Vraag

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?



Toon eerste bericht

211 reacties

Dat is dan toch zeker al positief nieuws, hopelijk loopt de verwachte datum nu niet te veel uit

Reputatie 5
Badge +1
Ja voor ieder een zalig kerstfeest, spijtig genoeg is het er voor ons nog maar eens één met ADSL..
ja en spijtig genoeg heeft @PX je ook geen bevredigend antwoord gebracht!

ook een zalig en prettig kerst,
Elsa.
Reputatie 1
Ja voor ieder een zalig kerstfeest, spijtig genoeg is het er voor ons nog maar eens één met ADSL..

Ja Tim van mij ook de beste kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar.En word je spijtig genoeg niet geholpen door PX en ben je niet diegene die gaat verhuizen dan geef ik je één goede raad.Neem telenet.Want tegen mij zeggen ze ook dat we rond de pot blijven draaien en sluiten ze de traid af als ze geen zin hebben om er nog langer op te antwoorden.
Ik zal hier andermaal advocaat van de duivel spelen ... ;-)

Ik zal een cru voorbeeld geven .. men kan in Bommerskonten geen VDSL2 verwachten als, zeg maar, er in "Kortrijk" geen glasvezel ligt vat je 'm ? DWZ dat men niet kan vooruit lopen op de uitrol van de technologie, men kent de planningen van PX niet noch de jaarlijks voorziene budgetten en dan sla ik met opzet nog dingen over ...
Goed, dat lost TS zijn probleem niet op ... de enige raad die ook op het "andere forum" gegeven wordt is om zijn abo formule zover te downgraden als maar mogelijk is tot zolang de "verbindingsproblemen" geen concrete oplossing krijgt.

Ok nog een bijkomende steen in de kikkerpoel ... De dag dat ik naar Telenet over stap zal dat over mijn dood lijf zijn ! De peer die die gasten mij (bijna) gestoofd hebben dat is voer voor Kafka en de "histoire belges", en ik had nochtans getekend voor een "dikke" pack !
Gelukkig hadden ze bij, destijds Belgacom, alle begrip voor de verwarring en hebben ze alles vlot opgelost (Heeft mij wel 300€ aan decoders an antennes gekost want ik heb een paar maanden TV moeten kijken via DVB-T ! Dank u Telenet haha) ... DWZ2 ik heb met Bcom/PX nog nooit een probleem gehad dat niet binnen een schappelijke termijn en vakkundig opgelost werd maar ijzer breken met de handen dat kan niemand, ook PX niet !
Met enig geduld en met globaal gezien, niet te (veel te) lopen zagen heb ik nu 85/10 in zone 2 ... OK, soms moet men een heel klein duwtje geven maar ik vind dat ze over het algemeen wel hun best doen .. & BTW, toeval of niet: ik heb altijd gebruik gemaakt van hun promoties dus een aantal faciliteiten vielen mij vrijwel geheel kostenloos in de schoot .. enkel een verplaatsingske naar een PX shop was al wat nodig was ... waarom zou ik mij veel beklagen ? 😃 😃
Voila ... ik heb met opzet niets gezegd over een koste/baten analyse EN het feit dat zelfs PX de machtiging niet heeft om overal te lande "putten" te gaan graven en kasten te gaan neerpoten !! LOL ! .. in "schoon vlaams" .. als de gemeente zegt "nu effe niet" dan blijft de schup in de camionette ... LOVL !
Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT,

 

Wie kan er nog zeggen dat hij in 2022 straks aan 5Mbps kan surfen, exact even snel als meer dan 20 jaar geleden..? En upload <1Mbps is al helemaal lachwekkend, probeer maar HD-video naar Google Photos, iCloud of dergelijke te syncen.. 

Als onze factuur ook 1/200e van de maximale snelheid van anderen zou bedragen, spreken we ondertussen over een maandelijks bedrag van zo’n €0,35; dat is het duidelijk niet.

