V7 test



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

184 reacties

Na 14 dagen gebruik te maken van de V7 even mijn bemerkingen :

  • het installeren ging vlot en alles leek te werken. Zelfs al mijn serieopnames waren nog aanwezig. 
  • Het opstarten duurt veel te lang (tot langer dan 1min). Het Pickx menu is chaotisch en veel te druk. Soms is less, more.
  • ik vind het heel vervelend dat er geen mogelijkheid is tot doorspoelen, terugspoelen en zelfs pauzeren zonder extra bijbetaling. Ik heb de gratis test geactiveerd, je kan pauzeren maar doorspoelen en terugspoelen is irritant. Je ziet geen beelden met gevolg dat je steeds moet stoppen om te kijken waar je bent. Pauzeren kan trouwens nooit op NPO 1,2 en 3.
  • Het veranderen van zender duurt ook veel te lang.
  • Bij het opnemen van een serie ontbreken er afleveringen terwijl ze op de tablet wel aanwezig en afspeelbaar zijn. Het komt ook voor dat een aflevering wel in de lijst staat maar niet afspeelbaar blijkt te zijn. 
  • blijkbaar kan je enkel programma’s terug kijken binnen de lopende maand. Ik kon alleszins geen programma’s meer terugkijken van november. Dus geen opnamen en niet kunnen terugkijken terwijl de uitzending pas vrijdag is geweest. 
  • voor mij hoeven al die Google play extra’s niet. Ik zou liever wat meer compatibiliteit zien met Apple. 
  • De kwaliteit van de beelden zijn wel verbeterd maar het geluid is veel minder. 

 

Ik ga ervan uit dat er nog wel wat aanpassingen zullen gebeuren vooraleer dit losgelaten wordt op het grote publiek. Ik kijk ernaar uit 

 

 

 

 

Badge

Ik heb de V7 ondertussen enkele weken in gebruik en heb dit topic al eens diagonaal doorgelezen, sommige dingen herken ik, andere niet.

Ik ga hier opsommen wat mijn ervaringen tot nu toe zijn, zowel positief als negatief.

 

Het opstarten duurt erg lang, het is vaak een halve minuut tussen aanzetten en het moment dat je live tv kan kijken.

Soms kun je na het aanzetten geen handelingen doen omdat de diensten niet beschikbaar zijn, je moet de V7 dan opnieuw uit en terug aanzetten.

Goed is wel dat eens opgestart je snel naar bijvoorbeeld Netflix kan, vroeger was het daar wachten.

Het is ook wennen aan de structuur van het pickx menu dat toch weer anders is dan bij de versie van mijn vorige V5 decoder, geleidelijk aan gaat het wel beter om alles terug te vinden.

 

Ik persoonlijk zou er de voorkeur aan geven om bij het aanzetten niet in het picks-menu terecht te komen, maar gewoon bij de laatste bekeken zender live tv. Handig zou zijn mocht je dat kunnen instellen, ofwel in pickx-menu ofwel ineens naar live tv bij het aanzettenvan de decoder.

 

Ik ondervind problemen bij serieopnames, bij twee verschillende series heb ik ontbrekende afleveringen.  In het menu ‘Mijn video’s’ staan dan bijvoorbeeld afl .1, 2 en 5, waarbij 3 en 4 niet zichtbaar zijn. Nog vreemder is dat de ontbrekende afleveringen wel zichtbaar zijn in de Pickx app op de smartphone, maar dus niet via de V7.

 

Met de nieuwe V7 afstandsbediening kan je niet meer in het menu van het TV toestel, dit om bijvoorbeeld klank of beeldinstellingen aan te passen, je hebt dus opnieuw een 2de afstandsbediening nodig.

 

Ik heb matig gehoorverlies en maak daarom vaak gebruik van de ondertiteling via 888. Ook hierbij zijn er een aantal min of meer  ‘storende’ factoren sinds ik de V7 gebruik.

 

Het in en uitschakelen van de 888-ondertitels vereist nu meerdere handelingen omdat het via een menu gaat ipv slechts 1 druk op de knop vroeger.

 

Er zijn programma’s die deels voor iedereen ondertiteld worden en deels enkel via 888 (bijvoorbeeld nieuwsuitzendingen). Regelmatig blijft de laatste 888-ondertiteling haperen op het moment dat er algemene ondertiteling is, de 888 titels blijven zo op het scherm staan (soms minuten lang) en verhinderen het lezen van de algemene ondertitels.

