V7 test



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

184 reacties

Beste, 

Ik heb de laatste 2 dagen ontzettend slecht beeld. Donker en de kleuren vloeien in elkaar over. Ik dacht eerst dat het aan de tv lag maar Netflix en opgenomen series hadden het niet. Ik heb alles geprobeerd, router gereset, tv gereset. Alles op en af gezet en zelfs een andere HDMI kabel aangesloten. Ik heb van ellende de oude decoder terug aangesloten en nu heb ik terug prima beeld. Enig idee hoe ik de V7 terug in orde krijg?
 

mvg

Linda

Reputatie 7
Badge +4

Vergeet zeker ook niet jullie problemen te loggen via onze webform. Klik hier

Reputatie 7
Badge +3

@MD79 

We hebben je aansluiting nagekeken, de metingen zijn goed.

Je zou de bbox eens een reset moeten geven zoals uitgelegd wordt in dit filmpje:

 

 

Geert

Hallo, 

Sinds een paar dagen blijft het beeld  lang stilstaan bij het wisselen van zender. Het duurt echt lang voor de zender geladen is. 

Ik krijg ook bij het opstarten de melding geen internet. nadien wel in orde. 

Regelmatig blijft er rechts onder op het scherm een cirkeltje staan met 15 sec in. Heropstarten helpt niet. Als ik netflix kijk is het niet zichtbaar maar bij gewone zenders blijft het staan. ligt niet aan de tv.

laatste dagen zeer slechte en trage internetverding. wifi/tv

Reputatie 7
Badge +4
  • Je kan favoriete zenders kiezen en die worden dan als eerste vermeld in je TV-gids. De zendervolgorde wijzigen zoals op de andere types decoders kan niet.  De favoriete zenders kan je aanduiden door in de TV-gids op het pijltje naar boven te duwen en dan kan je ze aanduiden als favoriete zender. 
  • Als je nog een tweede decoder in gebruik hebt van een ander type kan je daarop wel de zendervolgorde wijzigen en zal ze ook op de V7 mee veranderen. 
  • De opnametijd kan op dit ogenblik nog niet verlengd worden. 

Hallo,

 

Ik heb de volgende vragen ivm de nieuwe decoder:

 

  •  Hoe zenders te verplaatsen en herschikken?
  • Kan je opnames hun opnametijd verlengen als de termijn bijna is verlopen?

Mvg,

 

Bjorn

Hallo iedereen,

 

Ik ben bij de testgroep van de nieuwste generatie decoders.  

Er zijn al enkele dingen veranderd maar toch zijn er nog enkele “probleempjes” volgens mij.

Ik vraag me eigenlijk af hoe ik zenders kan veranderen van plaats in de zenderlijst. Ik vind dit nl niet terug voor mijn type van decoder.

Alsook is het blijkbaar onmogelijk om opnames langer te beweren dan de aangeduide 60 dagen.  Is er een mogelijkheid om de bewaartijd van opnames te verlengen?

Hopelijk is er of word er een oplossing voorzien voor beide “probleempjes”.

 

Grts to all,

 

Bjorn

Sinds ik mijn nieuwe decoder V7 heb… prachtig beeld , maar … het beeld loopt soms met lichte schokjes. Meestal in de HD zenders… vooral aan de lopende textbalken van b.v. kanaal Z en andere is dit goed te merken.

Ik vrees dat de koperen telefoonlijn al die immense data niet meer vlot verwerkt krijgt ?

Heb alles al meermaals terug gereset en opgestart.. euvel blijft

Iemand nog dit probleem opgemerkt?

Wat betreft de nieuwe 3.33.9 software update: voor het eerst werkt nu het casten vanuit de Pickx-app. Eindelijk! :thumbsup_tone1:

De vorige softwareversie (*.6) had bij mij last om opnames die nog maar enkele uren beschikbaar waren af te spelen. Steeds kreeg je dan de foutmelding p131 ‘opname kan helaas niet afgespeeld worden’. In de nieuwe versie herstart de decoder spontaan als je zo’n opname wil afspelen. De opname krijg je nog steeds niet te zien.

Zou het mogelijk zijn om de release notes van de 3.33.9 update met ons te delen? Zo zien we welke bugs opgelost zouden moeten zijn.

Reputatie 1

@ArneDevos @Instagreg 

Ik vroeg me ook al af waar die 1 euro per DAG voor een decoder vandaan kwam?

