Vraag

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?


Reputatie 5
Badge +1
Beste Proximus,

we zijn ondertussen al bijna 2016 en nog steeds zitten wij op ADSL. Wanneer kunnen wij eindelijk omgeschakeld worden naar VDSL2? Het feit dat deze vraag de laatste jaren steeds minder opduikt op dit forum verontrust mij enorm gezien wij blijkbaar tot een marginale groep gebruikers gaan behoren waarvoor er geen VDSL2 wordt mogelijk gemaakt.
Jarenlang zie ik met lede ogen aan hoe bijna overal rondom VDSL2 wordt mogelijk gemaakt maar bij ons in de buurt blijft dat onmogelijk.
Ondertussen steken jullie wel onze ogen uit met de aangekondige 100/10 'snelheidsverhoging', Netflix en andere HD-content die voor ons gewoon ontoegankelijk blijkt..
Vandaag kunnen jullie ons 5,5Mbps download en 0,4Mbps aanbieden, dat betekent downloaden aan 700kb/sec en uploaden aan 40kb/sec. Wij kunnen 1 Tv aansluiten, HD kijken is niet mogelijk. Als wij Belgacom Tv kijken daalt de internetsnelheid naar het nulpunt.

Ik woon op 5 kilometer van centrum Ronse, je kan dat maar bezwaarlijk 'in the middle of nowhere' noemen. Er staan hier tientallen huizen in mijn straat.

Bovendien moeten wij evenveel betalen als klanten waarvoor jullie wel kiezen te investeren en VDSL2 beschikbaar te maken. Ik las net op www.proximus.be/tarieven dat het tarief voor mijn Comfort pack naar €63,95 wordt verhoogd maar geen paniek want daarvoor zou ik moeten terugkrijgen:
- Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
- Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden.

Wij kregen al het gevoel dat wij moeten betalen voor de investeringen bij een ander, dit wordt hierdoor alleen nog maar bevestigd. Wat zal onze snelheidswinst worden va 1 januari? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs of waar lees ik het verkeerd? Hoe kan je dat nu nog verklaren?
Een "kosten/baten" verdediging is allemaal wel mooi maar als je gewoon meer geld voor een 20x lagere snelheid begint te vragen gaat die vlieger ook niet meer op. Dan betalen zij met de lagere snelheden simpelweg voor de investeringen bij zij met de hogere snelheden, meer analyse is daar toch niet voor nodig. Zelfs tegenover jullie 'laagste' abonnement krijgen wij 10x lagere snelheden aangeboden!

Bovendien hebben wij hier geen enkele alternatieve internetoperator, dus aanraden om bij een ander te gaan is geen alternatief. We zijn al jarenlang klant maar toch blijkt dat ook van geen tel en worden de nodige investeringen niet gedaan. Ik ben een jonge vader met opgroeiende kinderen. Hoe moet ik hen gaan uitleggen dat we in 2016 in een modern West-Europees land bij de grootste operator die beweert een kwaliteitsvol netwerk te bezitten en voortdurend evolueert om ons de beste ervaring te kunnen bieden qua infrastructuur danig beperkt en in de steek gelaten worden?

Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?

211 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Nu nog wachten op de zendmast?

Reputatie 7
Badge +3

@TimWitt 

ik heb dit nagekeken, maar voorlopig is hier helaas nog geen datum voor gekend.

 

Geert

Reputatie 5
Badge +1

Ik zie ondertussen een paal gemonteerd staan op een andere plaats wat verderop (30 meter) en zal hiervan later nog foto’s plaatsen.

Is er nu eindelijk al een datum bekend wanneer wij van ADSL naar VDSL kunnen omgeschakeld worden?

