Vraag

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?


Reputatie 5
Badge +1
Beste Proximus,

we zijn ondertussen al bijna 2016 en nog steeds zitten wij op ADSL. Wanneer kunnen wij eindelijk omgeschakeld worden naar VDSL2? Het feit dat deze vraag de laatste jaren steeds minder opduikt op dit forum verontrust mij enorm gezien wij blijkbaar tot een marginale groep gebruikers gaan behoren waarvoor er geen VDSL2 wordt mogelijk gemaakt.
Jarenlang zie ik met lede ogen aan hoe bijna overal rondom VDSL2 wordt mogelijk gemaakt maar bij ons in de buurt blijft dat onmogelijk.
Ondertussen steken jullie wel onze ogen uit met de aangekondige 100/10 'snelheidsverhoging', Netflix en andere HD-content die voor ons gewoon ontoegankelijk blijkt..
Vandaag kunnen jullie ons 5,5Mbps download en 0,4Mbps aanbieden, dat betekent downloaden aan 700kb/sec en uploaden aan 40kb/sec. Wij kunnen 1 Tv aansluiten, HD kijken is niet mogelijk. Als wij Belgacom Tv kijken daalt de internetsnelheid naar het nulpunt.

Ik woon op 5 kilometer van centrum Ronse, je kan dat maar bezwaarlijk 'in the middle of nowhere' noemen. Er staan hier tientallen huizen in mijn straat.

Bovendien moeten wij evenveel betalen als klanten waarvoor jullie wel kiezen te investeren en VDSL2 beschikbaar te maken. Ik las net op www.proximus.be/tarieven dat het tarief voor mijn Comfort pack naar €63,95 wordt verhoogd maar geen paniek want daarvoor zou ik moeten terugkrijgen:
- Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
- Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden.

Wij kregen al het gevoel dat wij moeten betalen voor de investeringen bij een ander, dit wordt hierdoor alleen nog maar bevestigd. Wat zal onze snelheidswinst worden va 1 januari? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs of waar lees ik het verkeerd? Hoe kan je dat nu nog verklaren?
Een "kosten/baten" verdediging is allemaal wel mooi maar als je gewoon meer geld voor een 20x lagere snelheid begint te vragen gaat die vlieger ook niet meer op. Dan betalen zij met de lagere snelheden simpelweg voor de investeringen bij zij met de hogere snelheden, meer analyse is daar toch niet voor nodig. Zelfs tegenover jullie 'laagste' abonnement krijgen wij 10x lagere snelheden aangeboden!

Bovendien hebben wij hier geen enkele alternatieve internetoperator, dus aanraden om bij een ander te gaan is geen alternatief. We zijn al jarenlang klant maar toch blijkt dat ook van geen tel en worden de nodige investeringen niet gedaan. Ik ben een jonge vader met opgroeiende kinderen. Hoe moet ik hen gaan uitleggen dat we in 2016 in een modern West-Europees land bij de grootste operator die beweert een kwaliteitsvol netwerk te bezitten en voortdurend evolueert om ons de beste ervaring te kunnen bieden qua infrastructuur danig beperkt en in de steek gelaten worden?

Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?

177 reacties

Reputatie 7
Badge +4
@Tim, Ik heb antwoord, en een duidelijk... 🙂
Eind 2019 wordt er een ROP geplaatst. Begin 2020 zal je dus aan een deftige snelheid op VDSL2 kunnen surfen.
De melding dat het niet lang meer zal duren zal ook niet meer weergegeven worden vermits dat inderdaad enkel voor frustratie zorgt als het dan op zich laat wachten.
Je zegt ook dat de snelheid van je lijn nu zo hard schommelt. Dit zou ook niet mogen. Normaalgezien zou je met zo'n 4G-modem op ADSL toch wel ongeveer 20Mbps moeten halen. Als je wil kan ik eens een technieker sturen om na te kijken waar daar het probleem zit.
@Martin Het bewijs is geleverd (en het is 'zij' ipv 'hij') 😉
Reputatie 7
Badge +4

Ik heb opnieuw een mail gestuurd naar de verantwoordelijken voor meer nieuws. We houden je op de hoogte.

