Beantwoord

We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

221 reacties

het is toch altijd al zo geweest dat het het geld is die beslist

Als de kasten volzet zijn (VDSL Kaarten = geen ingangen meer vrij) kunnen ze dit al niet en dan zouden ze kunnen andere UDVDSL kaarten steken waarbij de aansluitcapaciteit verdubbelt .

@GeertC 

Inderdaad triestig dat dit nog bestaat! 

Reputatie 5
Badge +1

Ja inderdaad @Martin!

Bedankt @WernerDV, mijn zus woont in St-Sauveur op Avenue des Hauts. Zij heeft 2-tal jaren geleden upgrade gekend naar VDSL maar ook aan minieme snelheden.​​​​​  Proximus 4G netwerk is daar ook erbarmelijk overigens..

 

En van Proximus en al zijn medewerkers en supporters doorheen de jaren, ik vernoem ze hierbij even chronologisch: @Elsa  @Bram @ThomasP @Wim @SamuelD @Charlotte.D @HadewychT @jonathandr @GeertC 

GEEN SPOOR MEER..!

Gewoon ter info:
De samenstelling van de het forumteam van Proximus is ondertussen veranderd, als ik mij niet vergis zijn het nog de volgende van deze die je opgesomd hebt, die van het Proximus forumteam deel uitmaken:

 @SamuelD  @HadewychT @jonathandr @GeertC 

Reputatie 5
Badge +1

Ik weet het @Martin, ik heb ze allemaal meegemaakt en (bijna) allemaal hebben ze ons met het zogenaamde kluitje het riet in gelokt. Er werd mij al meermaals beloofd dat ik binnen nu en X maanden wel vooruitzicht had op VDSL. Op 7 jaar tijd.. Ze zouden zich allen diep moeten schamen!!

@WernerDV : voor wat het uitmaakt, ik heb nog eens klacht ingediend bij BIPT over onze situatie. Of het echt iets uithaalt valt maar te betwijfelen maar je kan dat zelf ook steeds doen en ik ga er toch van uit  dat - zoals doorgaans - hoe meer mensen dat doen, hoe vlugger je zal geholpen worden..

 

 

Ga ik zeker doen! @TimWitt 

 

Ombudsdienst voor telecommunicatie : Hoe klacht indienen ? (ombudsmantelecom.be)

Reputatie 5
Badge +1

Nog steeds geen reden genoeg voor Proximus om je als klant eens te contacteren blijkbaar.

Ze viseren je veel liever en zitten samen achter je gat bij een koffietje te kletsen dat ze je in de gaten moeten houden, en zijn dan bovendien zo onvoorzichtig om dat allemaal op internet te gooien.. Je vindt nogal wat terug in hun archieven!! Ik heb al verschillende bezwarende topics gevonden en backup genomen op ‘way back machine’ etc. omdat ik het gevoel heb dat ze vlug offline gehaald zullen worden eenmaal gekend maar aan de snelheid waarmee een Proximus-medewerker hier blijkbaar passeert kan dat toch even duren…

En ze zullen het zeker aan de ‘verantwoordelijke’ moeten vragen.. Nu, ik ga al die verzamelde links ook eens aan het BIPT doorgeven als ik de kans heb! Het heeft hier allemaal lang genoeg geduurd!

 

 

 

Reputatie 5
Badge +1

Ai ai ai, zo zie je eens hoe ‘eerlijk’ de Proximusmedewerkers werkelijk zijn..

Schandalig van Proximus! Het is hun te veel om zelf nog eens te reageren.Proximus is dan ook één van de smerigste en oneerlijkste bedrijven in België. 

Als je je factuur eens 2 dagen te laat betaal zijn ze er wel rap met hun rappel of het afsluiten van de lijn maar een oplossing zoeken voor voorhistorische problemen hebben ze niet.

Ik heb zonet een abonnement bij Edpnet aangevraagd. Veel goedkoper en er staat geen downloadlimiet meer op. Ik gun die afzetters géén cent meer ! 