Reputatie 7
Badge +4

@Antoon1 

Cfr

Raadpleging BIPT dataopvraging vaste breedbandnetwerken - type aansluiting - snelheid - vooruitzichten | Proximus Forum

S2.2022 kunt u naar alle verwachting de planning m.b.t. de infrastructuur van de vaste netwerkoperatoren voor de eerstvolgende 3 jaar kunnen raadplegen 

 

De nieuwe telecomwet (die naar alle verwachting eerstdaags in voege zal treden) 

De Belgische Kamer van volksvertegenwoordigers (dekamer.be)

omvat o.a. bovenstaande verplichting en onderstaande info

“artikel 70, § 1, moet de eindgebruikers in staat stellen te beschikken over adequate breedbandinternettoegangsdienst”

deze adequate breedbandinternettoegangsdienst, naar behoren rekening houdende met de specifieke marktomstandigheden, met name de door de meerderheid van de abonnees gebruikte bandbreedte”

Een expliciete verwijzing naar de EU richtlijn 100% 30 Mbps & 50% 100 Mbps te implementeren in de nationale wetgeving uiterlijk 21/12/2020 is op het  eerste zicht niet voorhanden in deze tekst van +/- 1500 pagina’s wel staat er o.a.

Het vaste geografische element van de universele dienst bestaat uit de levering tegen een betaalbare prijs op het gehele grondgebied aan elke consument die daartoe een redelijk verzoek indient, ongeacht diens geografische locatie, van toegang, op een vaste locatie, tot een beschikbare adequate breedbandinternettoegangsdienst en tot spraakcommunicatiediensten, van een in de bijlage gespecifieerde kwaliteit, met inbegrip van de aansluiting op het net.”;

Indien het Instituut onder meer op basis van het in artikel 49/1 bepaalde geografisch onderzoek van oordeel is dat in één of meerdere welbepaalde geografische zones het vaste geografische element van de universele dienst niet wordt verstrekt aan éénieder die hiertoe een redelijk verzoek indient, publiceert het op zijn website een mededeling waarin het deze vaststelling motiveert en waarin de aanbieder van adequate breedbandinternettoegangsdiensten en/of spraakcommunicatiediensten uitgenodigd wordt om op vrijwillige basis de dienst te verstrekken in de betrokken geografische zones, zonder compensatie zoals bepaald in de artikelen 100 tot 102. Indien binnen één maand na de publicatie van de mededeling zich geen aanbieder heeft aangeboden om op vrijwillige basis en zonder vergoeding de dienst te verstrekken in de in de voormelde mededeling aangeduide zone, kan het Instituut overgaan tot een aanduiding conform paragraaf 3

Dus kan het BIPT indien nodig een netwerkoperator aanduiden die in de witte zones een adequate breedbandaansluiting moet leveren (en hiervoor indien nodig enige compensatie/subsidie zal bekomen)

De witte zones zijn volgens het BIPT op dit ogenblik beperkt tot de onderstaande

Ontwerp lijst witte zones BIPT -waar geen enkele telecomoperator 30 Mbps down aanbiedt | Proximus Forum

 

Reputatie 7
Badge +1

Een ding snap ik niet. Ze willen klanten dwingen naar de fiber, je ziet dit in kranten, terwijl ik weet niet hoeveel nog adsl hebben. En terwijl ze aan klanten niet kunnen aangeven wanneer de aanleg, vdsl of fiber, plaats vindt. Wanneer wordt hier in Wenduine eigenlijk de fiber aangelegd. Is dit in 2022 of over 5, 10 jaar 😷🤔

Reputatie 5
Badge +1

Na 7 jaar ben ik beschaamd in jullie plaats voor dergelijk antwoord @HadewychT, meer hoeft niet gezegd.

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Wij hebben je steeds enkel de info doorgegeven die we kregen van de mensen die verantwoordelijk zijn voor de aanleg en hebben nooit de intentie gehad foutieve info te geven.

Je hebt hiervoor vorig jaar een ombudsklacht ingediend. Alle verdere communicatie hieromtrent moet nu via hen gebeuren. 

Reputatie 5
Badge +1

We zijn 2022 ondertussen, op naar 2023..