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Mijn excuses dat het ondanks vorige beloftes nog steeds niet in orde is. Ik heb geen idee waarom de werken stil liggen, maar heb mijn contactpersoon opnieuw gecontacteerd om de stand van zaken op te vragen. We houden je zeker op de hoogte zodra we meer info hebben. 

Reputatie 5
Badge +1

Ik ben zo opgelucht, kan het tamelijk moeilijk omschrijven, na 5 lange jaren van frustraties… 1 emoji vat het allemaal het beste samen: :relaxed:

Ik wil niet te hard van stapel lopen en niet te ver vooruit kijken, maar iemand een idee wanneer we na installatie van de kast in de praktijk ook ‘sneller’ internet mogen verwachten, en gaat dit automatisch of moeten we daarvoor toch nog eens naar Proximus bellen?

Alvast bedankt aan de jarenlange ondersteuners hier: @Snor en ook @Martin , jullie zullen wel begrijpen dat ik moeilijk blijf weet met mijn vreugde :wink:

 

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt  De installatie van de ROP is nog steeds gepland voor dit jaar, volgens de planning zal het waarschijnlijk eind van 2020 / begin 2021 zijn voordat we op je adres VDSL 2 kunnen aanbieden. Mijn excuses voor het ongemak. 

Reputatie 5
Badge +1

Het lijkt me echt wel alsof er eindelijk ‘grote werken’ bezig zijn aan onze kast..

Toegegeven, het zijn een beetje wazige foto’s maar dat komt omdat er verkeer was en ik daar enkel voorbij kon rijden. 

Gisterenavond kon ik even stilstaan en foto nemen van de put, ik durf nog steeds te dromen!!

Vanavond van plan een beetje vroeger naar huis te gaan en eens meer info vragen aan de mannen die aan het werken zijn maar ik vermoed dat het er deze keer ook echt van komt.. Het lijkt nog steeds te mooi om waar te zijn, 5 jaar na het opstarten van dit topic gaan we eindelijk ook van die ADSL verlost zijn!?! Een lichtpuntje in wat verder een vervelend k*tjaar is geweest, bedankt Proximus!

Reputatie 5
Badge +1
Martin, zoals ik bijna 4 jaar geleden hier al eens zei (in een van de eerste reacties op dit topic):
"Het lijkt hier wel alsof hoe ernstiger het probleem is dat beschreven wordt, hoe minder je echt geholpen wordt!"
De idioot die vindt dat hij de opgegeven 100Mbps niet haalt via zijn Wifi zal onmiddellijk gevat antwoord krijgen, maar iemand die - toch enigszins gegrond, ik denk dat we het daar ondertussen wel over eens kunnen zijn - over het gebrek aan infrastructuur begint te klagen, ho maar!! Daar hebben wij geen zicht op hoor, jongen! Dat blijkt een verre, bijna ontoegankelijke afdeling van Proximus te zijn en liefst zouden ze jou nog laten geloven dat de bevoegdheid daarvoor bij één of ander bedrijf in een land ver van hier ligt en "zij" daar niets over te zeggen hebben.. Ik stel hier vele duidelijke vragen die compleet onbeantwoord blijven als ik alles nog eens nalees:
- Waarom wordt er nu op de PROXIMUS-website vermeld dat "supersnel internet en HDTV" op mijn nummer niet zo lang meer zal duren?
=> Geen antwoord
- Jullie beweren jullie uiterste best te doen om ervoor te zorgen dat iedereen de hoogst mogelijke snelheid kan halen, maar dat 'helaas' niet alle factoren in jullie handen liggen: WELKE factoren liggen niet in jullie handen?
=> Geen antwoord
- Wanneer zal er bij ons verbeterde infrastructuur komen? (Dé uiteindelijke vraag waarmee dit topic 4 jaar geleden werd opgestart)
=> 4 jaar later nog geen antwoord
...
En ik kan zo nog even doorgaan, bij het opnieuw lezen van dit topic is het werkelijk degoutant hoeveel hier door Proximus-medewerkers telkens opnieuw naast de vraag wordt geantwoord.
Reputatie 7
Badge +4
Tim, mijn excuses voor je lijdensweg om een duidelijk antwoord te krijgen. Ik heb nog eens aangedrongen op een antwoord op de mail van Samuel. Ik heb ook nog iemand anders hierover aangesproken. Hopelijk krijg ik snel een duidelijk antwoord. Ik hou je zeker op de hoogte.
Reputatie 5
Badge +1

 

Badge +1
het lijkt me logisch dat zo'n mensen een korting krijgen op hun factuur maar eigenlijk zou Proximus dit automatisch moeten doen.
Reputatie 5
Badge +1

Hallo Moderatoren @HadewychT @AntonellaD @SamuelD @Bram @ThomasP @DaisyS @Luc.M @YorickP @jonathandr @GeertC @HeidiE @tina.b,

kan ik hier aub nog eens een update over krijgen?

