V7 test



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

184 reacties

Hallo,

 

Ik heb een tijdje geleden het webform voor problemen ingevuld omdat het geluid van de V7 decoder niet goed doorkomt. Ik heb hier echter nog geen reactie op gehad en heb dat probleem nog steeds. 

Mijn probleem:

Mijn tv staat op het maximum om een normale geluidklank te krijgen bij de V7 decoder. Als ik daarna overschakel naar mijn oude decoder of eender welke andere ingang word je bijna doof van het verschil. Ik moet dan mijn geluid van 100% terug brengen naar 13% voor het zelfde volume te krijgen. 

Heb decoder al verschillende keren opnieuw opgestart en gereset maar niets helpt.

Kan ik lang hier een reactie krijgen? 

 

Gr Philippe 

Ik heb net hetzelfde probleem

Vooreerst mijn excuses omdat ik gisteren in het publieke forum gepost heb. De forum-interface op de telefoon is echt niet gebruiksvriendelijk. Niet 100% duidelijk waar je iets moest posten…

Maar soit. 

Ik heb dus eerder deze week de nieuwe software geïnstalleerd en sindsdien is het kommer en kwel.

Telkens als ik de TV aanzet (via de afstandsbediening vd decoder) krijg ik foutmelding P134.

Ik heb een paar seconden beeld en klank en dan opnieuw P134.

Als ik van kanaal verander, idem ditto.

Als ik de decoder stop/start (via knop achteraan) dan lukt het wel.

Gisterenavond had ik geen zin om tot aan de tv te lopen & heb ik een paar minuten gewacht alvorens nog eens te proberen… lukte ook. (vraag me niet hoe).

 

Vorige week (dus voor de update) heb ik gedurende een paar dagen geen beeld gehad op BBC1 en BBC2 :-(

Flink vervelend.

 

Sinds ik de V7 test moet ik een paar minuten voor ik TV wil kijken al de decoder aanzetten omdat alles zooooooo traag gaat. Het enige wat er leuker aan is zijn de APPS (ttz ik kan nu foto’s casten en ik kan youtube en Amazon prime rechtstreeks op de TV zien).

Maar qua gebruiksvriendelijkheid en snelheid om TV te zien is het een achteruitgang over heel de lijn.

Ik heb trouwens ook sterk de indruk dat de decoder met het VOLUME (geluid) van het televisietoestel interfereert. Sinds ik de nieuwe decoder heb moet ik het volume minstens op 20 zetten, terwijl dit eerder rond de 10 a 12 was (neen, ik ben ondertussen niet doof geworden noch hardhorig).

 

Bref, ik ben niet tevreden maar sta open voor verbetering. Misschien nog even vermelden dat ik een draadloze verbinding heb naar de Proximus modem die op een andere verdieping staat. Maar in het verleden was dat geen probleem.

 

Wat stellen jullie voor als “debugging”?

Heb de nieuwe update ook geïnstalleerd en vond de vorige manier van doorspoelen veel duidelijker en aangenamer.

Je ziet nu niet goed hoe ver je doorspoelt.

Beste,

Ik mocht vorige week de v7 decoder ontvangen, ik heb 2 vraagjes:

  1. Ik kan blijkbaar geen herinnering meer ingeven voor programma’s
  2. De rode knop is niet langer aanwezig op de afstandsbediening

Kan iemand mij helpen hoe ik deze functies toch nog kan gebruiken? Zijn er andere alternatieven?

 

Alvast bedankt

@PhilippeVdH  Het formulier dat je invult wordt zowizo doorgegeven aan de betrokken diensten, het is inderdaad niet gegarandeerd dat hier antwoord op komt. Het is inderdaad best hier op het forum nog eens aan te kaarten. 

Om je geluid te verbeteren kan je eens volgende instellingen op je decoder aanpassen : settings -> instellingen toestel -> apparaatvoorkeuren -> Geluid -> indeling selecteren -> automatisch

Hey SamuelD heb het geprobeerd en er verandert niets. 

Nog opties? 

Gr Philippe 

 

 

Update is geïnstalleerd. De optie herstarten is op sommige zenders niet meer beschikbaar. Het journaal op 1 en het journaal op vtm niet meer te herstarten. Als je op terugspoelen klikt, komt er een melding gebruik herstarten maar die optie is niet meer te kiezen. Reeds alles afgezet en terug opgestart. geen verschil. 