Straks 7 jaar geleden dat ik onze toen al archaïsche ADSL verbinding aanklaagde..

Een iPhone 13 was toen een iPhone 6, een Galaxy S20 een Galaxy S6. In Parijs werden er cartoonisten van Charlie Hebdo onthoofd en later dat jaar stierven er samen meer dan 130 mensen bij de beruchte aanslagen.. EU had weeral grote plannen (digitale agenda) want iedere EU-burger ging over 30Mbps beschikken tegen 2020 en jullie zijn toch volop bezig om iedereen 100Mbps te geven tegen 2025 hé?

Maar hey bedankt voor jullie jarenlange toewijding om onze koperpaartjes ongemoeid te laten en een gelukkig 2022!

 

(bron hieronder :https://www.ispreview.co.uk/)

 

 

 

Reputatie 5
Badge +1

 2,5 jaar geleden:

@HadewychT schreef:

@Tim, Ik heb antwoord, en een duidelijk... 🙂
Eind 2019 wordt er een ROP geplaatst. Begin 2020 zal je dus aan een deftige snelheid op VDSL2 kunnen surfen.
De melding dat het niet lang meer zal duren zal ook niet meer weergegeven worden vermits dat inderdaad enkel voor frustratie zorgt als het dan op zich laat wachten.
Je zegt ook dat de snelheid van je lijn nu zo hard schommelt. Dit zou ook niet mogen. Normaalgezien zou je met zo'n 4G-modem op ADSL toch wel ongeveer 20Mbps moeten halen. Als je wil kan ik eens een technieker sturen om na te kijken waar daar het probleem zit.
@Martin Het bewijs is geleverd (en het is 'zij' ipv 'hij') 😉

 

1,5 jaar geleden: 

@SamuelD schreef:

@TimWitt  De installatie van de ROP is nog steeds gepland voor dit jaar, volgens de planning zal het waarschijnlijk eind van 2020 / begin 2021 zijn voordat we op je adres VDSL 2 kunnen aanbieden. Mijn excuses voor het ongemak. 

 

Al meer dan een jaar geleden:

@HadewychT schreef:

@TimWitt De voorbereidende werken zijn gestart en de activatie zal gebeuren in het eerste kwartaal van 2021. Mijn excuses voor de foutieve beloftes die eerder gemaakt zijn. 

 

En jullie beginnen dan nu plots weer over problemen met een antennemast en dan opnieuw over “4G modem die de dingen wel moet kunnen verbeteren” en zo? Ik moest al meerdere keren aangesloten zijn volgens jullie eigen prietpraat hierboven.

6 jaar frustratie over de toen al archaïsche internetaansluiting, van jullie kant enkel valse empathie en dan loze beloftes die steeds opnieuw werden verbroken… Straks is het 3 jaar geleden dat jullie ons voor het eerst hadden beloofd dat we nu bijna 2 jaar geleden op VDSL2 gingen kunnen surfen..

Het is te laat!! Talloze data en opgegeven termijnen overschreden! Nog steeds niet in orde, nog steeds.. Hoe jullie met jezelf nog kunnen leven als je dit alles hier eens opnieuw doorleest, het is mij eerlijk gezegd een raadsel maar proficiat want je moet het toch maar kunnen..

Reputatie 5
Badge +1

En hierbij een screenshot van de 4G testen die ik daarnet op mn smartphone doorheen mn huis heb gedaan. Die bevestigen wat ik hierboven al vertelde, zelfs op mijn 2e verdieping (10m hoog) is de kwaliteit van de verbinding bedroevend te noemen.. Hoe kan je nu verwachten dat een 4G modem een serieuze verbetering brengt??

Ik ken gemeentes in Frankrijk met een inwonersdichtheid van 7-8 inwoners per km² die in de zogenaamde “lijn van verlatenheid" liggen (die van ZW naar NO Frankrijk loopt) maar waar de 4G snelheid 50x hoger ligt. Waar zijn we hier toch mee bezig?!?