Of zijn hier dan nog zoveel topics die ten gronde een ernstiger probleem aankaarten & jaren langer lopen en/of aan het lijntje worden gehouden? 

Beeld jullie nu eens 1 minuutje in dat jullie thuis over 5Mbps DL / 0,5Mbps UL beschikken zonder alternatief… De eerste die bijgevolg mijn strijd niet kan begrijpen mag het mij hier steeds laten weten.

Reputatie 5
Badge +1
Wie gaat die ROP die hier nodig is dan uiteindelijk moeten plaatsen? Sinterklaas? Het klinkt op den duur alleszins realistischer dan Proximus.
En dat die hier niet zou opbrengen kan ik bijna niet geloven, te weten dat IEDEREEN hier bij Proximus zit en zou blijven zitten. er zouden dus honderden aansluitingen ineens overgeschakeld worden.

Natuurlijk: gezien geen concurrentie heerst, waarom zou Proximus dan ooit de werken uitvoeren? Wij betalen nu al de volle pot voor een marginale snelheid, nu valt er natuurlijk veel meer geld aan ons te verdienen maar wel op een schandelijke wijze. Dat is nu net wat ik hier aankaart.

Ik ben met mijn bedrijf (KMO van +30 man met vertegenwoordigers overal ten lande, allemaal bij Belgacom/nu Proximus) al meer dan 30 jaar klant. Wij hebben altijd correct betaald, nooit om een of andere korting gevraagd. In mijn bedrijf (te Oudenaarde) is het nog maar zo'n 3 jaar geleden dat ze onze ADSL zijn komen vervangen, ik heb de eerste generatie ADSL modem hier nog liggen. Daarvoor hadden wij een ISDN 128kbps lijn daar.
Uiteindelijk hebben wij daar toen zelfs zolang gewacht tot ze ons zelf zijn komen aanbieden om onze ADSL modem te vervangen naar een Bbox3 en dus VDSL.

Op mijn thuislocatie zijn we echter al zoveel jaren verder. Hier wordt er een volledig abonnement genomen, TV + vast + mobiel internet.
Het getuigt voor mij simpelweg van wat respect om die al lang achtergestelde locaties ook om te vormen.

Wat er voor mij gewoon NIET kan:
- gebieden / regio's zodanig achterop schuiven dat ze meer dan één generatie achter zitten, dat is nu het geval
- de abonnementen zodanig optrekken dat de achterblijvers waarin niet geïnvesteerd wordt, evenveel betalen, en uiteindelijk natuurlijk zelf beginnen te protesteren, dat is nu ook het geval.

Maar dat is toch een logisch gevolg van dergelijke politiek? De arme schaapjes blijven jarenlang wachten, en men verwacht dat ze braaf meebetalen. Op een bepaald ogenblik hebben ook deze schaapjes er genoeg van.

Ik kan mij alleen maar vasthouden aan de opmerking van Wim en aan enkele anderen die mij via privebericht toch wat meer concrete uitleg over planning en dergelijke proberen te verschaffen. Wat wij eigenlijk gewoon nodig hebben, is een datum. Mocht dat zelfs met wat marge omwille van de werken 2020 zijn, zou dat nog geen enorm probleem vormen, maar zelfs dat kan men ons blijkbaar niet beloven.

Het valt mij verder enorm op dat iedereen die hier 'advocaat van de duivel' speelt, wel al op VDSL(2) zit, dat is toch zeer toevallig??
Vraag jullie allen maar eens af wat jullie zouden doen mochten jullie nog op ADSL zitten en in mijn situatie?