Reputatie 2
Badge +1

@SamuelD 

Kunnen jullie antwoorden op mijn onderstaande vraag van een paar posts terug :

 

Waarom lanceren jullie de applicatie die nu draait op de V7 decoder niet op de Apple TV ? 
Er is momenteel een beta gaande van een Pickx app op de Apple TV(waar ik overigens ook beta tester van ben) met een beperkte functionaliteit.

D.w.z enkel live streaming en herstarten.

Geen tvgids of opnames.…

Ik weet dat vanaf het tweede semester de Epic klanten toegang zullen krijgen tot de Apple TV app, dit juist voor de beperkte mogelijkheden aangezien de aboprijs…

 

Nu zou het voor giant Proximus customers een enorme + zijn mochten wij de full blown app met alle mogelijkheden kunnen hebben op de Apple TV, hierdoor hebben ook wij dus de fysieke decoder niet meer nodig en valt alles te bedienen met 1 toestel…

 

Proximus, kan je ons even uit de doeken doen wat jullie plannen zijn betreffende de Pickx app in combinatie met Apple TV ? 
 

Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +4

@PhilippeVdH  Het formulier dat je invult wordt zowizo doorgegeven aan de betrokken diensten, het is inderdaad niet gegarandeerd dat hier antwoord op komt. Het is inderdaad best hier op het forum nog eens aan te kaarten. 

Om je geluid te verbeteren kan je eens volgende instellingen op je decoder aanpassen : settings -> instellingen toestel -> apparaatvoorkeuren -> Geluid -> indeling selecteren -> automatisch

Hallo,

 

Ik heb een tijdje geleden het webform voor problemen ingevuld omdat het geluid van de V7 decoder niet goed doorkomt. Ik heb hier echter nog geen reactie op gehad en heb dat probleem nog steeds. 

Mijn probleem:

Mijn tv staat op het maximum om een normale geluidklank te krijgen bij de V7 decoder. Als ik daarna overschakel naar mijn oude decoder of eender welke andere ingang word je bijna doof van het verschil. Ik moet dan mijn geluid van 100% terug brengen naar 13% voor het zelfde volume te krijgen. 

Heb decoder al verschillende keren opnieuw opgestart en gereset maar niets helpt.

Kan ik lang hier een reactie krijgen? 

 

Gr Philippe 

Reputatie 2
Badge +1

Waarom lanceren jullie de applicatie die nu draait op de V7 decoder niet op de Apple TV ? 
Er is momenteel een beta gaande van een Pickx app op de Apple TV(waar ik overigens ook beta tester van ben) met een beperkte functionaliteit.

D.w.z enkel live streaming en herstarten.

Geen tvgids of opnames.…

Ik weet dat vanaf het tweede semester de Epic klanten toegang zullen krijgen tot de Apple TV app, dit juist voor de beperkte mogelijkheden aangezien de aboprijs…

 

Nu zou het voor giant Proximus customers een enorme + zijn mochten wij de full blown app met alle mogelijkheden kunnen hebben op de Apple TV, hierdoor hebben ook wij dus de fysieke decoder niet meer nodig en valt alles te bedienen met 1 toestel…

 

Proximus, kan je ons even uit de doeken doen wat jullie plannen zijn betreffende de Pickx app in combinatie met Apple TV ? 
 

Alvast bedankt! 

 

 

Ik heb de nieuwe decoder v7 ontvangen om te testen en tracht hem nu te installeren. 

De oude decoder heb ik gedeactiveerd via de telefonische helpdesk want ik heb geen telefoonnummer (lukte niet via 0800 99 696 want daar wordt steeds een 0 voor het fiber klantnummer geplaatst)

Vervolgens kan ik zonder problemen mijn Google-Account instellen. Daarna moet ik de Privacy regels aanvaarden van Proximus Pickx en dan krijg ik een scherm met 'Proximus TV Service niet beschikbaar' met de keuze 'Probeer opnieuw' of Offline modus.

Decoder is rechtstreeks aangesloten op modem en krijgt ook een ip-adres in de range van de modem

Ik heb al een paar keer gebeld naar 0800 22 800 maar daar is het duidelijk dat de eerste lijn geen ervaring heeft met deze decoder. Is het mogelijk om in contact te komen met een expert?

De nieuwe decoder lijkt een grote stap in de goede richting, alleen jammer dat dit nu niet lukt...

Reputatie 2
Badge

ik heb de correcte versie toch nog veel problemen ermee . Replay reageert niet altijd in fout heb ik regelmatig al vermeld nog niks dat helpt met al wat ik probeer of doe . nog altijd het late reactie bij het zappen. 

