We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?
we zijn ondertussen al bijna 2016 en nog steeds zitten wij op ADSL. Wanneer kunnen wij eindelijk omgeschakeld worden naar VDSL2? Het feit dat deze vraag de laatste jaren steeds minder opduikt op dit forum verontrust mij enorm gezien wij blijkbaar tot een marginale groep gebruikers gaan behoren waarvoor er geen VDSL2 wordt mogelijk gemaakt.
Jarenlang zie ik met lede ogen aan hoe bijna overal rondom VDSL2 wordt mogelijk gemaakt maar bij ons in de buurt blijft dat onmogelijk.
Ondertussen steken jullie wel onze ogen uit met de aangekondige 100/10 'snelheidsverhoging', Netflix en andere HD-content die voor ons gewoon ontoegankelijk blijkt..
Vandaag kunnen jullie ons 5,5Mbps download en 0,4Mbps aanbieden, dat betekent downloaden aan 700kb/sec en uploaden aan 40kb/sec. Wij kunnen 1 Tv aansluiten, HD kijken is niet mogelijk. Als wij Belgacom Tv kijken daalt de internetsnelheid naar het nulpunt.
Ik woon op 5 kilometer van centrum Ronse, je kan dat maar bezwaarlijk 'in the middle of nowhere' noemen. Er staan hier tientallen huizen in mijn straat.
Bovendien moeten wij evenveel betalen als klanten waarvoor jullie wel kiezen te investeren en VDSL2 beschikbaar te maken. Ik las net op www.proximus.be/tarieven dat het tarief voor mijn Comfort pack naar €63,95 wordt verhoogd maar geen paniek want daarvoor zou ik moeten terugkrijgen:
- Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
- Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden.
Wij kregen al het gevoel dat wij moeten betalen voor de investeringen bij een ander, dit wordt hierdoor alleen nog maar bevestigd. Wat zal onze snelheidswinst worden va 1 januari? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs of waar lees ik het verkeerd? Hoe kan je dat nu nog verklaren?
Een "kosten/baten" verdediging is allemaal wel mooi maar als je gewoon meer geld voor een 20x lagere snelheid begint te vragen gaat die vlieger ook niet meer op. Dan betalen zij met de lagere snelheden simpelweg voor de investeringen bij zij met de hogere snelheden, meer analyse is daar toch niet voor nodig. Zelfs tegenover jullie 'laagste' abonnement krijgen wij 10x lagere snelheden aangeboden!
Bovendien hebben wij hier geen enkele alternatieve internetoperator, dus aanraden om bij een ander te gaan is geen alternatief. We zijn al jarenlang klant maar toch blijkt dat ook van geen tel en worden de nodige investeringen niet gedaan. Ik ben een jonge vader met opgroeiende kinderen. Hoe moet ik hen gaan uitleggen dat we in 2016 in een modern West-Europees land bij de grootste operator die beweert een kwaliteitsvol netwerk te bezitten en voortdurend evolueert om ons de beste ervaring te kunnen bieden qua infrastructuur danig beperkt en in de steek gelaten worden?
Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?
Als de antennepaal (±6m hoog, bevestigd op oranje sokkel met uitstekende PVC-buis) !!plus antenne bovenop de paal er reeds staat is mijn inschatting dat het activeren iets zal zijn voor begin 2022.
Het is een primeur die m.i. extra tests zal vergen vooraleer de ROP actief wordt voor VDSL.
Idem mbt doorstroming/verwerking naar de checkdatabases en commercialisering.
We zijn reuzebenieuwd.

Minister van Mobiliteit Philippe Henry kondigt Waalse taskforce aan die het telewerk moet boosten.
Taskforce: Vertegenwoordigers van werknemers en werkgevers, en bijvoorbeeld ook mobiliteitsexperten.
Boost Telewerk in Wallonië na coronacrisis
In de werkgroep ontbreekt een representatieve afvaardiging (BIPT, @TimWitt ?) voor gezinnen die zich anno 2020 nog moeten behelpen met enkele Mbps (ADSL Proximus) op plaatsen waar ook VOO en Telenet niet beschikbaar zijn.
Van beursgenoteerde bedrijven verwacht ik enkel nog uitkomst (minimum 30 Mbps op élk adres) mits bijpassing vanuit de overheid.
Moet Proximustv.be of app wel alle zenders doorgeven anders heb je er ook niets aan. Geen NPO etc zenders.
(Alleen deze 5 foto’s uploaden - 12.5 MB in totaal - neemt bij mij al meer dan 4 minuten..)





we zijn ondertussen 3 en half jaar verder, en eigenlijk is er op het ADSL vlak nog niets veranderd. Ja wij hebben nu een additionele 4G modem maar dat werkt toch bijlange niet zoals een normale VDSL2-verbinding. HD-tv is geen optie, meer dan 1 tv is geen optie, bij het voeren van verschillend internetverkeer (bestand uploaden, skypen en bvb. youtube kijken tegelijk) ben je bij momenten toch nog begrensd tot de goede ouwe 600kb/sec of blokkeert de boel helemaal (browsen lukt niet meer of andere toepassingen hebben geen toegang meer tot internet).
Bovendien komt er nu een mysterieuze melding te voorschijn bij het 'nagaan of je kan genieten van supersnel internet' op https://www.proximus.be/nl/id_cr_vdsl2check/particulieren/producten/beschikbaarheid-van-vdsl2.html?#/input
Het resultaat leest als volgt: Er is nog geen HD TV en supersnel internet beschikbaar. Het zal gelukkig niet lang meer duren. Neem daarom regelmatig een kijkje op deze pagina.
Beste Proximus medewerker, van dergelijke boodschap word ik natuurlijk gek want na bijna 4 jaar iemand met ADSL komen vertellen dat het "niet lang" meer zal duren vooraleer er VDSL2 beschikbaar is, smeekt gewoon om meer uitleg.. Wat is dat dan, niet lang?? Nog eens 4 jaar?
Als het een straalverbinding is dan denk ik niet dat ze daar veel klanten kunnen laten van aftakken op100Mbps ?
Als ze die niet kunnen geven zal je nooit zeker zijn hoelang het nog gaat duren.
Ik ben zeker geen kenner maar is het dan niet een beetje raar dat er bij het plaatsen van de ROP ook tegelijkertijd een sleuf onder de weg is gegraven? Zie foto’s hieronder van situatie na plaatsen ROP vs voor plaatsen ROP.
Of zou de verbinding van bij ons ‘doorgestraald’ worden naar een ander punt? Again, ik ben geen kenner maar geef ondertussen ook maar mee wat ik ter plaatse zie..