Ik blijf nog even klant en ga geen ondoordachte en impulsieve beslissing nemen. Ik laat eerst Proximus zelf aan het woord en ben zeker bereid om hen hierin nog een kans te geven, maar als ik echt de bevestiging krijg dat de huidige politiek gewoon wordt doorgetrokken en wij nog 'onbepaald' langer mogen wachten, verhuis ik alles naar een andere operator. Bedrijf en iedereen die daar ook maar iets mee te maken heeft inbegrepen! Is dat dan ook zo onlogisch?
Op mijn thuislocatie zou dat dan internet via de satelliet betekenen, en ik heb voor sneller internet zelfs €100/maand over, maar ook daarvoor kan Proximus mij geen sneller internet aanbieden..

Hoe dan ook nog 'n fijne kerst en laat ons duimen!!
Reputatie 5
Badge +1

@HadewychT bedankt voor de moed die je opbrengt om mij toch nog te antwoorden. Daarentegen moet je me ineens ook vergeven dat ik ondertussen al enorm voorbehoud maak bij hetgeen mij nog verteld of beloofd wordt.

Ik geef jullie weliswaar het voordeel van de twijfel en zal hier verder wel nog laten weten of er ook effectief tegen het einde van dit jaar veranderingen op het terrein merkbaar zijn.

Laat ons hopen.

Amen.

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Graag gedaan. Alle begrip voor het voorbehoud na deze saga. 

Reputatie 7
Badge +6
Voor de resterende 10% ADSL's "Europese doelstelling van 100 Mbps voor alle huishoudens bereiken tegen 2025".
Via welke technologie (VDSL, 5G, FTTH, ...) wordt niet vermeld.
https://www.proximus.com/nl/news/20161216_Fiber

Het is evident dat Proximus, naast de € 3 miljard, verspreid over 10 jaar voor FTTH en FTTB, ook blijft investeren in de verdere uitrol van het VDSL2-netwerk, precies om die doelstelling in 2025 te kunnen halen.
Reputatie 5
Badge +1
M_016 bedankt voor uw grondig antwoord en de tijd die u daarin hebt gestopt. Daar kunnen de Proximus-medewerkers hier op dit forum nog aardig wat van leren.
Hoe ik tot dit resultaat ben gekomen, dat vind je hier terug:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_vdsl2check/particulieren/producten/beschikbaarheid-van-vdsl2.html#/tvResult (vervolgens 'Bestaande klant met vaste lijn' en dan telefoonnummer zoals opgegeven ingeven)
Dat van die 2020 min. 30Mbps heb ik ook al horen waaien, maar in hoeverre is dat bindend? Dat zal zeker niet het geval zijn als alles blijft zoals nu, maar tot wie zal ik mij uiteindelijk moeten richten als dat niet zo zou zijn tegen 2020? Dat de ombudsman voor een oplossing zal zorgen lijkt me eerder wishful thinking & de uiteindelijke verantwoordelijkheid zal zoals altijd in dit land wel doorgeschoven worden naar een ander, daar zijn ze bij Proximus ook zeer goed in, zelfs intern zoals het antwoord van Charlotte hierboven ons weer eens leert.. Dat zij verwijst naar de klantendienst van Proximus toont nog maar eens aan hoe graag ze allemaal in hun eigen cocon blijven werken en het liefst vanal zo weinig mogelijk samenwerken en eens moeite doen..
De website van het BIPT is inderdaad niet juist, ons 'dorpscentrum' (ainières) betreft een aparte zone, maar die krijg je niet te zien in de juiste kleur en is niet afgebakend. Je moet expliciet op de juiste plaats klikken om de juiste gegevens te krijgen en dan zie je dat de kleur niet overeenkomt met het opgegeven percentage (2% die over 30Mbps beschikt lijkt me juister...).



Ik zit met 3 opgroeiende kinderen en 'stabiel snel internet' is tegenwoordig een must, aan Netflix moet ik zelfs niet denken en 1x 100% HDTV is ook niet mogelijk. Toch woon ik niet in het grootste gat van België, er staan tientallen huizen naast en rond mij (zie satellietfoto), ik woon op minder dan 5km van een stadscentrum met 30.000 inwoners, 2km van een 'primaire weg type I' en op 4km van een autostrade.. Ik ken talloze plaatsen die veel meer 'gat' zijn dan bij ons maar toch veel beter bediend en bij ons wil men er niet in investeren? Vandaag nog gezien dat er nog 4 loten bouwgrond van 1400m² te koop komen te staan, ook in dezelfde satellietfoto..