Reputatie 7
Badge +4

Voor die dat nog niet de correcte app versie hebben kan je dit forceren door de decoder te herstarten (met de aan / uit  knop aan de achterzijde) vervolgens de decoder 10 minuten in stand by laten en dan 10 min live laten spelen . Hierna zou de juiste app versie moeten laden.

Reputatie 2
Badge +1

Paar dagen geleden deze mail gehad:

 

Op 27/03 zal er automatisch een nieuwe software update (App-versie 1.40.5) gebeuren met de volgende verbeteringen:    

 

  • Snellere opstarttijd  
  • Foutmelding ‘A001 No internet connectivity’ komt niet meer tevoorschijn 

 

Update is echter niet gebeurd - ook niet na heropstarten toestel en handmatige check.

Appversie staat nog steeds op 1.40.4

 

 

Hier is de update wel automatisch gebeurd… ;-)

 

Wat ik wel niet gekregen heb is een mail over de update…

 

@ Proximus

Het zou leuk zijn om dit voor mij ook in te stellen om via mail op de hoogte te worden gehouden van updates over de beta…

Voor de beta van de versie op de Apple TV krijg ik dit wel…

 

Alvast bedankt!

Reputatie 2
Badge

Ik ook anjake.

Heb al een hard reset gedaan maar nog veel lagg idd .

 

Reputatie 2

ik heb nu heel veel last van heel traag opstarten!

Paar dagen geleden deze mail gehad:

 

Op 27/03 zal er automatisch een nieuwe software update (App-versie 1.40.5) gebeuren met de volgende verbeteringen:    

 

  • Snellere opstarttijd  
  • Foutmelding ‘A001 No internet connectivity’ komt niet meer tevoorschijn 

 

Update is echter niet gebeurd - ook niet na heropstarten toestel en handmatige check.

Appversie staat nog steeds op 1.40.4

Reputatie 2
Badge

Idd Tony

Ik heb hetzelfde nog steeds vertraging tussen de kanalen tijdens het zappen . Ook bij Replay te activeren krijg je een foutcode en om later weer te proberen.heb al een reset gedaan ook . Ga deze vanavond weer eens nakijken

 

Mvg b

De nieuwe update van 27/03/2020 werkt nog niet goed want ik heb nog de melding niet verbonden met het internet en de opstart tijd is nog steeds traag, ik heb het zelf geprobeerd voor de update maar krijg de melding dat mijn apparaat de laatste update al heeft.

Reputatie 2
Badge

Ik heb voor de zekerheid wel de Replay stop gezet anders word het later indien er een fout is weer een gedoe om alles recht te zetten . Ik wacht op antwoord dan alvorens deze weer te activeren en in afwachting natuurlijk op een antwoord over deze

 

 

Zoals altijd hartelijk bedankt

 

Mvg

Benny

Reputatie 7
Badge +4

We hebben er meerdere klachten over gekregen en het onderzoek is momenteel bezig ik hou jullie op de hoogte.

Ondertussen hebben we de oorzaak van het probleem gevonden. een update van een encoder. We werken aan een oplossing met onze partner. 

Reputatie 2
Badge

Vraag wat met de oude decoder na de testfase . Ik weet dat we de V7 mogen houden moeten we dan naar een Proximus winkel om hem binnen te doen ? Of gaan we een email krijgen via Proximus ?

 

 

Mvg

Benny v

Reputatie 7
Badge +4

We hebben er meerdere klachten over gekregen en het onderzoek is momenteel bezig ik hou jullie op de hoogte.

Ik denk dat dit te maken heeft met het openstellen van hun datalimieten, ik vind dat echt wel een mooie geste maar ik vrees dat dit ten koste gaat van kwaliteit. Enfin we zullen wel zien. Ik ben content met mijn oude decoder. Ik heb weer fatsoenlijk beeld. 

Reputatie 2
Badge +1

Beste, 

Ik heb de laatste 2 dagen ontzettend slecht beeld. Donker en de kleuren vloeien in elkaar over. Ik dacht eerst dat het aan de tv lag maar Netflix en opgenomen series hadden het niet. Ik heb alles geprobeerd, router gereset, tv gereset. Alles op en af gezet en zelfs een andere HDMI kabel aangesloten. Ik heb van ellende de oude decoder terug aangesloten en nu heb ik terug prima beeld. Enig idee hoe ik de V7 terug in orde krijg?
 

mvg

Linda


ik heb net hetzelfde probleem, en we zijn niet alleen blijkbaar…

check laatste Posts bij live tv