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt Ik heb me opnieuw geïnformeerd over de stand van zaken. De ROP is geïnstalleerd, normaalgezien had de mast ondertussen ook geïnstalleerd moeten zijn. Er is echter protest gekomen tegen de plaatsing van de mast waar wij hem wilden zetten. Hierdoor hebben we de werken stil moeten leggen en is  nieuw overleg bezig met de gemeente en de mensen die protest hebben aangetekend. Wij hopen snel een oplossing te vinden en u en uw buren zo snel mogelijk te kunnen aansluiten. Mijn excuses voor de nieuwe vertragingen. 

De info die u hierboven publiceerde is inderdaad interne communicatie die niet op het openbare internet had mogen verschijnen. Ik wil me excuseren voor de gebruikte toon. Het is ook heel normaal dat u uw situatie zo breed mogelijk wil aankaarten in de hoop op een oplossing. Ook wij zouden dit graag zo snel mogelijk in orde zien.

@WernerDV Ik heb ook voor u geïnformeerd. Eind dit jaar wordt in een deel van u straat vdsl2 mogelijk. Uw huis bevindt zich jammer genoeg te ver van de nieuwe kast die geplaatst wordt. We zijn nog op zoek naar een oplossing voor de huizen die te ver staan, maar ik kan daar nog geen datum voor geven. 

 

De kast staat op 1,3 km van mijn woning. Is dat te ver? Volgens mij loopt mijn kabel gewoon niet langs de goeie kant en is het is jullie te veel om die paar kabels te verleggen en ons daarop aan te sluiten. 

Is dit via edpnet dat je die gegevens hebt bekomen ?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin uiteraard ...

maar wat ik niet begrijp is dat met 0 FP, tochaangegeven wordt dat vdsl beschikbaar is !

Reputatie 7
Badge +4

@TimWitt dit is mij laatste reactie hieromtrent

ik ken uw locatie niet en wat bv. aldaar de mobiele mogelijkheden zijn 

feit is dat hetgeen beloofd werd niet gerealiseerd werd en met quasi zekerheid uitgesteld of afgesteld werd

concreet is er geen universele dienstverplichting noch oor Proximus, noch voor Telenet noch voor Voo

misschien uw licht eens gaan opsteken bij lokale politici om het probleem aan te kaarten (info m.b.t. BIPT, de verantwoordelijke minister en de betrokken parlementaire commissie vindt u hier of in een ander gelijkaardig topic terug)

zelf heb ik sinds enige jaren een xdsl&4G oplossing en is er de eerstvolgende jaren zonder mirakel geen oplossing van Proximus te verwachten (jaren geleden telkens met 6 maand uitgesteld en rond 2015 gewoon verdwenen en het aantal klanten op mjn locatie voor Proxmus vast internet is op heden tot 2 herleidt)

ik begrijp uw probleem en heb het bij diverse instanties tot op heden zonder succes aangekaart maar 4G biedt mij een oplossing via Proximus (Mobilus Unlimited) , Orange (Flybox) en Telenet/base (Tadaam) indien nodig

misschien moet het soelaas van Europa komen … 

succes 

Er zal vooral veel succes nodig zijn, mijn gedacht!

Reputatie 5
Badge +1

Hallo Moderatoren @HadewychT @AntonellaD @SamuelD @Bram @ThomasP @DaisyS @Luc.M @YorickP @jonathandr @GeertC @HeidiE @tina.b hierbij nogmaals een poging..

 

Er zijn alweer meer dan 2 weken verstreken sinds de melding dat er een stand van zaken ging gegeven worden maar die komt er maar niet. 

 

Wat

een

lijdensweg

Reputatie 4
Badge +1

Voor de sporadische ROP’s die er alsnog bijkomen is het raadzaam om op terrein te checken of uw geplande extra ROP-kast reeds geplaatst werd.

  • Zo ja dan is het 1ste semester 2020 nog haalbaar.
  • Zo niet dan mag u er van uitgaan dat de planning verdaagd werd.