Bij het nog eens bekijken van de foto van tijdens werken begin ik ook meer te ‘vrezen’ (moet dat?) dat het géén Fiber zal worden en

Na 7 jaar ben ik beschaamd in jullie plaats voor dergelijk antwoord
Een reactie van een Proximus-medewerker hoef ik blijkbaar niet te vlug verwachten, dat zegt alweer veel...
Is dit dan mogelijk met Multipath TCP (MPTCP) !?
2019 mbt plotse beschikbaarheid van VDSL2 op 2200m
Is ook geen vette als je dit krijgt 8Mbps/1,5 en als je veel geluk hebt max tot 30/2
Martin, blijkbaar staat het topic toch weer sneller online dan gedacht, dan moet ik bij deze mijn fout erkennen. Op een antwoord van Proximus op de echte vraag blijft het weliswaar wachten..
Mocht ik over een stabiele 30/2 beschikken dan zou ik voor de komende 10 tot 20 jaar al lang tevreden zijn en kan dit topic eindelijk verwijderd worden..
nee geen ROP en de bbox3 kun je hiervoor verder gebruiken.
Maar niet in alle centrales kan men VDSL kaarten steken volgens ik eens gehoord heb, maar aangezien snor in de technische materie onderlegt is zal hij wel meer details kunnen geven dan.
Zoals Martin vermeldt biedt Proximus, sinds de lancering, ook VDSL2 aan vanuit (quasi) alle moedercentrales.
In hun Proximus-BIPT document van 09/01/2018 las ik " VDSL2 beyond 1,6dB attenuation are planned to be deployed etc."
Het is Uitzonderlijk & verrassend Nieuw dat Proximus voor zijn resterende ADSL's thans terug voorzichtige vooruitzichten geeft zoals TimWitt in primeur opmerkte.
Met "aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid" zal m.i. TimWitt binnen enkele maanden kunnen beschikken over VDSL2 voor 1HDTV en dito hogere speed (decoder afzetten is evenwel de boodschap als er géén TV gekeken wordt om maximale Internetspeed te halen).
Voor de rest is't (m.i. positief) wachten op de bevestiging van Proximus of TimWit himself
Enfin hoe lange we ook speculeren en gissen 't zal toch Proximus aan Proximus zijn om een oplossing te verzorgen...
Hallo Proximus
1 jaar geleden werd mij beloofd dat ik nu ongeveer over ‘snel internet’ zou beschikken…
Dat is ook de reden waarom dit probleem als ‘beantwoord’ staat aangevinkt maar zolang er ook daadwerkelijk niets veranderd werd aan de infrastructuur is dat maar schijn. De waarheid is dat er eigenlijk nog niets is veranderd en zelfs een datum ons nog steeds niet kan gegeven worden.
Ik voel me weer een beetje méér in de zak gezet, want dan komen jullie na 4 jaar aandraven met een belofte om het op te lossen en ondertussen zijn we een jaar na datum zonder enige verandering of concrete vooruitzichten..
*zucht* #Moedeloos
N.a.v. werken aan een bestaande (standaard)ROP-kast vernam ik dat ze vervangen werd door een 50% ruimer type waarna er een extra kaart ingeplugd werd.
Een ROP-kast upgraden ziet Proximus graag komen, dixit installatieploeg, doch ze doen dit in regel enkel actief (n.a.v. volzetting) wat inhoudt dat er uitzonderlijk een delay van 3 á 4 maand kan zijn.
Nb: in't stad komt een "volzette ROP" dikwijls na enkele dagen reeds terug vrij. Bv. als de vorige huurder pas zijn opzeg doet ná aanvraag nieuw huurder.
Er zullen wel factoren meespelen waarom het op bepaalde plaatsen vlugger gaat dan op andere, bijvoorbeeld zeker het geval als het een vergeten gat betreft waar je woont ☺️
hier in het centrum van oudenburg (dus geen 5 km van een centrale he) haal ik bekabeld 8.44Mbps download en upload 0.91 Mbps ? ?
als de zoon naar netflix kijkt op zijn pc kunnen we zelden uitgsteld kijken (haperd dan halverwege en zodoende kun je weer herbeginnen van het begin), soms zelfs valt een opname uit ... of zelfs Hd kijken lukt niet altijd
zelf wifi valt geregeld weg.
heb al meermaals een klacht ingediend, maar helpt niet veel ... nu gingen ze mij vandaag contacteren ivm of ik in aanmerking zou komen om een 4G modem .... maar nog niemand gehoord
dochter heeft het basispaket van telenet en zij haalt ..29.2 Mbps dowload en 6.79Mbps upload...
kben het hier serieus aant ovewegen
pffff al die jaren ...en wel direkt een nieuwe modem of decoder plaatsen omdat het beter zou zijn, dat wel , maar we bliven nog op de snelheid van het stenen tijdperk zitten he
Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.