 

Er zijn soms problemen met de weergave van aanhalingsteken en afkappingstekens. Een bepaalde zin kan er dus als volgt uitzien:

Het interview was te zien in &aposExtra Time&apos.

De foto&aposs zijn mooi.

Ik hoef niet te vermelden dat dit het vlot lezen niet bevordert.

Ook de accenten op letters worden niet meer weergegeven, dus geen é è à ë ê maar gewoon a, e.

 

De algemene leesbaarheid van de 888 ondertitels is wel aangenamer, het lettertype is vloeiender en de ‘achtergrond’ is nu half-doorschijnend donkergrijs in plaats van ondoorschijnend zwart.

 

Tot zover een eerste verslagje van mijn hand. Wordt waarschijnlijk vervolgd.

Reputatie 7
Badge +4

@max24 , @SergeB_01 en @MD79,  jullie mogen jullie feedback hier in het privé topic doorgeven. 
Zolang de piloot loopt over de V7, vragen we jullie vriendelijk niets publiek hierover te posten😉

Reputatie 7
Badge +4

Dat is inderdaad om de oude decoder uit het systeem te verwijderen. Afhankelijk van je lijnprofiel (vooral bij lange lijnen en lagere snelheid) heeft het aantal aangemelde decoders invloed op je opnames of welke zenders je in HD kan bekijken. Vandaar dat je wel de mogelijkheid hebt om die oude decoder volledig te verwijderen.


Had ik dit maar vooraf geweten :rolling_eyes: . Ik heb wel dat nummer gebeld in de veronderstelling dat dit diende om de v7 in te schakelen. Niet om mijn oude decoder uit te schakelen.

Wanneer ik mijn v6 nu opnieuw aansluit, krijg ik de melding om mijn lijnnummer in te geven. Als ik dit zou doen, krijg ik mijn v6 dan terug aan de praat? Verstoort dit de werking/synchronisatie met de v7?

Weet iemand dit?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker niet terug naar de haperende v6 maar zou wel nog graag enkele oude opnames willen bekijken. En beide decoders samen runnen, maakt het testen/vergelijken makkelijker vind ik.

many thanks!

 

 

Je kan de V6 inderdaad terug aansluiten en het lijnnummer ingeven , dit zal geen invloed hebben op de werking van de V7

 

 

Cool! Bedankt Samuel. Ga het strax eens testen.

uit nieuwsgierigheid: waar dient die oproep naar dat nummer dan wel voor?

 

Het dagelijks opstarten van de decoder blijft lang duren.

Het duurt weel te lang alvorens we TV kunnen kijken. Ik zou liever hebben dat de decoder zich niet telkens uitschakelt kort nadat de TV werd uitgeschakeld.

Reputatie 7
Badge +4


Had ik dit maar vooraf geweten :rolling_eyes: . Ik heb wel dat nummer gebeld in de veronderstelling dat dit diende om de v7 in te schakelen. Niet om mijn oude decoder uit te schakelen.

Wanneer ik mijn v6 nu opnieuw aansluit, krijg ik de melding om mijn lijnnummer in te geven. Als ik dit zou doen, krijg ik mijn v6 dan terug aan de praat? Verstoort dit de werking/synchronisatie met de v7?

Weet iemand dit?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker niet terug naar de haperende v6 maar zou wel nog graag enkele oude opnames willen bekijken. En beide decoders samen runnen, maakt het testen/vergelijken makkelijker vind ik.

many thanks!

 

 

Je kan de V6 inderdaad terug aansluiten en het lijnnummer ingeven , dit zal geen invloed hebben op de werking van de V7

 

Reputatie 7
Badge +4

@BartO  Kan je ons enkele specifieke voorbeelden bezorgen wanneer je deze melding krijgt, dus specifieke datum en tijdstip ?

Ik heb mijn beide modems draaien. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb dit tijdelijk opgelost door mijn v7 op hdmi2 te zetten en mijn v5 op hdmi 1 te zetten en ik kan dus switchen tussen beide toestellen. Zo kan ik mijn films nog zien op de V5. Zie wel dat je e laatste update heb binnengehaald. Dan werkt alles wat vlotter. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. En ik heb ook niet gebeld. We vervangen eigenlijk nog niets. We testen. We moeten pas de keuze maken wanneer we bericht van Proximus krijgen welke toestel we houden. Dan maken we de keuze en doen afstand van 1 van de 2 toestellen.


Had ik dit maar vooraf geweten :rolling_eyes: . Ik heb wel dat nummer gebeld in de veronderstelling dat dit diende om de v7 in te schakelen. Niet om mijn oude decoder uit te schakelen.