Het frappante is dat de 39,3% die rond 'ons dorpcentrum' wonen echt alleenstaande huizen in een veld betreffen en die hebben dus blijkbaar 15x meer kans om snel internet te hebben, daarmee dat die kosten/baten analyse van Proximus waar steeds mee gegoocheld wordt voor mij ook dikke quatsch betreft.
Ivm die 4G-modem, die zorgt voor een kleine verbetering maar ik merk dikwijls dat downloaden blijft hangen onder 700kB/sec, dus daar klopt toch iets niet mee. Zoals ook al gezegd, geraak je daar eens boven dan kan het wel max. tot 2MB/sec gaan maar onstabiel, het valt terug tot 1MB/sec. Het is dan vooral ook zo dat er geen enkel andere computer/mobiele telefoon op internet kan, bij een vaste verbinding worden die bandbreedte veel beter gedeeld/verdeeld. Bij onze oplossing is het alles of niets. De computer die 2MB haalt zal ervoor zorgen dat andere apparaten geen toegang meer hebben tot het internet ('not connected' fout in browser dan bijvoorbeeld). Je moet weten dat mijn huis zich ook wat in een 'kom' bevindt. Achter mijn tuin ligt een weiland ca. 3 meter hoger en voor/naast mij gaat het ook wat omhoog.
Het is om moedeloos van te worden, we zijn nu bijna 4 jaar nadat dit topic werd geopend en zelfs een toekomstige datum ter verbetering van de infrastructuur kan mij nog niet gegeven worden..
Reputatie 7
Badge +4

@Snor 

Nieuwe techniek om de internetsnelheid in landelijke gebieden te verbeteren | Proximus Groep

We gebruiken ook twee andere technieken om deze optische kasten,die zich in afgelegen dorpen bevinden),op een minder kostbare manier met ons netwerk te verbinden:

  • Een radioverbinding tussen een kleine mast in de buurt van onze optische kast;
  • Het leggen van optische glasvezels op de palen van de elektriciteitsverdelers
Reputatie 5
Badge +1
Martin: 4 jaar, bijna 5000 keer bekeken en 105 reacties later dus heb ik alvast nog géén enkele medewerker gezien die echt de moeite deed om mij verder te helpen.. Hoeveel tientallen of honderden medewerkers zouden er ondertussen niet gepasseerd zijn? Laat dat even bezinken. Ook nu, bij het simpelweg navragen waarom er bij mijn Proximus-telefoonnummer op hun Proximus-site vermeld staat dat supersnel internet en HDTV niet lang meer zal duren, zijn al die volgens jou toch zó overijverige Proximus-medewerkers weer eens spoorloos verdwenen..?
Stop bovendien ook eens met te spreken van 'bevoegde diensten'. Dat is gewoon een woord dat als paraplu gebruikt wordt en werd uitgevonden door grote, logge en hoogst inefficiënte organisaties en overheden die zoals een kat in eigen nest hun jongen niet meer terugvinden maar dat hun klanten of burgers niet durven te vertellen om geen mal figuur te slaan.
Vergeef me, je bent wellicht een goede jongen maar ik vind bovenstaande reactie zeer naïef.
Reputatie 4
Badge +1

Network transformation outlook 2024 :

  • Coverage VDSL2 end 2019: 95,4%
  • Fiber To The Home: € 3 billion the coming 10 years voor 50% Belgische gezinnen.
  • Vooruitzichten Upgrade resterende 5% ADSL: +/- NIHIL
    ​​​​​​​Het enige sprankelke hoop is bijgevolg uw gepost ROP-lijstje .
    ​​​​​​

Voor 5G en FTTH is’t voor de (semi)landelijke regio’s respectievelijk nog ruim 5 en 20 jaar nagelbijten.
 

Persoonlijk zie ik voor de resterende 5% aftandse ADSL’s enkel een  uitweg  mits dwangmatig ingrijpen van de overheid als meerderheidsaandeelhouder.