 

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT,

 

Wie kan er nog zeggen dat hij in 2022 straks aan 5Mbps kan surfen, exact even snel als meer dan 20 jaar geleden..? En upload <1Mbps is al helemaal lachwekkend, probeer maar HD-video naar Google Photos, iCloud of dergelijke te syncen.. 

Als onze factuur ook 1/200e van de maximale snelheid van anderen zou bedragen, spreken we ondertussen over een maandelijks bedrag van zo’n €0,35; dat is het duidelijk niet.

In oktober 2007 koos BELGACOM voor de VDSL2 ‘fiber to the node’ oplossing van Alcatel-Lucent. We zijn 14 jaren later en eigenlijk alweer minstens een generatie verder..

Nogmaals, stop aub met ‘vertrouwen’, dat is er na 6 jaren meer en meer afzien natuurlijk niet meer.

Stop aub met “ik kan VDSL2 aanleg niet versnellen & ‘mijn verantwoordelijken’”. Dat paraplugedoe is jullie probleem en niet het mijne. Welk bedrijf beslist uiteindelijk dan waar/wanneer/hoe e.d. VDSL2 wordt aangelegd? 

Alle infrastructuurwerken doen en dan tot de vaststelling komen dat er over de antennemast nog gediscussieerd kan worden waardoor we - opnieuw - een jaar later nog geen stap verder staan is nu eenmaal niet zo slim, en als jullie ons ten tijde van die ROP’s die jullie hier niet zoveel verder jaren geleden wel hebben gezet, ook al hadden aangesloten, hadden we deze discussie vandaag de dag simpelweg niet.

Tenslotte, wat betreft die LTE-modem.. Alle lichtjes zoals in de foto, alleen die van ontvangst geeft meestal 2 en niet 3 streepjes om eerst op je vraag te antwoorden.

In theorie is dat een mooi systeem, maar zoals dikwijls is de praktijk wat anders. Mijn huis ligt in een kom: achteraan ligt mijn tuin al 1m hoger, loopt dan nog hoger op naar achteren toe en helemaal achteraan is dan een muur waarachter de grond plots 3 meter hoger ligt. Verder is het een oud huis met heel dikke, volle stenen muren (40cm) en staan er heel veel bomen en andere beplanting rondom mijn huis. Heel deze paragraaf aub eens herlezen want dit begrijpen jullie duidelijk niet. Dit is van groot belang voor onze ontvangst.

Ik heb Proximus eveneens op mijn smartphone en ik kan eigenlijk niet behoorlijk bellen beneden op ons gelijkvloers, de verbinding is verschrikkelijk slecht en valt dikwijls weg, zelfs als je aan een van de ruiten gaat staan. Alleen al bereikbaar zijn is soms een probleem. Dus de ontvangst bij ons thuis mag ‘theoretisch’ en volgens jullie of BIPT-kaartjes wel in orde zijn, in de praktijk is dat niet zo. Het is maar als ik me naar de 1e en vooral 2e verdieping begeef, dat ik meer dan (g)een streepje ontvangst krijg. 

De telefoonlijn voor de gewone modem komt natuurlijk op het gelijkvloers binnen, dan nog aan de kant die weggericht staat van de meest dichtstbijzijnde antenne. De 4G modem moet uiteindelijk via een UTP kabel met de ADSL modem verbonden worden. De laatste 4G modem beschikt ook over een inwendige antenne, aan de vorige kon een externe antenne aangesloten worden. Dat maakte het voor mij mogelijk om een 4G antenne buiten te plaatsen en die daar vast mee te verbinden om de ontvangst veel te verbeteren, maar die mogelijkheid hebben jullie ons sinds de ‘upgrade’ van de modem ook ontnomen. Ik heb al overwogen om zelf een 4G modem te kopen waarop wel een externe 4G antenne kan worden aangesloten en dat sim-kaartje eens te proberen versteken maar waarom zou ik die kost in godsnaam ook nog maken?