Wanneer ik mijn v6 nu opnieuw aansluit, krijg ik de melding om mijn lijnnummer in te geven. Als ik dit zou doen, krijg ik mijn v6 dan terug aan de praat? Verstoort dit de werking/synchronisatie met de v7?

Weet iemand dit?

Begrijp me niet verkeerd, ik wil zeker niet terug naar de haperende v6 maar zou wel nog graag enkele oude opnames willen bekijken. En beide decoders samen runnen, maakt het testen/vergelijken makkelijker vind ik.

many thanks!

Probleempje: heb dagelijks minstens een keer het probleem dat een programma stopt met afspelen. Krijg dan melding: dit programma kan helaas nu niet worden afgespeeld foutcode p011.

Mogelijks werkt een andere zender wel, mogelijks ook niet. Bij herstart decoder kan het zijn dat het probleem is verholpen maar is niet zeker. 

Reputatie 1

Het veranderen van zender is zeker nog een groot werkpunt. Je verliest toch een aantal seconden beeld na het zappen, wat uiteraard niet de bedoeling mag zijn. 

Heb nu paar dagen terug even mijn oude decoder geïnstalleerd. Mijn vriendin vindt de nieuwe omgeving totaal niet gebruiksvriendelijk. Zij is een gewone gebruiker, zoals 90% van de gebruikers van proximus. Ikzelf bij IT’er en kan er dus wel aan wennen.

Wel nog een aantal bugs tegen gekomen: We hadden bijvoorbeeld iets opgenomen en dit stond niet tussen de opnames. Geen probleem dacht ik met TV replay kan ik het nog zien. Maar ik kreeg mijn herstarten optie niet te zien, ik ging telkens naar mijn opnames, waar deze opname dan uiteindelijk niet bijstond. Aantal keren dat ik maar via VTM Go app verder heb gekeken omdat mijn opname plots niet meer beschikbaar was( ook na herstarten van de decoder). Voorlopig om niet te veel gevloek te hebben thuis terug de oude. Ik wacht geduldig af op de volgende update van de software om hem terug te testen.

Reputatie 2
Badge

Het opstarten van de decoder heb ik ook getest en ook idd hetzelfde je ziet hem opstarten.maar je krijgt eerst geluid dan na toch een dikke 15 a 20 sec heb je beeld.

 

Afstandsbediening geen problemen hier decoder werkt goed en ligt achter tv 3m afstand en werkt evengoed als de vorige decoder.

Wat wel iets wat storend kan zijn is het zappen je krijgt dan zwart beeld met de zender dan pas beeld iets wat de vorige niet had.mischien een foutje in het software?

 

Reputatie 2
Badge

Heb vandaag na veel problemen dankzij bpost hel ontvangen en geïnstalleerd zonder problemen alvast . Wat me alvast opvalt bij het tv kanaal 310 bij mij kun je momenteel niet de gesproken taal van de film veranderen . Wat wel ging met de oude

Al enkele opmerkingen omtrent de V7 Decoder:

  • Decoder EN TV starten soms uit het niets op. Terwijl beide wel degelijk af staan en niet in standby(al tweemaal gebeurd) Enorm verschietachtig
  • De oude tv-gids missen we wel. Het was handig om een overzicht te zien van alle zenders en niet zender per zender moeten afgaan om te kijken wat eventueel leuk is om op te nemen.
  • Het opstarten is ENORM traag. Je hoort eerst al het geluid en pas een minuut nadien zie je beeld.
  • De langere opnames missen we(is dit iets wat verdwijnt? Of een ETA van wanneer het in de nieuwe decoder gaat komen)
  • Het doorspoelen vind ik nogal raar, je moet nu blijven drukken om door te spoelen. De 3 snelheden is toch wenselijk.
  • De thuisknop werkt soms niet, waardoor er enkel naar live tv kan gekeken worden. Ook na heropstarten decoder.
  • Als IT’er is het soms al even zoeken waar alles te vinden is, maar kan me voorstellen dat het voor nitwits en oudere mensen de GUI niet gebruiksvriendelijk is.

Worden er tijdens de testperiode al aanpassingen en updates gedaan? Of pas achteraf?

Bij het opstarten van de testdecoder V7 krijg ik de foutmelding PO16. Heb de decoder reeds volledig heropgestart zonder succes. Ook de modem is heropgestart. Nu zonder TV.