Vraag is of de Coronacrisis een Wake-up call  zal zijn voor een inhaal-investering van +/-  200.000.000€ (2000 ROP’s x 100.000€/ROP) t.b.v.  performante Telewerking voor álle Belgen

​​​​​​​

 
👍 Ik had het moeten weten dat de zij's het grootste doorzettingsvermogen hebben 😉 ☺️
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan je frustratie inderdaad begrijpen. Heel fijn om je reactie te lezen. Die maakt ook mijn dag goed, daar doen we het voor, toch ? 🙂 Met dank ook aan de collega die me het antwoord bezorgde natuurlijk.
Ik duim met je mee dat er geen uitstel komt van het plaatsen van de rop. Nu kan het aftellen beginnen 😉
Reputatie 4
Badge +1

1Gbps of hoger is gangbaar voor draadloze bedrijfslinken waardoor ik héél voorzichtig uitga van 1GBps  

Reputatie 5
Badge +1

Beste Proximus (@HadewychT @SamuelD @jonathandr

we zijn straks ‘einde 2020, begin 2021’. Is er nu al een concrete datum waarop wij de ROP mogen verwelkomen?

Indien niet zo, gelieve zo eerlijk te zijn om dit topic ook niet meer als ‘beantwoord’ te markeren gezien jullie zelf jullie vorige belofte (eind 2019 een ROP!!!) hebben verbroken en het op basis van die belofte was dat ik dit topic als beantwoord had gemarkeerd.

5 jaar ben ik ondertussen al bezig, stel het je maar eens voor. Vooruitzichten 0,0..

2020, op enkele km van mij surfen ze aan 1Gbps en beschikken ze over 4.5G (Ronse). Websites, emails, updates van smartphones, tablets en zelfs elektrische auto’s worden steeds maar groter, er worden steeds meer digitale tv & streamingservices zoals Disney+, Netflix, Amazon, Streamz etc. aangeboden waar wij de facto geen gebruik van kunnen maken, in de huidige Covid-tijden wordt verwacht dat je van thuis online kan werken en vergaderen via Teams, Zoom of Skype, kinderen moeten tegelijk online thuisonderwijs kunnen volgen… Leg het maar eens uit waarom zij dat niet kunnen en al hun andere klasgenoten wel..

Het is ondertussen gewoonweg onwerkbaar om aan dit alles met een verbinding van – in het beste geval – 6Mbps download / 1Mbps upload te kunnen voldoen.

 

Nogmaals: bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Ik ben blij dit te lezen en kan me je opluchting goed voorstellen. Een exacte datum kan ik je jammer genoeg nog niet geven. 

Reputatie 7
Badge +4

Beste Proximus (@HadewychT @SamuelD @jonathandr

we zijn straks ‘einde 2020, begin 2021’. Is er nu al een concrete datum waarop wij de ROP mogen verwelkomen?

Indien niet zo, gelieve zo eerlijk te zijn om dit topic ook niet meer als ‘beantwoord’ te markeren gezien jullie zelf jullie vorige belofte (eind 2019 een ROP!!!) hebben verbroken en het op basis van die belofte was dat ik dit topic als beantwoord had gemarkeerd.

5 jaar ben ik ondertussen al bezig, stel het je maar eens voor. Vooruitzichten 0,0..

2020, op enkele km van mij surfen ze aan 1Gbps en beschikken ze over 4.5G (Ronse). Websites, emails, updates van smartphones, tablets en zelfs elektrische auto’s worden steeds maar groter, er worden steeds meer digitale tv & streamingservices zoals Disney+, Netflix, Amazon, Streamz etc. aangeboden waar wij de facto geen gebruik van kunnen maken, in de huidige Covid-tijden wordt verwacht dat je van thuis online kan werken en vergaderen via Teams, Zoom of Skype, kinderen moeten tegelijk online thuisonderwijs kunnen volgen… Leg het maar eens uit waarom zij dat niet kunnen en al hun andere klasgenoten wel..

Het is ondertussen gewoonweg onwerkbaar om aan dit alles met een verbinding van – in het beste geval – 6Mbps download / 1Mbps upload te kunnen voldoen.

 

Nogmaals: bedankt!


hi @TimWitt 
ik por nog even de mensen van de planning hiervoor om na te gaan wat men hier nu van plan is
ik zou je op de hoogte en hoop je snel goed nieuws te kunnen melden

 

mvg

Reageer