Verder is het uiterst vervelend doch onvermijdelijk dat we na X aantal dagen helemaal terugvallen op oude ADSL snelheid en de 4G-modem weer opnieuw moeten heropstarten om het systeem weer te laten werken.

Alles bij elkaar is het een tijdrovende bezigheid waarbij de kortstondige ‘snelheidswinst’ die wij  krijgen niet opweegt tegen alle miserie, tijd en moeite die we er in moeten steken. Honderden keren heb ik het toestel al heropgestart ondertussen maar kom er niet mee af dat dat voor ons een goede oplossing is. Ik kan je na 5 jaar zeggen dat dat niet zo is.

Nog een uur van mijn tijd hieraan gespendeerd om geen poot verder te komen.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Ik begrijp dat uw vertrouwen hierdoor minder is op dit ogenblik. Ik kan zelf jammer genoeg de aanleg van VDSL2 niet versnellen en u enkel de uitleg doorgeven die ik van de verantwoordelijken krijg. Ik heb ook contact gehad met de mensen die je ombudsklacht behandelen. 

Wat betreft je snelheid moeten we deze toch beter krijgen. Je hebt ook zo’n LTE-modem om je snelheid via 4G te verhogen en dan zou je toch richting 20-max 40Mbps moeten kunnen gaan. Welke lichtjes branden er op dat toestel ? Als de lichtjes branden zoals hieronder op de afbeelding kan je eens proberen om het toestel te herstarten. Indien dat niet helpt zou ik graag een technieker ter plaatse sturen om je op die manier toch al sneller te kunnen laten surfen in tussentijd. 

 

Reputatie 5
Badge +1

De links offline halen heeft overigens geen enkele zin, ik heb alle compromitterende topics op verschillende plaatsen opgeslagen..

https://web.archive.org/web/20210628212913/https://nl.forum.proximus.be/archieven-2010-2017-44/tim-wittebrood-timwitt-uit-frasnes-lez-anvaing-en-zijn-adsl-lijn-33316

 

Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT

 

Wat verwachten jullie nu eigenlijk?

6 jaar van mijn leven hiermee bezig en miserie. Bijna 10% van een mensenleven.

Ik 38jaar, mijn vrouw 36jaar, 3 kinderen die tienerjaren bereiken.

 

6 jaar geleden was de snelheid al erbarmelijk, nu is ze onbeduidend.

6Mbps DL / 0,6Mbps UL  

600kB/sec DL, 80kB/sec UL in de praktijk

 

6 jaar geleden nauwelijks HD tv, 4K staat voor mij voor het jaar waarin we misschien geholpen zullen worden

6 jaar geleden geen Netflix, Disney, Amazon. Ik weet niet hoe dat eruit ziet

6 jaar geleden geen Covid en wettelijk verplicht thuiswerken met continue up/downstream naar de ‘cloud’ van je pc, smartphone en dan nog gelijktijdig skype-meetings met 4 andere personen.

 

Hallo Proximus, we zijn bijna 2016

Hallo Proximus we zijn bijna 2017

Hallo Proximus we zijn bijna 2018

Hallo Proximus we zijn bijna 2019

Hallo Proximus we zijn bijna 2020

Hallo Proximus we zijn bijna 2021

Hallo Proximus we zijn bijna..2022?

 

Nogmaals: Wat verwachten jullie nu eigenlijk? 

Het gaat hier niet over vragen als ‘dat ik geen +topics meer kan lezen via mijn proximus sinds dat gelinkt werd met HLN..’. Het is eerder een situatie waarbij je je hele huis van tegenwoordig via één stopcontact zou moeten voeden en de elektriciteitsmaatschappij zou weigeren om je aansluiting te komen verzwaren omdat de zekering steeds springt..