 

Via Pickx op de Ipad kan ik wel tv kijken.

 

Hoe kan dit opgelost worden?

Na een paar dagen de nieuwe V7 decoder te gebruiken zijn dit mijn bevindingen:

  1. Het veranderen van zender duurt langer. Alles reageert toch veel trager.
  2. Als ik de decoder aan of uit zet met de Proximus knop wordt ook mijn TV aan of uit gezet
    Dit is enorm vervelend. Ik heb namelijk zelf een Android TV van Philips die ik vaak gebruik voor o.a. Netflix, Youtube, Spotify, TuneIN Radio, TED Talks, en nog vele andere apps.
    De afstandsbediening is ingesteld op Bluetooth, maar toch wordt mijn TV ook uit en aan gezet.
  3. Het gebeurd vaak dat als ik de decoder aanzet de zenders eerst niet werken.
    Ik zie dan enkel ruis, zoals bij de vroegere oude bakken. Dan moet ik de decoder herstarten (soms 2x) zodat de zenders werken.
  4. Soms blijft het hangen op één zender ook al verander ik naar een andere zender.
    Voorbeeld: Ik kijk VIER, verander naar één en vervolgens naar andere zenders, ik zie op het scherm de EPG van die andere zenders en het lijkt alsof het is veranderd. Echter blijft nog steeds de eerste zender (VIER in dit voorbeeld) draaien.

 

Wat de interface betreft:

Het is dus gewoon de Pickx app zoals op de smartphone. Persoonlijk ben ik er geen fan van. Het is perfect voor op een smartphone, maar niet voor op een TV. Het navigeren vind ik niet intuïtief.
Maar dit zal vast een persoonlijk voorkeur zijn. Dus kan goed zijn dat ik er na een tijdje aan wen en het me niets meer uitmaakt. Dat hoop ik althans…

Heeft misschien ook te maken met het feit dat alles vrij traag reageert en ik gewoon gefrustreerd geraak daardoor.

 

Ik blijf nog testen. Hopelijk is er snel een update die de bestaande kinderziektes oplost.

V7 geinstalleerd, lijkt allemaal in orde maar:

-series in Studio100TV zijn niet beschikbaar (alleszins niet terug te vinden)?

-Gekleurde knoppen niet meer beschikbaar op nieuwe remote?

Iemand meer info hierover?

 

 

Beste geregeld valt de decoder uit op zwart scherm  maar start vanzelf terug op krijg wel melding resolutie externe apparatuur niet ondersteund . wat is de oorzaak hiervan? Wat ik ook wil zeggen liever een iets langere HDMI kabel minstens 1,5 meter

Bedankt, kan ik eens proberen!

Decoder valt soms uit en start vanzelf terug op is dat normaal 

Ik heb mijn beide modems draaien. Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb dit tijdelijk opgelost door mijn v7 op hdmi2 te zetten en mijn v5 op hdmi 1 te zetten en ik kan dus switchen tussen beide toestellen. Zo kan ik mijn films nog zien op de V5. Zie wel dat je e laatste update heb binnengehaald. Dan werkt alles wat vlotter. Ik hoop dat dit een antwoord is op je vraag. En ik heb ook niet gebeld. We vervangen eigenlijk nog niets. We testen. We moeten pas de keuze maken wanneer we bericht van Proximus krijgen welke toestel we houden. Dan maken we de keuze en doen afstand van 1 van de 2 toestellen.

Ik heb vandaag mijn decoder v7 ontvangen en in gebruik genomen. Op zich verliep alles vrij vlot, alleen merkte ik bij het nalezen van de installatie-instructies dat ik de stap “Als je een decoder vervangt” (“Bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies”) niet heb gevolgd. Kan dit kwaad? Mijn vorige decoder is een V5 compact.

 

Kan ik eigenlijk nog switchen naar of tegelijkertijd gebruik maken van mijn vorige decoder? Heb ik daarmee dan ook terug toegang tot mijn langdurig bewaarde opnames?

Reputatie 1

Beste, vandaag de v7 decoder ontvangen en net een 30 minutjes aangesloten, nu moet ik nog Tv Replay+ activeren die gratis zou zijn tijdens de test periode. Nu heb ik een klein vraagje, na de test periode word die automatisch terug gedeactiveerd of moet ik dit zelf doen? En indien deze wel aangerekend word tijdens de tes periode moet ik dit hier melden? Dank bij voorbaat Serge.

Reputatie 7
Badge +4

@lobkev long term opnames zijn momenteel nog niet mogelijk op de V7