In oktober 2007 koos BELGACOM voor de VDSL2 ‘fiber to the node’ oplossing van Alcatel-Lucent. We zijn 14 jaren later en eigenlijk alweer minstens een generatie verder..

Nogmaals, stop aub met ‘vertrouwen’, dat is er na 6 jaren meer en meer afzien natuurlijk niet meer.

Stop aub met “ik kan VDSL2 aanleg niet versnellen & ‘mijn verantwoordelijken’”. Dat paraplugedoe is jullie probleem en niet het mijne. Welk bedrijf beslist uiteindelijk dan waar/wanneer/hoe e.d. VDSL2 wordt aangelegd? 

Alle infrastructuurwerken doen en dan tot de vaststelling komen dat er over de antennemast nog gediscussieerd kan worden waardoor we - opnieuw - een jaar later nog geen stap verder staan is nu eenmaal niet zo slim, en als jullie ons ten tijde van die ROP’s die jullie hier niet zoveel verder jaren geleden wel hebben gezet, ook al hadden aangesloten, hadden we deze discussie vandaag de dag simpelweg niet.

Tenslotte, wat betreft die LTE-modem.. Alle lichtjes zoals in de foto, alleen die van ontvangst geeft meestal 2 en niet 3 streepjes om eerst op je vraag te antwoorden.

In theorie is dat een mooi systeem, maar zoals dikwijls is de praktijk wat anders. Mijn huis ligt in een kom: achteraan ligt mijn tuin al 1m hoger, loopt dan nog hoger op naar achteren toe en helemaal achteraan is dan een muur waarachter de grond plots 3 meter hoger ligt. Verder is het een oud huis met heel dikke, volle stenen muren (40cm) en staan er heel veel bomen en andere beplanting rondom mijn huis. Heel deze paragraaf aub eens herlezen want dit begrijpen jullie duidelijk niet. Dit is van groot belang voor onze ontvangst.

Ik heb Proximus eveneens op mijn smartphone en ik kan eigenlijk niet behoorlijk bellen beneden op ons gelijkvloers, de verbinding is verschrikkelijk slecht en valt dikwijls weg, zelfs als je aan een van de ruiten gaat staan. Alleen al bereikbaar zijn is soms een probleem. Dus de ontvangst bij ons thuis mag ‘theoretisch’ en volgens jullie of BIPT-kaartjes wel in orde zijn, in de praktijk is dat niet zo. Het is maar als ik me naar de 1e en vooral 2e verdieping begeef, dat ik meer dan (g)een streepje ontvangst krijg. 

De telefoonlijn voor de gewone modem komt natuurlijk op het gelijkvloers binnen, dan nog aan de kant die weggericht staat van de meest dichtstbijzijnde antenne. De 4G modem moet uiteindelijk via een UTP kabel met de ADSL modem verbonden worden. De laatste 4G modem beschikt ook over een inwendige antenne, aan de vorige kon een externe antenne aangesloten worden. Dat maakte het voor mij mogelijk om een 4G antenne buiten te plaatsen en die daar vast mee te verbinden om de ontvangst veel te verbeteren, maar die mogelijkheid hebben jullie ons sinds de ‘upgrade’ van de modem ook ontnomen. Ik heb al overwogen om zelf een 4G modem te kopen waarop wel een externe 4G antenne kan worden aangesloten en dat sim-kaartje eens te proberen versteken maar waarom zou ik die kost in godsnaam ook nog maken?

Verder is het uiterst vervelend doch onvermijdelijk dat we na X aantal dagen helemaal terugvallen op oude ADSL snelheid en de 4G-modem weer opnieuw moeten heropstarten om het systeem weer te laten werken.

Alles bij elkaar is het een tijdrovende bezigheid waarbij de kortstondige ‘snelheidswinst’ die wij  krijgen niet opweegt tegen alle miserie, tijd en moeite die we er in moeten steken. Honderden keren heb ik het toestel al heropgestart ondertussen maar kom er niet mee af dat dat voor ons een goede oplossing is. Ik kan je na 5 jaar zeggen dat dat niet zo is.