 

Jullie onderschatten schromelijk wat dat met een mens teweeg brengt. En de minachting die blijkt uit de verscheidene topics die ik in jullie archieven teruggevonden heb, bevestigt eigenlijk mijn gelijk. Daar hoeft ook niet veel meer over gezegd. Dat ik die ene uiteindelijk ook gepost heb, is daar niet meer dan een logisch gevolg van. Waren wij gedurende al die jaren met respect behandeld geweest dan had ik dat ook nooit gepubliceerd. Ik zie wel wat ik met de overige opgeslagen topics doe, ik reageer niet graag impulsief en na 6 jaar wachten lijkt me dat ook niet meer nodig.

Wel krijg ik dan plots weer een zoveelste uitleg waarom het toch nog steeds niet in orde is. Ik heb er eerlijk gezegd lak aan. Was er in al die voorbije jaren een kabel getrokken dan zaten we hier niet over een mast te discussiëren. Windmolens en masten zijn niet al te populair dus dat ze die hier niet met open armen verwelkomen hadden jullie toch kunnen verwachten en er zich bijgevolg dan ook op voorbereiden?

Waarom zijn die werken dus in godsnaam al uitgevoerd als er daarna nog over gediscussieerd kan worden?

De sokkel voor de mast staat er ondertussen wel en de wachtbuis naar de kast ligt al onder de grond, het verplaatsen van de mast betekent onherroepelijk weer het verschuiven op de lange termijn. Dat weet jij ook maar dat durf je ons gewoon weer niet te vertellen. Het bewijs is er eigenlijk al want volgens de toenmalige planning ging ik nu ongeveer een jaar geleden over VDSL2 beschikken en vandaag kan je ons opnieuw zelfs geen datum opgeven!?

Wat verwachten jullie nu eigenlijk?

Er bestaat wellicht wel weer een ander bulletin board dat onder medewerkers gebruikt wordt om achter de rug te bekokstoven wat er precies in plaats van de waarheid zal verteld worden maar ons eens persoonlijk contacteren om de situatie ten gronde uit te leggen, dat wat eigenlijk zou moeten gebeuren, ho maar, dat is een andere zaak.

 

*Zucht*

Het probleem is eigenlijk zo overduidelijk en schrijnend dat het gewoon weerzinwekkend is dat ik er al 6 jaar talloze uren - ondertussen wellicht dagen -  aan heb moeten spenderen, er bovendien al verscheidene datums volgens de planning zijn beloofd die vervolgens één na één overschreden werden en dat allemaal zonder enige verbetering tot op dit eigenste moment.. We zijn meer dan 2000 dagen verder..

Jullie zullen jullie slaap er niet voor laten, wij doen dat ondertussen wel. De hoop dat wij hier echt serieus behandeld, correct geïnformeerd of gepast geholpen zullen worden, die hebben jij en je collega’s al lang aan diggelen geslagen. 

De kast staat op 1,3 km van mijn woning. Is dat te ver? Volgens mij loopt mijn kabel gewoon niet langs de goeie kant en is het is jullie te veel om die paar kabels te verleggen en ons daarop aan te sluiten. 

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Ik heb me opnieuw geïnformeerd over de stand van zaken. De ROP is geïnstalleerd, normaalgezien had de mast ondertussen ook geïnstalleerd moeten zijn. Er is echter protest gekomen tegen de plaatsing van de mast waar wij hem wilden zetten. Hierdoor hebben we de werken stil moeten leggen en is  nieuw overleg bezig met de gemeente en de mensen die protest hebben aangetekend. Wij hopen snel een oplossing te vinden en u en uw buren zo snel mogelijk te kunnen aansluiten. Mijn excuses voor de nieuwe vertragingen. 

De info die u hierboven publiceerde is inderdaad interne communicatie die niet op het openbare internet had mogen verschijnen. Ik wil me excuseren voor de gebruikte toon. Het is ook heel normaal dat u uw situatie zo breed mogelijk wil aankaarten in de hoop op een oplossing. Ook wij zouden dit graag zo snel mogelijk in orde zien.

