We zijn 2016 en wij zitten nog steeds op ADSL: Wanneer o wanneer geraakt dit opgelost?
we zijn ondertussen al bijna 2016 en nog steeds zitten wij op ADSL. Wanneer kunnen wij eindelijk omgeschakeld worden naar VDSL2? Het feit dat deze vraag de laatste jaren steeds minder opduikt op dit forum verontrust mij enorm gezien wij blijkbaar tot een marginale groep gebruikers gaan behoren waarvoor er geen VDSL2 wordt mogelijk gemaakt.
Jarenlang zie ik met lede ogen aan hoe bijna overal rondom VDSL2 wordt mogelijk gemaakt maar bij ons in de buurt blijft dat onmogelijk.
Ondertussen steken jullie wel onze ogen uit met de aangekondige 100/10 'snelheidsverhoging', Netflix en andere HD-content die voor ons gewoon ontoegankelijk blijkt..
Vandaag kunnen jullie ons 5,5Mbps download en 0,4Mbps aanbieden, dat betekent downloaden aan 700kb/sec en uploaden aan 40kb/sec. Wij kunnen 1 Tv aansluiten, HD kijken is niet mogelijk. Als wij Belgacom Tv kijken daalt de internetsnelheid naar het nulpunt.
Ik woon op 5 kilometer van centrum Ronse, je kan dat maar bezwaarlijk 'in the middle of nowhere' noemen. Er staan hier tientallen huizen in mijn straat.
Bovendien moeten wij evenveel betalen als klanten waarvoor jullie wel kiezen te investeren en VDSL2 beschikbaar te maken. Ik las net op www.proximus.be/tarieven dat het tarief voor mijn Comfort pack naar €63,95 wordt verhoogd maar geen paniek want daarvoor zou ik moeten terugkrijgen:
- Vanaf 1 januari zal de downloadsnelheid van vast internet in de Comfort en Maxi Packs verhoogd worden tot 100 Mbps, waardoor u een betere internet- en tv-ervaring zal genieten
- Ook de uploadsnelheid van internet in al onze Packs zal op 1 januari opgetrokken worden.
Wij kregen al het gevoel dat wij moeten betalen voor de investeringen bij een ander, dit wordt hierdoor alleen nog maar bevestigd. Wat zal onze snelheidswinst worden va 1 januari? Vele mensen die nu al aan 70Mbps zitten zullen naar 100Mbps worden overgeschakeld, terwijl wij die nog aan voorhistorische snelheden rond 5Mbps zitten voortaan niet een 15x maar 20x tragere snelheid aangeboden krijgen voor een hogere prijs of waar lees ik het verkeerd? Hoe kan je dat nu nog verklaren?
Een "kosten/baten" verdediging is allemaal wel mooi maar als je gewoon meer geld voor een 20x lagere snelheid begint te vragen gaat die vlieger ook niet meer op. Dan betalen zij met de lagere snelheden simpelweg voor de investeringen bij zij met de hogere snelheden, meer analyse is daar toch niet voor nodig. Zelfs tegenover jullie 'laagste' abonnement krijgen wij 10x lagere snelheden aangeboden!
Bovendien hebben wij hier geen enkele alternatieve internetoperator, dus aanraden om bij een ander te gaan is geen alternatief. We zijn al jarenlang klant maar toch blijkt dat ook van geen tel en worden de nodige investeringen niet gedaan. Ik ben een jonge vader met opgroeiende kinderen. Hoe moet ik hen gaan uitleggen dat we in 2016 in een modern West-Europees land bij de grootste operator die beweert een kwaliteitsvol netwerk te bezitten en voortdurend evolueert om ons de beste ervaring te kunnen bieden qua infrastructuur danig beperkt en in de steek gelaten worden?
Is dit nu echt nog eerlijk in jullie ogen? Kunnen jullie echt niet de moeite doen om voor ons een oplossing te zoeken?
Ai ai ai, zo zie je eens hoe ‘eerlijk’ de Proximusmedewerkers werkelijk zijn..
Schandalig van Proximus! Het is hun te veel om zelf nog eens te reageren.Proximus is dan ook één van de smerigste en oneerlijkste bedrijven in België.
Als je je factuur eens 2 dagen te laat betaal zijn ze er wel rap met hun rappel of het afsluiten van de lijn maar een oplossing zoeken voor voorhistorische problemen hebben ze niet.
Ik heb zonet een abonnement bij Edpnet aangevraagd. Veel goedkoper en er staat geen downloadlimiet meer op. Ik gun die afzetters géén cent meer !
De info die u hierboven publiceerde is inderdaad interne communicatie die niet op het openbare internet had mogen verschijnen. Ik wil me excuseren voor de gebruikte toon. Het is ook heel normaal dat u uw situatie zo breed mogelijk wil aankaarten in de hoop op een oplossing. Ook wij zouden dit graag zo snel mogelijk in orde zien.
De kast staat op 1,3 km van mijn woning. Is dat te ver? Volgens mij loopt mijn kabel gewoon niet langs de goeie kant en is het is jullie te veel om die paar kabels te verleggen en ons daarop aan te sluiten.
ik ken uw locatie niet en wat bv. aldaar de mobiele mogelijkheden zijn
feit is dat hetgeen beloofd werd niet gerealiseerd werd en met quasi zekerheid uitgesteld of afgesteld werd
concreet is er geen universele dienstverplichting noch oor Proximus, noch voor Telenet noch voor Voo
misschien uw licht eens gaan opsteken bij lokale politici om het probleem aan te kaarten (info m.b.t. BIPT, de verantwoordelijke minister en de betrokken parlementaire commissie vindt u hier of in een ander gelijkaardig topic terug)
zelf heb ik sinds enige jaren een xdsl&4G oplossing en is er de eerstvolgende jaren zonder mirakel geen oplossing van Proximus te verwachten (jaren geleden telkens met 6 maand uitgesteld en rond 2015 gewoon verdwenen en het aantal klanten op mjn locatie voor Proxmus vast internet is op heden tot 2 herleidt)
ik begrijp uw probleem en heb het bij diverse instanties tot op heden zonder succes aangekaart maar 4G biedt mij een oplossing via Proximus (Mobilus Unlimited) , Orange (Flybox) en Telenet/base (Tadaam) indien nodig
misschien moet het soelaas van Europa komen …
succes
Hallo Moderatoren
Er zijn alweer meer dan 2 weken verstreken sinds de melding dat er een stand van zaken ging gegeven worden maar die komt er maar niet.
Wat
een
lijdensweg
Voor de sporadische ROP’s die er alsnog bijkomen is het raadzaam om op terrein te checken of uw geplande extra ROP-kast reeds geplaatst werd.
- Zo ja dan is het 1ste semester 2020 nog haalbaar.
- Zo niet dan mag u er van uitgaan dat de planning verdaagd werd.


Reageer
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.