Nog een uur van mijn tijd hieraan gespendeerd om geen poot verder te komen.

 

 

Reputatie 2
Troost je, hier is de voorlopige ook alweer opgeschoven naar 30/09...
Laatst was hier nog een technieker (in onderaanneming) en die dacht dat wij al lang op VDSL zaten, hij verstond er ook niks van: blijkbaar zit alles klaar in beide kasten en moet het dus nog gewoon geconfigureerd worden. 5 minuten politieke moed om een technieker in te plannen, dus...
Het is mij kompleet onduidelijk wat dit met "politieke moed" te doen heeft temeer omdat het verdorie de gemeentebesturen zijn die meestal hun poot stijf houden en verbieden dat er iemand nog maar een schop in de grond steekt ... maar die met de "politieke moed" hebben zeker nog nooit huiduitslag gekregen van hun eerste/laatste leugen ... en vergeef mij mijn cynisme maar uw burgervader persoonlijk contact opgenomen met PX ? cool ! met sin-juttemis zeker?, als de kalveren op het ijs dansen LOL ! och wel ...
ja ik zou dit ook mailen om stemmen te winnen hoor :lol: 🆒
Badge +4
Je denkt toch niet dat één of andere burgemeester PX gaat opjagen om dingen gedaan te krijgen ? haha sommigen geloven toch nog echt in sinterklaas 😉
De waarheid zal wel altijd ergens tussen in liggen waarschijnlijk heeft de burgemeester ergens bij iemand kunnen te rade gaan die wist dat prox er mee bezig was en het vervolg kan je zelf invullen ......maar hoe dan ook je hebt van sinterklaas dan toch je speelgoed gekregen :LOL: en dat is het voornaamste.
Reputatie 4
Badge +1
Dat een individuële benadeelde ADSL-klant, in wezen steeds tenguste van een grotere gedupeerde dorp/wijk/straat, zijn gemeentebestuur aanspreekt kan m.i. bijdragen tot extra investeringen in de resterende 10% ADSL-achtergestelde regio's. Op 5G is het minstens nog 5 jaar wachten en wellicht worden bewuste regio's andermaal laatst bediend.
Even in herinnering dat de TV-dakantennes pas verdwenen zijn nadat de gemeenten (belastingbetaler) méé geïnvesteerd hebben in coax naar de afgelegen dorpen en woningen.
Idem voor de niet rendabele afgelegen telefooncellen.
Is het dan teveel gevraagd dat de !!hoofdaandeelhouder van Proximus, Belgische staat, zou tussenkomen voor zijn resterende zwaar achtergestelde 10% ADSL-burgers?
De speed die hierbij moet geleverd worden is vatbaar voor discussie maar het VDSL2 profiel 4 (12/1 Mbps = DLM 16,5/4 Mbps) zou reeds baanbrekende vooruitgang zijn.
Ik meen dat de meeste lokale overheden zelfs niet in kennis zijn van hun achtergestelde regio's. Enige !!groepsactie, uitgaande van de achtergeslde regio's, kan misschien iets in beweging zetten. Zoniet vrees ik dat enkel de commerciële kortetermijnbelangen zullen blijven primeren.
Reputatie 2
Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat een gemeentebestuur zich daarvan aantrekt: het is toch uiteindelijk hun taak de belangen van hun burgers te behartigen? Het is toch uiteindelijk ook in hun eigen belang ervoor te zorgen dat ze mee blijven met hun tijd. Dat ze het niet graag zien dat er weer eens een trottoir moet opengebroken worden kan ik inkomen, maar vroeg of laat moet het toch wel eens gebeuren en dan kunnen ze zoveel mogelijk werken bundelen als ze tenminste weten dat er nood aan is.
En inderdaad, de gemeente wist niks van het feit dat een deelgemeente nog altijd op ADSL zat en dat dit voor sommigen een probleem was. Als niemand het hun ooit vertelt, kunnen ze het uiteraard niet weten (of ze moeten zelf alles in de gaten houden) en kunnen ze er uiteraard niks aan gaan doen.
In mijn geval hoefde er zelfs niet eens een trottoir worden opengebroken: dat was 2 jaar geleden al gebeurd (en 't was meer dan een trottoir: 't was heel de straat) en alles zal al op zijn plaats, er moest gewoon eens een gedacht van gemaakt worden.
hier het zelfde verhaal maar dan met de watervoorziening, de leidingen zijn zo lek als een zeef bijna maandelijks putje graven en dure inox afsluitmof rond de lekke leiding plaatsen, kost hun hopen geld maar toelating om de ganse straat open te breken hebben ze nog altijd niet gekregen, en het is hun al lang genoeg vertelt geweest en zijn zeer goed op de hoogte, zoals ik zeg de waarheid ligt ergens tussenin want beiden steken het op opeen en ze doen naar hun zeggen allebei heel veel moeite om het er door te krijgen, dus aan wie ligt het dan.
Reputatie 2
En het is uiteraard zeer winstgevend glasvezel te trekken en een ROP-kast te plaatsen vol spitstechnologie en dan 2 jaar te wachten om ze in gebruik te nemen...
Reputatie 4
Badge +1
Voor de resterende 10% ADSL's "Europese doelstelling van 100 Mbps voor alle huishoudens bereiken tegen 2025".
Via welke technologie (VDSL, 5G, FTTH, ...) wordt niet vermeld.