@WernerDV Ik heb ook voor u geïnformeerd. Eind dit jaar wordt in een deel van u straat vdsl2 mogelijk. Uw huis bevindt zich jammer genoeg te ver van de nieuwe kast die geplaatst wordt. We zijn nog op zoek naar een oplossing voor de huizen die te ver staan, maar ik kan daar nog geen datum voor geven. 

 

Schandalig van Proximus! Het is hun te veel om zelf nog eens te reageren.Proximus is dan ook één van de smerigste en oneerlijkste bedrijven in België. 

Als je je factuur eens 2 dagen te laat betaal zijn ze er wel rap met hun rappel of het afsluiten van de lijn maar een oplossing zoeken voor voorhistorische problemen hebben ze niet.

Ik heb zonet een abonnement bij Edpnet aangevraagd. Veel goedkoper en er staat geen downloadlimiet meer op. Ik gun die afzetters géén cent meer ! 

Reputatie 5
Badge +1

Ai ai ai, zo zie je eens hoe ‘eerlijk’ de Proximusmedewerkers werkelijk zijn..

Reputatie 5
Badge +1

Nog steeds geen reden genoeg voor Proximus om je als klant eens te contacteren blijkbaar.

Ze viseren je veel liever en zitten samen achter je gat bij een koffietje te kletsen dat ze je in de gaten moeten houden, en zijn dan bovendien zo onvoorzichtig om dat allemaal op internet te gooien.. Je vindt nogal wat terug in hun archieven!! Ik heb al verschillende bezwarende topics gevonden en backup genomen op ‘way back machine’ etc. omdat ik het gevoel heb dat ze vlug offline gehaald zullen worden eenmaal gekend maar aan de snelheid waarmee een Proximus-medewerker hier blijkbaar passeert kan dat toch even duren…

En ze zullen het zeker aan de ‘verantwoordelijke’ moeten vragen.. Nu, ik ga al die verzamelde links ook eens aan het BIPT doorgeven als ik de kans heb! Het heeft hier allemaal lang genoeg geduurd!

 

 

 

 

Ombudsdienst voor telecommunicatie : Hoe klacht indienen ? (ombudsmantelecom.be)

Ga ik zeker doen! @TimWitt 

Reputatie 5
Badge +1

Ik weet het @Martin, ik heb ze allemaal meegemaakt en (bijna) allemaal hebben ze ons met het zogenaamde kluitje het riet in gelokt. Er werd mij al meermaals beloofd dat ik binnen nu en X maanden wel vooruitzicht had op VDSL. Op 7 jaar tijd.. Ze zouden zich allen diep moeten schamen!!

@WernerDV : voor wat het uitmaakt, ik heb nog eens klacht ingediend bij BIPT over onze situatie. Of het echt iets uithaalt valt maar te betwijfelen maar je kan dat zelf ook steeds doen en ik ga er toch van uit  dat - zoals doorgaans - hoe meer mensen dat doen, hoe vlugger je zal geholpen worden..

 

 

Gewoon ter info:
De samenstelling van de het forumteam van Proximus is ondertussen veranderd, als ik mij niet vergis zijn het nog de volgende van deze die je opgesomd hebt, die van het Proximus forumteam deel uitmaken:

 @SamuelD  @HadewychT @jonathandr @GeertC 

Reputatie 5
Badge +1

Ja inderdaad @Martin!

Bedankt @WernerDV, mijn zus woont in St-Sauveur op Avenue des Hauts. Zij heeft 2-tal jaren geleden upgrade gekend naar VDSL maar ook aan minieme snelheden.​​​​​  Proximus 4G netwerk is daar ook erbarmelijk overigens..

 

En van Proximus en al zijn medewerkers en supporters doorheen de jaren, ik vernoem ze hierbij even chronologisch: @Elsa  @Bram @ThomasP @Wim @SamuelD @Charlotte.D @HadewychT @jonathandr @GeertC 

GEEN SPOOR MEER..!

Inderdaad triestig dat dit nog bestaat! 

Reageer