nieuwe technologie aan te sluiten. Concreet houdt dit in dat er nog steeds verdeelkasten worden bijgeplaatst in straat.
Dit kan natuurlijk niet overal tegelijk. Ik begrijp dat dit behoorlijk frustrerend wordt.

Kan je via privébericht je telefoonnummer of klantennummer sturen naar: https://nl.forum.proximus.be/members/proximus-team-51679
Dan kijk ik even na wat de vooruitzichten zijn voor jou.

Mvg
Thomas
Reputatie 5
Badge +1
Beste Elsa,

zoals hierboven al vermeld is er bij ons geen concurrentie, enkel internet via DSL is mogelijk. Wij worden dus echt gegijzeld, de situatie is daardoor totaal niet te vergelijken zoals bij iemand die kan kiezen tussen Proximus en Telenet. Dan zat ik natuurlijk al bij Telenet. Nu betalen wij €63,95 zoals iemand met VDSL2 maar worden gewoon in de kou gelaten en de politiek die Proximus nu voert - de snelle worden sneller en de trage eigenlijk trager - maakt het almaar pijnlijker!
Reputatie 5
Badge +1

@Snor : Geen voetbal in HD hier alleszins :grimacing: 

1 tv mogelijk. Je begint je op zo’n moment af te vragen of er dan mensen bestaan die meerdere tv’s bezitten?!? :rolling_eyes:

 

Reputatie 5
Badge +1
Het lijkt hier wel alsof hoe ernstiger het probleem is dat beschreven wordt, hoe minder je echt geholpen wordt!


Van ThomasP kreeg ik het volgende te horen:

"Helaas nog geen VDSL2 beschikbaar. De verdeelkast op straat is hiervoor nog niet uitgerust.
Voorlopig staat dit ook nog niet ingepland. Ik kan dus niet zeggen hoelang dit nog gaat duren.

Gezien de locatie heb ik dit doorgestuurd naar de desbetreffende dienst die de planning hiervoor opmaakt."


Zoals in antwoord hierboven al beschreven heb ik dit al tientallen keren moeten aanhoren, zo'n 2x per jaar informeer ik zelf daarvoor.
Daarom schrijf ik ook net dit bericht op het forum, wanneer gaat iemand ons nu eens echt helpen hiermee in plaats van enkele standaardzinnetjes af te haspelen?

En waarom wordt ons abonnement dan verhoogd, welke snelheidsverhoging krijgen wij, die al aan de allerlaagste snelheid worden verbonden, daarvoor terug?
Reputatie 5
Badge +1
Iemand die mij een antwoord kan geven?

😢
Reputatie 1
....
Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?
Reputatie 5
Badge +1
TimWitt

Proximus investeert nog steeds in nieuwe infrastructuur om zoveel mogelijk klanten op de laatste nieuwe technologie aan te sluiten.


Hoe durf je dat nu nog te zeggen? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen va 1 januari naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs?
Waar investeren jullie hier ook alweer precies?

Juist... beter mondje dicht houden daarover dus..
Reputatie 6
Badge +2
Inderdaad, hun leuze is "Betalen en zwijgen".
zie ook Prijsverhoging va 01/01/2016