Ben opgebeld geweest door Proximus met de vraag of ik interesse had in die decoder met een ingebouwde Chromecast. Als ik me niet vergis sprak die persoon over €1 extra per dag. Zoals ik ook al zei in mijn voorgaand bericht. Kan zijn dat ik fout ben. Schiet me er niet voor dood.

Toen zei ik ook tegen die persoon dat een Chromecast €30 kost en met één aan te schaffen de update naar de nieuwe versie niet interessant is  voor mij.. kwestie van ook eens de meerwaarde aan te halen van deze V7.

Als de klanten (wij) kosteloos kunnen updaten naar deze decoder kan je spreken van een goeie service en ondersteuning vanuit Proximus.

Maar naar mijn persoonlijke mening vind ik deze update mét een maandelijkse meerkost het niet waard.

 

Zo'n hoge meerkost vind ik er ook over. Ik ben benieuwd naar  een reactie ve Proximus medewerker. 

@ArneDevos @Instagreg 

Ik vroeg me ook al af waar die 1 euro per DAG voor een decoder vandaan kwam?

Ben opgebeld geweest door Proximus met de vraag of ik interesse had in die decoder met een ingebouwde Chromecast. Als ik me niet vergis sprak die persoon over €1 extra per dag. Zoals ik ook al zei in mijn voorgaand bericht. Kan zijn dat ik fout ben. Schiet me er niet voor dood.

Toen zei ik ook tegen die persoon dat een Chromecast €30 kost en met één aan te schaffen de update naar de nieuwe versie niet interessant is  voor mij.. kwestie van ook eens de meerwaarde aan te halen van deze V7.

Als de klanten (wij) kosteloos kunnen updaten naar deze decoder kan je spreken van een goeie service en ondersteuning vanuit Proximus.

Maar naar mijn persoonlijke mening vind ik deze update mét een maandelijkse meerkost het niet waard.

 

Reputatie 1

@ArneDevos @Instagreg 

Ik vroeg me ook al af waar die 1 euro per DAG voor een decoder vandaan kwam?

Reputatie 2
Badge +1

Mijn ondervinding van de nieuwe decoder.

Sinds recent een constante foutmelding dat er geen internetverbinding is bij opstarten nochtans geen internet problemen noch een slecht aangesloten Internetkabel. Wel tv(beeld en klank), enkel de foutmelding. Deze verdwijnt na een minuut.

Gebruik naast de decoder ook nog een Xbox met Chromecast op aangesloten. Het streamen via de decoder verloopt zeer stroef en slecht met achterlopende spraak. Via de Xbox geen probleem.

Zoals hier al door een andere tester aangehaald. Bij het kijken naar een post valt deze post weg met de foutmelding dat deze post niet beschikbaar is. Eens wegzappen en terug zappen en terug beschikbaar.

Zappen tussen verschillende posten gebeurt traag en stroef met vertraging van beeld de eerste seconden. 

Als iemand die nog vaak streamt en gebruik maakt van streamingservices (meer dan tv), vind ik de huidige decoder geen grote meerwaarde ten opzichte van de vorige. Toch zeker niet voor een meerprijs (dacht €1 per dag meer?). 

De combo van een Xbox met Chromecast werkt alvast beter dat de nieuwe decoder.

Mochten er specifieke zaken zijn die getest moeten worden hoor ik die graag.

 

Van waar heb jij dat deee meer gaat kosten ?

En dan nog 1€ per dag ?!

Reputatie 1

Ik heb de decoder nu 10 dagen in huis.

-Opstarten van de decoder  duurt vanuit elke stand echtveel langer dan methode V5

 

-bij elke  opstartbeurt krijgen we een foutmelding mbt internet  connectie maar enkel tellen later gaat alles normaal verder 

-Bij het stoppen van bekijken van een opname  blijft die toch zonder beeld verder spelen. Vb ik bekijk een opname, duw stoptoets in, beeld op scherm verspringt  naar waar ik wenste te gaan maar op de achtergrond blijft de gestopte opnamen gewoon verder spelen, geluid incluis. Wanneer je iets stop zet omdat bvb de telefoon gaat wens je dat het geluid ook stopt en niet blijft verder lopen.

 

-Tijdens kijken van een opname hebben we al enkele malen voorgehad dat het beeld haperde of versprong. Opname  stopzetten en opnieuw herstarten helpt wel.