https://www.proximus.com/nl/news/20161216_Fiber
Hier op het forum werd een topic gestart ook
https://nl.forum.proximus.be/nieuws-3/project-glasvezel-de-huiskamer-36860
Reputatie 1
Mensen toch hier, wees gewoon eens eerlijk: Welke factoren doen jullie kiezen welk internetabonnement je voor je gezin thuis zal betalen?
1. Downloadsnelheid
2. Datalimiet
Een ander verschil bestaat er eigenlijk niet tussen de abonnementen.
Tegenwoordig (of heel binnenkort) kunnen de meesten enkel nog kiezen tussen een grof afgeronde 100Mbps en 200Mbps aan tarieven van ongeveer €55 resp. €70/maand.

Deze mensen zitten nog (steeds) aan 6Mbps (&
Reputatie 4
Badge +1
Beste TimWitt,
de doelstelling 100Mbps tegen 2025 is nog 8 jaar.
Kreeg u reeds vooruitzichten voor uw straat/regio?
Deden ze reeds glasvezelgraafwerken naar de nog te plaatsen ROP (geplaatst)?
Vectoring is zelf nog niet volledig rond dus ...............geduld en nog eens geduld ..........:-)
Reputatie 4
Badge +1
Als er nu nog geen ROP te zien is zal uw upgrade naar VDSL in elk geval niet in 2017 zijn.
Hopelijk ondertussen meer succes met de implemenering hun proefproject "Multipath TCP-standaard" in Frasnes-lez-Anvaing samen met start-up Tessares.
Ik zit in een ruraal gebied en heb ongeveer 1,8 mb/s ter beschikking, en toch de volle prijs betalend. Verschillende van uw techniekers zijn langs geweest en allemaal hebben ze dezelfde diagnose gesteld. Ik heb een ADSL lijn 5 km van het aansluitpunt, samen met een gehucht en een vakantiepark. Ik wil gerust wachten op 4, 4,5 en 5G. Ik heb intussen daarvoor een aansluitend abonnement bij telenet.

Kan je mss toch wat extra inspanning leveren om dat kleine gebied te ontsluiten ?
Reputatie 6
Badge +3
Wat is "de volle pot"
Stap over op de goedkoopste internet start of Scarlet
Multipath TCP?

Reageer