 

-er werd gesproken van het kunnen gebruiken van Replay +, maar iedere keer we dat proberen lukt het maar NIET , dienen we nog iets te activeren of het ergens apart te vermelden?

-de onlogische  plaatsing van sommige bevestiging toetsen. bvb je wil een opname wissen dan moet je 3 handelingen doen voor dit mogelijk is. Als je je vergist dan worden het er meteen minimaal 5. Iets teveel naar mijn zin

 

-de lay out vd homepage is handig

-De lay out vd TV gids vergt wat meer tijd

-De chromecast in de decoder is een +punt , tot nu toe gebruikten we onze eigen chromecast hiervoor

 

Ik had nog enkele kleine punten opgeschreven  maar aangezien  ik maar niet tot op dit deel vh forum geraakte weet ik nu mijn papiertje niet meer liggen🤣😂

Later meer...

 

De tv gids moet echt aangepast worden en zoals op de vorige modellen eruit zien. Hier heb je totaal geen overzicht in. Ook het opstarten van de box is veeeeeeel te traag

Mijn ondervinding van de nieuwe decoder.

Sinds recent een constante foutmelding dat er geen internetverbinding is bij opstarten nochtans geen internet problemen noch een slecht aangesloten Internetkabel. Wel tv(beeld en klank), enkel de foutmelding. Deze verdwijnt na een minuut.

Gebruik naast de decoder ook nog een Xbox met Chromecast op aangesloten. Het streamen via de decoder verloopt zeer stroef en slecht met achterlopende spraak. Via de Xbox geen probleem.

Zoals hier al door een andere tester aangehaald. Bij het kijken naar een post valt deze post weg met de foutmelding dat deze post niet beschikbaar is. Eens wegzappen en terug zappen en terug beschikbaar.

Zappen tussen verschillende posten gebeurt traag en stroef met vertraging van beeld de eerste seconden. 

Als iemand die nog vaak streamt en gebruik maakt van streamingservices (meer dan tv), vind ik de huidige decoder geen grote meerwaarde ten opzichte van de vorige. Toch zeker niet voor een meerprijs (dacht €1 per dag meer?). 

De combo van een Xbox met Chromecast werkt alvast beter dat de nieuwe decoder.

Mochten er specifieke zaken zijn die getest moeten worden hoor ik die graag.

 

Reputatie 7
Badge +4

@MD79 Dat zal dan waarschijnlijk dedecoder zijn die je had voordat je de V7 testte die ik ook nog zie staan. Heb je eventueel al getest om alles eens te herstarten volgens deze procedure ?

Als het problem dan niet opgelost is, kan je dan de vorige decoder nog eens aansluiten om te zien of je daar hetzelfde problem mee hebt ?

@MD79 Ik zie hier 2 decoders aangemeld staan op je lijn. Heb je dit voor op beide decoders ?

 

@Tony Vancraesbeeck Sorry voor het late antwoord. Heeft u nog steeds problemen met Cartoon Netwerk ? Ik heb het hier getest en dit geeft hier geen probleem.

Hallo, 

Ik heb maar V7 decoder om te testen. 

Het probleem was enkel op de v7 decorder

Het probleem is blijkbaar opgelost nu dank je wel. 

Reputatie 7
Badge +4

@MD79 Ik zie hier 2 decoders aangemeld staan op je lijn. Heb je dit voor op beide decoders ?

 

@Tony Vancraesbeeck Sorry voor het late antwoord. Heeft u nog steeds problemen met Cartoon Netwerk ? Ik heb het hier getest en dit geeft hier geen probleem.

Sinds een paar dagen slaagt de decoder zenders over als je  zapt. Bevoorbeeld: als ik met het pijltje naar boven naar een andere zender ga, gaat hij ipv van gewoon van 4 naar 5. Van 4 naar 999 of van 4 naar 11. 

Hoe kan dit? 

Hallo ik ben ook een tester van de nieuwe digicorder en hij werkt wel goed maar bij de zender cartoon network heb ik geen beeld wel geluid, heb de digicorder al getest maar het probleem blijft. Groetjes Tony

Reputatie 7
Badge +4

@Heisa Ik heb je lijn getest en zie daar niet onmiddellijk een oorzaak. Gebruik je de andere decoder op dit ogenblik ook nog ? Heb je daar ook dezelfde problemen op ?

Is je decoder via een kabel verbonden met je b-box, of via een draadloos systeem ?

Reputatie 2
Badge

Nog nooit voor-gehad Heisa